GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 9 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Jos kerta i900 huolto onnistuu itse niin siinätapauksessa se voisi olla ok valinta.
    Eikös tuossa tuo vipukin napsahda lukkogrippiin näppärästi, se vasta olis hyvä juttu sijoituspaikan kanssa.
    Ja tosiaan set backkii tarkoitin, on vanhassakin tolpassa jonkinverran tosin en tiedä miten moinen mitataan.
    Vipu menee lukkogrippiin toisen lukkorenkaan tilalle, ei tosin Odi merkkisiin. Itse virittelin liukuputken suojaksi haitarikumin vanhasta keulasta, toimii
    Love me, love my bike.

[QUOTE=wiggum;1727592]Vipu menee lukkogrippiin toisen lukkorenkaan tilalle, ei tosin Odi merkkisiin... [QUOTE]

Jaa ei? Kyl se remote mulla meni 130mm:n ODI Roguen lukkorenkaan paikalle. Sillon joskus. Muistaakseni vielä ilman v-valtaa

muoks: olikohan se vielä niin että mulla oli se remote irtonaisena hankittu (eka KS oli sellainen vipstaakimalli alkujaan) mut kai ne
    klampit samanlaisia pitäis olla - toi jäi kyllä lyhytaikaiseks kokeiluks kun aloin käyttämään silikonigrippejä
    PaH muokkasi tätä : 28.10.2011 at 10.21

[QUOTE=PaH;1727711][QUOTE=wiggum;1727592]Vipu menee lukkogrippiin toisen lukkorenkaan tilalle, ei tosin Odi merkkisiin...

Jaa ei? Kyl se remote mulla meni 130mm:n ODI Roguen lukkorenkaan paikalle. Sillon joskus. Muistaakseni vielä ilman v-valtaa
    Jaa niinkö? Ainakin se vakio lukkorinkula on hieman erilainen odissa verrattuna muihin. Jostain syystä itse laitoin sen erikseen, kun vaihdoin odin grippeihin... Täytyypä testata vielä!

edit. testasin ja näköjään se siihen odiinkin sopii, ei tosin lukitu yhtä tiukasti kuin muihin, mutta pysynee kiinni.
    wiggum muokkasi tätä : 28.10.2011 at 22.42 Syy: yhteensopivuus tsekattu
    Love me, love my bike.

Sanokaas te joilla on paljon ajokokemusta hissitolpasta, tuleeko siihen "riippuvuus" Hankin ko. tolpan reilu vuosi sitten 120mm joustavaan lenkkipyörään ja ajelin sillä joitakin jyrkähköjä alamäkiä sisältäviä lenkkejä. Palasin kuitenkin takaisin normaalitolppaan ja samoja mäkiä laskiessa huomasin niiden "jyrkentyneen" tuon hissitolppa kokeilun jälkeen. Antaako hissitolppa väärän kuvan omasta ajotaidosta? Tätä tarkoitin tuolla "riippuvuudella" Ajelen samoja lenkkejä myös xc-pyörällä, jossa on hiukan jyrkempi keulakulma ja normitolppa. Ero alamäkiajossa pyörien välillä, varsinkin hissitolpalla on aikamoinen ja pähkäilin, että jos tottuu hissitolpalla ajamaan niin xc-pyörällä ei kohta uskalla ajaa ollenkaan. Onko kellään samansuuntaisia kokemuksia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Sanokaas te joilla on paljon ajokokemusta hissitolpasta, tuleeko siihen "riippuvuus" Hankin ko. tolpan reilu vuosi sitten 120mm joustavaan lenkkipyörään ja ajelin sillä joitakin jyrkähköjä alamäkiä sisältäviä lenkkejä. Palasin kuitenkin takaisin normaalitolppaan ja samoja mäkiä laskiessa huomasin niiden "jyrkentyneen" tuon hissitolppa kokeilun jälkeen. Antaako hissitolppa väärän kuvan omasta ajotaidosta? Tätä tarkoitin tuolla "riippuvuudella" Ajelen samoja lenkkejä myös xc-pyörällä, jossa on hiukan jyrkempi keulakulma ja normitolppa. Ero alamäkiajossa pyörien välillä, varsinkin hissitolpalla on aikamoinen ja pähkäilin, että jos tottuu hissitolpalla ajamaan niin xc-pyörällä ei kohta uskalla ajaa ollenkaan. Onko kellään samansuuntaisia kokemuksia?
    Tulee riippuvuus. Paha ja nopeesti. Jyrkät alamäet ,dropit yms. ei oo enää niin hauskoja ilman tolppaa.
    Siinä kyllä oon erimieltä ,että jos tottuu hissitolpalla ajamaan niin ei osais normaalilla enää ajaa. Kun mulla oli hissitolppa takuuhuollossa ja jouduin laittamaan normaalitolpan kiinni niin kävi silleen ,että paikat jotka oli hissitolpan kanssa opetellut ajamaan meni myös normaalitolpalla, kun hissin kanssa oli löytänyt ajolinjat ja kokenut ahaa-elämyksen ,että tästäkin voi ajaa.(ei tosin niin kovaa)
    Pikemminkin niin ,että sitä tolppaa tulee käytettyä turhankin paljon paikoissa jotka menis yhtä jouhevasti ilmankin.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Antaako hissitolppa väärän kuvan omasta ajotaidosta?
    Voihan sen ajatella niinkin, toisaalta hissitolpalla voi se "ekan kerran kynnys" madaltua ja seuraavalla kerralla ei välttämättä tule edes laskettua sitä tolppaa samassa kohtaa. Kyllä se ainakin oudossa maastossa tuo varmuutta kun penkki alhaalla voi mennä aika huolettomasti monesta paikkaa.

Tässä muutama ajatus kesän ajelun jälkeen Reverbistä, aikaisempi ajotyyli on ollut semmoinen "ennemmin kävelen kuin lasken tolppaa":
    - hyvin on toiminut, paitsi kaukosäädön nappi tuntuu kyllä nyt vähän jumittavan jonkin verran kolhittuna
    - kaukosäätöä ei tunnu saavan huippuhyvin tuohon minun ohjaamoon (X.9, Louise), on koitettu matchmakerilla ja ilman, ylhäälle ja alhaalle, vasemmalle ja oikealle. Jos ei olisi etuvaihtajaa niin vasemmalla tangon alapuolella olisi loistava paikka.
    - letku pääsee vähän liikaa elämään mutta mukana tulevilla klipseillä ongelma on aika pieni

Hiukan yllättäen sain kipeytettyä polven tuolla värkillä, välillä tuli ajettua muualtakin kuin yläasennosta ja se ei sopinut näille entuudestaan ongelmallisille rutinapolville.
    marco1 muokkasi tätä : 01.11.2011 at 14.58 Syy: Siivoilin.

Reverppi siis tilattu. Jee!

Bike Componentsilla 2011 Reverb tarjouksessa 179e.

Just sieltä on tulossa. Plus parit kumit ja stemmi.

Kyl mää tykkään. Oon nyt jokusen lenkin ajanut Reverbilla ja kovempaa mennään kuin aiemmin. Tiukat paikat menee varmemmin ja tasasella pääsee kovempaa, kun satula ei ole missään vaiheessa ns. "kompromissikorkeudella". Onkohan muuten kyse Reverbin "ominaisuudesta" sillä mielestäni satula klappaa hiukan kiinnityksestään? Itse putkiosa on tukeva, eikä heilu/notku, mutta satula kyllä elää klampissaan. Saattaa tosin olla, että satulakin voi olla finaalissa, eli kiskot liikkuvat kiinnikkeissään, mutta veikkaan silti vian löytyvän tolpasta. Toisella satulalla en ole koittanut, kun ei satu just nyt olemaan ylimääräistä irtonaisena.

Onko kellään kokemuksia ks:n uusista tolpista? Mietin tuota dropzonea jossa olisi 75mm pudotusta. 125mm pudottavat tolpat kun vaativat niin hirveästi jo tuota satulatolppaa näkyviin että en tiedä riittääkö itselläni mitta. Muilla merkeillä ei taida olla vielä näitä hieman vähemmän pudotavia tolppia. Dropzone perustuu kuitenkin entiseen i900 malliin joka kuitenkin kohtalaisen hyvältä tolpalta vaikutti. Ja tuotahan saa remote namiskalla esimerkiksi bike-discountista hintaan 169€
    Respect is not given, it is taken.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Onkohan muuten kyse Reverbin "ominaisuudesta" sillä mielestäni satula klappaa hiukan kiinnityksestään? Itse putkiosa on tukeva, eikä heilu/notku, mutta satula kyllä elää klampissaan.
    Kyllä se Reverbi vähän liikkuu yläpäästä mutta minullakin kolisee tuo BelAir-satula niin paljon enemmän ettei tuosta väliä.

Jollakulla kun löytyy tuo i900 malli voisikos mitata paljonko satulan johde tulee siitä tolpasta taaksepäin.
    Jotenkin tuntuu että on turhan paljon, noin kuvasta katsottuna.
    www.mckramppi.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Onkohan muuten kyse Reverbin "ominaisuudesta" sillä mielestäni satula klappaa hiukan kiinnityksestään?
    Pientä klappia löytyy täältäkin ja niin kuin marco1 sen nimenomaan huomaa yläasennossa. Aluksi sitä tuli vähän ihmeteltyä, mutta kun ei se ajossa tunnu, niin väliäkö sillä
    Still rides with 26er

Jollakulla kun löytyy tuo i900 malli voisikos mitata paljonko satulan johde tulee siitä tolpasta taaksepäin.
    Jotenkin tuntuu että on turhan paljon, noin kuvasta katsottuna.
    Mittasin sen muistaakseni olevan ~25mm jos tuota set backiä tarkoitat. i950 tai mikä supernatural se nykyiseltä nimeltään onkaan,
    on suora. Noita tolppiahan voi pitää kumminpäin vaan - jos penkkiä tarttee eteen niin ton i900:n (tms) voi pyörähyttää ympäri
    sillai et se vaijeri kulkee tolpan takaa.

mutanaama Guest
    Ilmat pihalle reverbistä, kytkin lakkas toimimasta ja joku korkkas ja jotain. Pohjaan jäi, eikä pysy ylhäällä. Onneks putkessa oli varaa nostella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Mittasin sen muistaakseni olevan ~25mm jos tuota set backiä tarkoitat. i950 tai mikä supernatural se nykyiseltä nimeltään onkaan,
    on suora. Noita tolppiahan voi pitää kumminpäin vaan - jos penkkiä tarttee eteen niin ton i900:n (tms) voi pyörähyttää ympäri
    sillai et se vaijeri kulkee tolpan takaa.
    Toihan voiski olla hyväjuttu et käätäs toistepäite, ei kura lennä sinne yläpään vivustoon tai ainaki vähemmän.
    Löytyhän tuolta webin syövereistä kuva jossa i950 oli asennettu toistepäite
    AnttiL muokkasi tätä : 03.11.2011 at 01.01
    www.mckramppi.com

Toihan voiski olla hyväjuttu et käätäs toistepäite, ei kura lennä sinne yläpään vivustoon tai ainaki vähemmän.
    Löytyhän tuolta webin syövereistä kuva jossa i950 oli asennettu toistepäite
    Jos sen toistepäin laitat, niin kura nimenomaan lentää sinne vivustoon helpommin. Jotain suojaa ainakin itse virittelisin tuossa tapauksessa...
    Love me, love my bike.

Lamppu syttyi

Kaikiltahan meiltä löytyy käyttökelvottomia sisuskumeja joten tässä DIYproto 2.2 vipuston suojauksesta. Helppo ja toimii

KS on myös tehnyt omansa
    http://www.kssuspension.com/images/i...it Publish.pdf

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Jos sen toistepäin laitat, niin kura nimenomaan lentää sinne vivustoon helpommin. Jotain suojaa ainakin itse virittelisin tuossa tapauksessa...
    Onhan noissa KS:n tolpissa muutenkin jo tuo "toistepäisyys" eriäpäin, i900:ssa letku ja sen kiinnitys on tolpan
    etupuolella ja i950:ssä sen takapuolella jos tolpan speksien mukaan laittaa. Kumpaakin olen käyttäny ja en oo
    huomannu eroa et jompikumpikaan olisi enemmän arka lentävälle japskalle, samalla tavalla sinne loveen sitä
    shittiä kertyy. Jonkinlaisessa suojauksessa on järkeä, oli sit tolppa kumpi tahansa ja asennettu oikeinpäin tai
    päinvastoin. Kuorrute voipi toki päästä vaijerikuoren sisään, mut yleensä se tahmaus noissa tulee siitä et sen
    vipusen ja sen liikuttaman pallukan välissä on sitä itteensä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Onhan noissa KS:n tolpissa muutenkin jo tuo "toistepäisyys" eriäpäin, i900:ssa letku ja sen kiinnitys on tolpan
    etupuolella ja i950:ssä sen takapuolella jos tolpan speksien mukaan laittaa. Kumpaakin olen käyttäny ja en oo
    huomannu eroa et jompikumpikaan olisi enemmän arka lentävälle japskalle, samalla tavalla sinne loveen sitä
    shittiä kertyy. Jonkinlaisessa suojauksessa on järkeä, oli sit tolppa kumpi tahansa ja asennettu oikeinpäin tai
    päinvastoin. Kuorrute voipi toki päästä vaijerikuoren sisään, mut yleensä se tahmaus noissa tulee siitä et sen
    vipusen ja sen liikuttaman pallukan välissä on sitä itteensä.
    Pieni nokare paksumpaa vaseliinia siinä vaijerinkuoren päässä(siinä missä se kiinnittyy tolppaan) auttaa siihen, että vaijeriin ja edelleen kuoren sisälle ei kulkeennu kuraa/kosteutta. Mulla ainakin tepsi, kun ongelmana oli yleensä se vaijerin jumiutuminen. Minulla siis i900r tolppa.
    Love me, love my bike.

Saako siihen mahtumaan shimanon kumisia raapijakumeja päälle?

Tänään lähti tilaus 75mm pudottavasta ks:n dropzonesta. Toimitusaika bike-componentsilta 2-7 viikkoa joten parin viikon kuluttua pitäisi olla hyppysissä.
    Respect is not given, it is taken.

Mulla takkuilee lähes tulkoon joka lenkin aikana Joplin 4 remote.Ei nosta kunnolla ylös.Olisko tohon ongelmaan mitään vinkkiä?Vai onko näillä rapakeleillä vaan ominaisuus?Pitäskö vaihtaa normi satulatolppa kohta takas.

Onko paineet kohdallaan, eli 75psi (muistaakseni) molemmilla puolilla?

Itsellä taas toisen tyyppinen ongelma Joplin 4:n kanssa. Pelittää kyllä sisätiloissa niin kuin pitääkin, mutta kun lenkille lähtee, niin ei pysy täysin ylhäällä. Joustaa siis sentin pari kun päälle istahtaa. Vipu pohjassa ylös-alas liikkeellä joskus korjaantuu ainakin vähäksi aikaa, mutta yleensä ei vaikka kuinka jumppaa. Ei sinänsä mahdoton asia mutta ärsyttävä yhtä kaikki. Tiedä sitten johtuuko tuokin viileämmistä keleistä vai mistä kun sisällä lämpimässä tuntuu toimivan ja kesällä pelitti mainiosti (sen jälkeen kun kertaalleen olin öljyt tolppaan vaihtanut)

Jotenkin tuntuu että Gravity Dropper on selkeästi toimintavarmin näistä hissitolpista. Ainakin sen perusteella mitä käyttäjäkokemuksia olen lukenut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti

Jotenkin tuntuu että Gravity Dropper on selkeästi toimintavarmin näistä hissitolpista. Ainakin sen perusteella mitä käyttäjäkokemuksia olen lukenut.
    GD on AK-47 johdannainen, toimii, toimii ja toimii
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    Onko paineet kohdallaan, eli 75psi (muistaakseni) molemmilla puolilla?

Itsellä taas toisen tyyppinen ongelma Joplin 4:n kanssa. Pelittää kyllä sisätiloissa niin kuin pitääkin, mutta kun lenkille lähtee, niin ei pysy täysin ylhäällä. Joustaa siis sentin pari kun päälle istahtaa. Vipu pohjassa ylös-alas liikkeellä joskus korjaantuu ainakin vähäksi aikaa, mutta yleensä ei vaikka kuinka jumppaa. Ei sinänsä mahdoton asia mutta ärsyttävä yhtä kaikki. Tiedä sitten johtuuko tuokin viileämmistä keleistä vai mistä kun sisällä lämpimässä tuntuu toimivan ja kesällä pelitti mainiosti (sen jälkeen kun kertaalleen olin öljyt tolppaan vaihtanut)

Täytyy varmaan tarkistaa seuraavan kerran ,kun puran tolpan paineet.Eikös tossa Joplinissa ole vaan yksi neulaventtiili mistä paineet laitetaan?Mitä tarkoitit molemman puolen paineilla?Viimeksi kyllä paine oli just sen 75psi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sixsixone Katso viesti
    Täytyy varmaan tarkistaa seuraavan kerran ,kun puran tolpan paineet.Eikös tossa Joplinissa ole vaan yksi neulaventtiili mistä paineet laitetaan?Mitä tarkoitit molemman puolen paineilla?Viimeksi kyllä paine oli just sen 75psi.
    Eli kun tsekkaat että painetta on se 75psi, niin painat sen jälkeen remote -vivusta. Paine todennäköisesti laskee (jos ei niin hyvä). Sitten pumppaat sen uudelleen niin että painetta on 75psi ja taas painat vivusta. Tätä niin kauan kunnes paine ei enää laske vivusta painamalla.

Sekin tuli tuossa mieleen että eikai se tolpan kiristysrengas ole liian kireällä mutta tämän olet varmaan tsekannut. Tuo Joplin tuntuu olevan suht herkkä sen suhteen.

Täytyy sanoa että seuraavan kerran kun olen hissitolppaa hommaamassa niin se on todennäköisesti tuo GD. Joplin on kyllä jees silloin kun toimii mutta vähän liian usein sen kanssa joutuu ropeltamaan, ainakin tuon oman yksilön.

Tuosta viestiketjusta löytyy seikkaperäisemmät ohjeet öljyn vaihtoon ja paineisiin: http://singletrackworld.com/forum/to...-4-issues-help
    Salomo muokkasi tätä : 10.11.2011 at 10.47 Syy: Linkki lisäohjeisiin

^ Okei kiitti.Täytyy kokeilla tuota konstia.Tosiaan aika paljon joutuu Joplinia rassaaamaan.Ongelma lähinnä ollut ,ettei tolppa nouse takaisin aivan yläasentoon ja joutuu kädellä nostamaan satulasta.Saakos noita GD tolppia 31,6 mm koossa?

Onkos kukaan nähnyt Giantin Contact Switchejä missään? Kovasti noita on maailmalla kehuttu eikä hintakaan aivan älytön ole.

http://www.bikerumor.com/2011/07/22/...ontact-switch/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •