GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 40 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 90 140 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1171
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    No tilasimpa itsellenikin taakse testiin tuon muotirenkaan. Sitten pitäisi vielä keksiä millä saan tuon nykyisen Albertin irti, oli viimeksi niin tiukassa etten parin tunnin äherryksellä saanut irtoamaan...

  2. Kenda Nevegalille yksi ääni, pari vuotta vanhat, alle puolikuntoiset toimii hyvin märällä kalliolla ja juurakkoisessa metsässä.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  3. #1173
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Nevegalit on kyllä vielä ykköset märällä jopa 2.1 leveinä. Sais nyt sen dirty danin takuurenkaan, niin pääsis koklaamaan takana. Edessä ei pahemmin kyllä päässyt lipsumaan/yllättämään, joten odotukset on korkeella.

  4. #1174
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    No tilasimpa itsellenikin taakse testiin tuon muotirenkaan. Sitten pitäisi vielä keksiä millä saan tuon nykyisen Albertin irti, oli viimeksi niin tiukassa etten parin tunnin äherryksellä saanut irtoamaan...
    Nitkutus ja saippuavesi. Ja aika.

  5. #1175
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Niin kai, viime yrityksen jälkeen tuntui että sakset olisi parempi vaihtoehto.

    Tai sitten rupean käymään punttiksella.

  6. #1176
    mutanaama Guest
    Toisaalta jos se FA vaan haluu olla kiinni, niin mitä sitä irroittelemaan.

  7. #1177
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Meni kiinni vielä väärinpäin

  8. #1178
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Kokeile puristaa rengasta vaikka siirtoleukapihdeillä?
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  9. #1179
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Papukaijapihtejä parempaa ei ole, niillä hommasta ei tullut mitään. Ei ole tämmöistä settiä ennen ollut, kumin laittaminen vanteellekin vei pari tuntia (ei siis pumppaamiseen vaan vannenauhojen saaminen reunan yli) kun tätä ennen en ole koskenut rengasrautoihin vuosiin. Tota FA'ta eennen tossa on ollut vain paksumpikylkisiä renkaita, ja ne ovat irronneet helpommin kun paine kylkeä vasten siirtyy voimakkaammin nauhalle.

    Syytän tuota dt'n tubeless kittiä, ja heivaankin sen tuosta ensi tilaisuuden tullen.

  10. #1180
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Ainahan voi koittaa, jos vaikka sais renkaan kylkiä painettua esim kahden laudan väliin ja oma kroppa painoksi. Vaimo tai joku muu pitämään kiekosta kiinni ja rengas kappaleiden väliin.
    Ja mulla on ollu viimeaikoina taas muutamia rengasmuovien katkeamisia ja onkin tullut mieleen jospa sitä hankkisi vihdoinkin kunnon metalliset raudat.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  11. #1181
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Kylläaika tiukassa täytyy renkaan olla jos ei lähdevanteelta putoamaan , mulla käsin laitetut MM ust meinas kanssa tehdä tiukkaa kun käsin laitetut ei käsivoimilla irronnut, Laudan pätkä vannttseen kiinni ja siirsi koko painoni ladalle niin johan irtosi kun sai toisen puolen vanteelta niin sai renkaasta hyvän otteen ja lähti toiselta reunalta käsivoimin. Taitaa vain kikat loppua .

  12. #1182
    mutanaama Guest
    Hans Dampf saapunut syväojalle. En vielä ehtinyt muuta kuin punnita ja hypistellä. Paino 829g, väittivät sen olevan noin 750g. Menee saksalaisen laaduntarkkailun piiriin. Kumiseos oli varsin mielenkiintoinen, saas ny kattoa miten märässä riittää pitoa.

  13. #1183
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Ainahan voi koittaa, jos vaikka sais renkaan kylkiä painettua esim kahden laudan väliin ja oma kroppa painoksi. Vaimo tai joku muu pitämään kiekosta kiinni ja rengas kappaleiden väliin.
    Ja mulla on ollu viimeaikoina taas muutamia rengasmuovien katkeamisia ja onkin tullut mieleen jospa sitä hankkisi vihdoinkin kunnon metalliset raudat.
    Parkilla oli Eurobikessä metalliset raudat joissa oli muovi päällä (!) nerokasta.

  14. #1184
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Prätkänrenkaissa ainakin auttaa kun puristelee vähän leveämmältä alueelta pikkuhiljaa leukoja siirrellen. Irroitukseen on erilaisia vipuvarsin varustettuja puristimia, jotka varmasti toimivat myös polkupyörän kanssa. Toinen tapa on laittaa vanne puukehikolle, laittaa metallitanko siten, että toinen pää on renkaan päällä ja toinen maassa, jolloin rengas jää tangon ja laatikon väliin puristuksiin. Tankoa voi sitten painella jalalla, jolloin saa mukavan vipuvarren. Prätkissä sellaisen metrisen stongan päälle voi/usein täytyykin hypätä jopa magnesiumvanteiden kanssa, mutta polkupyörän vanteet ovat sen verran heppoisempia etten suosittele ylenmääräistä voimankäyttöä.

  15. #1185
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947
    Tässä pari säädettävää laudan pätkää juuttuneen renkaan irroitukseen: http://www.blackanddecker.fi/powerto...ierarchy/2259/
    Rengasta voi käyttää ennen irroitusta myös kuumassa suihkussa, auttaa ainakin kuivuneen litkun pehmenemiseen ja ehkä antaa renkaalle lisää venymää.
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  16. #1186
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Etukumina toimii kans, mutta maltillisen kokoinen reunanappula ei edessä toimi yhtä hyvin limaisessa
    juuressa kuin MM.
    Tässä sen taas näkee, että mä en oikein tiedä mtn renkaista kunhan ajelen No toivotaan, että Hans ei lipsu ihan kauheasti edessä tai no jos lipsuu, niin varmaan foorumilta löytyy halukkaita ostajia*vinkvink* Niin ja voisihan sitä kuitenkin tilata tuollaisen Muddy Maryn. Hintaa tulee vähän alle 50€, joten ei mikään kauhean paha. Tietenkin, jos joku on tekemässä tilausta lähiaikoina, niin voisin osallistua siihen
    Still rides with 26er

  17. #1187
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mä tilasin just taakse Hans Dampfin ja sitten yhden vertstar ja yhden trailstar Muddy Maryn. Ajatuksena että jos Vertstar kohmettuu pahasti kylmässä voi käyttää sitten sitä trailstaria...

  18. #1188
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    No tilasimpa itsellenikin taakse testiin tuon muotirenkaan. Sitten pitäisi vielä keksiä millä saan tuon nykyisen Albertin irti, oli viimeksi niin tiukassa etten parin tunnin äherryksellä saanut irtoamaan...
    Hae Hi5bikesista Intensen metalliset rengasraudat, niillä lähtee irti rengas kuin rengas. Vanteeseen tosin jää skraidut.

  19. #1189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Vanteeseen tosin jää skraidut.
    Vanhasta sisurista leikkaa palan kehän ja raudan väliin, niin säästyy kehät.

  20. #1190
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596


    Lezyne Sabre, tommosilla on ainakin toistaiseksi saanu renkaat päälle ja pois, eikä vanteisiinkaan ole mitään jälkiä jäänyt...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  21. #1191
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Hae Hi5bikesista Intensen metalliset rengasraudat, niillä lähtee irti rengas kuin rengas. Vanteeseen tosin jää skraidut.
    Mulla on Pedrosin raudat. Ovat muovia, mutta tuntuvat niin tukevilta ettei katkeaminen ole huolettanut. Ehkä pitää vain suosiolla yrittää vetää ne suoraan vanteen yli, tähän mennessä olen lähinnä yrittänyt saada niitä painettua uraan.

  22. #1192
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Kokeilepa drop tuota ylläolevaa PMT:n lautailukikkaa. Vanne kynnykselle ja laudanpätkä kiinni
    vanteeseen (renkaan päälle) ja kunnon polkaisu, kylä lähtee. Mulla oli yhdet DT:n kiekot, E2200:t,
    joissa melkein joka kumin joutu noin irroittamaan. Tuolla saa painetta siihen reunanauhan kylkeen
    tarvittaessa niin paljon, että esim Revolt X:n kylki ei enää kestäny. Sekin kyllä irtosi.

  23. #1193
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    118
    Racing Ralphista kysymystä. Tuossa eilen pyörää pestessä huomasin että takakumeksen kylestä pilkistää sisuri (kivikot vaatinu osansa),joten uutta päällistä tarvis. Eipä käynyt uuden renkaan tilaaminen niin helposti ku luulin -on niin monenlaista mallia yhdestäki renkaasta. Eli nykynen kumi 26 x 2.25 Racing Ralph, triple compound, evolution carcass. Mitäs nää em. tarkottaa/meinaa suomeksi? Mikäs se snake skini kylykinen sitte on?
    Eli jos mä nyt sisäkumeksellista rengasta edelleen kattelen ja ehkä samassa merkissä pysyn, niin mikä malli se sitte kannattas olla, tai miten saman Racing Ralphin eri mallit/versiot poikkeaa toisistaa?

    Olikohan tässä kysymyksessä mitään järkeä?

  24. #1194
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Parkilla oli Eurobikessä metalliset raudat joissa oli muovi päällä (!) nerokasta.
    Löytyy myös Motonetistä

  25. #1195
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Kokeilepa drop tuota ylläolevaa PMT:n lautailukikkaa. Vanne kynnykselle ja laudanpätkä kiinni
    vanteeseen (renkaan päälle) ja kunnon polkaisu, kylä lähtee. Mulla oli yhdet DT:n kiekot, E2200:t,
    joissa melkein joka kumin joutu noin irroittamaan. Tuolla saa painetta siihen reunanauhan kylkeen
    tarvittaessa niin paljon, että esim Revolt X:n kylki ei enää kestäny. Sekin kyllä irtosi.
    Oliko sulla niissä dt'n tubelesskitti? Olen toivonut että stanin teippi ja schwalben vannenauha auttaisi...

  26. #1196
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehtä Katso viesti
    Racing Ralphista kysymystä. Tuossa eilen pyörää pestessä huomasin että takakumeksen kylestä pilkistää sisuri (kivikot vaatinu osansa),joten uutta päällistä tarvis. Eipä käynyt uuden renkaan tilaaminen niin helposti ku luulin -on niin monenlaista mallia yhdestäki renkaasta. Eli nykynen kumi 26 x 2.25 Racing Ralph, triple compound, evolution carcass. Mitäs nää em. tarkottaa/meinaa suomeksi? Mikäs se snake skini kylykinen sitte on?
    Eli jos mä nyt sisäkumeksellista rengasta edelleen kattelen ja ehkä samassa merkissä pysyn, niin mikä malli se sitte kannattas olla, tai miten saman Racing Ralphin eri mallit/versiot poikkeaa toisistaa?

    Olikohan tässä kysymyksessä mitään järkeä?
    No ei siinä sikäli ollut järkeä että vastaukset löytyvät Schwalben sivuilta. Mutta äkkiä:

    Triple compoundissa on eri kumiseoksia eri paikoissa rengasta, pitäisi olla pidon ja kestävyyden kannalta optimoitu, on varmasti kalliimpi.
    Evolution carcass on Schwalben parempi ja kalliimpi rengasrunko. Joustavampi, kestävämpi.
    Snakeskin on kylkisuojaus. Parantaa (huonoa) kestävyyttä, jämäköittää rakennetta, huonompi pito, kovempi, painavampi.

    Noista sitten kompromissia. Mutta kokeile jotain muuta kuviota kuin ralliranea, voi tulla syksylle pitoa lisää.

  27. #1197
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Nythän ei enään Triple compound nimellä myydä Schwalbea, vaikka taitavat kaikki paremmat olla nimenomaan tuommoisella Triple Compoundeilla. Pace Star on rullaavin ja vähiten pitävin. Trailstar pehmeämpi kuin vanha triple vaikka ei samassa suhteessa rullaakaan huonommin, ja vertstar taas todella pehmeä.

    Omien tuntemuksien mukaan tuo pacestar pitää jotakuinkin yhtä hyvin kuin vanha triple, ja trailstar jo selkeästi paremmin. Jos rullaavuus on kriittinen valinta niin taakse kannattanee valita pacestar.

  28. #1198
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Schwalbelta oli täysin hölmö veto dumpata Triple Compound ja kasvattaa kylkien paksuutta - ainakin tälläisen vanhanaikaisen sisäkumimiehen mielestä. Pacestar-renkaat sekä rullaavat, että pitävät huonommin kuin vanhat Triple Compoundit. No, kyljet ehkä kestäneet nykyisissä aavistuksen paremmin. Ensi vuonna tilanne taas muutttuu, kun Racing Raphista tulee 127 tpi. Mutta samalla 2,4-tuumainen näyttää jäävän pois valikoimasta, mikä tarkoittaa, että ainakin mun sinkula siirtyy toisen merkkisiin kumeihin, kun nykyiset on ajettu loppuun...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #1199
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Oliko sulla niissä dt'n tubelesskitti? Olen toivonut että stanin teippi ja schwalben vannenauha auttaisi...
    Kokeilin joskus niitäkin, mut totesin ettei sillä nallekarkkikumista tehdyllä vannenauhalla mitään tee.

    Kierros tai kaks stanin teippiä riitti (myös E2200:ssa), mut noita kovia sinisiä Schwalben nauhoja oon käyttäny teipin
    lisäks sikäli kun olen UST/tlr- kumeja normivanteille laitellu.

  30. #1200
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.339
    Minulla on nuo mainitut E2200:set eikä niihin ole kovin ihmeesti tarttuneet muut kuin Nokian nastarenkaat - pari muuta kumia on lähtenyt ihan helposti irti. Uskon kyllä että rengas jossa reuna on kunnon kumireuna ja litkua välissä tulee tarttumaan tuohon maalattuun pintaan tosi hyvin. EX500:ssa (~sama vanne) ei ole samaa ongelmaa joten johtunee tuosta maalista.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •