GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 17 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 1764

Aihe: Kuvaraportteja pyörälenkeiltä

Tour de Pöyrisjärvi osa II

Nyt on toinen osa Pöyriksen retkitarinasta blogissani. Tässä on vähän esimakua:

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Andrelli Katso viesti
    Mistä tää on, mestat vois olla meikäläisellekin lähellä? Kaukajärven etelä vai pohjoispuolella?

Huikeen levee tanko, btw.
    Listataan:

1) Annalasta Kisapirtille päin vasemmanpuolista polkua
    2) Kyötikkälän länsipuolella latupohjasta pohjoiseen
    3) Kangasalan Kirkkoharjun kivinen polku - Kyötikkälän puoleinen pää
    4) Leinolassa: se Mannerheimista seuraava kallio
    5) Teiskontien meluvalli

... mullahan on tuosta GPS jälki jossa on sumeimmatkin kuvat mukana...
    http://www.sports-tracker.com/#/work...30oeaka9s99c4k

80cm tangosta piti ottaa viitisen senttiä pois

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

http://www.flickr.com/photos/mkpaa/s...7627445998378/

Lisää kuvia Travemunde - Pariisi -väliltä tulee heti, kun ranskalaiset saavat rakennettua toimivan internetin. Nyt kuvasarja päättyy Bastogneen.

http://www.flickr.com/photos/mkpaa/s...7627445998378/
    Lisäsin vielä 20 kuvaa.
    Perillä Pariisissa. Päivämatkat olivat noin 330km, 180km, 100km, 180km, 145km, 185km ja 100km. Nyt kolme päivää lepoa ja sama setti uudestaan kolmessa päivässä.

Kouvervaaran reitti, löytyy 1999 julkaistusta reittikartasta.
    http://www.ruka.fi/site_images/Pyora...usamo_1999.pdf

Vanha kartta piti kutinsa, opasteet ovat kunnossa ja pitkoksetkin vielä ok. Tosin laitan palautetta Kaupungille, että muutama pätkä pitäisi laittaa uusiksi. Katelkaa kuvia, maisemat ovat paikoin aivan mykistäviä.Ajoimme reitistä 44km, (Rukalta tuleva n. 10,5km pätkä jäi siis toiseen kertaan). Tästä ajetusta pätkästä on soratietä arviolta puolet. Loput polkua ja metsäautotietä. Poluilta löytyy kaikkea; mävöä, julmaa mäkeä, kivikkoa, juurakkoa, unelmabaanaa, pitkosta. Tässä otos Kouervaaran päältä, Yli-Kitkan selkä aukeaa huikealla tavalla.

*Ketjut ovat sotkemista varten*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    ...Poluilta löytyy kaikkea; mävöä...
    Hienoa! Mitäs toi mävö on?

Se on sitä räpärälliä se

Pistään tännekin linkki Paris-Brest-Parisin kuviin vaikka se jo olikin omassa ketjussaan. http://www.flickr.com/photos/mkpaa/s...7627514231446/

Tehtiin Tukholman risteily ja oli fikkait mukana. Oltiin ensimmäistä kertaa Bianchi Caféssa. Siellä lounasaika ja paljon porukkaa. Kannattaa käydä, vaikka ei oliskaan Bianchilla liikkeellä. Rafla on ihah keskustassa. Soite on Norrlandsgatan 20, 111 43 Stockholm ja Google Mapsin linkki: http://maps.google.com/maps?q=Norrlandsgatan+20,+111+43+Stockholm,+Sverig e&hl=fi&ie=UTF8&sll=60.169943,24.721415&sspn=0.019 405,0.062571&vpsrc=0&hnear=Norrlandsgatan+20,+111+ 43+Stockholm,+Stockholms+L%C3%A4n,+Ruotsi&t=m&z=16

Ja Tukholman vahvimman doppion, eli tupla-espresson, teki "Albus Paradox" Modernin taiteen museossa:

Kävimme viikonloppuretkellä syksyisessä Engelbergissä. Päivällä aurinko lämmittää mukavasti, neljän jälkeen sen kadottua vuoren taa tulee kylmä ja pimeä.

Upeita maisemia!

^Syksyn värit toivat vielä hienon lisänsä muutenkin upeaan alppimaisemaan. En ollutkaan ennen ollut vuorilla ruska-aikaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    Kävimme viikonloppuretkellä syksyisessä Engelbergissä. Päivällä aurinko lämmittää mukavasti, neljän jälkeen sen kadottua vuoren taa tulee kylmä ja pimeä.
    Hienon näköistä maisemaa! Mä olen koko ikäni ollut sitä mieltä, että olen syntynyt ihan väärään paikkaan, tänne tasamaille... Joo, tullapäin kannattaa vähän katsoa, missä ollaan kun alkaa hämärtää, ettei jää piemeän tutua esim. väärälle puolen vuorta. Tulee pidempi autonhakukeikka. nimim. kokemusta on...
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EePee Katso viesti
    Hienon näköistä maisemaa! Mä olen koko ikäni ollut sitä mieltä, että olen syntynyt ihan väärään paikkaan, tänne tasamaille... Joo, tullapäin kannattaa vähän katsoa, missä ollaan kun alkaa hämärtää, ettei jää piemeän tutua esim. väärälle puolen vuorta. Tulee pidempi autonhakukeikka. nimim. kokemusta on...
    Tuota väärään paikkaan syntymistä olen minäkin monesti miettinyt: kotipusikon voisi vaihtaa isoihin mäkiin ja paljoon lumeen talvisin, ruokakulttuurin vaihtokin kelpaisi.
    Pimeys tulee täällä "Euroopassa" ehkä muutenkin nopeammin kuin Suomessa ja laaksossa ero vain korostuu. Olen tainnut kuulla autonhaku- ja taksiretkistä joiltain muiltakin...

Tuota väärään paikkaan syntymistä olen minäkin monesti miettinyt: kotipusikon voisi vaihtaa isoihin mäkiin ja paljoon lumeen talvisin, ruokakulttuurin vaihtokin kelpaisi.
    Pimeys tulee täällä "Euroopassa" ehkä muutenkin nopeammin kuin Suomessa ja laaksossa ero vain korostuu. Olen tainnut kuulla autonhaku- ja taksiretkistä joiltain muiltakin...
    Meidän eksoottisin oli viitisen vuotta sitten kesällä haikkausreissulla Juravuorilla kun kavereiden hääjuhlallisuuksiin liittyneen fondue-illanvieton jälkeen päädyttiin väärälle puolen vuorta (kartta puutteellinen, seliseli..) ja takaisin autolle päästiin paikallisen maajussin suosiollisella avustuksella. Kun tarjouduttiin tietenkin kyydistä maksamaan, totesi ukko että ei halua maksua, mutta pyysi meitä muistamaan kuinka ystävällisiä Gruyeren tuottajat ovat. Ja olemme muistaneet. Onhan tuotekin erinomainen!

Hienoja kuvia tutuilla poluilla. Itse ajelin tuolla elokuussa. Voin suositella.

Lyhyt roadmovie pyörämatkastamme Murmanskiin valmistui lopultakin. Käykää katsomassa!

Löytyy myös blogistamme

www.trapinka.blogspot.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaisa Katso viesti
    Lyhyt roadmovie pyörämatkastamme Murmanskiin valmistui lopultakin. Käykää katsomassa!

Hieno video! Ja epäilemättä myös koko reissu.

Asiallista. Pitää kyllä keksiä ensi kesäksi aikaa lähteä taas Vologda-Onega-Ladogaa ajamaan.

Tuolla on hieno video matkasta Irkutskista "cold polelle" eli pohjoisen pallon puoliskon kylmimmälle paikalle. http://www.youtube.com/watch?v=bGSaZ8Zlcig
    Kuvia on osoitteessa http://velopiter.spb.ru/rep/cold_pole/

Löytyy myös blogistamme

www.trapinka.blogspot.com
    Komea video - sitkeitä sissejä!

Kunnioitettava reissu! Huh huh!

Lukiko kyltissä että KOHOKOHTA ?

^ seurasin Karjalan reissuanne blogistanne, aikamoista touhua. ette ole ainakaan mitään hienohelmoja!

www.yetirides.com

Varsinkin tuo JJ:n ajokuva hienosti onnistunut! JJ näyttää Mikki-valoineen ihan terävältä retken luonteesta huolimatta, mutta liike näkyy hienosti... minkälaisilla asetuksilla tuo on kuvattu?

Tosi tylsää että nykyään on tullut muodiksi poistaa exif-tiedot kuvista, ilmeisesti ohjelmien oletusasetukset poistaa ne kuvan pienentäessä. Kun ottaa huomioon että ne on täysin vaarattomia, eikä niillä ole vaikutusta kuvan kokoon tms, Joskus olisi kiva nähdä hienosta kuvasta vinkkiä miten se on aikaansaatu...

^^Hieno tunnelma tuossa pitkospuukuvassa!

^toisten kuvien exif-tietoja olisi kyllä kiva nähdä, niistä voi oppia esim. kuinka pitkä aika tarvitaan hyvän kuvan saamiseen liikkuvasta kohteesta. Valoahan kuviin on voitu lisätä tai poistaa "korjailussa" ihan jonkin verran. Mulla on kyllä kuvasivulla tiedot näkyvissä.

Olen ihan samaa mieltä ettei EXIF-tiedoista ole mitään haittaa. En ole millään tavalla yrittänyt poistaa niitä, ja ne ovat tallessa itse jpg-tiedostossa. Picasan kuvasivulla pääsee vielä katsomaan niitä, mutta Picasa sitten poistaa niitä kun itse kuva annetaan ulos, vai mahtaisi tapahtua.

JJ:n kuvaan käytettiin 1/30 s ja vähän panorointia, ja tulos oli sellainen kun oli tarkoituskin. Juuri tämä kamera käyttää usein niin pitkä aika kuin 1/30 s, ennen kun automatiikka rupeaa säätämään ISOa ylös. Tässä on toinen kuva samalla periaatteella ja suljinajalla:

Näissä tapauksissa ehkä noin joka viides kuva onnistuu...

www.yetirides.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Olen ihan samaa mieltä ettei EXIF-tiedoista ole mitään haittaa. En ole millään tavalla yrittänyt poistaa niitä, ja ne ovat tallessa itse jpg-tiedostossa. Picasan kuvasivulla pääsee vielä katsomaan niitä, mutta Picasa sitten poistaa niitä kun itse kuva annetaan ulos, vai mahtaisi tapahtua.

JJ:n kuvaan käytettiin 1/30 s ja vähän panorointia, ja tulos oli sellainen kun oli tarkoituskin. Juuri tämä kamera käyttää usein niin pitkä aika kuin 1/30 s, ennen kun automatiikka rupeaa säätämään ISOa ylös. Tässä on toinen kuva samalla periaatteella ja suljinajalla:

Näissä tapauksissa ehkä noin joka viides kuva onnistuu...
    Hyviä kuvia jälleen. Laitan oheen infopläjäyksen termille "panorointi" jos sopii. Ihan vaan selvennyksen vuoksi niille lukijoille/ katselijoille jotka tällaisista kuvista pitävät ja haluaisivat oppia moisia ottamaan.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Laitetaas muutamia gallerioita tänne, kun vihdoin sain kuvat nettiin männä viikolla. Varoituksen sanana, mäkipyörähommia kyseessä ettei tule järkytyksenä. Silvuplee:

Åre, Heinäkuu

Calpis, Marraskuu

Valitettavasti jälkimmäisessä sessiossa oma mäkipyörä oli sen ~550km pohjoisempana, joten ei päässyt naatiskelemaan suhteellisen hyvästä ajokelistä. Noin marraskuuksi...

member of #tou mtb team

Pari fotoa Tapanin päivän mökkireissusta http://www.flickr.com/photos/mkpaa/s...7628577227077/

Kaatuneista puista olisi voinut ottaa enemmänkin kuvia.

Peukalo ylös

Loisto kuvia fob:illa
    - Fear is a mindkiller -

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •