Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

  1. Käyttäjän 'Oksanen' Avatar

    Oksanen said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Hieno ele, arvostan.
    +1. On tosiaan hieno ele
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
     
  2. mutanaama said:
    Niin oli, pisti jopa hetkeksi taas miettimään.
    +1
     
  3. Käyttäjän 'Terwis' Avatar

    Terwis said:
    Sen lisäksi että muistamme näin menehtynyttä pyöräilijää ainakin omana ajatuksena oli herättää ihmisiä tuon kyseisen onnettomuuspaikan vaarallisuudesta. Pidän jopa pienenä ihmeenä sitä, että kyseisellä paikalla ei ole enemmänkin tällaisia tapauksia. Kuten Zarni kirjoitti haluaisin itsekkin että tämä oli viimeinen.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.
     
  4. rolle72 said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    +1
    jne.

    lisämerkkejä
     
  5. Käyttäjän 'Smo' Avatar

    Smo said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    Sen lisäksi että muistamme näin menehtynyttä pyöräilijää ainakin omana ajatuksena oli herättää ihmisiä tuon kyseisen onnettomuuspaikan vaarallisuudesta. Pidän jopa pienenä ihmeenä sitä, että kyseisellä paikalla ei ole enemmänkin tällaisia tapauksia. Kuten Zarni kirjoitti haluaisin itsekkin että tämä oli viimeinen.
    Ei ne paikat ole vaarallisia vaan varomattomat autoilijat ja ihmiset.
     
  6. kh74 said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ei ne paikat ole vaarallisia vaan varomattomat autoilijat ja ihmiset.
    Riita poikki. Molemmat on vaarallisia.
     
  7. Käyttäjän 'asb' Avatar

    asb said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Riita poikki. Molemmat on vaarallisia.
    Varomattomat ihmiset tekevät huonosti suunnitelluista paikoista vaarallisia.

    Piti päästä pätemään.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
     
  8. Käyttäjän 'Fuuga' Avatar

    Fuuga said:
     
  9. Käyttäjän 'drop' Avatar

    drop said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ei ne paikat ole vaarallisia vaan varomattomat autoilijat ja ihmiset.
    Varomattomat ihmiset tekevät vaarallisista paikoista vaarallisia, valitettavasti varomattomia ihmisiä riittää joten vaaralliset paikat ovat vaarallisia.
     
  10. Käyttäjän 'Smo' Avatar

    Smo said:
    Vaaralliset paikat ovat vaarallisia vaaralliset ihmiset ovat vaarallisia varomattomat ihmiset ovat vaarallisia varomattomat ihmiset ovat varomattomia
     
  11. Käyttäjän 'Highlander' Avatar

    Highlander said:

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ja taaskaan ei ollut edes törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista. Taidan lopettaa moottoritiellä 140km/h ajelun ja alkaa ajella ihmisten päälle kun siitä pääsee pienemmällä rangaistuksella.
    Nykyään kannattaa olla aika tarkkana sanomisistaan ja tekemisistään liittyen liikenteeseen

    Mut leimasi yksi käyttäjä "paviaaniksi" sekä mahdolliseksi lapsentappajaksi eräällä autofoorumilla kun en ole vaihtanut nastarenkaita alle jo lokakuun alussa. Olen kyllä jonkun verran kateellinen paviaaneille kun niillä on niin isot pallit
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
     
  12. Käyttäjän 'kpyora' Avatar

    kpyora said:
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014
     
  13. Käyttäjän 'Oksanen' Avatar

    Oksanen said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kpyora Katso viesti
    Hienoa tuommoinen muistaminen ja kunnioittaminen!
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
     
  14. Käyttäjän 'Halloo halloo' Avatar

    Halloo halloo said:
    http://www.hs.fi/kotimaa/Lapseen+t%C...a1305549744691

    Tornio. Autoilija törmäsi suojatiellä pyöräilleeseen 11-vuotiaaseen poikaan Torniossa lauantaina. Mies pakeni paikalta, mutta poliisi sai hänet kiinni runsaan tunnin kuluttua. Mies puhalsi siinä vaiheessa puoli promillea.
     
  15. Käyttäjän 'Kosti K.' Avatar

    Kosti K. said:
    Nyt kävi täällä Jyväskylässä tapaus, jossa pyöräilijän eteen avattiin auton ovi.

    KSML: Nainen ajoi pyörällä päin auton ovea, joutui sairaalaan.

    Ja otsikko on taas mitä on. Ja muutenkin teksti vilisee kirjoitusvirheitä.
    Onpa kevyt - taitaa olla sellainen hiilidioksidirunko?

    @KostiOlavi (twitter)


     
  16. Käyttäjän 'Halloo halloo' Avatar

    Halloo halloo said:
     
  17. Käyttäjän 'Halloo halloo' Avatar

    Halloo halloo said:
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/va...430612287.html

    Teuvalainen nainen törmäsi valottomalla polkupyörällä liikkuneeseen miespyöräilijään, joka kääntyi yllättäen auton eteen.
     
  18. Pisami said:
    Valottomalla pyörällä auton keulaan Itärannassa. http://www.poliisi.fi/poliisi/pohjoi...B?opendocument
    Mr. X
     
  19. Käyttäjän 'elasto' Avatar

    elasto said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pisami Katso viesti
    Valottomalla pyörällä auton keulaan Itärannassa. http://www.poliisi.fi/poliisi/pohjoi...B?opendocument
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poliisi
    Muistutettakoon, että pääsääntöisesti pyörätiellä ajavan pyöräilijän, puhumattakaan jalkakäytävällä ajavan on väistettävä ajoradalla liikkuvia. Usein näkee, että pyöräilijä suorastaan koittaa ehtiä suojatielle auton eteen ja kuvittelee olevansa suojatiellä turvassa ja auton olisi väistettävä, mutta EI NÄIN, vaan pyörä väistää. Miten tämän saisi pyöräilijöiden päähän?
    Just joo. Mistähän tuokin tilasto on peräisin? Mun työmatkan risteyksistä ehkä 1/20 on tuollaisia. Loput 19 on sellaisia pyörätien jatkeita, joissa autoilla on väistämisvelvollisuus osoitettu kärkikolmiolla (lisäksi yleensä myös pyöräilijöistä varoittavalla lisäkilvellä) ja loput autot on kääntyviä ajoneuvoja, jotka väistää suoraan menevää.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
     
  20. Käyttäjän 'kolistelija' Avatar

    kolistelija said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Just joo. Mistähän tuokin tilasto on peräisin? Mun työmatkan risteyksistä ehkä 1/20 on tuollaisia. Loput 19 on sellaisia pyörätien jatkeita, joissa autoilla on väistämisvelvollisuus osoitettu kärkikolmiolla (lisäksi yleensä myös pyöräilijöistä varoittavalla lisäkilvellä) ja loput autot on kääntyviä ajoneuvoja, jotka väistää suoraan menevää.
    Onhan se ns. pääsääntö. Pyöräilijä väistää ellei auto käänny tai tule kolmion takaa. Sehän ei tarkoita että pyöräilijä olisi useimmiten väistämisvelvollinen.

    Semmonen pilkunnysvääminen tällä kertaa...
     
  21. Risto Koivunen said:
    Sieltä poliisin sivuilta löytynee palautelomake, jonka kautta voinet tiedustella onko tuon taustalla jotakin tilastoja. Vai harrastetaanko siellä Pohjois-Karjalassa jotakin erikoisempaa liikennesuunnittelua, jossa ei käytetä kolmioita ja risteyksissä ajetaan aina suoraan.

    Mitä tulee tuohon väistämisvelvollisten pyörätien jatkeiden määrään, niin asuinalueen kokoojakadulla, jossa on molemmin puolin pyörätie, on risteyksessä neljä pyörätien jatketta: kaksi kokoojakadun ylitse, ja kaksi risteävän pienemmän kadun ylitse. Näistä kokoojakadun ylitse menevillä pyörätien jatkeilla pyörätiellä kulkija on väistämisvelvollinen, ja asuinkadun ylitse menevillä pyörätien jatkeilla ajoradalla kulkija on väistämisvelvollinen (joko kääntyvänä tai kolmion takaa tulevana). Eli periaatteessa tuollaisella kadulla on 50/50 jakauma sen suhteen kumpi osapuoli väistää satunnaisesti valitun pyörätien jatkeen kohdalla. Käytännössä kummatkin osapuolet kulkevat kuitenkin pääasiallisesti kokoojakadun suuntaisesti.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
     
  22. rhubarb said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Onhan se ns. pääsääntö.
    Pääsääntö, mikä lieneekään, ei ole sama kuin pääsääntöisesti, joka tarkoittaa sitä että kys. sääntöä tai vastaavaa sovelletaan suurimmassa osassa tapauksista.
     
  23. Käyttäjän 'elasto' Avatar

    elasto said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Sieltä poliisin sivuilta löytynee palautelomake, jonka kautta voinet tiedustella onko tuon taustalla jotakin tilastoja. Vai harrastetaanko siellä Pohjois-Karjalassa jotakin erikoisempaa liikennesuunnittelua, jossa ei käytetä kolmioita ja risteyksissä ajetaan aina suoraan.

    Mitä tulee tuohon väistämisvelvollisten pyörätien jatkeiden määrään, niin asuinalueen kokoojakadulla, jossa on molemmin puolin pyörätie, on risteyksessä neljä pyörätien jatketta: kaksi kokoojakadun ylitse, ja kaksi risteävän pienemmän kadun ylitse. Näistä kokoojakadun ylitse menevillä pyörätien jatkeilla pyörätiellä kulkija on väistämisvelvollinen, ja asuinkadun ylitse menevillä pyörätien jatkeilla ajoradalla kulkija on väistämisvelvollinen (joko kääntyvänä tai kolmion takaa tulevana). Eli periaatteessa tuollaisella kadulla on 50/50 jakauma sen suhteen kumpi osapuoli väistää satunnaisesti valitun pyörätien jatkeen kohdalla. Käytännössä kummatkin osapuolet kulkevat kuitenkin pääasiallisesti kokoojakadun suuntaisesti.
    Joo noissa ajoradan yli menevillä pyörätienjatkeilla joutuu itse väistämään jos vaihtaa puolelta toiselle. Tuon takia en vaihdakaan työmatkaa ajaessa reitilläni ajoradan puolta KLV:ltä toiselle muuta kuin kiertoliittymissä ja liikennevaloilla ohjatuissa risteyksissä. Pari sivutietä KLV:n yli tulee pääväylälle joissa ei ole kolmioita, joten noissa joutuu autoja väistämään toiseen suuntaan ajaessa kun autot tulevat oikealta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
     
  24. p bonk said:
    ^ Meneekö väistämisvelvollisuus noin tuossa? Jos auto ei käänny, eikö voimassa ole kevyen liikenteen väylän risteys ajoradan kanssa, jolloin pyöräilijä väistää? Vaikuttaako auton kääntyminen tässä, jos ei ole kolmiota? Autohan menee suoraan yli KLV:n. Vai onko kyseessä vähäinen pihatie tms. jolloin sieltä tuleva väistää?

    Kysyn, koska nuo ovat pirullisia paikkoja, enkä tiedä varmasti miten noissa oikeasti tulisi menetellä.
    A Gentleman will walk but never run
     
  25. rhubarb said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    ^ Meneekö väistämisvelvollisuus noin tuossa?
    Luin muutamaan kertaan, oletan että KT puhui sellaisista suoraan tien A mukaisesti olevista jatkeista joissa tielle B kääntyvä auto väistää mutta itse joutuu väistämään B:ltä toiseen suuntaan tulevia. Ja näin siis on, joskin yleensä B:llä on kolmio joka poistaa ongelman.
     
  26. Käyttäjän 'Ripa523' Avatar

    Ripa523 said:
    Piti ihan tulla kattoon olisko eilinen pyöräilijäsankari päässyt tänne palstalle... Kaveri veti fillarilla Lahdenväylää etelään nelosetapin paikkeilla (Vantaalla) noin klo 15:30. Siis moottoritien laitaa. Alkoi jo hämärtää, vettäkin tuli aika huolella, joten näkyvyys oli minimaallinen. Eikä fillarissa tietystikään minkäänlaista tuikkua.

    Itse havaitsin tyypin noin 100 metriä ennen kuin olin kohdalla - vain sen ansiosta, että samalla seudulla otin metsäkauriin kanssa yhteen alkukesästä, jotenkin on jäänyt tien varren tavallistakin tarkempi tarkastelu jotenkin selkäytimeen. Siitä voipi sit miettiä, paljonko reaktioaikaa jää autoilijalle, joka liittymään kääntyessään huomaa kaverin nitkuttavan risteävällä reitillä...
     
  27. Peks said:
    "Sieltä poliisin sivuilta löytynee palautelomake, jonka kautta voinet tiedustella onko tuon taustalla jotakin tilastoja. Vai harrastetaanko siellä Pohjois-Karjalassa jotakin erikoisempaa liikennesuunnittelua, jossa ei käytetä kolmioita ja risteyksissä ajetaan aina suoraan."

    Laitoin palautetta poliisille, kun kerran tapahtui kotinurkilla. Olen aiemminkin laittanut palautetta Joensuun poliisille kevyen liikenteen huomioimisen surkeudesta. Silloin sain melko yllätyksettömän vastauksen. Ongelma on tiedossa, mutta mitään ei voi tehdä, joten ajakaa vain fillareillanne varovasti. Vaikkaanpa, että sama mantra jatkuu.

    Liikennesuunnittelun suhteen kaupunki noudattaa koko maasta tuttua peruslinjaa. Ydinkeskusta tasa-arvoisilla risteyksillä enimmäkseen ilman pyöräteitä ja taajamat yhdistetyilla kelveillä ja kolmiot asuinkaduilla. Ympärivuotinen pyöräliikenne on suhteellisen vilkasta. Valottomia miten sattuu suhailijoita on myös paljon. Siitäköhän johtunee poliisin nuivan tuntuinen suhtautuminen pyöräliikenteeseen.
     
  28. Käyttäjän 'Thundermand' Avatar

    Thundermand said:
     
  29. Käyttäjän 'rantanr' Avatar

    rantanr said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    ^ Meneekö väistämisvelvollisuus noin tuossa? Jos auto ei käänny, eikö voimassa ole kevyen liikenteen väylän risteys ajoradan kanssa, jolloin pyöräilijä väistää? Vaikuttaako auton kääntyminen tässä, jos ei ole kolmiota? Autohan menee suoraan yli KLV:n. Vai onko kyseessä vähäinen pihatie tms. jolloin sieltä tuleva väistää?

    Kysyn, koska nuo ovat pirullisia paikkoja, enkä tiedä varmasti miten noissa oikeasti tulisi menetellä.
    Minun mielestä ei mene. Kyseessä oli risteys ilman kolmioita. Pyöräilijä väistää aina pyörätien jatkeen yli polkiessa, paitsi silloin kun auto kääntyy eteen.
     
  30. p bonk said:
    ^ Paitsi, jos auto tulee kolmion takaa. Vähäinen pihatie vaatisi oikeastaan oikeustapauksen - kumpi on vähäisempi, pihatie/maataloustie vai kevyen liikenteen väylä?
    A Gentleman will walk but never run