GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 196 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 96 146 186 194 195 196 197 198 206 246 296 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.851 - 5.880 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Erittäin asiallinen markettivalo on tämä Cateye:n perusmalli. Hintaa Prismassa 25e. Tuo yhdistettynä ladattaviin pattereihin. Pieni ja kevyt ja tehokas.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Hm, mielestäni Flea on liian himmeä, jos tarkoitus on valaista tietä. Huomiovalona se on erinomainen, itsellänikin on juuri tuo USB-versio edessä ja takana.
    Kyllä tuo mun ajoihin aamu/iltahämärällä riittää. Tosin tangossa on tuon Flean lisäksi mikälie vanha lamppu. Varuilta on mukana vielä Petzl Zipka 2 otsalamppu. Fleassa arvostan kyllä suuresti tuota usb-ladattavuutta.
    Täysillä keskelle

Ittellä on tähän asti ollu kaks Cateye HL-EL220 valoa jotka valaisee ihan kohtalaisesti läheltä <5m. Nopeammassa vauhdissa kaipaa kuitenkin jotain pidemmälle valaisevaa ja päätin tilaa napadynamon sekä Supernova E3 Pro Iris optiikalla etuvalon jolla pitäis nähdä ja tulla nähdyksi mutta ei vielä sokaista vastaan tulijoita. Setti maksaa kyllä hunajaa, mutta eipä tarvii vaihdella paristoja eikä miettiä millon tarvii latausta ja pitkillä kesäreissuilla voi vaikka latailla kännykkää.
    "The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wacky Katso viesti
    Ittellä on tähän asti ollu kaks Cateye HL-EL220 valoa jotka valaisee ihan kohtalaisesti läheltä <5m. Nopeammassa vauhdissa kaipaa kuitenkin jotain pidemmälle valaisevaa ja päätin tilaa napadynamon sekä Supernova E3 Pro Iris optiikalla etuvalon jolla pitäis nähdä ja tulla nähdyksi mutta ei vielä sokaista vastaan tulijoita. Setti maksaa kyllä hunajaa, mutta eipä tarvii vaihdella paristoja eikä miettiä millon tarvii latausta ja pitkillä kesäreissuilla voi vaikka latailla kännykkää.
    Toi on varmasti hyvä vaihtoehto etenkin jos raaskii hankkia SON:in (Schmidt Maschinenbau) napadynamon. Mietitkö missään vaiheessa sen E3 Pro ja E3 Triple mallien välillä? Tuo Triplehän olisi vieläkin voimakkaampi lyhty.

Onkos kellään kokemuksia näistä uusista USB ladattavista "kompaktivaloista" kuten Lezyne SuperDrive tai Nite Rider Minewt Mini 350 tai 600 Cordless ? Kiinaihme on toiminut jo toista vuotta moitteetta
    mutta työmatkakäytössä on alkanut valon ja akkupaketin irrotuksen ja kiinnityksen kanssa äheltäminen jurppimaan ja tilalle tarttis jotain kätevämpää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IHD Katso viesti
    Onkos kellään kokemuksia näistä uusista USB ladattavista "kompaktivaloista" kuten Lezyne SuperDrive tai Nite Rider Minewt Mini 350 tai 600 Cordless ? Kiinaihme on toiminut jo toista vuotta moitteetta
    mutta työmatkakäytössä on alkanut valon ja akkupaketin irrotuksen ja kiinnityksen kanssa äheltäminen jurppimaan ja tilalle tarttis jotain kätevämpää.
    NR 600 cordless ollut nyt viikon käytössä, juurikin työmatka-ajossa. Aiempi työmatkavalo Hope 1 tuli korvattua tällä mm. irtoakkujen varoittamatta tapahtuvan loppumisen, akkujen kanssa säätämisen ja ninjojen näkemiseen riittämättömän valotehon vuoksi. Aluksi ajattelin riistovaloa, mutta juurikin säädöntarve ja lukuisat liitokset epäilytti.

Lyhyen kokemuksen perusteella oikein tyytyväinen NRään:
    - Valoa tulee silmämääräisesti katsottuna kunnolla, esim. DX:n muka 900-lumeniseen taskulamppuun verrattuna on reilusti kirkkaampi ja kohtuullisen lähellä laadukasta 1000-lumeneista.
    - keila on leveähkö, minusta sopiva
    - usb-lataus on erinomainen optio
    - tankokiinnitys ok vaikka hieman lelumainen. Pitää kuitenkin valon hyvin paikallaan röykkyiselläkin kelvillä. Helppo irrotus/kiinnitys.
    - Akkukesto kohtuullisen lähellä luvattua

Sadetta ei ole vielä tullut koettua, mutta pitäisi kestää - valmistaja ainakin kiertelemättä toteaa kestävän.
    Irtopyöräilijä

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Erittäin asiallinen markettivalo on tämä Cateye:n perusmalli. Hintaa Prismassa 25e. Tuo yhdistettynä ladattaviin pattereihin. Pieni ja kevyt ja tehokas.
    Tehokas se ei ole, mutta pieni ja kevyt kylläkin. Käy ihan kivasti huomivaloksi. Ostin tuon vuosi sitten työmatkakäyttöön ja nyt tuo kytkin on ilmeisesti kulunut niin lamppua on vaikea saada sammumaan. Tuossa on joku urposysteemi että yksi painallus vaihtaa vilkku ja tavallisen tilan välillä ja pitkään pohjassa pitämällä sammuu, mutta eipä tuo omani enää sammu. Ihan sama silti maksoi 15€ Primassa ja palveli yhden talven, että inflaatio on näemmä aika kova. Korvasin tuon sitten semmosella jolla myös näkee.

Osaisiko joku fiksu palstalainen laskea kauanko ajovalolamppu palaa kyseisellä viritelmällä:

Sigma Mirage EVO X lamppu (6volt ja 10watin lamppu) ja Nimh 2400mAh RC akku (1.2voltin pattereita x 8)

Noita RC akkuja on tungettu 3 kpl Vesipulloon.

Omalaskutoimitus olisi

10W / 6V = 1.67 *100 = 167 mA

2400 mAh / 167 Ma = 14,37 h

Eihän se voi palaa 14 tuntia vai voiko?
    Enzio muokkasi tätä : 11.11.2011 at 07.34
    Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

1,67A = 1670 mA

> 1,4h

Oletko oikeasti kytkenyt sarjaan 8 kpl akkuja? Tekee 9.6 V joka ehkä on liikaa tuolle tuikulle.
    Eikö silloin virtaakin mene 2.67 A (1.67 sijaan). Eli tehoa 25.6 W ja akun kesto vajaa tunti.

Itse ajan Miragea 2S LiPo akulla ja tähän asti kestänyt vaikka antaa täynnä 8.4V

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Tänään tuli viimein postista paketti, jonka toivon mahdollistavan syyspyöräilyt myös pimeän aikaan. Eli http://brightstonesports.com/shop/in...light-set.html

Tosin eri paikasta hommattuna. Pikaisen testauksen perusteella vaikuttais varsin hyvältä lampulta, tehoa kivasti ja luullakseni (en päässy kunnolla maastoon ajelemaan kun on toi flunssa päällä) riittävän leveä/pitkä valokuvio.
    Itselläni on tankovalona MJ870, joka on muuten suht sama lamppu mutta vain 3 ledillä varustettuna. Valokuvio on leveä, mutta ei kovin pitkä. Tuo on hyvä lähivalo hitaaseen vauhtiin, mutta ainakin itse tarvitsen lisäksi spottivalon kypärään, jolla näkee kauemmaksi kovemmassa vauhdissa.

Tuossa lampussa on tosin linssi vaihtunut ilmeisesti kirkkaaseen versioon lähiaikoina, itselläni on sumea linssi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Oletko oikeasti kytkenyt sarjaan 8 kpl akkuja? Tekee 9.6 V joka ehkä on liikaa tuolle tuikulle.
    Eikö silloin virtaakin mene 2.67 A (1.67 sijaan). Eli tehoa 25.6 W ja akun kesto vajaa tunti.

Itse ajan Miragea 2S LiPo akulla ja tähän asti kestänyt vaikka antaa täynnä 8.4V

Vai onko niitä nyt tuolla putkilossa se 6 x 1.2 v = 7.2 V
    Totta, Eli vaijaa tunti per pötkilö, sitten ajattelin vaihdella per pötkilö niin tulee tuo 3 tuntia rapiat.
    Ei nää sähkölaskut ole ihan muistissa. Siksi ajattelinkin kysellä
    Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mannerv Katso viesti
    Äsken lähti tilaukseen tämä: http://www.dealextreme.com/p/t6-assault-crown-waterproof-xml-t6-3-mode-1200-lumen-white-led-bike-light-with-battery-pack-set-82508

Jännityksellä odotan, että kauanko kestää, mitä tulee ja toimiiko se. Hinta ei ollut paha, 35,60 euroa. Jos nyt oikein käsitin, tämä lamppu on kopio Magicshinesta, joka on kopio Lupine Teslasta.
    Lamppu tuli maanantaina ja nyt on kaksi lenkkiä takana. Valoteho on huima. Keila oli yllättävänkin kapea, mutta niin kai se tässä assault-mallissa pitikin. Akku oli onneksi ladattu täyteen ja on nyt kestänyt kolme tuntia jo ajoa.

Sellainen vinkki, että ostakaa samalla laturiin US - EUR -adapteri. Tällaisen sopivan löytäminen Suomesta ainakaan täältä Hämeenlinnasta on ihan tuskaa. Ostin yhden adapterin 7,10 eurolla ja ei tuo siihen sovikaan. Tässä adapterissa on tuollainen pyöreä "kaulus", mutta laturin piikit on niin lyhyet, että ei tuota saa työnnettyä tuonne sisälle. Sahaushommiksi menisi jos tuohon adapteriin haluaa saada. Adapterin pitää siis olla sellainen, että mitään kaulusta tai syvennystä ei ole vaan tasainen pinta, jossa on reiät, joihin saa tämän pistokkeen kiinni.

Ja jos joku tietää mistä tuollaisen saisi niin saa huutaa hep... Tuo akku ei meinaan taida enää kestää montaa lenkkiä

Kaiken kaikkiaan kuitenkin olen tyytyväinen. Oletin saavani tuon kypärään, mutta päädyin sittenkin tankoasennukseen. Tässä mielessä olisi ollut kiva jos olisin ottanut leveämmän keilan. Vedenkestävyyttä tuli kestättyä sen verran, että tuolla ajaessa oli melkoisen kostea sumukeli, joka oli lähes tihkua. Lamppu oli märkä ja samoin akku ajon jälkeen, mutta ainakaan vielä ei ole mikään räjähtänyt. Ensimmäistä latauskertaa odotellessa *koputtaa puuta*

Mannerv, mulla on tuohon sopiva hajoitinlinssi jos haluat testata, asutaan Jukolassa

Edit ja myös toimiva laturiadaperi löytyy 'ylimääräisenä'
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

Sellainen vinkki, että ostakaa samalla laturiin US - EUR -adapteri. Tällaisen sopivan löytäminen Suomesta ainakaan täältä Hämeenlinnasta on ihan tuskaa. Ostin yhden adapterin 7,10 eurolla ja ei tuo siihen sovikaan. Tässä adapterissa on tuollainen pyöreä "kaulus", mutta laturin piikit on niin lyhyet, että ei tuota saa työnnettyä tuonne sisälle. Sahaushommiksi menisi jos tuohon adapteriin haluaa saada. Adapterin pitää siis olla sellainen, että mitään kaulusta tai syvennystä ei ole vaan tasainen pinta, jossa on reiät, joihin saa tämän pistokkeen kiinni.
    Helpointa on ottaa se saha tai Dremel käteen ja tehdä se mitä ihmisen pitää tehdä Näin tein itsekin ja hyvin toimii.

Hieman asiaan liipaten: Noiden kiinalaisten US->Euro adapterien kanssa on syytä olla hieman varovainen, etenkin jos taloudessa on lapsia, kotieläimiä jne. Eli monissa kiinan adaptereissa ne jenkkilattaraudat saavat kosketuksen jo siinä vaiheessa kun adapterin ja alkuperäisen pistotulpan välissä on pienen sormen mentävä rako! Tämän takia Euroopassa hyväksytyissä adaptereissa on erinäköisiä kauluksia estämässä tätä kosketusmahdollisuutta.

Parasta olisi aina vaihtaa pistotulppa euro sellaiseen, mutta sitähän ei tässä tapauksesa pysty tekemään kun se pistotulppa on integroitu itse laturiin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Parasta olisi aina vaihtaa pistotulppa euro sellaiseen, mutta sitähän ei tässä tapauksesa pysty tekemään kun se pistotulppa on integroitu itse laturiin!
    Minä olen liimannut adapterit pikaliimalla kiinni runkoon, joka tekee tuosta paljon turvallisemman. Ei kovin eleganttia, mutta toimii.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Minä olen liimannut adapterit pikaliimalla kiinni runkoon, joka tekee tuosta paljon turvallisemman. Ei kovin eleganttia, mutta toimii.
    Tuo onkin hyvä konsti, itse olen vain vetänyt sähkärin teippiä sen liitoskohdan yli. Mutta, kuitenkin se liitoskohta näiden kiina-adapterien kanssa kannattaa aina jollakin tapaa varmistaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tehokas se ei ole, mutta pieni ja kevyt kylläkin. Käy ihan kivasti huomivaloksi. Ostin tuon vuosi sitten työmatkakäyttöön ja nyt tuo kytkin on ilmeisesti kulunut niin lamppua on vaikea saada sammumaan. Tuossa on joku urposysteemi että yksi painallus vaihtaa vilkku ja tavallisen tilan välillä ja pitkään pohjassa pitämällä sammuu, mutta eipä tuo omani enää sammu. Ihan sama silti maksoi 15€ Primassa ja palveli yhden talven, että inflaatio on näemmä aika kova. Korvasin tuon sitten semmosella jolla myös näkee.
    Muistin hinnan vähän väärin, näyttää kustantavan 19€. Tehokkuus on tietty suhteellista. Parin kympin markettivaloksi tuo on oiva valinta, kun sellaista tässä haettiin.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Onko tämä joku tee-se-itse systeemi vai löytyyköhän Mirageen kohtuuhintaisia valmiita akkuja vielä? Mulla ollut pari vuotta käyttämättä, kun ainakin setin toiseen akkuun tuli johtoon tai sen liitoskohtaan kontaktihäiriö, ts. akussa riittäisi varmaan vielä ytyä, mutta johdon pitäisi olla juuri tietyssä asennossa tai valo sammuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Itselläni on tankovalona MJ870, joka on muuten suht sama lamppu mutta vain 3 ledillä varustettuna. Valokuvio on leveä, mutta ei kovin pitkä. Tuo on hyvä lähivalo hitaaseen vauhtiin, mutta ainakin itse tarvitsen lisäksi spottivalon kypärään, jolla näkee kauemmaksi kovemmassa vauhdissa.

Tuossa lampussa on tosin linssi vaihtunut ilmeisesti kirkkaaseen versioon lähiaikoina, itselläni on sumea linssi.
    Jos en väärin muista niin ameriikan foorumeilta selattuna sumea linssi antaa vielä leveämmän kuvion, mutta verottaa pituutta.. Ärsyttävää, kun pöpö ei vaan hellitä, niin ei pääse ajamaan, vähän väliä nostelee pikku kuumetta.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Alkujaan tämän lähetti Coasting
    Onko tämä joku tee-se-itse systeemi vai löytyyköhän Mirageen kohtuuhintaisia valmiita akkuja vielä? Mulla ollut pari vuotta käyttämättä, kun ainakin setin toiseen akkuun tuli johtoon tai sen liitoskohtaan kontaktihäiriö, ts. akussa riittäisi varmaan vielä ytyä, mutta johdon pitäisi olla juuri tietyssä asennossa tai valo sammuu.
    No kevyt kombo.

Eli Mirageista (mirage + mirage x) loppui orkkisakku. Ikääkin kymmenisen vuotta.
    Helpoin ratkaisu on ostaa samanlainen lyyjyklöntti tilalle (Diamec DM6-3.2). Vaihtoehtoisesti vaikka motonetistä vähän erimallinen lyyjyakku.

Itse ostin ebaysta RC auton LiPo akun ja Dealextremestä laturin. Sitten vain muutama abiko ja akku satulan alle laukkuun.

Ei oikein toi Lupine Teslan akku enään riitä edes mun lyhyille lenkeille, ajattelin tilata uuden. Alkuperäinen taitaa olla 4.5Ah akku, osaatteko sanoa ovatko noi Lupinen verkkokaupassa olevat 7.5Ah akut saman kokoisia?

^ ei oo samankokoisia. Eikä siellä enää nykyään taida 4.5Ah akkua olla tarjollakaan, normi Li-Ion-akkujen koot menee
    0.7 / 2.5 / 5.0 / 7.5 ja 10Ah, niissä uusissa smartcore-akkuloisissa on kussakin kokoluokassa hiukan enempi kapasiteettia.

Ero akun koossa 5.0 => 7.5 on approx kolmannes korkeudessa. Noita akkujen kokoja voi mallata vaikka Museokadulla
    Suunnistajan kaupassa, siellä lienee valikoimaa.

25. Lainaus Alkujaan tämän lähetti mannerv Katso viesti
    En tiedä onko kyseessä samanlainen laturi, mutta omassa Deal Extremen Magicshinessä on irroitettava laturin ja seinän välinen piuha, sain siihen eurotöpselillä varustetun piuhan Clas Ohlsonilta 4 eurolla. Laturipään plugi on sellainen tyypillinen 8-mallinen joita näkee mm. stereoiden virtapiuhoissa. Nurkissa on nyt siis pari ylim. EUR-US adapteria joita en koskaan ottanut käyttöön.
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

Kaivataan mielipiteitä, 16° (1000lm) vai 22° (1100lm) maastoon ns. ainoaksi valoksi kypäräasennuksella. Tuollaiset päivitykset olis tarjolla ja jospa sen nyt vihdoinkin hankkisi

Nykyinen (Wilma6, 830lm vm. 2007) on 15° ja välillä on tuntunut, että keila voisi olla leveämpikin, mutta onko tuo 22° jo ihan overkill?

22° on ihan järkevä tankovalona. Tai ainakin oma kiinalaite sopii siihen käyttöön noilla asteilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kaivataan mielipiteitä, 16° (1000lm) vai 22° (1100lm) maastoon ns. ainoaksi valoksi kypäräasennuksella. Tuollaiset päivitykset olis tarjolla ja jospa sen nyt vihdoinkin hankkisi

Nykyinen (Wilma6, 830lm vm. 2007) on 15° ja välillä on tuntunut, että keila voisi olla leveämpikin, mutta onko tuo 22° jo ihan overkill?
    Kerros sitten huomaako silmä oikeasti eroa tuon 830lm --> 1100lm välillä. Mullakin wanha wilma kotona ja vaikka se onkin riittävä niin ainahan parempi kiinnostaisi. Halvempihan tuo upgrade olisi kuin Bettyn osto... Tosin enemmän melkein käytän Edisonia kuin Wilmaa itse anyway.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Kerros sitten huomaako silmä oikeasti eroa tuon 830lm --> 1100lm välillä. ..
    15asteen ja 22asteen keilan välillä on niin paljon eroa että sen vähintäänkin huomaa. Tein itse Wilmalle (950lm/16astetta eli
    tuota kysyttyä tuoreempi) ekan apgeidauksen 1100lm/16astetta ja tuonkin eron huomasi silmällä valon määrässä.
    En silti koe hyötyneeni mitään lisäyksestä.

Tässä valot jolla pärjää pimeäsä, pimiässä, pimmeessä ja pimeässä

http://www.youtube.com/watch?v=NBWKEaNJupE
    Jake_Kona muokkasi tätä : 20.11.2011 at 18.37

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •