“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Lamppu: http://www.dealextreme.com/p/ultrafi...-x-18650-57007
Sille teline: http://www.dealextreme.com/p/univers...diameter-31871
Akut ja laturit pitää tuolta sitten erikseen kaivaa vielä. Mutta (riisto)lamppuja löytyy joka lähtöön, tehon ja tarpeiden mukaan. Taskulamppu ehkä vähän tökerö ohjaustangossa, mutta ajaa asiansa, ja tuolla kiinnikkellä on nopea vaihtaa pyörästä toiseen. Voi vaikka hommata joka fillariin telineen.
Emmä nyt ainakaan sinne lähe
No vaikka tuo mun edelliselle sivulle linkittämäni Lupine.
1) Kuminauhalla kiinnitys itse lampun osalta tankoon, akku tarranauhalla runkoon (tai pullotelineakku pullotelineeseen)
2) Erittäin hyvä valaisuteho
3) Ladattava _tehokas_ Li-Ion akku löytyy jos ottaa semmoisen mallin missän on _tehokas_ akku. Lamppua saa usealla erikokoisella akulla.
Eipä kestä kiittää.
VesaP muokkasi tätä : 01.11.2011 at 11.42
Lezyne Power Drive täyttää kohtien 1 ja 3 vaatimukset. Kakkoskohta lienee mielipidekysymys, mutta sillä ajelee juuri ja juuri tuttuja metsäpolkujakin. Super Drivessä on 50% enemmän valotehoa, mutta vastaavasti lyhyempi käyttöaika, kun toimivat samanlaisella aukulla.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Vähän vähemmän sekaisin kuin sellaisen, joka vilkkuvaa lediä käyttää. Et vissiin tiedä, miten ihmisen näköaisti toimii. Tässä muutama pointti:
- Jos sen edessä olevan vilkkuvalon ohi yrittää katsoa jotain esim. kyseisen fillarin takana olevaa, vaihtuva valaistustaso tekee siitä täysin mahdotonta.
- Jo itse vilkkuminen vetää huomiota puoleensa ja vaikeuttaa siten keskittymistä muuhun. Voit vaikkapa yrittää lukea jotain nettisivua, jonka marginaalissa vilkkuu mainos. Jos et usko, voit mennä lähimpään tutkimuslabraan mittauttamaan lukemisnopeuttasi ilman sitä vilkkuvaa mainosta ja sen kanssa.
- Voit kokeilla ajella vaikkapa etuvaloa vilkuttavaa kaveriasi vastaan pimeällä tiellä ja kokeilla, miten hyvin silmäsi pystyy tarkentamaan, kun sillä ei ole mitään valaistustasoa, johon se voisi tottua. Siellä se pupilli vispaa kuin viimeistä päivää jokaisella välähdyksellä vuorotellen isommaksi ja pienemmäksi.
Ihmisiä ärsyttää yleisesti se, että he eivät voi keskittyä heille oleellisiin asioihin, kun joku huomionhaluinen urpo haluaa kaikkien katsovan vain itseään ja sikakäheetä vilkkuvaloaan.
Voisitko vielä toistaa hyvän perusteesi toisten ajajien tahalliselle häiritsemiselle vilkkuvalolla? Missasin sen ensimmäisellä kerralla.
Jeesustelu laillisuudesta ei liene paikallaan tässä keskustelussa, kun kirjaimet vilkkuu silmilleLaillisia eli hyväksyttyjä kun ei varmaan ole yksikään muukaan tällä palstalla esiteytyistä valoista. Ja jos haluaa tältä osin noudattaa lain kirjainta tarkasti, niin voihan ne vilkkuvat ledit kiinnittää ajajaan jolloin ongelmaa ei ole.
Mitä tulee pattereihin, Clas Ohlsonin vilkkuvat ledit kestivät vilkkutoiminnolla koko viime talven ja kestävät vieläkin, siis päivittäistä ajoa. En olisi huolissani nappiparistojen kestosta näillä uudemmilla ledeillä. Ja vilkkutoimintohan säästää virtaa!
Eikä tuommoinen pienitehoinen valo varastane kaikkea huomiota näkökyvyltä urbaanissa ympäristössä, en ehkä kiinanvaloa vilkuttaisi, se kun kilpailee jo kohta majakan kanssa valotehossa![]()
Ketjureaktio muokkasi tätä : 01.11.2011 at 12.09 Syy: vilkuttelu
Alhainen kadenssi - dekadenssi?
Noista vilkku toiminnasta voin sanoa sen, et kun näössä on puutteita valmiiksi, aiheuttavat suurta häiriötä näkemiseen, kohteen paikallistamiseen ja kaiken kukkaroksi silmät on kipeet seuraavan päivän. Todella tykkään kiinteästi palavasta valosta, ei aiheuta ongelmia minulle. Kaikki vilkkuvat valosysteemit aiheuttaa minulla todellisia ongelmia, kun silmät yrittävät jäljellä olevaa näköä käyttää tehokkaasti hyödyksi. Eli vilkku valot on per*eestä.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Ostin Magicshine Mj-856:n tankovaloksi mettään. On kirkas ja stydin tuntuinen. Mutta missä on 1000 lumenin vilkkumoodi?!![]()
Ladattavien paristojen ostaminenhan on _niiiiiiiiin_ vaikeaa.
Ja noista vilkkuvaloista, älkää käyttäkö niitä, jos koet että olemassaolovalosi teho on liian huono ilman vilkkutoimintoa, osta parempi.
Sateisilla ja hämyisillä keleillä se vilkuttavan valon efekti ainoastaan vaikeuttaa nopeuden ja etäisyyden havaitsemista.
Ite ajan aina ilman vilkutusmoodeja pimeällä, mutta mulla onkin hyvät valot niin niitä stroboefektejä ei tartte.
Ei tollaisella uskalla ajaa, kun ei oo vilkkumoodia. Heitä suosiolla rogeen.
Mulla ei takavalossa edes ole vilkkumoodia. Sen sijaan siinä on valotehoa sen verran, että näkyy kirkkaalla n. 300 metrin päähän, symyyssä ja sateessa ehkä vain 100 m (ja ne pirpanavilkut 8 m).
Mun vilkkuvalo näkyy taatusti 300 m päähän, vaikkei ole kovin kirkas. Eikä maksanut paria euroa enempää. Suosittelen![]()
Alhainen kadenssi - dekadenssi?
http://www.taskulamput.fi/tuote/otsa...avigator_1400/
No siinä varmaan tehokas tuikku?
Jos ei ostamani valo hyvä, tilaan tämmöisen. Akkuliivit ja -laukku vaan selkään ja menoksi. Kuntokin nousee kun on kuormaa mukana.
Vilkkuvalothan vievät luultavasti enemmän virtaa kuin kiinteä valo kun siellä on sitä elektroniikkaa mukana joka tarvii virtaa vaikka valo ei pala.
Että jos haluaa luontoa säästää niin vilkuttaa sitä normaalia lamppua ihan sormipelillä. Se ei vie virtaa silloin kun se ei pala.
Ja vilkkuvalo on muutenkin ihan p:stä.
Eri puljusta vastaava kapine halvempaan hintaan: http://www.valaisimesi.fi/fi/Otsa-+j...8tilaus%29/123
http://jarru.net
http://www.vimeo.com/jarru
Ohjauspiiri vie 1-5mA ja ohjauksessa häviötä tulee noin 5%. Vilkuttaminen 50% syklillä säästää noin 45% verrattuna jatkuvasti palaviin.
Mutta. Vilkuvat ajovalot pitäisi kyllä kieltää. Kiinanihme P7 kun tulee pimeällä vilkkumoodissa vastaan niin kyllähän sen huomaa,mutta on todella vaikea hahmoittaa sijaintia ja keskittyä omaan ajoon.
Tuolta löytyy sama tuikku hieman huokeammalla. Sama lamppu, suurinpiirtein samat varusteet, nimi vain on eri. Tämä myös teknisesti lähes sama lamppu, vain hieman paremmalla jäähdytyksellä, ja hieman muitakin eroavaisuuksia. Tuota jälkimmäistä ovat täällä monet tilailleet ja käypäksi havainneet (näkyy tuo kolistelijakin tuossa pari viestiä ylempänä kehuskelevan), itselläni harkinnassa myös.
Olen tosiaan itsekin miettinyt tuon MJ 856:n hankintaa, mutta olen pähkinyt 25 asteen ja 35 asteen kiilan välillä. Onko noissa kuinka iso ero? Haluaisin nimenomaan tasaisen ja riittävän leveän kiilan. Tuo MJ-856 on lähtökohtaisesti 25 asteinen, mutta aiemmin sen tuotesivulla on mainittu, että saa halutessa myöskin 35 asteisena, enää en tuota mainintaa löytänyt. Mahtaakohan se siis nykyään olla niin, että jos haluaa 35 asteisen, niin silloin täytyy ottaa tuo MJ-872. Tuo lamppu siis tulisi talven hiihtolenkeille päähän ja pyörälenkeille tankoon.
Myös tätä ole miettinyt yhtenä vaihtoehtona. Nämä XML-ledillä olevat otsalamputhan, jossa myös akku on päässä, ovat varsin tuoreita tapauksia. Tuon Sparksin lisäksihän Zebralightilta on näinä päivinä tulossa/tullut vastaava otsalamppu. Noiden etuna pitäisin sitä, että ei tarvi miettiä mihin sen akun pistää. Kapasiteettihan toki on pienempi, mutta sekin minun tapauksessa riittää, kun ei koko ajan tarvi täysillä käyttää. Eli mahtaakohan tuosta Sparksista, tai vastaavista xml-ledillä olevista otsalampuista olla täällä jollakin kokemusta?
Edit: jruots kerkiskin näköjään ensin
Oli valot vähissä kun ajelin töistä kotiin tänään. Ehkä yhtä huolestuttavaa oli, että valtaosa valojen omistajista tuntui säätäneen ne osoittamaan silmille eikä tielle.
25 asteinen on mielestäni hieman liiankin laaja ainakin näin pelkästään kypärävalokäytössä. Erinomainen lamppu hintaisekseen (MJ856B)!
Tuon kilpailevan taskulamppufirman kannattas puottaa Taikahohteen hintoja, eivät ainakaan tätä kautta varmaan hirveän paljoa saa asiakkaita...![]()
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Minkälaisella aikataululla porukalle on tuolta valaisimesi.fi sivuilta valot tullu? Tilasin ennakkopaketit tuosta MJ-856B:sta ja MJ-808E:stä kolme viikkoa sitten eikä oo vielä mitään kuulunu... Lupasivat postittaa 15 päivän kuluessa rahojen saapumisesta. Hirvee himo lenkille, mutta eihän tuolla säkkipimeässä ilman valoja mitään nää.
Takavalo oli varastossa, torstaina tilasin ja maanantaina tuli vahvistus ja seurantakoodi ja tiistaina paketti postissa.
Kirjanmerkit