GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 85

Aihe: Crossariin renkaat röykkyisämpään maastoon

  1. #31
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Jos kerran ajelee krossia tuubeilla niin avorenkailla ajo on sen jälkeen puhdasta masokismia. Rullaavuutta, pitoa ja mukavuutta tuubit tarjoavat ihan eri kertaluokassa kuin avokkaat, erityisesti kosteassa ja röykkyisemmässä maastossa. Painetta 2 bar ja kiviä ja juuria ei huomaakaan, ja pidon määrää ei heti uskokaan. Välillä voi vanne vähän kolahtaa mutta mitäpä siitä kun tuubit on alla.
    Näin se on. Huomasin tuon nyt viimeistään itsekin kouriin/takapuoleen tuntuvasti, kun vaihdoin avot alle napadynamosyistä. Maantiepyörässä on välillä jopa lieviä hankaluuksia huomata eroa tuubin ja avon välillä, mutta rossirenkaissa ero on suuri.

    Jossain vaiheessa kai täytyy laittaa tilaukseen Son delux tuubikehällä, kun tuon avon haluan säilyttää nastarenkaalle. Nastatuubeja ikävä kyllä ei luullakseni vielä ole saatavana.....

  2. #32
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    ...Nastatuubeja ikävä kyllä ei luullakseni vielä ole saatavana.....
    Tsekkaa tämä
    6.7 WTF/kg


  3. #33
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tsekkaa tämä
    Aika hauska gummi. Arvokas kyllä. Lotto on kyllä vetämässä.

    E.T. muokkasi tätä : 01.10.2011 at 21.19

  4. #34
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Pistin tilaukseen nyt noi 47mm Smart Samit, pienellä riskillä josko mahtuu ja hiooko seatstayt puhki.. Täytyy räpsiä kuvia ahtaudesta kunhan saapi alle. Kivikkoon on kuitenkin valmistauduttava jollain muulla kuin 28mm Duranoilla..

  5. #35
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Mites kun maantierenkaiden testit ovat viime aikoina indikoineet, että tuubirenkaista ei olisi enää oikein hyötyä?
    Ts. ainakin rullaavuus on sama tai parempi parhailla avorenkailla, ja ilmeisesti painokin. Mukavuus on tietysti subjektiivista.
    Mahtavatko krossirenkaat sitten laahata kehityksen perässä.

  6. #36
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Mites kun maantierenkaiden testit ovat viime aikoina indikoineet, että tuubirenkaista ei olisi enää oikein hyötyä?
    Ts. ainakin rullaavuus on sama tai parempi parhailla avorenkailla, ja ilmeisesti painokin. Mukavuus on tietysti subjektiivista.
    Mahtavatko krossirenkaat sitten laahata kehityksen perässä.
    Kokeile joskus, voit tyypata vaikka omaa fillariani jos jalat sopivat Crank Brosseihin. Tietty jos kertaakaan on käärmeenpurema yllättänyt, on siinäkin jo vastausta.

    Maantiellä (tai siis teräsrummulla joka ei mitenkään vastaa Suomen teitä) ja krossiajossa tarvitaan hieman eri ominaisuuksia!

  7. #37
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Tilasin Vittorian Cross XG Pro II:t tilalle, niissä ainakin mainostetaan olevan jotain pistosuojausta.
    Nämä tuli äsken punnerrettua vanteelle, onpa jännä kuvio. Toivottavasti kestävät.

  8. #38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Mites kun maantierenkaiden testit ovat viime aikoina indikoineet, että tuubirenkaista ei olisi enää oikein hyötyä?
    Ts. ainakin rullaavuus on sama tai parempi parhailla avorenkailla, ja ilmeisesti painokin. Mukavuus on tietysti subjektiivista.
    Mahtavatko krossirenkaat sitten laahata kehityksen perässä.
    Rhubarb jo alusti, mutta väännetään vielä rautalangasta kun olen hiljattain oppinut että monelle maantietaustaiselle kuskille ei ole oikein välttämättä koskaan auennut rengaspaineiden merkitys (kun aina on totuttu laittamaan maantiegummekseen se 8-9bar). Eli maasto-ajossa, myös kyklolla huonommilla alustoilla, pitää laskea paineet aika alas jos haluaa pitoa JA rullaavuutta, mukavuus tulee siinä sitten kaupan päälle. Matalat paineet nostavat käärmeenpuremien riskiä, tarpeeksi matalat takaavat että iskee joka lenkillä. Siitä päästäänkin jo sitten tuubien etuihin kyklossa...

  9. #39
    Hankin omaan Focus Marekseen 42mm Schwalben marathon cross performancet ja nyt on tullut pari metsätie/polku/latupohja lenkkiä heitettyä. Paineet on ollut neljässä kaiken aikaan, joten melko kovaa kyytiä on ollut. Pito on hyvä hiekalla ja pehmeällä alustalla. Kaarteisiin uskaltaa ajaa ihan reilusti. Märillä kivillä vetäsin yhdet lipat kun rengas pyörähti ojan ylityksessä tyhjää ja perä lähti alta, alemmat paineet varmaan olisi auttaneet. Siirtymät rullaa hyvin ja hiljaisestikin noilla paineilla. Pahimmillaan olen ajanut teräväkivistä, röykkyistä ja mäkistä latupohjaa sekä sepelillä pinnoitettua metsätietä kymmeniä (no ainakin yli kolmekymmentä) kilometrejä ja itselleni tärkein yksittäinen ominaisuus, hyvä pistosuojaus, on toiminut. Kuski-pyörä-varusteet yhdistelmän paino on kuitenkin lähemmäs 120kg, jota esim. ensiasennus Continental cyclocross speed ei sietänyt sitten yhtään, vaan renkaat oli puhki jatkuvasti. Seuraavalle lenkille lasken kyllä paineita ja katsellaan sitten mitä tapahtuu.

  10. #40
    DeLillo Guest
    Koko syksy tullut ajettua tuubeilla (Tufo ja Schwalbe) eikä moitteen sijaa. Tänään laitoin lokaripyörään avokiekot ja renkaiksi Racing Ralphit. Oli kyllä todella hyvät ajaa nuokin, varsinkin kun pysyttelin hiekkaväylillä. Teknisemmässä maastossa ja oikeassa crossissa sitten tuleekin eroa tuubien hyväksi.

  11. #41
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Kiitos tarjouksesta Rhubarb. Voin joskus testaillakin tuubeja, jos satutaan samalle krossilenkille.

    Racing Ralpheissa ei ole mullakaan ole ollut moittimista, eikä kärmekään ole vielä purrut. Tänään kyllä sain pidon pahasti loppumaan, kun menin Hallainvuoren huipulle pelleilemään...

  12. #42
    maikkel7 Guest
    Kun tässä aiheesta oli keskusteltu, niin olen tilaamassa enemmänkin tavaraa maailmalta, niin - onko tubulaaria kiinnittäessä teipin leveydellä merkitystä?
    Siis otanko CC-renkaille, esim. 32 leveitä challenge´ja kiinnittääkseni ne tuubikiekoille mtb leveyden teippiä (http://www.bike-discount.de/shop/k62...oad-bikes.html - vs. - http://www.bike-discount.de/shop/k62...e-for-mtb.html)?
    Kapeille ymmärrän ohkasimmat, mutta minkä levyistä porukka on käyttänyt teippaillessaan tuubirenkaita?
    + Voiko teippailla hiilarille, vai onko parempi liimailla carbo-liimoilla?

  13. #43
    pazi Guest
    Nyt alkaa pikkaisen ihmetyttään. Olen teipannut tufon teipillä etukiekon ja takakiekon. Etukiekon teippaus on onnistunut, mutta takakiekkoon ei toisellakaan kerralla ole tuubi jäänyt paikalleen.
    Pitääkö tässä kohta epäillä, että onko tuubissa joku vikana, vai onko syytä katsahtaa peiliin, ja löytää sieltä syyllinen epäonnistumiseen? Olisko hyvä laittaa teippi ja liima?

    -Pasi

  14. #44
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pazi Katso viesti
    Nyt alkaa pikkaisen ihmetyttään. Olen teipannut tufon teipillä etukiekon ja takakiekon. Etukiekon teippaus on onnistunut, mutta takakiekkoon ei toisellakaan kerralla ole tuubi jäänyt paikalleen.
    Tarkoittaa mitä, mistä on irti? Jos teippi tarttuu tuubiin mutta ei vanteeseen (minkälainen vanne, minkälainen tuubi?), kannattaa jälkimmäinen puhdistaa (ksyleeni tms.), himppusen hioa pintaa ja puhdistaa uudelleen (esim. asetoni) ja kokeilla sitten.

  15. #45
    pazi Guest
    Kehänä minulla on Mavicin refleksi, ja tuubina tufo cubus. Teippi(tufo) liimautuu kehään hyin, mutta tuubi ei liimaudu teippiin. Etukiekossa ei ole mitään ongelmaa. Kehän olen pyyhkäissyt kevyesti santapaperilla, ja sen jälkeen pyyhkäissyt huolellisesti asetonilla. Näin olen tehnyt kaks kertaa, mutta tuubi ei vain jää teippiin kiinni.

  16. #46
    Onkos kukaan törmännyt näihin Contin cc-tuubeihin:
    http://www.fun-corner.de/index.php?c...8efd456e820706
    http://www.fun-corner.de/index.php?c...roduct=A004360

    En löytänyt Contin sivuilta mitään tietoa (globaalilta sitelta) ja muualtakaan oikein mitään arvostelua tms. Nyt itsellä cyclossa alla Tufon 32mm:t jotka sinänsä ihan ok, mutta kärsii ilmatilan puutteesta juurakoissa ja pehmeämmällä alustalla myös rullaisi paremmin isompi rengas. Noita Conteja saisi 35mm:nä eli aavistuksen isompina ja kun Conteista on muuten hyviä kokemuksia maasturin puolelta niin mielellään niitä cycloonkin kokeilisi.

    Contilta oli myös cc-avojen puolelle tullut 2012 mallistoon maasturipuolelta tuttu uutuus XKing. Pistin XKingit ja 2012 Speedit 42mm:nä tilaukseen josko ne toimisivat hyvin näillä syksyn pehmeillä keleillä helpossa maastossa. Tilausaika vain näytti venyvän aika pitkäksi joten taitaapi olla maa jäässä ennen kuin nuo tulevat, voin sitten kevään kosteilla keleillä laittaa viimeistään raporttia miten toimivat.
    MAS muokkasi tätä : 23.10.2011 at 09.29 Syy: lisää Contia

  17. #47
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Syy löytynee U.C.I säännöistä jotka kieltävät yli 33mm CX-renkaat. Tuubi-CX renkaat valmistetaan yleensä kisapohjainen touhu mielessä joten miksi tehtäisiin laitonta kokoa? Tufon 32mm on käytännössä juuri max 33mm.

    Tufokin teki leveämpää mutta sen valmistus loppui em. sääntömuutokseen.

  18. #48
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Syy löytynee U.C.I säännöistä jotka kieltävät yli 33mm CX-renkaat. Tuubi-CX renkaat valmistetaan yleensä kisapohjainen touhu mielessä joten miksi tehtäisiin laitonta kokoa? Tufon 32mm on käytännössä juuri max 33mm.
    Tuossahan se toki syy on ja hyvin ymmärrän tuon valmistajien kannalta. Tuubien käyttäjiä taitaa olla aika pieni osa cyclomarkkinasta. Ikävä kyllä näin harrastajan kannalta nuo UCIn säännöt lähinnä rampauttavat cyclon käytettävyyttä yleispyöränä. Vaikka onhan tuossa hyväkin puoli: vaimon kanssa yhteislenkillä, hän maasturilla 2,2" semislikseillä ja itse cyclolla, märällä pehmeällä metsätiellä sai tehdä sen verran enemmän cyclolla töitä että pysyi paremmin lämmöt päällä -

  19. #49
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    Myydäänköhän noita tuolla oikeasti, vähän veikkaisin että ovat vain unohtuneet tuonne kaupan sivuille. Noiden tuubien kanssa Contilla oli jotain valmistusteknisiä ongelmia eikä niitä silloin pari vuotta sitten (miltä ajalta perua myös tuo ylileveys) tullut myyntiin kuin ehkä jotain satunnaisia kappaleita, ja aika pian ne häipyivät myös tuoteluettelosta.

    Dugastilta saa cx-tuubeja edelleen myös 34-millisinä ja MTB-osastolta löytyy samoille vanteille Rhinoa ja semisliksiä vielä leveämpiäkin (Rhinoa 40–47 mm ja Fast Birdiä 48–54 mm saakka).
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  20. #50
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A R:nen Katso viesti
    Myydäänköhän noita tuolla oikeasti, vähän veikkaisin että ovat vain unohtuneet tuonne kaupan sivuille. Noiden tuubien kanssa Contilla oli jotain valmistusteknisiä ongelmia eikä niitä silloin pari vuotta sitten (miltä ajalta perua myös tuo ylileveys) tullut myyntiin kuin ehkä jotain satunnaisia kappaleita, ja aika pian ne häipyivät myös tuoteluettelosta.

    Dugastilta saa cx-tuubeja edelleen myös 34-millisinä ja MTB-osastolta löytyy samoille vanteille Rhinoa ja semisliksiä vielä leveämpiäkin (Rhinoa 40–47 mm ja Fast Birdiä 48–54 mm saakka).
    Vai semmoinen tarina Conteilla. No jotain tuollaista saattoi odottaakin.

    Dugastit lienevät hyvässä maineessa, mutta tarinoiden perusteella aika herkkiä. Eivätkä ihan halvimmasta päästä. Tuollainen Rhino 40mm:nä voisi olla kyllä olla aika mielenkiintoinen, vaikka on sen verran jo tuhti, että ei oikein enää yleis-cyclorenkaaksi istu. Täytyy ainakin ensin katsoa miten nuo tilaamaani Contin 42mm avot toimivat käytössä, ehkä lähinnä tuota kokoa kaipaa näille oikein märille keleille kun kaponen rengas uppoaa pehmeään alustaan ja rullausvastus nousee tolkuttomaksi.

    Tufoja on kehuttu kestäviksi ja kun muutenkin olen noihin omiin ollut tyytyväinen, niin täytyypä jostain yrittää löytää nuo valmistuksesta poistuneet Flexus Primukset 34mm:nä. Jos jollakin vinkkejä mistä sellaiset voisi löytää niin saapi vinkata.

  21. #51
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kivelae Katso viesti
    Pistin tilaukseen nyt noi 47mm Smart Samit, pienellä riskillä josko mahtuu ja hiooko seatstayt puhki.. Täytyy räpsiä kuvia ahtaudesta kunhan saapi alle. Kivikkoon on kuitenkin valmistauduttava jollain muulla kuin 28mm Duranoilla..
    Mikä fillar? Useimpaan cycloon menee 42mm mutta 47mm on jo aika läski.
    Vanha mutta lihava.

  22. #52
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Crossladenilta löytyy 34 millisiä Challengen ja Tufon tuubeja ainakin nettikaupan perusteella ja hinnat ovat ihan OK 50-60€ per kumi. Eivät Dugastitkaan paljon kalliimpia ole, mutta jos saa valkata, niin kannattaa hankkia polyester-runkoinen kumi, että se kestää vettä paremmin. Pitääkin laittaa muutama kumi tilaukseen.

    Näkyy olevan Vredesteinin kumeja tuolla myös melko edukkaasti 32 ja 34 millin versioina. Noi olivat ainakin joku vuosi sitten oikein hyviä avoja.
    6.7 WTF/kg


  23. #53
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Mikä fillar? Useimpaan cycloon menee 42mm mutta 47mm on jo aika läski.
    Voipi tulla ongelmaksi myös "toe overlap", jos sitä nyt pitää ongelmana.
    (En tiedä termille hyvää suomennosta.)

  24. #54
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Mikä fillar? Useimpaan cycloon menee 42mm mutta 47mm on jo aika läski.
    Runko on Ragley Rodwell.
    No joo, aika naftisti menivät, takahaarukassa otti vanhoilla letkuilla kiekoilla runtatessa välillä jopa chainstayhin kiinni. Toisaalta vanha takakiekko taitaa olla rihdattuna ihan pikkasen sivuun (johtuen yllättävästä ongelmasta viime kesän reissulla...), mutta uusilla, _suorilla_ Aksiumeilla ja vähän reunanappuloita sivuleikkureilla "tuunattuna" ei ongelmia. Eilinen vpcx-mutaralli Kivikossa meni minimaalisella riipimäjäljellä tuplakaljatölkki-suojateippaukseen, jonka siis pyöräytin chainstayn ympärille, ettei ihan puhki mene. Pikkasen hirvittää stayn kuluminen mut uskoisin, että noilla tuunauksilla ei muodostu ongelmaksi.

    About 3-4mm tilaa molemmin puolin. Teipeissä näkyy pienet jäljet Kivikon skaban jäljiltä, ja sitä mutaa ja muuta kakkaa pyöri noissa väleissä kyllä reilusti. Teippien alla siis tuplakerros kaljatölkkiä.




    Nappuloiden härski sivuleikkurituunaus...



    Onhan tuo vähän omintakeinen viritelmä, mut tulipahan kokeiltua. Ja hyvin pyörii.

    E: Niin ja ottaa varpaat kiinni ihan kunnolla

  25. #55
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    Tufoja on kehuttu kestäviksi ja kun muutenkin olen noihin omiin ollut tyytyväinen, niin täytyypä jostain yrittää löytää nuo valmistuksesta poistuneet Flexus Primukset 34mm:nä. Jos jollakin vinkkejä mistä sellaiset voisi löytää niin saapi vinkata.
    Pistin kyssäriä joska ne suostuisi tekemään vielä muutaman. Mulla on viimeinen 34mm omassa pyörässä. Tai sitten täytyy kammeta vanteelle puljun uusi 29" mtb-tuubi...

  26. #56
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Kivelae: Satuitko mittaamaan noiden 47mm renkuloiden todellista ulkomittaa ennen tai edes jälkeen tuunauksen? Kiinnostaisi tietää itseäkin, jotta mahtuvatko rullailemaan.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  27. #57
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Etupäähän en koskenut, eli molemmat mitat löytyy. 3 barin paineilla aika tarkalleen sen 47mm, ehkä karvan verran jopa yli, ja tuunatuna n. 43-44mm. Melkein saman ajais suoraan 42 milliset, mut kuten sanottu, tulipahan kokeiltua. Ja onhan ne miehekkäät...

  28. #58
    Ragley todellakin aika miehekkään näköinen noilla gummeilla! Alkaa jo melkein harmittamaan, että tuli itse tilattua "alimittaiset" 42mm:t Contit avokiekkoihin

    Mitkäs oli ajotuntumat ja kuinka selkeä ero tavallisemmalla rengastuksella varustettuihin cycloihin? Toisen Ragleyn kuvista päätellen Kivikossa oli muutakin kuin kovapohjaista hiekkatietä tarjolla.

  29. #59
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Meikäläinen siirtyi suoraan maantiesetupista eli 28mm duranoista noihin monstereihin ja samalla vaihtuivat myös kiekot, eli en osaa oikeastaan muuta sanoa kuin että pehmeää on meno.. Kokemuspohjaa löytyy em. lisäksi vähänlaisesti Schwalben CX compeista.
    Sanoisin, että ajotuntuma on rehvakas
    Kivelae muokkasi tätä : 24.10.2011 at 22.32 Syy: virhe

  30. #60
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    ...täytyypä jostain yrittää löytää nuo valmistuksesta poistuneet Flexus Primukset 34mm:nä. Jos jollakin vinkkejä mistä sellaiset voisi löytää niin saapi vinkata.
    Tehtaan, tavalliseen tapaan, verkkainen vastaus oli:

    "we manufacture them no more. But have some pcs on storage in grey-black version."

    Eli muutamat saisi näköjään vielä, "kätevästi" suoraan tehtaalta. Täytyypä kysyä tarkempi määrä...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •