GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 6 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 213

Aihe: Fox RP23 teki temput!

  1. #151
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Itte oon säätäny RP3:sta lisäämällä/vähentämällä öljyä ilmakammiosta. Toimii ihan varmasti yhtä hyvin kuin tuo nailoniholkki siellä säiliössä.

  2. #152
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Setä Greg Tftunedilta soitti, että Vivid Air teki temput. Sisäpuolen akseli kuulemma naarmuilla ja palasia irronnut. Koittavat kuitenkin avuliaasti saada takuuseen. Muutoin normaalihuollon (119£) ja tiivistesarjojen (80£) päälle 180£. Halpaa kuin saippua.
    Mitähän pitäis laittaa seuraavaksi?
    MPI muokkasi tätä : 03.10.2011 at 15.36
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  3. #153
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    X-fusionia kehiin?

  4. #154
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    X-fusionia kehiin?
    Nii-in! Sellainen on ehkä tulossa tännepäin. Myyjän mukaan pitäisi olla kestävä. Uskoo ken tahtoo, mutta ehkä on kokeiltava. Ehkä.

  5. #155
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Esimerkiksi sellaisesta tyhjien CD levyjen boxista (pyöreä jossa pinossa kasa levyjä) saa näppärästi tehtyä tuollaiset shimmit ilmakannun tilavuuden pienentämiseksi Foxiin. Leikkaa vain kyljestä sopivan soiron.

    Tuolla asiaa puitu enemmänkin Turnerin 5-spotti rungossa:

    http://forums.mtbr.com/turner/dw-5-s...od-503070.html

  6. #156
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    V***tuksessa piti viritellä. Tähän viritykseen meni aikaa 3 minuuttia. Ainoa tarvittava työkalu oli iskaripumppu.
    Lopputulos on vielä tuntematon.

    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  7. #157
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPI Katso viesti
    V***tuksessa piti viritellä. Tähän viritykseen meni aikaa 3 minuuttia. Ainoa tarvittava työkalu oli iskaripumppu.
    Lopputulos on vielä tuntematon.
    Ei taida olla kovin hyvä lopputulos... Se läpyskä pitää laittaa siihen HV-kannun puolelle.

    edit. jaa se onkin foksin oma lärpäke, enpä ole moista ennen tavannut
    Love me, love my bike.

  8. #158
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Ei taida olla kovin hyvä lopputulos
    Niin kuin sanoin, etten tiedä, enkä yhtään ihmettelis vaikka olis pas*a. Eli ei ole kovin suuria odotuksia tuon
    suhteen. Tuossa on mun kokemuksen mukaan lähinnä hyvää paino.
    MPI muokkasi tätä : 04.10.2011 at 07.37
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  9. #159
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPI Katso viesti
    Mitähän pitäis laittaa seuraavaksi?
    Bossin Vip'r tjsp jos väkisin pitää noissa ilmakanistereissa pysyä. Siihenkin saanee neulalaakerisetin, kuten tuohon Stoy:iin, sekin kannattaa laitella kiinni.


  10. #160
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Bossin Vip'r tjsp jos väkisin pitää noissa ilmakanistereissa pysyä. Siihenkin saanee neulalaakerisetin, kuten tuohon Stoy:iin, sekin kannattaa laitella kiinni.
    Ei niissä väkisin pidä pysyä. Itse vaan tykkään, että iskaria voi myös paineilla säätää. Tohon VA:han olen ollut tyytyväinen, mutta jos kokonaan joutuu rakentamaan uudelleen kauden välein, niin tuppaa käymään kalliiksi. Noihin hintoihin ostelee joka kaudeksi uuden iskarin.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  11. #161
    Pitääpä itsekin vaihtaa tiivisteet ja tehdä huoltoa.. Saako Suomesta Float Seal Kittejä? Ja käykö nämä kaikkiin RP23:siin? Mulla on niinkin hurjat toiminnot kuin Custom Fox Float RP-23 w/DRCV, boost valve, Pro Pedal. Trekkiin siis. Tuollaiset toimintarimpsut kuulostaa jo melko typeriltä..

  12. #162
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Fillariosasta taitaa saada
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  13. #163
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    4 vuotta kestänyt RP23 läjässä, 2 kertaa huollettu r-techissä ja tietty pari kuukautta huollon jälkeen ei enää kestä ilmat sisässä . Näyttää muuten fillariosan verkkokauppa että tiivistesettiä on varastossa, mutta seuraava toimitus maaliskuussa. Ota tuosta nyt selvää sitten.

  14. #164
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Fillariosaan kannattaa soittaa. Ja R-techissäkin saattaa olla, vaikkei verkossa näyttäisi tuotetta olevan.
    R-techin iskarihuolloilla on kolmen kuukauden takuu, joten iskarin vuodosta kannattaa soittaa ja kysyä, että mikä heidän kanta asiaan on. Mikäli ulkoisia vaurioita ei ole tullut iskariin, niin mielestäni ilmakannun vuoto kuuluisi vielä takuun piiriin. Tai ainakin on selvittämisen arvoinen asia.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  15. #165
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Savo
    Viestit
    132
    http://www.enduroforkseals.com/id152.html
    Tuolta ainakin saa nopeasti, samalla tilasin ESI silikooni tupit jotka tulivat eri paketissa hieman myöhemmin.

  16. #166
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Näyttää muuten fillariosan verkkokauppa että tiivistesettiä on varastossa, mutta seuraava toimitus maaliskuussa. Ota tuosta nyt selvää sitten.
    Kyllä niitä on. Tilasin tiivisteet sieltä kuukausi sitten, saldo oli sama "toimitus maaliskuussa" ja varmistin saatavuuden sähköpostilla. Huomautin sen saldon harhaanjohtavuudesta mutta näemmä mitään ei ole tapahtunut.

  17. #167
    Kiitti vastauksista! aattelin vielä, että katson ensiksi, onko tiivisteet kunnossa. Jos on, niin, putsaus riittäköön. Oiskos vielä vinkkejä, millaista öljyä noiden tiivisteiden rasvaukseen voisi käyttää? Tai siis löytyisiköhän kotiloloista jotain korviketta(esim. iskariöljyä???)? Vassut tms. mineraaliöljypohjaiset antanee luonnollisesti tiivisteille damagea?

  18. #168
    Ei sinne ilmasäiliöön mitään kovin eksoottisia öljyjä tarvitse laittaa, mutta korviin on kantautunut kommentteja et foxin oma fluidi on tosiaan ihan hyvää tavaraa. Jotain ei niin kovin hyvin juoksevaa sinne voi pistää, ettei kovin helpolla valu ulos . Vaikka 10-15w moottoriöljyä.

  19. #169
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Fillariosaan kannattaa soittaa. Ja R-techissäkin saattaa olla, vaikkei verkossa näyttäisi tuotetta olevan.
    R-techin iskarihuolloilla on kolmen kuukauden takuu, joten iskarin vuodosta kannattaa soittaa ja kysyä, että mikä heidän kanta asiaan on. Mikäli ulkoisia vaurioita ei ole tullut iskariin, niin mielestäni ilmakannun vuoto kuuluisi vielä takuun piiriin. Tai ainakin on selvittämisen arvoinen asia.
    Ok, ehkä voisin soittaa R-Techiin ja kysyä takuusta. Tilasin kyllä jo tiivisteetkin, ainahan niitä pitäisi olla yksi setti varastossa muutenkin. Ei vain kyllä malta käydä iskaria lähettelemään kesken parhaimpien syyskelien. Kuitenkaan kovin kaksinen homma ei ole avata ilmakannua ja raapia vanhat tiivisteet pois ja pistää uudet tilalle.

  20. #170
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Savo
    Viestit
    132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mannavelli Katso viesti
    Kiitti vastauksista! aattelin vielä, että katson ensiksi, onko tiivisteet kunnossa. Jos on, niin, putsaus riittäköön. Oiskos vielä vinkkejä, millaista öljyä noiden tiivisteiden rasvaukseen voisi käyttää? Tai siis löytyisiköhän kotiloloista jotain korviketta(esim. iskariöljyä???)? Vassut tms. mineraaliöljypohjaiset antanee luonnollisesti tiivisteille damagea?
    perämoottorin peräöljyä.

  21. #171
    Helppo oli homma. Paljon on ehtinyt iskari kevättalvesta asti kokea, mutta tiivisteet oli hienossa kunnossa. Voiteluöljy oli saanut toki uuden värin. Putsaus, tiivisteiden voitelu ja töräys keulaöljyä perään niin hienosti pelaa edelleen. Ei ennestäänkään kyllä vikoja ollut.

  22. #172
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Onko se nyt niin, että tuommoinen ammattilaisen suorittama vuosihuolto kannattaa/pitäisi teettää vaikka iskari käy ja kukkuu ongelmitta? Ilmakammion huolto ja tiivisteiden vaihto onnistuu kotikonsteinkin ja noilla operaatioilla iskari tuntuu pysyvän toimintakunnossa. Takuut meni jo, niistä ei tartte murehtia.

  23. #173
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ei ne vaimennuspuolen öljyt ikuisia ole, monta vuotta kun ajaa samalla iskarilla ilman huoltoja siihen mahdolliseen vaimennuksen puutteeseen ehtii tottua ja ei huomaakkaan että iskari on oikeasti vajaa-toiminnassa.

  24. #174
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Omasta 2009 RP23:sta tulee pikkuhiljaa ne typpipaineet poies boost valven osalta, ja tällöin toiminta huononee todella paljon, eli alkuherkkyys häviää, ja samaan aikaan iskari sukeltaa tosi syvälle hitaissa röykyissä, ja tietysti ylämäessä. Ei sitä vaan taaskaan huomannut ennenkuin testasi toista pyörää. Vaihtui aika nopsaan varalla odottanut Float R tilalle, ja ero kuin yöllä ja pvällä. Kunhan tftuned saa taas Pushin osia, lähtee tuo huoltoon, ja samalla poistuu toi boost valve ja toiv tulee huoltovapaampi iskari. Normihuollonkin jälkeen toi RP23 on aina hyvässä iskussa, mut ainakin tuo 2009 malli menettää ominaisuudet jo n. puolen vuoden aktiivisen ajon jälkeen, ja sitten tosiaan 2009 Float R ilman boost valvea (109e) hakkaa sen mennen tullen, kun sattui tulemaan CRC:stä sellainen malli jossa oli just oikeat vaimennusassetukset.. Tiedä sit onko uudemmat RP23:t kestävämpiä, toi kun oli ihan ekoista tuotantoerästä tuolla BV:lla ja ei kyllä vakuuta kun kesto tuota luokkaa.

  25. #175
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Kyllä sille huollossa yleensä tapahtuu ihmeitä. Kannattaa huollattaa. Tuossa aiemmin harmittelin kun ei ilmat kestäneet iskarissa. Kesällä tikun huoltaneesta firmasta en saanut kommenttia, mutta ostin ilmakannun tiivistesarjan ja taas toimii. Mitään silmin havaittavaa vikaa en löytänyt, ilmapuoli oli ehkä turhan kuiva.

  26. #176
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Mun rp23 hv taitaa olla uudempaa erää, alle puolen vuoden ajon jälkeen tuntuu huonontuneen keskialueen vaimennus. Aluksi luulin että on tapahtunut "sisäänajo" joten säätöjä piti vähän muuttaa, kohta muuttelin uudestaan ja uudestaan ja epäilin pientä vuotoa. Mutta paineet senkun nousi ja säg pieneni jotta keskialue olis paremmin kontrollissa. Nyt kun lueskelin muitten mietteitä foxista niin tajusin ton olevan huollon tarpeessa, en tiedä viittinkö lähettää jos ton joutuu tekemään puolen vuoden välein ja ajatus foxittomasta pyörästä tuntuu mahtavalta. Vaikea vain löytää esim Rock shoxin valikoimista sellaista mallia jonka shimmitykset olisi vastaavat kun tän foxin.

  27. #177
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    RP23 lähti tftunedille pushattavaksi, ja boost valve - paineenlasku -ongelma poistuu. Tuota vaihtoehtoa kannattaa kans harkita ja saa tuunattua kuskin painon - ajotyylin - pyörän ja kuun asennon mukaan yms. hehkutusta. Jännä nähdä mitä tulee, tarkat ohjeet ainakin lähetin. -98 -vuonna ostin ensimmäisen markkinoille tulleen RS Sidin, ja edelleen -99 vuonna päätös lopettaa k.o. merkin suosiminen Nyt vanhemmiten tullut hairahduttua Reverbiin, Foxin protoa tolpastakin onneksi näkynyt, jotta pääsis rokkarista taas "For good"..

  28. #178
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Iskari tuli nyt takaisin, ja kyllähän se ihan eri tavalla toimii: ei sukella hitaissa röykyissä ja tosi alkuherkkä. 3 vkon sisällä muutostyöt ovat ilmaisia jos huomaa että joku säätö mennyt väärään suuntaan. Vajaa parisataa maksoi sisältäen normaalin huollon ja postikulut joten kyllä tuota voi suositella, ainakin jos tietää mitä mutoksia iskariin haluaa. Saahan sieltä myös valittua ajotyylin mukaan säätöjä kuten xc, am tai DH.. Pyysin periaatteessa vähentämään nopeata vaimennusta molempiin suuntiin, ja lisäämään vastaavasti hidasta vaimennusta molempiin suuntiin. Tuntuu jännästi "kuolleelta" polkiessa tasaisella, mutta heti pienessä tärinässä ja terävissä isommissa iskuissa nopea puoli toimii hienosti. Tietty myös makusioita, mut aiempaan pintakovempaan ja hitaissa röykyissä helposti pohjaavaan verrattuna parani selvästi

  29. #179
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.851
    Mulla kesän ajetusta RP23 BV iskarista hävisi pikkuhiljaa paluuvaimennus niin, että lopulta säätöruuvi piti kiertää aivan kiinni jottei kuski lennä tangon yli. Lähetin iskarin tälle klinikalle
    http://www.fillariosa.fi/huolto/klin...imenninhuolto/ Turhaan ei ole tätä firmaa kehuttu foorumilla, sillä niin hyvä oli lopputulos. Siinä vaiheessa kun kettu oli klinikan teuraspöydällä, sieltä soitettiin ja kyseltiin tarkkaan kuskin painot, pyörän käyttötarkoitus yms. Noiden tietojen pohjalta sitten iskari viritettiin kuntoon. Samalla siinä tuli tukeva kansantajuinen tietopaketti iskarin toiminnasta. Tänään ajelin testiajot samoilla poluilla mitä ennen tuunausta ja ero oli kuin yö ja päivä! Se on tuo iskarin pikkuhiljaa tapahtuva hiipuminen kuin ikänäkö. Sitä ei tajua ennenkö lyö pokat naamalle, maailma kirkastuu!

  30. #180
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Kuis pitkän takuun noi tftuned ja fillariosa myöntää korjaukselle? Mitä Usko fillariosa velotti kun teetit muutakin kun huollon?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •