Lansivelle kiitos lenkin vedosta, oli mukavaa!
Lansivelle kiitos lenkin vedosta, oli mukavaa!
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Kiitoksia meikäläisenkin puolesta juuri sopivan rauhallisesta lenkurasta. Kiva ajella välillä muuallakin kuin lätäköissä ja mutavellissä.
Arska paistaa ja asvaltti kuivui, joten taidankin tänään ulkoiluttaa Olmoa luultavasti viimeisen kerran tänä vuonna. Siirsin sen jo talvisäilöön, mutta äkkiähän sen sieltä noutaa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Jaa että mettässä on käyty. Mää vasta havahduin tänne kurkkimaan. Vaan eipä olisi minusta vielä eilen ollut polulle lähtijäksi. Vimpeli ryskytti hartiat parin päivän lepuuttelu kuntoon.
Ehkä to tai pe aamuna ehtisi. Varmistuu ennen h-hetkeä.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Tänään 30.09. syksyn piti olla lämpimin päivä ... mut ei Rajamäellä? Tilanne näytti tältä puolilta päivin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...achmentid=5027
![]()
Taitaa olla parasta pitää ajosessiot täällä Hyvinkään puolella![]()
Kyllä täällä ihan lämmintä on. Olisikohan tuo aamun havainto Röykän observatoriolta?Tänään joka tapauksessa ajosessio on Hyvinkään puolella, kun illalla on Hypyn junnulenkki, johon olen menossa pojan kanssa (Torikadulta lähtö).
Metsäreissulta palaamassa, oranki ja teeri takaboksissa![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Veli Mutiksen kera sovimma Sääksin kierrosta ma 24.10. Liikkeellepolkaisu 16.00, lähtöruutu on vielä päättämäti, joko Röykän uimarannan P-paikka tai R-mäen hautuumaa. Jos tuo 16.00 on jollekin halukkaalle liian aikainen niin junaan pääsee kyllä myöhemminkin. Valot kannattaa pakata mukaan.
Ajelin tänään Röykästä Rauhalaan ja takas. Pätkät Herusten hiekkakuopan jälkeen on vaan toosi mukavata. Palatessa ajelin MPP:n jatko-osaa. Lähempänä Märkiön Mökkiä on harvennettu mettää isolla kädellä. Jopa tunkkaaminen oli hankalaa. Jäämme seuraamaan tilannetta aikooko joku siellä siivota. Näytti siltä että polun tukkiminen oli ollut tarkoituksena?!?
Anatole France
Miekin saattasin tulla, about kl.17
Hyvin voidaan vetää sakkokierros alkuun.
Minä pidän maanantaakin ja tiistaakin vapaata. Olen siellä tai olen neliö.
Jos ei kauheasti sada, niin jätän vaihteet ja jouston talliin. Mulla on kyllä 39/18 rattaat, mutta jos ei mennä mitään isoja mäkiä, niin voi niilläkin olla peränpitäjänä.
Huomenna on jo huomenna. Soppiiko notta 16.00 Hautuumaalla? Ennakkosakkolenkki kiertää Käpylää ja ehkä Herusiin. Paluu hautausmaalle 17.00 ja sitten Sääksin & Märkiön kiertoon. Mitäs siihen sanotte, häh?
Anatole France
Mä en kuulemma kerkee mukaan![]()
Astrakanintie 100
Anatole France
Mä yritän kanssa neljäksi paikalle. 100% varma en ole kun pitäisi viemärikaivojen tyhjennys tulla tänään taikka huomenna. Ei tiedä tarkemmin, kun urakoitsija ei osannut luvata varmaksi mitään.
Antakaas paikalliset vinkkejä. Kävin perjantaina tutustumassa Rajamäen tienoon polkuihin. Lähdin liikkeelle hautuumaan parkkikselta, siitä siksakkia pohjoisen suuntaan, Hanko-Hyvinkää-tiestä yli ja Seitsemän veljeksen reittiä parin sivupolun kautta Herusten pohjoispuolelle. Sivupoluilta löytyi vähän kiviä ja juuriakin, itse SVR oli ajamallani pätkällä turhankin tasaista ja leveää baanaa.
Takaisin tullessani kävin vielä tsekkaamassa hautausmaan ja Märkiön grillin puolivälissä olevan erämaamaisen lammen. Sieltä ajoin soistuneen metsän laitaa etelään ja edelleen lännemmäs jonkun (Pyllistys, Ponnistus?) urheiluseuran majalle. Majalta eteenpäin näytti olevan niin imevän näköistä purupohjaa, että käännyin takaisin.
Onko urheiluseuran majalta järkevää (ei suota) reittiä Märkiön grillille? Onko grilliltä maantien laitaa itään menevä reitti pelkkää latupohjaa vai jotain muuta? Kannattaako ampumaradan itäpuolelta laskeutua ison mäen alle pohjoisen suuntaan vai onko siellä luvassa pelkkää suota? Mitä muuta Rajamäen liepeillä kannattaa tsekata?
Maja on Rajamäen Kehityksen, ja sitä pururadan laitaa menee pyöräiljöitten käyttämä spoori, jossa ei upota ihan niin paljon. Tässä on yksi reitti, joka lähtee hautuumaan parkkikselta ja kiertää Sääksin. Tuosta puuttuu vielä Koivuniemen kierros Röykässä, joka on ihan mukava pätkä sekin. Tuossa osin ulkoilureittejä mukana, mutta latupohjaa on vältelty mahdollisuuksien mukaan.
SVR on ihan kelvollista polkua kun päästään Herusten pohjoispuolelle. Jos ei aja ihan orjallisesti reittiä, niin parempiakin polkuja löytyy.
Mää suosiolla kierrän tuon asphaltin kautta.
Onkos joku liittymässä seuroihin tänään klo 17.00? Äkkiä tänne ilmoja jos on näin aikomuksia. Jos ei niin sakot ajetaan viimeiseksi. Saa myös helistää nolviisnol-3viis4viis 9kolme9 Anna soida kunnes ehdin kaivaa luurin esiin, plz.
Anatole France
Olipas taas mukavaa ajella välillä kuivassakin maastossa. Melkein kolme tuntia saatiin tuolla kulumaan, ja sitä spagettia oli jätetty mullekin![]()
Kiitokset ajoseurueelle. Hieno oli keli kruisailla.
Himppasen ihmetyttää että ihan varmasti täydet kiinanihme-akut näyttää punaista n. 40min jälkeen. Ei ollenkaan hjuva. Pikoon ei nyt ole budjettia notta pitäisköhän tilata pari akkua lisää, jos sitä vähänkään eeppisempää valopäälenkkiä suunnittelee? Toisaalta jos saa ajaa ekana ja takana tulevat Mutis ja äSSä niin ei tartte omaa valoa ollenkaan.
Anatole France
Juups,
vallan outoa kun ei pyörä kuraantunut eikä kuski rapaantunu - silti vallan hyvä lenkki.Mittaritta ajamisen huono puoli on että nyt ei ole mtn tajua paljonko pitää mättää kaloreita....
Onko edetystä matkasta tietoa?![]()
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Anteeksi, että huutelen taas vieraisiin pöytiin, mutta kiitos Lansive hyvästä reittivinkistä! Kävin ajamassa sen eilen.
Koska tallensin gepsitrackisi pelkästään päähäni, eikä mukana ollut karttaa, tein pari pummia mutta jälkikäteen vertaamalla pysyin reitillä aika hyvin. Etenkin Haukilammen ja Märkiön grillin välillä oli rutkasti vaihtelevaa polkua ja jalatkin säilyivät kuivina. Haastavin paikka oli se jonkun ystävällisen sielun nikkaroima pikkuinen silta puron yli Hanko-Hyvinkää-tien tuntumassa. Oli nimittäin vähän liukas hiilikuituisen maastokengän pohjan alla! Yhtä liukkaalta vaikutti se iso kupera kivi, jolle sillalta olisi pitänyt loikata. Varovaisella hivutustaktiikalla onnistuin olemaan putoamatta päälleni puroon.
Sääksin etelärannalla oli hienoa menneen loiston tunnelmaa. Lopetettuja ja tyhjillään seisovia sairaaloita sun muita. Mikä niiden pitkin metsää siroteltujen kesämökkien historia on?
Grilliltä hautuumaan suuntaan tuli joku Nurmijärven MTB-setä vastaan. Kuka?
Silta oli mullekin mukava ylläri kun setäseurassa kierrettiin Sääksi & Märkiö männä iltana. Edellinen (made by p-olkisin) oli parempi ja helposti yliajettava. mutta joku siitä provosoitui ja laittoi sen päreiksi. Kai tuosta uudestakin joku Z. ajaa noin vain, mutta minä kyllä vähän arkailen.
Pitkin metsää sirotellut kottaraisenpönttö-kesämökit ovat käsittääkseni vuokrattavissa.
Ja *vink vink* se tyhjä sairaala Röykässä on myytävänä. Joku pyöräilyyn positiivisesti suhtautuva taho voisi imo sen ostaa.
Anatole France
Löytyskö Rajamäen suunnalta paikallisopasta näyttämään paikallisia polkuja?
Kaverini asuu Rajamäellä ja hänen 11-vuotiaalle pojalleen hommattiin maastopyörä. Olen luvannut opettaa perusajojutut, mutta Rajamäen seudut ovat minulle tuntemattomat. Siellä olis vähän kuivemmat maastot tällä hetkellä kuin täällä Länsi-Vantaalla.
Tarkoitus olisi huomenna lähtee ajelemaan.
Sunnuntaina minä ainakin käyn pyörähtämässä metsässä. Vähän flunssan jälkimainingeissa, joten ei mitään kovaa vauhtia ole tarkoitus mennä. Sopii siihen joku junnu ja opaskin taatusti mukaan. Mä luulen, että on muuten aika hiljaista tuolla puskissa.
Huomenna on no go.Huonosti olen hommani valkannut kun joutuu töitä tekemään lauantaina![]()
Su on isänpäivä, mutta saako isä lahjaksi ajoaikaa on vielä hämärän epävarmuuden peitossa.
Mtok voisi viedä juniorin Käpylännummelle. Jos ette aja yhdenkään autotien yli niin eksyminen on mahdotonta, Polkua riittää hyvinkin maastopörräilyn aloitussessioon.
Anatole France
Taidetaan ajella huomenna tutuilla Vantaan poluilla.
Pitää kysellä huomisen lenkin jälkeen vieläkö on intoa lähteä sunnuntaina ajamaan..
Kirjanmerkit