Ihan vaan pikku huomio kun kyselette. Laittakaa nyt joku paikkakunta näkösälle, kun valitatte, ettei paikallinen pysty auttamaan.
Ihan vaan pikku huomio kun kyselette. Laittakaa nyt joku paikkakunta näkösälle, kun valitatte, ettei paikallinen pysty auttamaan.
Heitetään nyt ilmoille yhtenä mahdollisena vaihtoehtona SKS:n Chainboard-tekeleet mutta en tiedä sopiiko se ko. pyörään tai pikemminkään käyttötarkoitukseen.
Mutta on mulla omakin kysymys. Ennen kuin alan tekemään itsestäni aasia Bike-Discountin kanssa niin teen sen täällä julkisesti teidän kanssanneEli tilasin sieltä tollaset Ritcheyn nousukahvat (http://www.ritcheylogic.com/dyn_prod...47-953&k=97997 ja http://www.bike-discount.de/shop/k44...-bar-ends.html) mutta ne ovat ihan selkeästi eriparia. Kysymys kuuluukin siis, että eihän tässä ole kyseessä mikään hämärä ergonomiatrendi (???) vaan ihan puhtaasti moka tehtaan tai kaupan taholta?
Kuva kahvoista (kuva vääristää hieman mutta joka tapauksessa oikeanpuolimmainen kahva on "suorassa" tästä kuvakulmasta katsoen kun taas vasen ei.)
![]()
Toimisko tällainen bash guard:
http://www.universalcycles.com/shopp...76&category=58
Eikös muovinen ratas/ketjusuoja kiinnitetä rattaan pultteihin jolloin vain pulttijako merkkaa sopivuuden. Sitä voi tietty sovitta paikalleen ilman ruuvaustakin. Tietty jos octalink-kammet on niin pulskat ettei sovi kammelle tarkoitettuun koloon.
T. nimim. just eilen ruuvarin kiinni isis-keskiölliseen kaksysiin.
Oliko se niin, että stemmiä pitää lyhentää jos laittaa leveämmän tangon ja haluaa pitää ajoasennon saman pituisena?
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Antakaapa vinkkiä noin satasen hintaisesta "ajotietokoneesta". Pitää olla ainakin:
- kadenssi
- langaton
- mahdollisimman isot numerot/kirjaimet
- sietää kylmää
Kiitos ja anteeksi,
Matti
- Hiki syö aivoja -
Onko jossain jotain laskuria tuohon tai osaako joku sanoa kuinka paljon lyhemmän stemmin tarvitsen jos:
Vanha tanko: http://www.bike-discount.de/shop/k78...318-580mm.html (580mm / 0mm / 5°)
Uusi tanko: http://www.bike-discount.de/index.ph...ils&pdid=20947 (660mm / 15mm / 6°)
Tällä hetkellä vanhan tangon kanssa stemmi on 100mm, joten riittäisiköhän tuon uuden tangon kanssa 90mm?
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Stemmi laskureita ainakin on missä pystyy vertaamaan kahden eri stemmin tuomaa todellista eroa korkeudessa ja pituudessa. Tuosta en kuitenkaan tiedä miten leveämpi ote vaikuttaa siihen kuinka lyhyen stemmin tarvitset. Riippuu varmaankin niin paljon myös kuskin selän ja käsien pituussuhteesta. Suunnilleen saman tangon korkeuden saat kun vaihdat 100mm stemmin 70mm stemmiin. Siis jos molemmat 6 asteen nousulla. Tuolta vaikka itse katsomaan http://www.brightspoke.com/t/bike-stem-calculator.html
Itse ainakin tykkään että leveämmän tangon kanssa on melko lyhyt stemmi. Itselläni juurikin tuo ritcheyn riseri ja stemmillä mittaa 70mm.
Respect is not given, it is taken.
Kysymys:
Käykö cantilever- ja v-jarrupalat päittäin toistensa jarrujärjestelmiin? Cyclocrossissa on 60 mm jarrupalat ja haluaisin tilalle 72 mm v-jarrupalat.Pitäis pysähtyä nopeemmin kuin nyt. Maastopyörällä jarrut toimii kuin unelma, mutta cyclo on onneton. Onko vika standardipaloissa vai siinä , että painan 130kg.
Ei viittis vain kokeilla kun voi sattua leukaan ja turhia osia on tullut hommattua ihan liikaa netistä, väärillä spekseillä tyhmyyttään.![]()
Jake_Kona muokkasi tätä : 09.10.2011 at 17.07
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Täytyykö vai voiko vannenauhan jotenkin "liimata" paikalleen. Nyt sisuria vaihtaessa vannenauha siiryy sivusuunnassa pois paikoiltaan ja aiheuttaa puhkeamisen. Edellinen vannenauha tuntui pysyvän paremmin paikoillaan.
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
Voit ostaa teippimallista vannenauhaa, esim. Velox.
Jos tavallinen vannenauha siirtyy sivusuunnassa, se on liian kapeaa.
![]()
Kaar ittelles vaa
Olisi saatavilla edullisesti hyvät, käytetyt, kiekot maasturiin.. Uudet kiekot söisivät centerlock-jarrulevyjä ja nykyiset jarrut ovat hayes stroker rydet ja jarrulevyt 6-pulttilevyt. Miten saan homman toimimaan?
Onko Velosport lopettanut Cerveloiden edustuksen?
Millaiset koot gaernen kengissä on? Itselle shimanon 45 on vähän väljä ja 44 turhan nafti, wide fit 44 on juuri sopiva. Meneekö gaernen 44 vai pitääkö ottaa 45?
Onko tosiaan niin että etunapaan ei ole saatavilla adapteria 9 mm -> 15 mm keulaan sopivaksi ?
Vanhat pikalinkkukiekot (Crossmax slr 2008) olis kiva saadan taas ajoon
Haka muokkasi tätä : 15.10.2011 at 00.08 Syy: malli lisätty
Tosiaan on niin.
Holokki auki ku H. Moilane.
Jos haluaisi laittaa kypäräänsä heijastavaa tarraa, niin mitä tarraa kannattaisi laittaa? Sellainen ei kai heikennä kypärän rakenteitaSaattaa jopa lisätä turvallisuutta.
Jos takavaihtaja vaihtaa 10pykälää mutta on vaan yhdeksän ratasta niin miten se kannattaisi fixata että vaihdot menisi hyvin? Pienestä vai isosta päästä yks pykälä pois?
Itseasiassa kyseinen ratkaisu oli valmiina ostamassani bianchin cc:ssa.
http://www.bianchistore.de/shop/prod...roducts_id=580
Eli siis tuo pyörä.
Kirjanmerkit