ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 5 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #121
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rahka Katso viesti
    Nosteellaampas topicia, eli ensimmäinen kausi maastöpyöräilyä takana ja veri vetäisi enduron puoleen eli tarkoituksena olis hankkia täysjoustoa enskaan ja yheislenkeille, vähän do-it-all meiningillä. budjetti ois 3k ei oikein yli.

    Mielessä on pyörinyt:
    Orange alpine 160
    Orange five (pro tai am)
    Transition covert
    Commencal meta 6 (jota ei kyllä enää taida saada uutena oikein mistään, paitsi runkosettinä h5b)

    Haluisin että pyörä myös kiipeäisi jotenkin mutta olisi myös laskettava etelän bikeparkeissa. Heittäkäähän ehdotuksia ja mielipiteitä olisin kiitollinen niistä
    Ainakin Bike-Discountista näyttää vielä löytyvän: http://www.bike-discount.de/shop/k17....html?mfid=698

  2. #122
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Vähän arka ulkomaiden suhteen takuu yms kohellukset ei oikein nappais...

  3. #123
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Mitenkäs tämä Butcher?

  4. #124
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    En oikein tiedä, jotenkin tuntuu että sitä etsisi 160mm joustavaa... onhan tuokin tietysti mahdollista ottaa 160 keulalla mutta taitaa nostaa budjettia aika nopeasti yli sen 3k. Kyllä tuota harkita voisi mut ei nyt iskeny sillai

  5. #125
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rahka Katso viesti
    Nosteellaampas topicia, eli ensimmäinen kausi maastöpyöräilyä takana ja veri vetäisi enduron puoleen eli tarkoituksena olis hankkia täysjoustoa enskaan ja yheislenkeille, vähän do-it-all meiningillä. budjetti ois 3k ei oikein yli.

    Mielessä on pyörinyt:
    Orange alpine 160
    Orange five (pro tai am)
    Transition covert
    Commencal meta 6 (jota ei kyllä enää taida saada uutena oikein mistään, paitsi runkosettinä h5b)

    Haluisin että pyörä myös kiipeäisi jotenkin mutta olisi myös laskettava etelän bikeparkeissa. Heittäkäähän ehdotuksia ja mielipiteitä olisin kiitollinen niistä
    Tässä olis tänvuotinen Santa Cruz Nomad käytettynä tuohon hintaluokkaan. Muita (uusia) heti mieleen tulevia vaihtoehtoja olis Spessun Enduro (mikä tahansa Specialized-lähikauppa), Trek Slash (mikä tahansa Trek-lähikauppa), 2012 Commencal Meta SX (Hi5Bikes) ja Pivot Firebird (pyorahuolto.com). Mainitsemallasi budjetilla taitaa tosin joutua katselemaan halvimpia malleja näistä pyöristä ja silti voi tehdä tiukkaa. Siinä mielessä paremman hinta/laatusuhteen voisi saada ylivuotisista eli 2011-malleista, tai sitten käytetyistä.
    mehukatti muokkasi tätä : 16.10.2011 at 15.23

  6. #126
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Hi5bikesistä myöskin mielenkiintoinen vaihtoehto eli Mondraker Dune R
    http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=3806
    Budjettiin menisi heittämällä.

  7. #127
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Heitetäämpäs vielä yksi vaihtoehto, tästä 2011 vuoden abra mallilla loikotin viime kesän endurot, ja oli kyllä aivan loistava pyörä. Voin suositella! http://www.konaworld.com/mtb_trail_a...ontent=cadabra
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  8. #128
    Tuli pyörän uusimisen aika ja samalla kysyttävää... eli itselläni on ollut Votec V.SX nyt pari kesää käytössä ja tuli koon vuoksi vaihto eteen.
    Itsellä kumminkin tuo ajo on lähinnä Espoon Keskuspuistossa ajoa, mutta idealla että vaikka kannetaan ylös ja pommitetaan alas. Vanhasta Votecista (160/160) haluaisin lähinnä nostaa joustomatkaa ja/tai saada hiukan DH-mäisemmän geometrian, koska pyörällä ajetaan kumminkin hypyt, bikeparkit, alpit ja muut. Vaihtoehtoina olen pitänyt Votecin V.SR:ää, Canyonin Torque 8.0 Alpinistia, Orangen Patriottia ja Alpinea, Spessun Enduroa,Santa Cruzin Nomadia ja kyllä Trekin Slashkin kiinnostaa.

    Noista olen kokeillut Patriottia, Nomadia ja Enduroa. Jäi kaikista hyvä maku ja aikalailla eniten kiinnostaa tuo kolmikko ja Canyon.

    Patriot olisi kyllä ykkönen mutta kumminkin on pitkälle Freeride pyörä, joten poljettavuus ja toimiminen normi ajossa epäilyttää...
    Hintaluokkakaan ei paljoa komeile, 3,5k...

    Mielipiteitä, kokemuksia, ehdotuksia?

  9. #129
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1muri Katso viesti

    Patriot olisi kyllä ykkönen mutta kumminkin on pitkälle Freeride pyörä, joten poljettavuus ja toimiminen normi ajossa epäilyttää...
    Hintaluokkakaan ei paljoa komeile, 3,5k...

    Mielipiteitä, kokemuksia, ehdotuksia?
    Jokaiselle tietenkin sopii ihan omanlaisensa pyörä, mutta itse olin hyvin pitkälti samanlaisessa tilanteessa aikaisemmin tänä vuonna. Ihan lähes aloittelijan näkökulmaa asiasta siis tarjoan.

    Alkuvuodesta tuli ostettua Spessun SX Trail kaveriksi Ibis Mojo SL:lle, ihan vain alamäkipainotteisimpia päiviä varten. Suurin osa ajoista tapahtuu Helsingin keskuspuisto-Ylästö välillä. Kuitenkin ylämäkien kohdalla rupesi aina laiskottamaan, vaikka Ibiksen 10kg olemuksella mäet olivatkin melko kevyitä. Tietyissä alamäkipätkissä Ibis taas tuntui vähän turhan heppoiselta peliltä, kaikkine kevennysosineen. Tästä johtuen Ibis toimi enemmänkin pitkien matkojen pyöränä tai vähän pahempien paikkojen metsästystyökaluna.

    Nykyään seinältä löytyy pelkkä SX Trail, joka nyt ehkä on tiettyihin ajoihin vähän turhan järeä, mutta ajettavuus ylämäissäkään ei ole mitenkään mahdoton. Porukkalenkeilläkin pysyy letkan mukana, vaikka välillä tuntuukin vähän raskaalta. Ainakin luulisi kunnon kasvavan ihan hyvin. Ei ainakaan pyörän takia arastella paikkoja, vaan kaikki on ihan kuskista kiinni, mistä uskaltaa ajaa. Vaihtokiekoilla ja renkailla saa pyörän nopeasti taipumaan erilaista ajoa varten.

    Suomen mäet eivät kuitenkaan ole parkeissakaan sellaisia, etteikö esimerkiksi Nomadilla tai Endurolla pärjäisi. Yhden pyörän taktiikka on aina kompromissi, jos tykkää ajaa erilaista ajoa erilaisissa paikoissa.

  10. #130
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Ainoa, millä voin osallistua on googletus. Itselleni 140mm:kin on jo liikaa. Mountain Bike Shopissa on Spessun Enduroita tarjouksessa.
    - 2011 testi-Expertit E 3,400 ja ajamattomat 2011 Enduro Comp E 2,250. Kokoina näyttäisi olevan M ja L.
    - Budjetti-Remedyjäkin on muutama (17.5''ia 8 ja 7).

    http://www.mountainbikeshop.fi/tarjoukset.html

    Pyörähuollossa hieno Spessun '09 S-works Enduro SL Carbon runko+Spessun alusta+hissitolppa E 1,499. Ei mitään käryä, onko hyvä. Tuskin on, sillä ratkaisut näyttävät erikoisilta. Keulassa näyttäisi olevan ylä- ja alakolmio ja 25mm akseli. Hubi tulee ilmeisesti mukaan.

    http://www.pyorahuolto.com/taulu/show.php?n=13

  11. #131
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Minäkin olen miettinut tuommosta 170-180mm trailipyörää enduroon ja muuhun rymistelyyn. Perusteluna yksinkertaisesti se että 150-160mm joustava olisi liian lähellä nykyistä fillaria (130/~145mm), jonka olen kaavaillut jättäväni polkukoneeksi tulevan fillarin rinnalle.

    Hankinta on ajankohtainen vasta keväämmällä. Tällä hetkellä silmää hivelee Canyonin Torque 7.0 jonka HS kampisarja (korkea maavara, nopeat vaihdot ja hyppimätön ketju) ja Foxin ilmahärvelit herättävät mielenkiintoa. Katsotaan mitä talven tuomat ajatukset saavat aikaan. Kuulin pientä huhua että Radonin ED 2012 tulee olemaan melko messevä, vaikka onkin vain 160mm joustava...

  12. #132
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1muri Katso viesti
    Noista olen kokeillut Patriottia, Nomadia ja Enduroa. Jäi kaikista hyvä maku ja aikalailla eniten kiinnostaa tuo kolmikko ja Canyon.

    Patriot olisi kyllä ykkönen mutta kumminkin on pitkälle Freeride pyörä, joten poljettavuus ja toimiminen normi ajossa epäilyttää...
    Hintaluokkakaan ei paljoa komeile, 3,5k...

    Mielipiteitä, kokemuksia, ehdotuksia?
    Voisin mutuilla, että Patriot ois noista raskain poljettava. Luultavasti samaa tyyliä kuin SX Trail, eli pyörä joka päällisin puolin näyttää enska/am -pyörältä, mutta on kuitenkin aika painava. Oma SX Trail muistaakseni painoi jotain 17.x (nykyistä edellinen runkomalli) ja oli käytännössä kuin lyhytjoustoinen alamäkipyörä. Ei ollut mukava polkea.

    Painon lisäksi poljettavuuteen vaikuttaa perän toteutus. VPP ja DW-Link vastustaa aika hyvin notkumista ja perä toimii silti aktiivisesti, mutta samaan polkemistehokkuuteen pääsemiseksi pitää Horst Linkillä ja singlepivotilla napsauttaa pro pedal päälle, joka taas vie herkkyyttä perän toiminnalta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sw` Katso viesti
    Suomen mäet eivät kuitenkaan ole parkeissakaan sellaisia, etteikö esimerkiksi Nomadilla tai Endurolla pärjäisi.
    Tuo on hyvinkin totta. Nyt kun oon ajanut testimielessä Calpiksessa Nomadilla, jossa vielä Anglesetillä ohjainkulman loivennus 66 asteeseen (-1), niin sillä pärjää kyllä todella hyvin siellä. Toi ohjainkulman loivennus toi bike parkin lisäksi myös huomattavan parannuksen metsäajeluun.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sw` Katso viesti
    Yhden pyörän taktiikka on aina kompromissi, jos tykkää ajaa erilaista ajoa erilaisissa paikoissa.
    Jos laittaa kevyehkön enska/am-pyörän, niin kompromissit alkaa olla aika pieniä nykyään!
    mehukatti muokkasi tätä : 23.10.2011 at 18.48

  13. #133
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Ja voisin melkein väittää että Nomadi on todella hyvä polkea polulla. Oma Intense on vielä piirun verran järeämpi (180 mm perä), mutta silti penkistä se on sopivalla rengastuksella todella hyvä ja kevyt polkea.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  14. #134
    jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Ja voisin melkein väittää että Nomadi on todella hyvä polkea polulla. Oma Intense on vielä piirun verran järeämpi (180 mm perä), mutta silti penkistä se on sopivalla rengastuksella todella hyvä ja kevyt polkea.
    Kyllä samoilla linjoilla tämän toteamuksen kanssa renkaista ja mehukatin näkemyksen kanssa että kompromisseja ei juurikaan tarvitse tehdä kun valitsee kunnollisen kevyen enska / am -rungon.
    Mulla on vain 125mm takajoustolla oleva SC Nickel, eikä se tunnu meikäläisessä metsässä tai kalliolla mitenkään liian vähälle, kun valitsee renkaat ja vanteet reissun mukaan. Rankemille paikoilla alle menee 24mm sisämitalla oleva vanne, kevyempään lenkkeilyyn 19mm vanne ja renkaat noiden mukaan. En ole saanut vaatimatonta takajoustoa kunnolla pohjaamaan.
    Mutu, saa olla eri mieltä, mutta joskus jää fiilis että hankitaan enska-poluille liian pitkäjoustoisiä laitteita ? Hyvin toimiva 140mm perä, saman verran tai 150mm keulaa niin ollaa monikäyttöisessä fillarissa useaan eri tarpeeseen ilman että siitä jää kompromissin maku.

    CRC:n tarjouksista vielä yksi musta hevonen ehdokkaaksi:
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=66086
    jarit muokkasi tätä : 23.10.2011 at 19.18

  15. #135
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    VPP ja DW-Link vastustaa aika hyvin notkumista ja perä toimii silti aktiivisesti, mutta samaan polkemistehokkuuteen pääsemiseksi pitää Horst Linkillä ja singlepivotilla napsauttaa pro pedal päälle, joka taas vie herkkyyttä perän toiminnalta.
    Joskus, muttei aina. Esim edellä mainittu Canyonin Torque on Bikecheckerin mukaan Hammerschmidtillä ihan yhtä hyvä poljettava kun virtuaalinivelpistepyörät. Patriot on pikku- ja keskirattaalla vähintään yhtä hyvä kun parhaat virtuaaliperät. Patriot häviää painossa ja ajoasennossa, koska se on enemmän freeridepyörä kun AM-pyörä. Horstit tuntuu tosin olevan niitä vaikeimpia tapauksia.
    Att inte cykla är att gå för långt

  16. #136
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Mutu, saa olla eri mieltä, mutta joskus jää fiilis että hankitaan enska-poluille liian pitkäjoustoisiä laitteita ? Hyvin toimiva 140mm perä, saman verran tai 150mm keulaa niin ollaa monikäyttöisessä fillarissa useaan eri tarpeeseen ilman että siitä jää kompromissin maku.
    Toi on aika paljon kiinni myös kuskin vauhdista (eli taidoista ja kunnosta) erityisesti alamäkeen viettävillä pätkillä. Sitä mukaa kun vauhti kasvaa, niin samalla alkaa kaivata enempi joustoa, loivempaa ohjainkulmaa ja mahdollisesti myös hiukan matalampaa keskiötä. Ite aloitin metsäajelun muistaakseni 130mm Stumpjumperilla ja sen jälkeen on joka vuosi on pyörä muuttunut edellä mainittuun suuntaan. Uskon, että se on pääasiassa johtunut taitojen, kunnon ja ehkä myös uskalluksen kasvusta. Mutta jos ois heti alussa laittanut vaikka 160mm joustavan, niin ainakin rahaa olis säästynyt...

  17. #137
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Toi on aika paljon kiinni myös kuskin vauhdista (eli taidoista ja kunnosta) erityisesti alamäkeen viettävillä pätkillä. Sitä mukaa kun vauhti kasvaa, niin samalla alkaa kaivata enempi joustoa, loivempaa ohjainkulmaa ja mahdollisesti myös hiukan matalampaa keskiötä. Ite aloitin metsäajelun muistaakseni 130mm Stumpjumperilla ja sen jälkeen on joka vuosi on pyörä muuttunut edellä mainittuun suuntaan. Uskon, että se on pääasiassa johtunut taitojen, kunnon ja ehkä myös uskalluksen kasvusta. Mutta jos ois heti alussa laittanut vaikka 160mm joustavan, niin ainakin rahaa olis säästynyt...
    Jep, kyllähän sitä vaikka 100mm täpärillä pääsee, mutta on se isompi pyörä nopeampi. Edellyttää tietysti sen, että pystyy ottamaan siitä enemmän irti. Kannattaa tarkasti miettiä juuri sitä omaa käyttöä ja ajotottumuksia. Toiselle 140mm on nopeampi kuin toiselle taas 170mm.
    Love me, love my bike.

  18. #138
    Eli Patriottia ei kauheasti porukat suosittele poluille? Ei kun säästämään Nomadiin.... Entäs tuo Spessun Enduro?

    EDIT: ja Patriottia olin ajatellut 170 Lyrikillä ja taka ilmaiskarilla, tulisi hiukan poljettavampi
    1muri muokkasi tätä : 23.10.2011 at 21.43

  19. #139
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    ..Jaa tommostako se enduro pyöräily on, mä oisin luullu että sinne mäen päälle poljetaan mutta että hissillä

  20. #140
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Middle Earth
    Viestit
    110

    Vaihtoehto

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1muri Katso viesti
    Eli Patriottia ei kauheasti porukat suosittele poluille? Ei kun säästämään Nomadiin.... Entäs tuo Spessun Enduro?

    Slide ED 8.0:
    ... 36Talas 160 R O/B PL (Van haben wir verworfen!), Float RP23 PL
    Easton Havoc Vorbau orange, FSA Orbit 1.5, SRAM Reverb Stütze, Syntace Vector Lenker 7075, X9 kpl., The One, Easton Havoc Laufradsatz 20/150mm orange, Hans Dampf, Race Face Atlas Kurbel FR orange
    Preis 2499,-


    Aikas vakuuttavat hilut 2012 Edissä? Tulee maaliskuussa....

  21. #141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    ..Jaa tommostako se enduro pyöräily on, mä oisin luullu että sinne mäen päälle poljetaan mutta että hissillä
    Kyllä tuli välillä työnnettyä palan matkaa mäkiä ylös Ja raskasta se olikin.

  22. #142
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Tämä runko kiinnostas kovasti. Tohon kun lykkäis 170mm lyrikin niin siinä ois aihioo endurokisoihin. Geometriassa kulmat tuntus olevan kohillaan.
    Liekkö kellään omakohtaista kokemusta.??
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=55494
    Tämähän on vielä halpakin. Kohtuubudjetilla sais ihan mukavan pelin.
    http://www.pinkbike.com/video/221007/
    - Fear is a mindkiller -


  23. #143
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Toimitusajat saattaa nukeissa olla jotain pitkän ja ihan helvetinpitkän välillä, näin väittää nettiessonbaari.

  24. #144
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    En ihmettele ,että kysyntää on noilla hinnoilla. Oishan tässä pitkä talvi aikaa odottaa ja speksata. Kuumottava runko.
    - Fear is a mindkiller -


  25. #145
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Email alerttii vaan tosta Megasta ja samantien tilaus sisään, kun maili tipahtaa. Vaikuttaa kyllä aika hyvältä ja hintakin sellanen, et kohtuullisen edullisesti saa asiallisen pyörän kasaan.

  26. #146
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Turun suunnalla taitaa ainakin olla yksi tuommoinen Mega, en nyt muista kaverin nimimerkkiä...

    Edit. nimimerkki oli eklund

    Morjensta vaan!!
    tässä ois mun uus xc pyörä, jos kiinnostaa.




    painoa en tiedä mutta kyllä se ylämäkeen menee vähän matkaa.




    Nukeproof Mega medium


    keula bos deville 160 mm
    voimansiirto xt, 11-34 takapakka
    eturatas 34t fsa dh
    jarrut slx 180/160mm
    ohjuri MRP G2 SL
    tanko 745mm nukeproof
    stemmi 50 mm superstar
    kiekot supestar am
    wiggum muokkasi tätä : 25.10.2011 at 10.10 Syy: löytyi pyörä ja speksit...
    Love me, love my bike.

  27. #147
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Mega näyttäis kyllä ihan asialliselta. Useassa enska/AM rungossa M-koko vaikuttaa mulle passelilta, mutta Megassa M-koko ois auttamatta pieni lyhyen vaakaputken vuoksi.

    Entäs sitten tälläinen? Mahtaako olla rakenteellisesti kestävä tuo liikuteltava geometrianmuuntelupalikka? Hintaa on toki tuplat Megaan...
    Mud, sweat and beers.

  28. #148
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Mega näyttäis kyllä ihan asialliselta. Useassa enska/AM rungossa M-koko vaikuttaa mulle passelilta, mutta Megassa M-koko ois auttamatta pieni lyhyen vaakaputken vuoksi.

    Entäs sitten tälläinen? Mahtaako olla rakenteellisesti kestävä tuo liikuteltava geometrianmuuntelupalikka? Hintaa on toki tuplat Megaan...
    Mythicit (eli bansheet) on näemmä alelaarissa freebornilla http://www.freeborn.co.uk/mythic-rune-frame-sale-1

    Tollanen ano musta/oranssilla linkuilla olis ihan kiva..

  29. #149
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Katohan, Runea on kyllä kehuttu ylettömästi ulkomailla, tosin taitaa niissä olla vähän ongelmia (ehkä laakerien kanssa?).

  30. #150
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1muri Katso viesti
    Eli Patriottia ei kauheasti porukat suosittele poluille? Ei kun säästämään Nomadiin.... Entäs tuo Spessun Enduro?

    EDIT: ja Patriottia olin ajatellut 170 Lyrikillä ja taka ilmaiskarilla, tulisi hiukan poljettavampi
    Taitaa olla niin että kun mennään yli 160mm joustaviin runkoihin niin on tosi pitkälti mallista kiinni kuinka hyvin se soveltuu polkuajeluun. Viitteitä voi saada siitä miten niitä yleisesti kasataan, siis jos vaikuttaa että monet tekevät "trailipyöriä" jonkun pitkäjoustoisen rungon ympärille niin se varmaan soveltuu siihen ihan hyvin. Orangelta Alpine 160 vaikuttaa aika hyvältä peliltä, erityisesti jos saa jollain laadukkaalla iskarilla (esim. CCDB). Enduroa kehutaan kovasti, tuskin voi mennä kovin pieleen ellei sitten vietä todella paljoa aikaa rinteillä, silloinkin Evo malli voisi olla se oikeampi ratkaisu. Spessulta myös SX trail näyttäis toimivan poluilla vaikka onkin kohtuullinen jyrä verrattuan perus enduroon (veikkaisin kuitenkin että toimii poluilla paremmin kuin Patriot).

    Saksalaisista pyöristä ei ole kauheasti kokemuksia. Itsellä Uzzi joka toimii poluilla, mutta nykysin suomessa ei ole enään maahantuojaa. Nomad on vähän lyhytjoustoisempi, mutta senkin toimintaa kehutaan (tuskin mahtuu kuitenkaan budjettiin). Toi Rune on kehuttu pyörä, ja näköjään mukaan saa myös hyvän diilin keulasta yms. roippeista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •