Huonoja kokemuksia tuosta Larun pienestä kivijalkakaupasta.
Taustaksi kerrottakoon, että olen asioinut useasti kyseisessä liikkeessä, ja palvelu on ollut melko vaihtelevaa. Koska kauppa on lähellä niin olen "sietänyt" välinpitämätöntäkin otetta, mutta tänään tuli pohjakosketus.

Kävin kysymässä perjantaina "lokasuojaratkaisua" kapearenkaiseen sinkulaani. Myyjä (toinen omistajista) nappasi hyllystä Crudin Road Racerit ja vakuutti niiden sopivan, jos mikään sopisi. OK. Kaupat tuli, vaikka hinta oli aika suolainen 59€. Kotiin päästyäni rupesin tutkailemaan ostamaani tuotetta. Paketti oli nippusiteellä yhteen vedetty paketti, jossa minigrip pussissa oli pikkuosat mukana. Melko pian selvisi, että tuote oli käytetty, jäljistä päätelleen ainakin kertaalleen asennettu. Lisäksi pikkuosista puuttui useampia. Tämän selvitin, kun kävin netistä googlettamassa ko. valmistajan sivut ja sitä kautta kokoamisohjeet.

Tänään maanantaina sitten marssin takaisin liikeeseen. Olin jo päättänyt että en viitsi pilata omaa päivääni asialla sen enempää ja kerron vain asiallisesti mikä on tilanne ja katson miten liike haluaa asian ratkaista. ...ehkä odotin jonkinlaista anteeksipyyntöä ja ihan aiheellisesti pientä hyvistystäkin. No nyt seurasi varsin erikoinen tapa käsitellä reklamaatioita, joka meni seuraavasti:

Minä: (kerroin siis tilanteen ja kysyin) "mitä tehdään"
Omistaja: "haluat siis rahat takaisin"
marssi siltä seisomalta hakemaan rahat ennen kuin ehdin sanoa mitään...
ojensi rahat ja sanoi

Myyjä: Tällaista tää nyt on
Sitten myyjä vain kääntyi ja meni takahuoneeseen, ja minä jäin vähän huvittuneen oloisena rahoineni siihen ihmettelemään ja sanomaan "kiitosnäkemiin...".

Olivat ensin myyneet ylihintaan käytetyn ja puutteellisen tuotteen, ja sitten asiaa ei edes pahoiteltu.
Ei tällaisen jälkeen enää edes periaatteesta voi mennä asioimaan tuohon liikeeseen. Harmi sinänsä, muuten ihan OK tuotteet niillä on myynnissä, mutta palvelua ei ole.

Jälkiepisodina tilasin samat lokarin Chainreactioncycles.com´sta. Hinta 29€ halvemmat. Homma on toiminut tuolla ennenkin hyvin, ja voin suositella ko. nettikauppaa kaikille. Asialliset sivut, hyvät tuotteet ja valikoima, luotettavaa ja nopeaa palvelua.

Että tällaista tällä kertaa.

J