ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 5 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 2874

Aihe: Turun maantiekuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    Miten sen netistä löysi ?
    Hakemalla löytää eli hakukoneella. Itse käytin googlea.

Täsmennetään nyt vielä ajatusta vinkkien tarpeellisuudesta. Minun mielestäni pari päivää voisi hyvin olla ilman vihjeitä ellei tarkoituksella joku tee niin vaikeaa että haluaa päivittäin antaa pieniä vinkkiä. Superteemu kertoi jo rastin laittaessaan että jatketaan samalla teemalla kuin edellinen rasti ja lisäksi on antanut puolen vuorokauden päästä uudenkin vihjeen. Minun mielestä tuo vinkkimäärä ja vinkkien antamisen tiheys on vähintäänkin riittävä. Toki tämä on vain minun mielipiteeni ja muut saa olla eri mieltä sekä toimia mielipiteensä mukaan.

Hyvähän se olisi että olisi rasteja erilaisilla vaikeusasteilla. Näin varmaan on ollutkin. Jossain kohtaa kuitenkin rastien etsiminen muuttuu kilvanajoksi, jos rastit tai vihjeet on liian helppoja.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen
    Hakemalla löytää eli hakukoneella. Itse käytin googlea.
    Pahus, mulla taitaa olla joku toinen versio googlesta...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Mulla on näköjään sama versio Googlesta kuin Akilla.

Googlella löytyy hakusanoilla piiloleikki ja turku mm. tälläinen sivu, josta sai suorat koordinaatit rastipaikalle.

Seuraava:

Oli niin sopivasti maastoporukkalenkin lähtöpaikalla, että en malttanut olla ottamatta kuvaa.

Uusi rasti pimeässä kännykkällä kuvattuna...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen Katso viesti
    Oli niin sopivasti maastoporukkalenkin lähtöpaikalla, että en malttanut olla ottamatta kuvaa.
    Myönnetään että tää oli vähän teitä varten laitettu Odotin kyllä ensimmäistä kunnon pyöräkasaa kuvassa!
    Mietiskelin tuossa aiemmin että olikohan tämä rasti ihan sääntöjen mukainen, miten tuo 1. sääntö eli "Rastin pitää sijaita asvalttien varrella" tulkitaan? Tuolle rastille ei ihan asvalttia pitkin pääse vaan välissä on päällystämätön parkkipaikka-alue. Pitäiskö rasti pystyä kuvaamaan sieltä asvalttitieltä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peippo Katso viesti
    Myönnetään että tää oli vähän teitä varten laitettu Odotin kyllä ensimmäistä kunnon pyöräkasaa kuvassa!
    Vähän ajattelinkin, että äijä on vienyt sen sinne porukkalenkkiä ajatellen. Itselläni oli sen verran tiukka aikataulu, että muut olivat jo lähteneet kun tulin paikalle.

Oli niin lähellä, että piti käydä testaamassa kiinavalojen akut =)

Tämän kadun varrella mainostetaan japanilaisen keksijän tuotetta.

Heh heh. Nyt en myöhästynyt. Tosta olis vähän laajempi kuva jo edellisillalta.

No mut hei - siellähän oli maasto- ja maantiekuvarastit ihan lähellä toisiaan ja kohtuullisen matkan päässä kotoa. Kävin siis poimimassa molemmat.

Itsekin olin samaista valaistua kallioseinää jo ajatellut mahdollisena rastin paikkana pimeneviin iltoihin. Sikälikin kiva paikka, että koko tietä ei ole olemassa google mapsissa.

Hakemassani maastopuolen kuvarastissa oli näkyvillä sähkötolppa, joten kopioidaanpa sama aihe tänne.

Toi liikennemerkki näyttää tutulta? muuten ei mitään käryä, noita piuhojahan on kaikki taivaat täynnä.

Annas ku isi näyttää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juice Katso viesti
    Toi liikennemerkki näyttää tutulta? muuten ei mitään käryä, noita piuhojahan on kaikki taivaat täynnä.
    Ei ne piuhat kuitenkaan kaikkialla tule myös kohti maata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    Alkaa vähän tympiä nämä maastomiesten ojanpohjat ja pusikot.
    Vanhan ja uuden rastin pakolliseksi väliksi voisi laittaa esim 15 km, niin tulisi hieman muutosta.
    Hyvä ettei maantiekuskien ojanpohjat ja pusikot ala tympiä. Asvaltin reunalla nyt vaan usein on ojaa tai pusikkoa, joten tuppaavat helposti näkymään kuvissa. Edellisessä rastissani ei näkynyt sen kummemmin ojaa kuin pusikkoakaan ja oli aika kaukana edellisestäkin. Mikäs sinua nyt oikeasti hiertää - se ettet löydä rasteja vai se että säännöt tai kuvat ovat huonoja. Pitäisikö rastien olla helpompia, kauempana Turusta vai molempia edellisistä? Vaiko vain kaukana edellisestä? Aja vaikka Skandinaviamyllyn reitti, niin tuo nykyinen voisi löytyä. Itse olen muuten laittanut rasteja lähelle taajama-aluetta lähinnä siksi, että joku ehtisi ja viitsisi niitä lähteä myös hakemaan keskellä viikkoa.

Yksikään rasti ei ole vielä jäänyt löytymättä joten vaikeustaso on sopiva. Jos haluaa rasteja erityisesti jollekin suunnalle niin parhaiten siihen voi vaikuttaa itse hakemalla rasteja ja viemällä uusia toivottuun suuntaan. Riittävän kauas kun vie niin todennäköisesti vielä seuraava rasti ei ole Raisiossa

No niin, älkäähän miehet nyt hermoilko...Minä muuten sattumalta törmäsin tuohon rastiin ihan justiin äsken, kun olin maasturilla liikkeellä. Aikomuksena oli katella jotain polkuja missä koluta. Mutta kuinkas muutenkaan, mukana ei ollut minkäänlaista valokuvauslaitetta. Enkä enää viitsi lähteä uudestaan. Mutta jos huomenissa ei kukaan ole sitä löytänyt niin ilmoitan paikan, jos osaan sen tänne laittaa... Saako antaa vihjeitä? on se sellasesa paikassa ettei heti tajua.

Tämä uusin on taas sarjassa 'tietää nähneensä' mutta missä.

Etsimiseen apua vaikka kopterikuvista... Eipä tuollaisia paikkoja loputtomiin sähkölinjojen varrella ole.

Alkaa vähän tympiä nämä maastomiesten ojanpohjat ja pusikot.
    Vanhan ja uuden rastin pakolliseksi väliksi voisi laittaa esim 15 km, niin tulisi hieman muutosta.
    No käy hakemassa, kuvaa joku supersiistijuttu jossain kaukana ja postaa se tänne. Mikään muu ei sinua estä kuin negatiivinen asenteesi.

Maastorastia hakiessa tuli vahva fiilis missä tämä on. Onneksi en käynyt hakemassa, kun täällä foorumilla olisi ajohousuja revennyt.

EDIT: Kopterikuvasta varmistettuna lyhyempikin Myllyn kierros riittää löytämiseen
    JanneR muokkasi tätä : 30.09.2011 at 18.28

Raision keskustasta pohjoiseen on Fingridin sähköasema. Sijainti kartalla.

Seuraava voisi olla nimellä "lähtösuora". Ihan paikalliset eivät saa vastata, jotta tämä kestäisi yli tunnin.

EDIT: jos yhtään lohduttaa, niin paikka oli tiedossa jo aamupäivällä - matkalle lähtö vain kesti, kun parempi pyörä romuttui hakureissulla muutama rasti aiemmin...
    Superteemu muokkasi tätä : 01.10.2011 at 08.41

^
    ^
    Arrrrggghhhh!

Pariin kertaan jo ajelin tänään kuvarastin ohi ottamatta kuvaa...

Viimeeksi tuosta ajaessa puhkesi takakumi. Nyt ei ehdi hakemaan rasti, niin hakekoon joku muu. Suurpetoa kannattaa sitten varoa. Sellaista oli eilen todennäköinen havainto muutaman km:n päässä tuosta.
    ÖRM 2021

Niin, menit sitten kertomaan paikan sijainnin.
    Mä veikkaan että se karhu oli ollut tuossa roskiksella ryyppäämässä. Jos saa karhun ja pyörän samaan kuvaan, niin oikeutettakoon hänet julkaisemaan kaksi rastia kerralla.
    Tästä ajaa niin moni peruslenkkiään ohi, että paikka on kyllä tunnistettavissa ilman karhuakin.

Vauhtia tulisi lenkkiin kovasti enemmän. jos sen karhun sattuisi kohtaamaan.
    ÖRM 2021

Ajoin eilen tosta ohi autolla niin en ottanut kuvaa. Enkä olisi saanut voortia tohon päällekään
    Maailmassa on kaksi ääretöntä asiaa, avaruus ja ihmisten typeryys-ensimmäisestä ei olla ihan varmoja (A.Einstein)

Ei maastomiehet jaksa noin kauas. Ei mekään tänään, vaikka hyvin lähelle päästiin.

Syksyn tullen maantierastien hakutahti varmasti hieman hidastuu. Ei pidä hermostua.

No käykää nyt joku hakemassa rasti pois sieltä karhun juottopisteeltä. Olen koko viikon kuten viimeviikonkin työreissussa. Eilen olin toisella suunnalla maantielenkillä ja tänään ajoin maastossa. Muutoinkin näin syksyä kohden ajot suuntautuvat enemmän maastoon. Siellä alkaa olkaa olla mukavan märkää ja muutenkin kurjaa .

Saatan olla perjantaiaamuna Turussa ja käyn silloin hakemassa nykyisen rastin ellei joku todellakaan korjaa sitä ennen pois.

Rööriin mennään sitten, kun ulkona ei voi kohtuudella ajaa ( paksu uusi lumi, kova pakkanen, 10 cm sohjo yms. ) ja RR300:ssa. Talvella on varmuudella yksi rasti röörissä.

Kyllä minusta maantiekuvarastin pitää olla talvellakin sellaisessa paikassa, että se kesäaikana saavutettavissa maantiepyörällä.
    ÖRM 2021

Koska kukaan ei käynyt Kakskerran rastia hakemassa, kävin itse siellä aamulenkillä. Rastin lisäksi näin kolme kettua, toistakymmentä kaurista, runsaasti rusakkoja, en ainuttakaan karhua. Rasti oli siis siinä Harjattulan kohdalla golfkentän edessä.http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?mid=7e93d . Lisäys: minne se kuva on hävinnyt ??

Uusi rasti olisi päivänvalossa helppo, koska bussiaikataulu näkyisi.

MTB 50+ muokkasi tätä : 17.10.2011 at 16.36
    ÖRM 2021

"Kyllä minusta maantiekuvarastin pitää olla talvellakin sellaisessa paikassa, että se kesäaikana saavutettavissa maantiepyörällä". Juuri näin Onpas MTB 50+ löytänyt jostain repaleisen pysäkin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jankke Katso viesti
    "...Onpas MTB 50+ löytänyt jostain repaleisen pysäkin...
    Siinä ovat isänmaantoivot bussia odotellassaan askarrelleet pysyäkin kokonaan uuteen uskoon. Mukava siinä on sitten talvella seistä tuulen ja tuiskun keskellä odottelemassa sitä bussia kun mukavasti puhaltaa pysäkillä.
    MTB 50+ muokkasi tätä : 12.10.2011 at 20.13
    ÖRM 2021

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •