Nopeaa toimintaa: Pikkusälää myöhään viime torstaina tilaukseen ja toimitus DPD:n toimesta kotiovelle eilen illalla.
Nopeaa toimintaa: Pikkusälää myöhään viime torstaina tilaukseen ja toimitus DPD:n toimesta kotiovelle eilen illalla.
http://www.mtbcf.net
Mulla kesti muistaakseni noin viikon. Ota huomioon fillaria tilatessasi, että niillä on jo valmiina niitä osoitekortteja siellä liikkeessä josta ne antaa sulle etukäteen sen koodin, kun täyttävät siihen sun osoitetiedot ja liimaavat sen siihen pahvilaatikkoon kiinni. Tässä vaiheessa sun fillari ei kuitenkaan välttämättä ole vielä edes kasattu ja ainakin se säädetään ja tarkastetaan vasta sen koodin ilmottamisen jälkeen.
EDIT: Pakko kyllä hehkuttaa viimeisimmän paketin nopeutta. Viime torstaina tilaus klo 15.05 ja tämän viikon tiistaina paketti kädessä klo 7.10.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Jooh, fillarin osalta tuon ymmärrän ja noissa sähköposteissa oli mainittukin asiasta. Mutta tuolta pitäisi tulla erillisessä paketissa nuo pienemmät osat, jotka tulevat DPD:llä. Eipä ole niistäkään mitään tietoa vielä seurannassa. Täytyy pistää huomenna sähköpostia BD:hen, jos ei näy kumpikaan seurannassa.
Asia eteni tänään vähän eteenpäin, kun sain BD:ltä sähköpostia. Heidän mukaan olin valinnut etukäteismaksun, mutta sitä ei oltu tehty. Maksoin kyllä PayPalin kautta ja sen puolesta kaikki näyttää olevan ok ja maksut näkyvät jopa jo Osuuspankin luottokorttini maksutiedoissa. Pistin postia BD:lle eteenpäin, mutta pistää kyllä suoraan sanoen vituttamaan tällainen säätäminen...
Mulla oli viime paketin tulemisessa jotakin ongelmaa, kun väittivät etten ollut maksanut osia. Ite valitsin tuon etukäteismaksun ja sen heti maksoinkin. Tästä vajaan viikon päästä tuli viesti, että kohta tilaus perutaan, kun en muka ollut sitä maksanut. Tästä seurasi muutama s-postin vaihto ja paketti lähti kohti Suomea.
Niin ja on itelleni käynyt niin kerran, ettei tullut minkäänlaista tilausvahvistusta yms., mutta paketti ilmestyi kotiovelle viikon päästä tilauksesta. Yleensä toi vahvistus tulee muutaman arkipäivän sisällä (kun maksaa etukateismaksulla).
^Varmasti alkaa tuommoin säätäminen kyrpimään...
"On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
Jep, ihan sama viesti todennäköisesti itsellekin:
Many thanks for your order via our webshop.
You have chosen the option to pay by remittance in advance.
However, until today we could not yet book any payment on our account.
Therefore, we kindly ask you to inquire whether you prefer to keep the order or
to cancel it.
Should your remittance be credited to our account within the next 5 working days, we will immediately process your order.
If we do not receive any amount on our account after these 5 days, your order will be cancelled in order for other customers to be able to order the goods ordered by you and reserved by us.
Please disregard this e-mail if your payment coincides with this e-mail.
Further details can be obtained from the attached pdf-file.
Ja kun tota PDF-tiedostoa katsoo, niin siinä ei ole listattu noita osia, mutta hinta on sama kuin valoitus noista pienemmistä osista. Puuh, toivoin, että olisin jo ehkä tällä viikolla saanut nuo kamppeet ja fillarin, mutta nyt saa pitää peukkuja, että edes ensi viikolla. Ei ole kyllä tähän mennessä jäänyt hirveän hyvä maku tästä ensimmäisestä ostosta BD:sta![]()
Omalla kohdallani täytyy jakaa kehuja myös tälle saksalaisliikkeelle. Viikossa tulleet kamat ja vaatteet täältäkin kotiin toimitettuna.
Varmaan käsitelty jo aiemminkin, mutta onko nämä samaa vai eri puljua:
http://www.bikediscount.com
http://www.bike-discount.de/
Kaksi eri kauppaa. Tämä ketju käsittelee pääasiassa tuota väliviivallista. Väliviivattomasta löytyy hieman suppeampi ketju.
Pistetäänpä nyt taas pientä tilanneraporttia, miten homma etenee. Soitin äsken Bike-Discountiin Saksaan ja pidemmän puhelun jälkeen selvisi, että pyörän rahat ovat saapuneet Paypalilta oikein ja fillarin pitäisi olla jo matkalla eteenpäin. Mutta noin 100 euron toinen veloitus kolmesta muusta osasta on ongelmana ja kun he ovat yrittäneet ottaa sitä maksua Paypalilta, se näyttää heille ainoastaan "Failed". Minun osaltani taas sekin maksu näkyy Paypalissa tilassa "Completed" ja suoritus näkyy myös Osuuspankin tiedoissa. Pahoittelivat tilannetta ja joku heidän tyyppi on jo ollut yhteydessä Paypaliin ja yrittänyt selvittää, että mikä tässä mättää, mutta eivät ole vielä saaneet vastausta. Pitäisi tulla sähköpostia, kun saavat selvyyden tilanteeseen - joko tänään tai sitten viimeistään tiistaina (Saksassa on kuulemma maanantaina joku lomapäivä).
Tässä kohtaa täytyy kyllä sanoa, että onneksi taittuu englanti varsin mukavasti, muutenhan tästä hommasta ei tulisi yhtään mitään. Ja onneksi BD:n päässä puhuvat myös hyvää englantia. Mutta on tämä kyllä aikamoinen sotku. Pieni mielenrauha kuitenkin siitä, että fillari pitäisi olla matkalla, mutta toisaalta eipä sekään vielä näy seurannassaRaportoin taas, kun jotain uutta ilmenee...
Mulla oli vähän vastaava keissi tuossa syyskuun alussa pyörää ja muuta hilpettä tilatessa. Maksoin koko tilauksen Paypallilla. Lähettivät viestin että saivat veloitettua vain pyörän osuuden ja hilppeiden osa pitää maksaa tilisiirrolla. Kuulosti aluksi oudolta mutta Paypallin sivuilla tosiaan näkyy tilauksen summana koko tilauksen hinta mutta luottokortilta on veloitettu vain pyörän osuus. Pankissa näkyi aluksi varaus koko summasta mutta aikanaan se päivittyi veloitukseksi ainostaan pyörän osuudesta.
Eivät tietenkään pistäneet hilpelaatikkoa tulemaan ennen kuin rahat olivat siirtyneet heidän tililleen joten sain lopulta sekä pyörän että hilppeet samana päivänä eri rahtifirmojen toimittamana n. 3 viikkoa tilauksesta.
Jepjep, no ainakin niin kauan, kun tuo maksu näkyy Osuuspankin sivuilla, niin en ole maksamassa eteenpäin tilisiirrolla. En tiedä, mahtaako tuo sekoilu sitten liittyä jotenkin siihen, että Paypalissa on vuotuinen 2500 euron maksimimaksumäärä ennen kuin pitää verifioida luottokortti. Minulla meni tuon tilauksen yhteydessä 2500 euron raja rikki ja verifioinkin kortin samantien. Tuossa kuitenkin kesti useita päiviä ja sain sen tehtyä vasta muistaakseni tiistaina.
Taas tuli paketti nopeasti ehjänä perille. Nyt vaan pitäis jaksaa aloittaa tuon keulan purku...
"On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
Saas nähdä miten tälle käy. Tilasin eilen uuden rungon ja läjän osia sinkulaprojektia varten. Myöhemmin eilen huomasin erehdyksessä tilanneeni vääränlaisen etuhaarukan ja lähetin asiasta oitis sähköpostia. Vielä ei ole tänään tullut sähköpostia Saksan suunnalta mutta eiköhän sitä pari päivää jaksa jotenkin odottaa kun ei varmaan tuossakaan liikkeessä kaikki tapahdu aina kuin elokuvissa.
Tänään sitä sähköpostia on turha odottaa, sillä tänään on Saksassa pyhäpäivä (Tag der Deutschen Einheit).
Mitenkäs kauan rahojen tilisiirto tonne on yleensä muuten kestänyt? Pistin tänään myös tilauksen vetämään, ja mietin missäköhän vaiheessa se maksusuoritus näkyy Saksan päässä, pari arkipäivää vai heti?
Onkos kellään kokemusta teräs kaapeleilla olevien renkaiden tilailusta tuolta? Tuleeko bulkki tavara lisä rahteihin? Olis houkuttelevan halvat Rubber Queenit. Ei kylläkään Black chilit mutta kai noilla tavallisillakin ajelee..
Gravity, what a heartless bitch.
Ok kiitos tiedosta! Loppujen lopuksihan noi teräskaapelit voi väännellä aika nippuun ennen kun ne vahingoittuu.
Gravity, what a heartless bitch.
Ja taas tuli paketti ehjänä perille...
"On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
Moro!
Millaisia kokemuksia on viallisten tuotteiden palautuksista/vaihdoista. Palautin FSA:n kampisetin, jossa oli kiristyspultin akselikierteiden kanssa ongelmaa. Laitoin reklamaation tuotevaihtona ja lupasivat lähettää uudet kammet kun vialliset on palautettu. Tänään tuli tieto, että palauttavat rahat tilille ja kuittasivat että tee uus tilaus. Visa hyvitys oli tasan sama kuin kampien hinta. "Unohtivat" postikulut reilu 17€ minkä lisäksi tulee vielä uusien kampien tilauksen postikulut ~6€.
Eihän tää oikeesti näin pitäis mennä, vaan uusien kampien pitäis tulla paluupostissa kustannuksitta ja omat postikulut palautua tilille jonka ilmoitin. Olis mielenkiintoista kuulla jos jollakin muulla on kokemuksia tällaisesta.
t:Make
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Käsittääkseni lisäpostikuluja ei pitäisi asiakkaalle tulla. Tosin.. joskus toisesta saksalaisesta nettikaupasta vaatteita tilatessani palautin yhden tuotteen, koska se ei sopinut kooltaan. Toimitusehdoissa oli, että jos palautettavan tuotteen hinta oli alle jonkin rajan, postikulut veloitettiin.
http://www.kuluttajaliitto.fi/index.phtml?s=148
"Euroopan unionin alueella voimassa vähintään samat säännöt, poikkeuksena on kaupan peruutusaika, joka on 14 päivän sijasta vähintään 7 työpäivää eikä myyjän tarvitse maksaa tavaran palautuskuluja. Kuitenkin jos tuotetta on markkinoitu Suomeen (esimerkiksi verkkosivut ovat suomenkieliset), kaupassa noudatetaan Suomen lainsäädäntöä, jos Suomen lain pakottavat säädökset ovat ostajalle edullisemmat (siis esimerkiksi peruutusaika on vähintään 14 päivää ja myyjä maksaa tavaran palautuksesta aiheutuneet kulut)."
Tässä lainaamassasi tekstissä ei puhuta viallisen tavaran palauttamisesta vaan kaupan perumisesta. Mielestäni kaupan perumisen kohdalla ostajalle pitääkin jäädä palautuskulut maksettavaksi.
Muistikuvani mukaan mm. CRC olisi antanut takuupalautusten yhteydessä vouchereita kuittaamaa postikuluja kun asiaa on tiedusteltu. Olettaisin tältä pohjalta, ettei postikuluja maksa myyjä, vaan nämä voucherit olisivat good will-menettelyä. Ja toisaalta, muistanko oikein, mutta suomalaisenkin lainsäädännön mukaan tuotteen ostaja joutuu omalla kustannuksellaan hoitamaan ostamansa tavaran takuukorjaukseen.
Holokki auki ku H. Moilane.
Kuten sanottu, niin mielestäni postikuluja ei pitäisi tulla (koska kyseessä on virheellisen tuotteen takuukorjaus/vaihto). Kauppa yrittää nyt tehdä asian itselleen edullisemmaksi kepulikonstilla. Oman kokemukseni mukaan germaanifirmat kyllä ovat maksaneet takuukorjausten postikulut mukisematta.
Joo, tuleehan tässä väkisin mieleen, että tässä yritetään tehdä reklamaation hoito mahollisimman hankalaksi, ja lopulta asiakas ei jaksa nähdä vaivaa, vaan antaa asian olla. Laitoin nyt vaatimuksen palautuksen postikulujen korvaamisesta ja neuvosta kuinka saan tehtyä uuden tilauksen ilman postikuluja (tai vaihtoehtoinen korvausmenettely, kuten voucher). Katsotaan nyt mitä vastaavat.
Tää on jo itselle toinen kerta kun jää postikulut saamatta. Eka kerta oli kyse alle kympistä, mutta nyt postikulut otti lähes 20€. Ja toisaalta tää alkaa olla periaatteen kysymys... ostaako täältä vielä jatkossa, kun muutkin liikkeet on hyvin kilpailukykyisiä.
-Make
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
No niin, tulihan ne kaikki kamat (Radon Slide AM 140 7.0 + kolme muuta pienempää tavaraa) vihdoin ja viimein. Aiemmista tämän viestiketjun postauksista voi lukaista tarkemmat postaukset ongelmatilanteista, tähän listaan ainoastaan päivämäärät, jolloin on tapahtunut jotain:
21. syyskuuta: tilaus sisään.
23. syyskuuta: BD:ltä tuli tilausvahvistukset seurantakoodeineen.
29. syyskuuta: BD:ltä tuli sähköpostilla ilmoitus, etten ole maksanut tilausta, vaikka maksoin PayPalilla. Pistin samantien sähköpostia perään, että mikä on homman nimi.
30. syyskuuta: BD ei ollut vastannut sähköpostiini, joten päätin soittaa Saksaan, jotta sain asiaan jonkun järjen ennen viikonloppua. Lupasivat vastata sähköpostilla viimeistään 5. lokakuuta.
5. lokakuuta: Osia ei näkynyt DPD:n ja DHL:n seurannassa, eikä luvattua sähköpostia tullut, joten pistin itse sähköpostia.
6. lokakuuta: Sain vastauksen sähköpostilla, että kaikki kamat ovat matkalla.
10. lokakuuta: DPD-kuski toi pienemmän paketin.
11. lokakuuta: Itellan kuski toi DHL:n kautta toimitetun fillarin.
Suvanto muokkasi tätä : 11.10.2011 at 23.24
Jotain häikkäää tilausjärjestelmäsä on. Aikasemmin tuolta on tilaus onnistunut vaan nyt tökkii. Tilasin 3.10 pyörän tytölle. Vohdoin tuli ilmoitus, että lähdössä olisi ja samoin tein ilmoitus ettei kortilta saatu veloitettua. Kuitenkin hetken jokin katevaraus näkyi kortilla (täsmäsi pyörän hintaan ilman toimituskuluja) ja poistui vuorokauden kuluessa.
No suoraan rahaa heille EU siirrolla toimittamalla tilaus lähtisi vaan turvallisuus syistä tulee Visalla osteltua.
Saapa nähdä kuin käy. Pyörät on jo loppuneet alesta ja tuo paketti siellä odottanee rahaa... Ei se saksalainekaan kaikkea osaa![]()
Itselleni tuli paketti varsin nopeasti. 2.10 tilasin ja 10.10 paketti saapui minulle. Ainoa miinus tulee sähköpostiin vastamisesta. 2.10 kun sunnuntaina tilasin tuotteen niin epäilin tilanneeni vääränlaisen etuhaarukan ja olisin siitä kysynyt. No, vastaus tuli mutta vuorokausi sen jälkeen kun paketti jo oli kotona. No onneksi etuhaarukka on oikein passeli.
Kirjanmerkit