Riippu vähän myös penkistä ja runkoversiosta. Team rungolla, Speedplay ti polkimilla ja King Cage SS tai vastaavilla pullotelineillä, penkki on Rotor/SLR, 140g, paino on arviotasi lähellä.
Riippu vähän myös penkistä ja runkoversiosta. Team rungolla, Speedplay ti polkimilla ja King Cage SS tai vastaavilla pullotelineillä, penkki on Rotor/SLR, 140g, paino on arviotasi lähellä.
Tuolla mennään sitten jo alle...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Nyt kait pitäisi sanoa että UPEA, mutta jokin tässä S5:ssa nyt riitelee miun silmään eikä edes LW:n kiekot tätä nyt pelasta. Ei edes Thorin versio livenä katseltuna herättänyt sen kummempia tunteita. Kait mie oon jo liian konservatiivinen ja vanhaksi tulossa.
"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
www.pellossalo.fi
Hiano on. Mistäs tommosia käteviä telineitä saisi
Jari
Selvennetään sen verran että kiekot on omat, loput oli testattavana. Tosin oma on nyt tilattu...
Veikkaan että telineitä saa nykyisin tuolta Tampereen Cervelo -myyjältä.
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Veikkaan? Siis eikö nyt kuitenkin ole niin, että sinä olet Signature kauppias niin kuin Tampereen Samukin mutta että sinä pyörität Signaturen varastoliikettä siellä Turun suunnalla? Ettei siis jää epäselväksi, että pitää muistaa pitää kauppias-suodatin tarvittaessa päällä näin kuluttajana viestejä lukiessa.
ps. Pähee tuo pyörä kyllä on vaikka edelleen vaakaputken ja takakolmion risteyskohta häiritsee ulkonäöllisesti.
Nimimerkki Kaurista mukaillen, olisi hyvä jos tällekin foorumille saataisiin sama käytäntö kuin WW:n palstalla. Siellä nimimerkin alla lukee aina onko kyseessä kaupan omistaja(shop owner) tai jonkun tuotteen valmistaja(manufacturer). Helpottaa myös kysyjiä, kun esim WW:n palstalla pystyy näkemään että nimimerkki "x" on zipp:n insinööri, jolta voi kysyä varaosista yms.
Puserra,puserra...
Minusta on vain hienoa, että geo on suunnattu enemmän maksukykyisille möhiksille-Möhikset pitäisi saada pyörien päälle oikein urakalla, koska sieltä se iso raha hienoon sportiin on mahdollista saada.
S5 runko on kuvissa yksi hienoimmista mitä olen nähnyt. Tämä on jotain, mitä pitää livenäkin käydä tutkimassa ja toteamassa. Ehkä tässä olisi salainen ase alamäkiosuuksille?
Muuna huomiona: T. Hunsvontti kuitenkin näytti käyttävän DA-polkimia, mikäli oikein aikaisemmista kuvista tihrustin, eikä mitään speedpedaleita.
Samulle iso peukku yrittämistä, eikä muidenkaan sitä tarvitse häpeilla,vaikka Suomessa kateelliset saakin niskaansa.
Minun pitää vakavasti pohtia, josko alkaisi Suomen hitaimmaksi Cervelo-etanaksi-![]()
Älä yritä viiä etenatitteliä minulta!
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Ei tässä anteeksi tarvitse ainakaan minun puolestani pyydellä. Yritin olla olematta viestissäni liian hyökkäävä mutta tahdoin toisaalta varmistaa itselleni ja tuoda mahdollisesti asiasta tietämättömille asian (kauppias-taustan) esiin. Hyvää jatkoa sekä sinne, että Tampereen edustajalle. Tavoite on tulla käväisemään Cervelo-koeajolla keväällä, kun asia jäi nyt syksystä tavoitteestani huolimatta tekemättä.
Vastausta filleriteline kyssäriin:
On noita telinetä muutama hyllyssä. Niitä myytiin ennen Ultimate Support-nimellä mutta lykyään ne kuuluvat Feedback Sports firmalle, nimi on Rakk. Niihin menee säätämättä 0-2,3" renkaalla olevat fillarit. Pyörähuolto.com:lla on muuten myymäläkäytössä noita useampi kymmenen, mikä kertonee niiden laadusta jotain.
http://feedbacksports.com/shop/RAKK-...Black-P17.aspx
Samu Ilonen muokkasi tätä : 06.11.2011 at 21.54
On muuten varsin hupaisaa että jotkut jaksaa vääntää tosta emäputken mitasta. Kuitenkin sen on parempi 90%:lle kuskeista ja loput voikin laittaa -17 stemmin, ajatusmalli vaan täytyy muuttaa että spacerit on historiaa. Se normaali 15-20mm on nyt vaan integroitu runkoon eikä sen kummempaa. Ei se ero nyt todellisuudessa ole niin suuri.
Esim Hyey:n kuvassa näkee selvästi että jopa Lance joutuu kärsimään parin sentin väliholkeista stemmin alla. Kuitenkin runko olisi tukevampi, aerodynaamisempi etc. toteutettuna ilman niitä.
Samu on 100% oikeassa tuon emäputken koon suhteen. Hans siirtyi kunto-/harrastupyöräilijäksi ja päätti kokeilla selvästi korkeampaa emäputkea (Trek H2 fit) ja pakko sanoa että paljon parempi ajaa... ja kisakäytössä asia vain korostuu... ja sitä enemmän mitä pidemmästä otatuksesta on kysymys. Voiman tuottaminen helpottuu ja alaotteelta tulee ajettua selvästi enemmän, riittävän alas pääsee koukistamalla pikkaisen käsiä... tietysti myös peesissä ajoasento on selvästi leppoisampi ja kropan kuormitus vähenee. Putkelta ajettaessa laite on varmasti jäykempi kuin speiceri pinon päältä... jos speicereitä on käytössä niin hälyytyskellojen pitäisi soida, mitatkaa yhdistelmän korkeus ja seuraavaan pyörään vaan rohkeasti oikean korkuinen emäputki.
Hannes polkee - kunnes halkee.
Bicycling Magazine Cervelo R5 VWD Review
Cervelo’s Mark Riedy:
“You’ve seen over the last several years a lot of spacers adding up,” Riedy explained. “Cervelo from an engineering perspective is saying, let’s give people the size head tube they are asking for. And if people want a short head tube they can use a negative-rise stem and they’ll get back to the same place.”
Cervelon mielestä asiakkaat ovat saaneet ihan sitä mitä ovat halunneetkin.
Minusta on hupaisaa puhua "negative rice" stemmistä. Kuitenkin yleisin on -6 astetta joka sekin on negatiivisella kulmallatavallaan. Se mitä tuossa enklanninkiälisessä jorinassa tarkoitettiin "negative rice" oli -17 taas on yleensä vaakasuorassa, ei varsinaisesti alaspäin, horisontin mukaan.
Eihän tossa ole kuin järkeä jos myyntiä pitää ajatella. Peruskuntoilija saa fillaristaan paremman näköisen kun kannattimen alle tarvitsee vain 20 milliä holkkeja sen entisen 40 millin sijaan. Peruskuntoilija sen rahan firmalle kantaa. Jokunen proffa kuitenkin käytti -17 kannatinta jo lyhyen emäputken kanssa, eli osa kuskeista joutuu säätämään vähän enemmän, mutta eiköhän S3 runkoja ole tiimikäyttöön edelleenkin tarjolla.
6.7 WTF/kg
Niin mutku vielä vähän aikaa sitten nuo luokiteltiin retkipyöriksi: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...84#post1054884
No hölmöjähän ne cervelolla olisi, jos eivät tekisi runkoja isomahaisille keski-ikäisille miehille. Sehän on suurin markkinasegmentti.
Ensimmäisenä ajoasento on kiinni taidosta, jota kaikilta ei löydy. Vanhetessa selkärangassa tapahtuu muutoksia kuten välilevyjen madaltumista ja nikamien korkeutumista jotka kangistavat jonkin verran. Kuitenkin ne ovat yksilöllisiä (myös sukupuolesta riippuvia) ja vaikuttavat yleensä 50-vuoden toisella puolella.
Ostokykyisillä pyöräilevillä keski-ikäisillä miehillä voi olla rasvaprosenttia, mutta vatsaa ei useinkaan voi sanoa isoksi.
Useimmiten vanhenemiseen liittyy kaikenlainen kömpelöityminen, joka on taidon katoamista. Luonnollisestikin tätä voi estää ja parantaa harjoittelemalla.
Fulcrum Racing T, mihinkähän näitä ensiasennuskiekkoja pitäisi verrata?
^Nyt on tainnut johonkin kohtaan tulla kirotusvihre, tai sitten olen itse pihalla. Fulcrum Racingien mallit menee numeroittain Zerosta seiskaan. Cerveloihin näyttävät tunkevan noita seiskoja. Aksium-tasoa taitavat olla siis suurin piirtein. Kai niitä vois kutsua "OK peruskiekoiksi". Jos keveyttä ja hipoa hakee, pitää pysähtyä muualla kuin seiskojen kohdalla.
Olisiko kuitenkin tämä T-malli Cervelolle tehty erikoispainos? Näissä uusissa pyörissä näyttää olevan ensiasennusmalleina ainakin kotisivujen mukaan. Seiskoista onkin jo kokemusta nykuisen pyörän kanssa.
Racing T on nimensä mukaan Training vanne. Napa on kalliimmasta mallista, kehä 7:sta, napa vissiin 3:sta. Sama systeemi kuin jossain Spessuissa, ei 4 tai 6 Fucrumiakaan ole irrallaan myynnissä.
On tuo Aksiumia pirusti tukevampi vannesetti vaikka kyllä Aksiumkin reenikiekkona menee monella.
Sillä ei hirvästi ole väliä millä ne tulee, eipä ton tason fillareita juuri myydä täysin vakiona ikuna. Aina jotain vaihdetaan kun haluja on niin moneen menoon. Sinänsä se on helppoa koska noi pitää koota kuitenkin suunnilleen alusta asti. Sinänsä, en edelleenkää laittaisi yli viittä sataa pellivanteeseen, eli joku Ksyrium Elite on minusta järkevin parempi kiekko, sen jälkeen kuitua alle.
Cervelo muuten julkaisee 3T kanssa kiekkodiilisysteemin 60mm LTD-kiekoista. Kunhan 3T vaan saa ne oikeasti tuotantoon asti. Sinänsä ei mitään uutta auringon alla, vastaavaa myö ollaan harrastettu muidenkin merkkien kanssa jo aiemmin mutta tää on ihan maailman laajuinen kamppanja. Ylihuomenna saa infoa mikä on 3T kiekko meininki ensivuonna, hinnastossa oli kasapäin uusia kiekkoja mutta ensimmäisetkin vielä työnalla että what...?
LTD-kiekot vaikuttivat varsin mielenkiintoisilta mutta navat olivat vielä vähän protoja millä me ajeltiin Espanjassa. Etukiekko ei ollut ihan yhtä helppo ajaa kovaa ja kovassa sivarissa kuin Smart Enve mutta se lieneekin tällä hetkellä kehityksen kärjessä. Suunta johon kaikki maantiekiekot ovat kehittymässä, näyttää nyt hyvin selkeältä.
Samu Ilonen muokkasi tätä : 08.11.2011 at 06.53
Onko S2 2011 ja 2012 malleilla jotain muutakin eroa kuin väri ja hinta?
Osissa on eroa, rungoissa ei.
Kirjanmerkit