GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 33 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #961
    opapopa Guest
    Kaipa tuota voisi sitten ostaa nastaat eteen ja taakse.
    opapopa muokkasi tätä : 13.10.2011 at 00.42

  2. #962
    Joku taisi suositella Nokian Extreme 294:n laittamista eteen ja WXC300:n taakse.

    Tuntuuko combo järkevältä (molemmat 2,1")?

    *edit*

    Niin, ja se käyttötarkoitus: 95% työmatka-ajoa, enemmän tai vähemmän sepelöidyssä kaupunkimaastossa. Päivittäisellä matkalla on myös ihan kiitettäviä korkeuseroja.

  3. #963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti konakone Katso viesti
    Joku taisi suositella Nokian Extreme 294:n laittamista eteen ja WXC300:n taakse.

    Tuntuuko combo järkevältä (molemmat 2,1")?

    *edit*

    Niin, ja se käyttötarkoitus: 95% työmatka-ajoa, enemmän tai vähemmän sepelöidyssä kaupunkimaastossa. Päivittäisellä matkalla on myös ihan kiitettäviä korkeuseroja.
    Varmaankin järkevämpää kuin kapea WXC sekä edessä että takana. Parempaan lopputulokseen kuitenkin pääsee laittamalla sekä eteen että taakse uudet 2.2" WXC 300:t.

    - Tomi

  4. #964
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Onkos kukaan vielä litkuttanut noita 29" Ice Spiker Prota?? Ois kiva kuulla kommentteja ennenkuin laitan nuo alle. Lähinnä kiinnostaa kuinka onnistuu litkujen kanssa vanteelle laitto?
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  5. #965
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    118
    Olikos jollain kokemusta näistä Ice Spiker Prota koska olen ajatellut hankkia moiset renkaat talveksi niin lähinnä pari kyssäriä näistä.
    Lähinnä kun tulee ajeltua työmatka-ajoa sekä maastossa että rapiseeko nuo nastat pois mahdollisessa työmatka-ajossa/kun asfaltti lumen alla?

    Mikäli näin on niin onko mitään hyvää kompromissia tarjota ratkaisuksi tähän tai vaihtoehto rengasta?

  6. #966
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikke Katso viesti
    Olikos jollain kokemusta näistä Ice Spiker Prota koska olen ajatellut hankkia moiset renkaat talveksi niin lähinnä pari kyssäriä näistä.
    Lähinnä kun tulee ajeltua työmatka-ajoa sekä maastossa että rapiseeko nuo nastat pois mahdollisessa työmatka-ajossa/kun asfaltti lumen alla?
    Mulla on ollut 2.1" Ice Spiker Prot vähän yli kaksi talvea alla. Takana on siis noin 1500km rymistelyä ja noin 4000km tiellä ja kelveillä, ajossa ollut aina -28 asteeseen asti. Paljon on vedetty myös pyöräkärryä kahden tenavan ollessa kyydissä, joten koville joutuivat. Noiden kahden talven aikana irtosi yksi nasta ajossa. Viime keväänä lumien sulettua tein Lukonmäen pohjalla lukkojarrutuksen, ja siinä lähti jokunen lisää.

    Uskallan suositella. Nyt on uudet ISP 2.35" odottamassa talven tuloa.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

  7. #967
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-M Katso viesti
    Mulla on ollut 2.1" Ice Spiker Prot vähän yli kaksi talvea alla. Takana on siis noin 1500km rymistelyä ja noin 4000km tiellä ja kelveillä, ajossa ollut aina -28 asteeseen asti. Paljon on vedetty myös pyöräkärryä kahden tenavan ollessa kyydissä, joten koville joutuivat. Noiden kahden talven aikana irtosi yksi nasta ajossa. Viime keväänä lumien sulettua tein Lukonmäen pohjalla lukkojarrutuksen, ja siinä lähti jokunen lisää.

    Uskallan suositella. Nyt on uudet ISP 2.35" odottamassa talven tuloa.

    Kyllä sit uskaltaa laittaa hankintalistalle nuo ISP:t.
    Taidan viellä ottaa juurikin nuo 2.35.

    Onko tietoa löytyykö tampereen kivijalkaliikkeistä noita 2.35 ISP:tä vai täytyykö laittaa saksasta tilausta vetämään?
    Rikke muokkasi tätä : 17.10.2011 at 13.39

  8. #968
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Onkos kukaan vielä litkuttanut noita 29" Ice Spiker Prota?? Ois kiva kuulla kommentteja ennenkuin laitan nuo alle. Lähinnä kiinnostaa kuinka onnistuu litkujen kanssa vanteelle laitto?
    Ainakin 26" 2.35" versio nousi ongelmitta vanteille. Taisi kyllä edellisten kiekkojen kanssa vaatia kompuraa, mutta niin vaati useimmat muutkin kumit niillä vanteilla.

  9. #969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikke Katso viesti
    Kyllä sit uskaltaa laittaa hankintalistalle nuo ISP:t.
    Taidan viellä ottaa juurikin nuo 2.35.
    Samat on omalla hankintalistalla.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  10. #970
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    325
    Perutin oman ketjun
    janneko muokkasi tätä : 17.10.2011 at 17.47

  11. #971
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Samat on omalla hankintalistalla.
    Voi olla että menee jo offtopicin puolelle mutta tässä hyvä vinkki itse en ainakaan löytänyt halvemalla muualta 69€/Kpl
    http://www.velosport.fi/index.php/renkaat/talvirenkaat/schwalbe-ice-spiker-pro.html

    O
    nkohan nämä nyt sitten nuo kapeemat jotka tuossa linkissä vai 2.35?
    Joku osaa varmaan kertoa tietämättömälle jos omistaa jommatkummat
    Rikke muokkasi tätä : 17.10.2011 at 19.15

  12. #972
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    23
    No onpa kyllä halapa, ei kannata enää lähteä saksasta tilaamaan. Ainut vaan, että nuo on nuita pikkupoikien renkaita... Kukaan kysellyt löytyiskö samaa rengasta 29":n koossa? Soitan heti huomenna ja varaan parin jos löytyy.

  13. #973
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikke Katso viesti
    Joku osaa varmaan kertoa tietämättömälle jos omistaa jommatkummat
    26x2,10 ETRTO: 54-559

    26x2,35 ETRTO: 60-559
    "Uroksen tehtävä on roiskuttaa vettä munille, jotta ne eivät pääse kuivumaan" -Avara luonto

  14. #974
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pjuukula Katso viesti
    No onpa kyllä halapa, ei kannata enää lähteä saksasta tilaamaan. Ainut vaan, että nuo on nuita pikkupoikien renkaita... Kukaan kysellyt löytyiskö samaa rengasta 29":n koossa? Soitan heti huomenna ja varaan parin jos löytyy.
    Ainakin Sellon pyörässä on hyllys: http://www.sellonpyora.fi/tuoteryhma/32
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  15. #975
    opapopa Guest
    Missä maassa noi nokian nastarenkaat nykyisin tehdään?

  16. #976
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Varmaankin järkevämpää kuin kapea WXC sekä edessä että takana. Parempaan lopputulokseen kuitenkin pääsee laittamalla sekä eteen että taakse uudet 2.2" WXC 300:t.

    - Tomi
    Noi on kyllä melkonen ylilyönti johonkin työmatka-ajoon kaupunkiin. Ja ainakin vanhemmat WXC:t meni aika pahaan kuntoon sepelistä. Mulla oli W106 kulkuvälineessä ja vanhat WXC300:t metsärymistelyssä.

  17. #977
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Noi on kyllä melkonen ylilyönti johonkin työmatka-ajoon kaupunkiin. Ja ainakin vanhemmat WXC:t meni aika pahaan kuntoon sepelistä. Mulla oli W106 kulkuvälineessä ja vanhat WXC300:t metsärymistelyssä.
    Vähälumisena talvena, varmasti, mutta esimerkiksi viime talvena kun ajeli Espoosta Helsinkiin auraamattomia kevlejä aamuisin töihin, niin kummasti sitä oppi arvostamaan järeämpiä nastarenkaita. Niissä olosuhteissa Nokian W160 oli täysin riittämätön venkula Ice Spikereihin verrattuna. Kun väylät vihdoin aurataan, leveämpi rengas osoittaa hyötynsä siinä, ettei se ota niin helposti kiinni tiehen jäätyneisiin uriin.

    Mitä kulumaan tulee, niin mieluummin mä uusin ne nastarenkaat vaikka joka talvi kuin otan yhtään turhaa kaatumista ja sairaslomaa.

  18. #978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Noi on kyllä melkonen ylilyönti johonkin työmatka-ajoon kaupunkiin. Ja ainakin vanhemmat WXC:t meni aika pahaan kuntoon sepelistä. Mulla oli W106 kulkuvälineessä ja vanhat WXC300:t metsärymistelyssä.
    Olet oikeassa, en huomioinut noita sepelöityjä olosuhteita, vaan mietin vain alkuperäisen kysyjän ehdottamaa rengasyhdistelmää. Suomessa on onneksi muitakin talviolosuhteita kuin sitä sepeliä, ihan työmatkoillakin

    - Tomi

  19. #979
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    23

    Sisäänajo?

    Kävin sitten velosportista hakemassa ISP:t kun hyvään hintaan sai. Sitten kysytään taas siitä sisäänajosta. Mikä on viimeisin ohje? Kannattaako nämä heittää samantien alle ja käydä vähän ropsuttelemassa asfaltilla? Tarttuuko ne nastat sillä paremmin renkaaseen vai tylsyttääkö vain turhaan hyvässä terässä olevia piikkejä?

  20. #980
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Kannattaa, rullailet sellasen kympin lenkin matalilla paineilla ilman lukkojarruja ja tempoilua.

    Ei ne karbidipiikit siellä mihinkään kulu, on sen verran kovaa kamaa.

  21. #981
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    325
    Juu ei ne piikit kulu. Ajelin lähinnä paljalla asfaltilla yhden talven Marathon Winttereilä. Ei ne kuluneet oikeastaan juuri yhtään, lähinnä painuivat renkaan sisään mikä heikensi tehoa.

  22. #982
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Myös hyvä auraus voi synnyttää kaipuun aikamoisille renkaille. Ainakin Hesari ja Mäkelänkatu oli yleensä aurattu aika tiheään ts. siellä klv:llä minne lumet oli aurattu ei kyllä etene ilman aikamoista rengassettiä. Monta kertaa oli kunto sitä luokkaa, että ajorata oli käytännössä ainut paikka missä cyclolla pääsi eteenpäin.

    Paremmalla kelillä ja kovalla auratulla väylällä meni toki mw:lläkin mainiosti, lumisella kovalla kelillä olisi pärjännyt toki millä tahansa hieman karkealla renkaalla.

  23. #983
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pjuukula Katso viesti
    Kävin sitten velosportista hakemassa ISP:t kun hyvään hintaan sai. Sitten kysytään taas siitä sisäänajosta. Mikä on viimeisin ohje? Kannattaako nämä heittää samantien alle ja käydä vähän ropsuttelemassa asfaltilla? Tarttuuko ne nastat sillä paremmin renkaaseen vai tylsyttääkö vain turhaan hyvässä terässä olevia piikkejä?
    VAikee sanoa toisten valmistajien renkaista mutta taittuvien nokialaisten kanssa oli hyvä ajaa pehmeilllä paineilla hissun kissun että nastat painu syvemmälle.. jotain kymmeniä kilsoja tuli ajettua.. silti nastoja irtoili kivikossa ja juurakossa mutta ei pahasti. Voi tietty olla että lumella ja jäällä ajaessa ei "sisäänajoa" tapahdu samalla lailla kuin asvaltilla jossa jopa ajoin välillä pyörä kallellaan että reunanappulatkin saisi paremmin upotettua.

  24. Piikit ei juuri tylsy, isompi ongelma on istukoiden kuluminen ja nastojen irtoaminen. Välttäisin kivikoita nastoilla, eihän ne ole sinne tehtykään.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  25. #985
    IncBuff Guest
    Kukaan verrannut 35mm Marathon Winterin ja esim. 37mm W240:n profiilia? Kumpi on matalampi?

  26. #986
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    41
    itselläni lähti ISP:stä ekalla maastolenkillä ropisemalla nastoja takarenkaasta, pari nappulaakin repesi irti. Ehkä sisäänajo asfaltilla olisi auttanut, mene ja tiedä.

  27. #987
    Eikös jossain neuvottu ainakin 40 kilsan sisäänajoa asvaltilla, ennen kuin lähtee revittämään maastoon...?

  28. #988
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pemker Katso viesti
    Eikös jossain neuvottu ainakin 40 kilsan sisäänajoa asvaltilla, ennen kuin lähtee revittämään maastoon...?
    Ainakin tuolla lukee että 40km pitäisi ajella hissunkissun että nastat kiinnittyy.
    http://www.lundberg.fi/node/445

  29. #989
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Omilla 2.1" ISP Pro:llä on ajettu neljä talvea, joista kahtena ensimmäisenä hierottu kivikoitakin ihan huolella. Yksi nasta on lähtenyt. Sisäänajoa tuli muistaakseni tehtyä asfaltilla ihan riittävästi alkuun, kun ei lunta juurikaan maassa ollut. Eli ainakin huolellisella sisäänajolla asfaltilla kestää nastat kyllä erittäin hyvin. Siitä sisäänajosta ei sitten enää lumisella pinnalla ole mitään hyötyä. Täksi talveksi ajattelin kyllä hommata uudet ISP:t, kun on nastat sen verran pyöristyneet, että paras pito alkaa olla hävinnyt. Loistavat nastarenkaat kaikenkaikkiaan. Pitävät, kevyet ja rullaavatkin vielä.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  30. #990
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Ihan of-topikkina nastarenkaat on muuten hauskat juurakossa ja pitkospuilla..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •