Mistä löytyisi Campan Choruksen 11-lehtisen pakan välispacereita? Ei millään tunnu löytyvän eurooppalaisista kaupoista ja yksi murtunut löytyi syyshuoltoa tehdessä.
Mistä löytyisi Campan Choruksen 11-lehtisen pakan välispacereita? Ei millään tunnu löytyvän eurooppalaisista kaupoista ja yksi murtunut löytyi syyshuoltoa tehdessä.
Tuolta tilasin 10spd rissan, tuli huomaamattomassa ruskeassa kirjekuoressa.
http://branfordbike.com/product-list...eewheels-1057/
Peikkomainen flaksi
Onkos noista MTB -tyyppisistä pikalokareista oikeasti mitään iloa?
Mistä löytyisi Shimanon 10-pakkojen (SLX,XT,XTR) painot?
www.kaupinkanuunat.net
XTR:
Gewicht: 255 g (11-34)/272 g (11-36)
XT:
Gewicht: 294 g (11-32) /323 g (11-34)/343 g (11-36)
SLX:
Gewicht: 351 g (11-34)/369 g (11-36)
lähde: bike-box.de
Mites noiden 10-pakkojen spiderit? Päteekö vieläkin "alu-kasetille xt tai parempi" sääntö?
^hyvä huomautus!
Eilen kun vaihdoin pakan huomasin, ettei Hopen napaan kannata laittaa SLX:n pakkaa![]()
Ongelman huomaakin vasta kun rupeat irrottamaan sitä pakkaa. Ainakin perinteisesti mitä halvempi pakka sitä irtonaisemmin rattaat. Irrallinen yksinäinen ratas on kapea, ja voi tehdä rumaa jälkeä takanavan kasettiin. Paremmissa pakoissa on erityisesti isojen rattaiden kohdalla (isompi vipuvoima) monta ratasta liitettynä yhteen niin että voima jakautuu tasaisesti.
No voi helvata. Eipä tollasta tullu ajatelleeksi. En kyllä nyt muista miten 10speed SLX:ssä ne rattaat oli. Voikos sen pelkän kasetin vaihtaa jos pahasti ruvella vai viilaako vaan kehiin?
- Fear is a mindkiller -
Ehkä muistan väärin mutta mielestäni XT ja SLX pakoissa on sama määrä irtorattaita, kuin myös maantiemalleista 105 ja Ultegra pakoissa.
Hopen Pro2 takanapoihin saa myös semmoisisia teräksisiä vapaarattaanrunkoja. Jos pakka on kovin purrut siihen keltaiseen silumiinirunkoon niin pitää ketjuruoskalla kiinni pikkurattaasta ja naputtaa isoa ratasta puukalikkaa vasaralla paukuttaen vastapäivään päin ja hop - pakka on irti. Sit viilaa tai dremeliä pykälien poistoon.
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Tuo "xt tai parempi" sanonta on saanut alkunsa ennen slx'ää, ja joissakin asioissahan slx on jopa ollut xt'tä parempi.
Hopen kasetit lienee kohtuullisesti hinnoiteltu, ja tosiaan teräs tuossa jo mainittiinkin. Hadleyllä on ollut myös titaanisia kasetteja, ajatus siis lähinnä että kasetin materiaali olisi se vahvin.
Ei ne ihan samanlaisesti ollut jaettu. XT:ssä on useampi ison pään ratas samassa vapaaratasrunkoystävällisessä spiderissa ja mulla ainakin oli ongelma nuo SLX:n terässpiderissa kiinni olleet rattaat 4-5-6. Oli pureutunut kivasti alumiiniin.
Ai niin joo. Seuraavan päivityksen yhteydessä pidetään mielessä
Pakka lähti semiväkivalla irti juu, mutta XT.n saamiseksi paikalleen piti näyttää viilaa.... Sit viilaa tai dremeliä pykälien poistoon.
Asiasta hieman sivuun... olipas mieletön ero tukevuuden tunteessa kun vaihtoi pikalinkun 10mm läpipulttiakseliin. Tuossa EVO-navassa se oli vieläpä naurettavan helppoa, päätykappaleet pois PLO PLOP ja uudet tilalle![]()
Toivottavasti on oikea threadi:
Vaikuttaako käytetty renkaan paine paikan toimimiseen? 7 baaria pitäs laskea painetta renkaaseen jonka paikkasin just parin euron setillä.
Jos paikkaus ei pidä, niin eipä siitä kauheasti hyötyä ollut, paineet sisään vaan.
Kenkien narina ei ole loppunut klossien ruuvien kiristämisellä. Auttaisiko, jos ruuvaisin auki ja suihkauttaisin CRC bike oil:a ruuveihin/reikiin?
Ruuvit ja klossit irti, putsaus + crc. Jos vielä narisee niin se on omistajan karma![]()
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Spessun maastokengät, Shimanoa muut osat. Kiitos vinkistä, tarkistan polkimet. Nyt ruuvailemaan.
Edit. Polkimet olivat ok. Kengät purettu osiksi, pesty, kuivattu, öljytty ja kasattu. Narinan olemisen tai olemattomuuden kuulee sitten seuraavalla lenkillä.
Edit 2. Lyhyt koelenkki vedetty. Tuntui narina hävinneen. Kiitos vielä vinkeistä.
Halloo halloo muokkasi tätä : 02.10.2011 at 21.57
Missä paikoissa alu pultit on ehdoton nou nou ja missä taas gou gou? Jarrulevyjen pultit nyt tietysti titaania ja alu on nou nou mutta entä muualla?
Respect is not given, it is taken.
Ei alupultteja (titaani ok):
- Jarrulevyjen kiinnitys
- Jarrusatuloiden kiinnitys
- Stemmin kaikki pultit
Alupultit ok:
- Juomapullon teline
- Vaihdevipujen kiinnitys tankoon
- Jarrukahvojen kiinnitys tankoon
- Topcapin pultti
- Taka- ja etuvaihtajan rajotinruuvit ja vaijereiden kiinnityspultit (vaijereiden kiinnityspulttejen alle kannattaa laittaa teräsavaruudetin jottei se teräksinen vaijeri syö itseänsä siihen alupulttiin)
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kiitoksia tästä. Onneksi tuli kysyttyä, olisi muuten lipsahtanut alupultit stemmiinkin. Lisää titaanipultteja siis tilaukseen.
Respect is not given, it is taken.
Se on steerer tube eli tuo steerer joka on siis tuossa keulassa 300mm vakiona.
Respect is not given, it is taken.
Omistan Cube LTD Teamin vuodelta 2010 ja tuohon olisi ketjusuojaimelle tarvetta, lahkeet menee kiekkojen väliin ja hajoilee. Paikallinen, Rovaniemeläinen, huoltofirma ei myynyt sopivaa osaa, kuulemma joku "octalink yhteensopiva palanen pitää olla. Yrittääkö nyt vain vedättää? Lisäksi mistä sitten saisi sellaisen mun pyörään sopivan ketjusuojaimen tilattua/ostettua?
ellampel muokkasi tätä : 05.10.2011 at 04.35
Itsellä on spessussa isoon eturattaaseen kiinnitetty lahjesuoja,rattaassa on reiät sitävarten.
Kirjanmerkit