ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 71 / 166 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 4974

Aihe: Sunnuntain yhteislenkit Oulussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Eihän se vaadi kuin sen, että ilmoitat ajan ja lähtöpaikan ja menet paikalle katsomaan tuleeko muita.
    Juu, toki tiedän tämän. Näen vain, että lenkki olisi hyvä olla vakiopäivänä, vakiolähtöpaikalla ja vakiolähtöaikaan ja että "aloitteentekijänä" olisi jonkinlaisessa moraalisessa vastuussa ainakin siinä mielessä, että itse pystyisi osallistumaan "aina" tai ainakin pääsääntöisesti pystyisi olemaan mukana. Eduksi olisi varmasti myös omata jonkinlaista ryhmäajokokemusta, jotta häröpalloilu jäisi pois. Itselläni ei moista ajokokemusta ole ja lisäksi olen töitteni vuoksi reissussa tuon tuostakin niin, että osallistuminen olisi joka tapauksessa enemmänkin satunnaista kuin säännöllistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Olen kerran ollut 08-lenkillä. Ryhmässä pysyi yllättävän vähällä vaivalla mukana. Ehdota toki aikaa ja paikkaa. Arki-illoille jos laittaa, niin neljän tunnin kuskeja tuskin monta joutaa paikalle. Parituntinen vois toimiakin.
    Nelituntiset ovat viikonloppukamaa toki. Ja parituntisilla arki-iltalenkeilläkin alkaa päivien lyhentyessä kohta hämärä vaivata, mutta vielä jokunen viikko taitaa kuitenkin olla hyvää aikaa jäljellä.

Itselläni torstai on ollut yleensä jonkinlainen ajopäivä ja huomennakin olen menossa ajamaan. Minulle osuu selkeistä maamerkeistä Linnanmaan Prisma aika lähelle normiajoreittiäni eli voin koukata to 1.9 klo 18 aikaan Linnanmaan Prisman vaikkapa pohjoispäädyn (se, missä suunnassa se huoltsikka on) kautta katsomassa, onko siellä muita innokkaita pyöräilijöitä.

Ajattelin reitiksi joko tuolta Raitotietä Kiimingintielle ja kelvillä Kiiminkiin, sieltä Takalontietä Alakylään ja Alakyläntietä takaisin Linnamaan tienoille tai sitten vaihtoehdoisesti Haapalehdon Shellin kautta joen pohjoispuolta Madekoskelle ja eteläpuolta takaisin. Vauhti siis tuollaista rauhallista 23-26km/h tai mitä nyt ihmiset haluavat ajaa, jos mukaanlähtijöitä on.

Summa summarum:

Paikka: Linnanmaan Prisman pohjoispääty
    Aika: 1.9.2011 klo 18
    Vauhti: 23-26 km/h
    Kalusto: polkupyörä

Edit: sori vielä siitä, että sotken tätä "sunnuntain yhteislenkit"-ketjua torstaiehdotuksillani. Jos tämä touhu yhtään aktivoituu, avaan oman ketjun.

Korhoselle...

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. 08-lenkin vauhdit ovat kasvaneet vuosi vuodelta kovemmiksi...
    Mutta suurimmalle osalle homma tuntuu passaavan. Ainakin lenkillä porukkaa tuntuu riittävän...ennätysosanottoja yhteislenkki tuntuu keräävän kerta toisensa perään. Homma pelaa...
    Totta sekin että vähän olen viime aikoina yhteislenkillä käynyt (joku varmaan miettii...mitä arvostelet). Mutta muistan ne ajat, koska olen alusta asti ollut hommassa mukana. Tuolloin eli n. 10 vuotta taaksepäin ajettiin juuri noita Korhosen toivomia nopeuksia. Ihan totta näin oli!
    Oisko vehkeet parantuneet? Kenties miehet ja naiset vahvistuneet? Mutta kyllä siellä totta vie lujaa mennään, sen mitä viime reissulta muistan. Taitaa olla kolmisen kuukautta sitten kun kävin viimeksi...
    Ois toiselle hiljaisemmalle porukalle ehdottomasti tilaa. Mutta mistä yhtä luotettava vetäjä kuin EKH on ollut pian parikytä vuotta. Hatun noston arvoinen suoritus...!
    Rohkeasti vaan hommaa viemään eteenpäin, jonkun siellä kuitenkin pitää olla ns. PRIIMUSMOOTTORINA
    LTP muokkasi tätä : 31.08.2011 at 19.03
    ...munkkikahvilla tavataan

Hienoa, että porukka alkaa aktivoitua järjestämään yhteislenkkejä. Ei se yhteislenkin järjestäminen vaadi sen kummempaa, kuin että joku kutsuu porukkaa koolle.
    Olisi tietysti lenkkien jatkuvuuden kannalta tärkeää, että vetäjä olisi pääsääntöisesti itse paikalla. Oulu on iso kaupunki ja täällä löytyy varmasti innokasta porukkaa torstainakin lenkille. Olisi hienoa, jos kaupungissa olisi yhteislenkkejä useampanakin viikonpäivänä. Tuota lenkkien vetovastuuta pitää vaan jakaa useamman kaverin harteille, sillä kukaan ei voi olla aina mukana.

Pyöräilyn suosio on taas tänäkin vuonna noussut. Jokainen maantiellä liikkunut on varmasti noteerannut lisääntyneen pyöräilijämäärän täällä Oulun lähialueella.

Mielestäni tätä juttuketjua voi ihan hyvin käyttää kaikenlaisten yhteislenkkien suunnitteluun. Ei tätä ole varattu pelkästään sunnuntaina ajettavien 08-lenkkien ympärille, vaikka otsikkoon on silloin aikoinaan livahtanut tuo "sunnuntain yhteislenkit". Ajetaanhan sitä kuitenkin joka päivä jonkinlainen lenkki. Parempi nimi varmaankin aikoinaan ollut jonkinlainen "maantielenkit Oulussa", mutta eihän sitä aina heti kiireessä hoksaa... Toisaalta eihän se nimi miestä pahenna, jos homma muuten tuntuu mukavalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LTP Katso viesti
    Olen kanssasi täysin samaa mieltä. 08-lenkin vauhdit ovat kasvaneet vuosi vuodelta kovemmiksi...
    Mutta suurimmalle osalle homma tuntuu passaavan. Ainakin lenkillä porukkaa tuntuu riittävän...ennätysosanottoja yhteislenkki tuntuu keräävän kerta toisensa perään. Homma pelaa...
    Totta sekin että vähän olen yhteislenkillä käynyt (joku varmaan miettii...mitä arvostelet). Mutta muistan ne ajat, koska olen alusta asti ollut hommassa mukana. Tuolloin eli n. 10 vuotta taaksepäin ajettiin juuri noita Korhosen toivomia nopeuksia. Ihan totta näin oli!
    Oisko vehkeet parantuneet? Kenties miehet ja naiset vahvistuneet? Mutta kyllä siellä totta vie lujaa mennään, sen mitä viime reissulta muistan.
    Olisiko pyöräily aiheuttanut sivuvaikutuksena kunnon parantumista? Mutta aloittelijana tosiaan tuollaiseen vauhtiin on hankala lähteä eikä ole millään tavalla tarkoituksenmukaista treenausta yhdistää viikon pitkää lenkkiä ja rankkaa vk-harjoitusta toisiinsa, vaikka viimeisilleen puristamalla saattaisi pystyäkin mukana roikkumaan.

Mutta mistä yhtä luotettava vetäjä kuin EKH on ollut pian parikytä vuotta. Hatun noston arvoinen suoritus...!
    Rohkeasti vaan hommaa viemään eteenpäin, jonkun siellä kuitenkin pitää olla ns. PRIIMUSMOOTTORINA
    Tämä on juuri se, että olisi hyvä olla joku, joka ajaa myös sateella ja tuiskulla ja tuulella ja silloinkin, kun ei yhtään huvita, jotta jokainen mukaanlähtöä pohtiva voisi luotttaa siihen, että tiettyyn aikaan tiettynä päivänä tietystä paikasta ainakin joku lähtee liikkeelle ja tarvitsee vain roudata itsensä paikalle osallistuakseen.

Cool Topiikin nimi...

...eikö sitä alkuun kaavailtu että selkään logo 30 km/h ja muuvaaran merkki pohjaksi. Jos EKH miustaa kaukaista historiaa...?
    Että ei kun nimi vaihtoon "Sunnuntaisin 08-lenkki 30 km/h"... vetäjä pysyköön samana. HYVÄKSI HAVAITTU JA KÄYTÖSSÄ PITKÄÄN TESTATTU!
    Terveisiä EKH:lle, vaihtelu virkistää.
    Pekka Lindvall

Ihan sama kai se on mikä se topikin nimi on, kunhan fillarilla liikutaan

Itse käynyt joskus vuosia sitten jokusen kerran tuolla sunnuntain 08-lenkillä. Mukavaa porukkaa ja hyviä lenkkejä, mutta omiin aikatauluihin aika harvoin soveltuvia ja raporteista päätellen tuntuu nykyään vauhtikin karanneen niistä ajoista. Itse ajan pitkän lenkin tai kaksi lähes viikottain ja monesti vielä jopa juuri sunnuntaina lähtien hieman myöhemmin, keskari näi kesällä yleensä siellä 26-29km/h kieppeillä ja syke turvallisesti PK-alueella. Ymmärrän myös porukassa ajon hyödyt ja merkityksen eli luultavasti moni arastelee 08-lenkin vauhtia turhaan, minä itse mukaanlukien.

Kuitenkin mikäli fillaroinnin tämän hetkisestä suosiosta halutaan ottaa kaikki irti, niin ehkä toiselle hieman kevyemmän vauhdin omaavalle lenkkiporukalle saattaisi olla tilausta. Ehkä moni ns. tuore ja vähemmän ajanut harrastaja uskaltaisi näin toimintaan mukaan, ainakin pienellä mainostuksella. Voisiko tätä ensi kesäksi kokeilla? Nautiskelu-lenkki samaan aikaan ja samasta paikastakin, kunhan halukas ja luotettava vetäjä vain löytyy..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Täällähän se sanotaankin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EKH Katso viesti
    Rauhallinen vauhti tarkoittaa sitä, että kaikki pysyvät letkassa mukana. Kesällä maantiepyörillä noin 30 km/h ja talvella nastakumeilla noin 20 km/h. Nyt välikautena jotain siitä väliltä...
    EKH:n viesti ihan topiikin alusta vuodelta 2004. Tuosta vuosi tai pari taaksepäin vauhdit tosiaan olivat...ilmeisesti juuri noita välikauden vauhteja eli johonkin 20- 30 km/h välimaastoon...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lammas kolari Katso viesti
    mistä nää lyödät mäkejä oulusta, ouluhan on kuin tasainen pannukakku.
    Oommää ollu 08-lenkillä mukana muutaman kerran.
    • Ylikiimingin mäet kovassa sivutuulessa jätti lähtemättömät arvet. Se oli aivan liian rankka reissu. Palautumiseen meni monta päivää. Ylikiimingin lenkille en tälle kesää ja tällä kunnolla enää lähde. Kokeillaan ens kesänä sitten uudestaan, josko kunto olis kehittynyt.
    • Yöpyöräilyssä kierretty Tyrnävän lenkki oli mun mieleeni, koska pohjoispuolen tiellä olevat mäet oli heti alkumatkasta, jolloin vielä jaksoi painaa. Silti jäin vähän jälkeen parissa mäessä. Muhoksella pidetyn tauon jälkeen maasto oli tasaista ja minäkin pysyin mukana. Välillä meno tuntui jopa mukavan leppoisalta ja pystyi juttelemaan vieruskaverin kanssa. Tunsin itseni tervetulleeksi mukaan, olevani osa porukkaa. Se on se fiilis mitä sieltä lenkiltä haetaan. Tahtoisin kokea sen vielä kerran tälle kesää.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lammas kolari Katso viesti
    08-lenkille voi tulla huomassakin kunnossa koska vauhti on todella hiljaista

Uutena harrastajana ja naispuolisena ihmisenä nuo lenkit ei ole mulle kovin kevyitä. Siksi lähden mukaan vain, jos olosuhteet ovat ideaaliset. Mäkiset maastot ja tuuliset päivät ymmärrän jättää suosiolla väliin.

Jos joku innostuu järkkäämään 25km/h -porukkalenkkejä, niin minä lähden ainakin mukaan aina kun vain pääsen. Olis ihan jees kun olis keskisyke alle 160...
    kivitatti muokkasi tätä : 31.08.2011 at 20.00
    All it takes is all you've got.

KiriMies Guest
    Reilu vuosi treenattu ja itsekseen tehtyjen pk-lenkkien keskinopeudet 28-29 km/h. Alkaisi olla 08-lenkki 30 km/h kunnossa, mutta ei vielä uskallusta noin kovaan porukkaan. Jos järkätään alemmalla nopeudella lenkkejä, niin olen mukana. Samalla oppisi ryhmäajoa ja tapoja, kun ei ennen ole ollut.

vielä vauhdeista...

On selvää että kun pyöräily topiikissa aletaan puhua yhteislenkin vauhdeista, niin takuuvarmasti alkaa sivu rullata alaspäin ja vauhdilla(itse teen sitä samaa juuri nyt). Seuraatpa sitten foorumilta mitä tahansa muuta topiikkia. Miksihän näin...?
    Mutta kiistatta on varmaa että juuri näillä 08-lenkeillä on keskivauhti ihan varmasti alkuajoista kasvanut. Juuri tänne toivottiin tulevan aloittelevia pyöräilijöitä. Nyt viesteistä päätellen pitää ensin treenata vuosi tai pari että uskaltaa tulla "kovaan porukkaan" eihän tää ole oikein.
    Kyllä mun on pakko myös tunnustaa että vauhti on ollut mun kohdalla yks syy käydä 08-lenkillä enää harvakseltaan...toki tänä kesänä on ollut muitakin syitä.
    Mut silti edelleen homma toimii ja kasvaa. Se on silti aika painava fakta jatkaa samalla malilla ja ilmeisesti myös samalla vauhdilla...
    Kevyttä yhteislenkkiä kaipaan mutta vetäjäksi musta ei oo...liian ailahtelevainen luonne.
    Tuollainen vakiorundi max. 2 h+ tauko 30 min. esim. sunnuntai iltaan ois ihan jees. Matkan varrelle vähän hyvää pyörä- ja maantietä ja ennenkaikkea hyvä MUNKKIKAHVI PAIKKA! Matkaan voi tulla mistä vaan. Aina sama reitti! Vauhtia ei pidetä, eikä mielellään edes keskustella siitä. Eikä pidetä kirjaa osallistujista...ookaillaan vaan!
    Taidan ruveta suunnitteleen...
    Oikein addiktion nälkäinen voi tulla 4 tunnin aamullisen "happihypyn" jälkeen illalla vielä pariksi tunniksi rullaileen kuonat koivista pois että taas viikon päästä on iskussa kasilta sunnuntai aamuna...
    Nyt on parasta vaieta muuten voi alkaa luuri soimaan...
    LTP muokkasi tätä : 31.08.2011 at 21.25

kyllähän se taitaa olla niin että uudelle harrastajalle jolla ei ole mitään kestävyys urheilu taustaa taitaa olla tuo 30 km/h liian kova. itselläni oli ensimmäinen 8-lenkki 2008 kesällä ja sitä ennen en ollut yhtään käynyt yli 50 kilometrin pyörälenkkiä ja muistaakseni keskisyke oli 125 tuolla lenkillä eli minulle pk-vauhtia, mutta olen melkein koko ikäni harrastanut muita kestävyys urheilu lajeja ja siitä oli varmasti suuri apua tuohon porukaan tulessa.

muistaakseni ensimmäiset syksyn ja talven lenkit olivat paikoin vähän liian kovavauhtisia. 2009 kesällä tulin tuohon 8-lenkille semmoisessa tilanteessa en ollut pystynyt tekemään mitään urheilua puoleen vuoteen niin silloin tuo lenkki tuntui myös vähän raskaalta.

Yhteislenkki viikollakin voisi olla paikallaan. Kun itsekkin joudun reissaamaan töitten takia, niin en voi luvata olla jossakin paikassa joka viikko.

Mut nyt torstaina olen paikkakunnalla, niin voisin koittaa ilmaantua klo 18 Prisman nurkille ihmetteleen. Työt vaan saattaa venähtää, niin ei kannata odotella.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KiriMies Katso viesti
    Reilu vuosi treenattu ja itsekseen tehtyjen pk-lenkkien keskinopeudet 28-29 km/h. Alkaisi olla 08-lenkki 30 km/h kunnossa, mutta ei vielä uskallusta noin kovaan porukkaan.
    Miksi meillä on kovan porukan maine?
    Kuules KiriMies, jos minä pysyn mukana, niin pysyt sinäkin! Mun PK-lenkkien keskinopeudet pyörii 25-27km/h tuntumassa. Jos pystyt yksinkin jo ajamaan liki 30km/h, niin aivan varmasti pystyt peesissä ajamaan samaa vauhtia ja vielä kovempaakin. Tulehan vain sunnuntaina mukaan. Yllätyt miten kevyttä peesissä on ajella.

Ja sen ryhmäajon oppii vain ajamalla ryhmässä. Käsimerkit on helppoja ja selkeitä, ja reagointiaikaa annetaan mukavasti. Myös ääntä käytetään tarvittaessa. Itsekään en merkkejä tuntenut kun mukaan lähdin, mutta sen verran selkeitä ne on että ne kyllä tajuaa. Jos tuntuu ettei uskalla luottaa omaan merkkienlukutaitoon, niin voi pyytää vieruskaveria suomentamaan ensimmäiset merkit. Lenkillä ajetaan yleensä aina parijonossa.
    All it takes is all you've got.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Korhonen Katso viesti
    Summa summarum:

Paikka: Linnanmaan Prisman pohjoispääty
    Aika: 1.9.2011 klo 18
    Vauhti: 23-26 km/h
    Kalusto: polkupyörä
    Jos saan stemmin kiinni ja ei sada niin tulen paikalle

lammaskolarille...

...tottakai tuo 30 km/h on aloittelevalle maantiepyöräilijälle aivan "tappovauhti". Mut korostan että alkujaan sunnutaiaamun lenkillä(sitä ei silloin vielä kutsuttu nimellä 08-lenkki) oli tarkoitus ajaa rauhallisesti siis paljon alle 30 kymppiä ja paljon alle 4 tunnin ajallisesti. Nimittäin sillon samoihin aikoihin Oulussa ajettiin 10 lenkkiä alakylän risteyksestä ja ekat kuulemma tippuivat auran majalle ja siihen myös jätettiin. Näin tarina kertoo...ihan tarkkaa historiaa en siitä lenkistä kuitenkaan tiedä. Parempi siis olla arvostelematta enenpää...ja sitäpaitsi lenkki voi tänä päivänä toimia hyvinkin. En tiedä kun en sielläkään ole tänä kesänä käynyt.
    Eli tilaus tälle kasilenkille oli olemassa ja selvästi rauhallisempana versiona kuin 10 lenkki...
    Ettei vaan täs kävis niin et historia toistaa itse itseään, kun nyt tällä topiikilla kaivataan kevyempää versiota maantiepyöräilijöiden yhteislenkistä?
    Tarjontaa tietty pitää olla, onhan harrastaja määrätkin kasvussa...
    Pyöräily on hieno laji ja sitä tulee kehittää mm. juuri eritasoisten yhteislenkkien voimin. Tuo Korhosen ehdotus yhteislenkistä 1.9. on heti parhaasta päästä...
    LTP muokkasi tätä : 31.08.2011 at 22.05

Mut silti edelleen homma toimii ja kasvaa. Se on silti aika painava fakta jatkaa samalla malilla ja ilmeisesti myös samalla vauhdilla...
    Aivan varmasti tilausta on nykyiselle kovavauhtiselle 08-lenkille ja sen täytyy olla erittäin toimiva kuvio, koska se kuitenkin sunnuntaista toiseen pyörii ja osallistujia riittää. Sitä konseptia on minusta turha lähteä ainakaan rikkomaan rukkaamalla vauhteja alaspäin tms.

Sen sijaan perinteisen 08-lenkin lisäksi näyttäisi ainakin jonkin verran olevan kiinnostusta pitkään pk-menoon, mutta hidastettuna. Tämä ryhmä voisi myös palvella siltana aloittelijoiden ja kovavauhtisen porukan välillä niin, että niitä ensimmäisiä vuosia ei tarvitsisi ajella yksin keräten kuntoa 08-lenkille osallistumiseen, vaan sen voisi tehdä "entry"-ryhmässä ja samalla opetella ryhmäajoa.

Kuten todettu, joku vetäjä tarvittaisiin hitaamman lenkkiryhmän ylläpitoonkin. Toinen asia on sitten kellonaika. Kaikki meistä eivät ole aamuihmisiä ja 08 sunnuntaiaamuna on joillekin pirun aikainen kellonlyömä laittaa kone käyntiin. Toisaalta pohjolan päivä on lyhyt ja mieluummin sitä kuitenkin ajaa valoisalla kuin valojen kanssa pimeässä. Kesällähän päivänvalo ei täällä ongelma ole, mutta se kesä vain on niin surkean lyhyt. Yksi mielestäni harkinnanarvoinen ajatus olisi aikatauluttaa hitaampi ryhmä sunnuntaille klo 12 tai 12.30. Tällöin aamun torkutkin ehtisivät mukaan ja silti valoisaa vielä riittää syksymmälläkin. Ja jos kovavauhtisemmalta lenkiltä noihin aikoihin palanneista joku haluaa lähteä polkemaan vielä kevyemmän lenkin, niin se niveltyisi tuohon hyvin. Haittapuoli on se, että 4-5 tuntia keskeltä päivää vie käytännössä koko päivän.

Kevyttä yhteislenkkiä kaipaan mutta vetäjäksi musta ei oo...
    Sama vika täällä. Esim. just kun tuossa edellä ehdottelin sunnuntaina klo 12 aikaan ajamista, niin ensi sunnuntaina, jolloin olisi mahdollisuus siihen, en ole ajamassa Oulussa, vaan Helsinkiä kiertämässä. Toisekseen itselläni kroppa vihaa kylmää sen verran, että ympärivuotisesta ulkona ajamisesta en näe edes unia.

KiriMies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kivitatti Katso viesti
    Miksi meillä on kovan porukan maine?
    Kuules KiriMies, jos minä pysyn mukana, niin pysyt sinäkin! Mun PK-lenkkien keskinopeudet pyörii 25-27km/h tuntumassa. Jos pystyt yksinkin jo ajamaan liki 30km/h, niin aivan varmasti pystyt peesissä ajamaan samaa vauhtia ja vielä kovempaakin. Tulehan vain sunnuntaina mukaan. Yllätyt miten kevyttä peesissä on ajella.

Ja sen ryhmäajon oppii vain ajamalla ryhmässä. Käsimerkit on helppoja ja selkeitä, ja reagointiaikaa annetaan mukavasti. Myös ääntä käytetään tarvittaessa. Itsekään en merkkejä tuntenut kun mukaan lähdin, mutta sen verran selkeitä ne on että ne kyllä tajuaa. Jos tuntuu ettei uskalla luottaa omaan merkkienlukutaitoon, niin voi pyytää vieruskaveria suomentamaan ensimmäiset merkit. Lenkillä ajetaan yleensä aina parijonossa.
    Eka kertalaiselle rima aika korkealla. Nykyisen 08-lenkin keskinopeus 30 km/h, matka yli sata kilsaa vieläpä kahvikirin kera. Pitäisi harjoitella tempoilutkin, että joukossa pysyy kahvipaikalle asti. Ei menisi sunnuntain pk-treeninä. Hitaampi lenkki noviiseille olisi hyvä. Matalampi kynnys tulla ja opetella tavoille. Intoa kyllä tulla kokeilemaan ryhmäajoa, kun niin kovasti kehutaan. Jos vielä kokeneempia kuskeja mukana, joilta neuvoja.

Kymysys ...ehkä ens kesänä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Korhonen Katso viesti

Sama vika täällä. Esim. just kun tuossa edellä ehdottelin sunnuntaina klo 12 aikaan ajamista, niin ensi sunnuntaina, jolloin olisi mahdollisuus siihen, en ole ajamassa Oulussa, vaan Helsinkiä kiertämässä. Toisekseen itselläni kroppa vihaa kylmää sen verran, että ympärivuotisesta ulkona ajamisesta en näe edes unia.
    ...tätä kevyemmän sunnuntailenkin versiota ois mukava ruveta heti ens kaudella työstään. Tää kausi on jo kohta mennyt maantiepyöräilyn osalta. Heti keväällä vois kokeilla sunnuntain iltalenkkiä alk. 17.00. Jos muutama sitoutunut vetäjä ois mukana niin pannaan homma alulle heti toukokuusta 2012!
    Huom! Tää siis oli mun ehdotus kun tätä jo itse tuli kokeiltuakin tänä kesänä. Osallistujia oli tosin vain yksi. Lenkkireitti suuntautuisi aina Virpinemeen, jossa tauko ja siellähän päin on niitä uusia hyväkuntoisia pyöräteitäkin. Golfi kahvilaan vois sopia vakio menun ja sillee....
    Lenkki vain sateettomalla säällä...? miltä kuulostaisi...?
    Lähtöpaikka vois olla Raatin Uimahallin pihalta ja paluupaikka sama. Siinä ehtii vielä vaikka uimaan ja saunaan...
    LTP muokkasi tätä : 31.08.2011 at 22.56

Kah jos aikataulut natsaa niin voishan tuota hilpasta huomenna kuuden aikaan prismalle!

Kopsataanpa tähän mielestäni hienona malliesimerkkinä toimiva Tampereen (Kaupin Kanuunoiden) maantieyhteislenkkiaikataulu, ihan vain jos siitä saisi jotain ideoita tännekin.

Tiistaisin ja torstaisin klo 17.30
    • 60-80km (vauhtileikittelyä, intervallia, tasaista porukan ja fiiliksen mukaan)
    • Tavoite: vauhdikasta yhdessä ajelua, välillä vähän rajojakin rassaten.

Lauantaisin klo 10.00
    • 100 - 140km (Kehäkukkaa, Pyhäjärven-, Nässynympärikiertoa...)
    • Normaalivauhtinen (PK/VK) kanuunalenkki, 30 +- 2 km/h. Ketään ei jätetä, vetovuorot pyörii.
    • Tavoite: "hyvä maratonpyöräilykunto ja -vauhti"
    • Alkukaudesta nopeus tavoitteen alarajoilla.

Sunnuntaisin klo 10.00
    • 80 - 100 km (Säijän lenkkiä+, Kehäkukkaa, Siuroa-Sasia-Mahnalaa...)
    • tutustumis- ja totuttautumislenkki vähemmän ajaneille
    • korostetun kevyt, lähes palautteleva paljon ajaville
    • ajonopeustavoite 25+-2km/h
    • tarvittaessa toinenkin nopeusryhmä, n. 22km/h
    • harjoitellaan vuorovetoa
    • veto- ja vauhtivastuu enemmän ajaneilla
    • on täysin ok lyhentää omaa lenkkiään ja palata aiemmin
    • Tavoite: uusia ajajia yhteislenkeille, hyvä PK- /lähes palautteleva harjoitus kokeneille
    • Alkukaudesta nopeus tavoitteen alarajoilla.
    • Puolimatkan tauolla voidaan perustaa toinen, nopeammin ajava ryhmä tarvittaessa

Tuo Kanuunoiden homma toimii ja pelittää erinomaisesti, mutta pitää muistaa toki, että siellä on seura näitä järkkäämässä, ja lenkit niin suosittuja, että joku tulee kuitenkin aina paikalle. Täällä ei liene moiseen realistisia mahdollisuuksia vielä ihan heti. Tosin, kyllähän homma pyörimään saadaan jos vain oikeasti puuhamiehiä ja intoa löytyy
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

^Täällä kaksi erilaista lenkkiä voisi olla ihan ok.

Saatanpas minäkin päästä illalla ajelemaan, ehkä jo ennen kuutta eli mahdollisesti siis tavataan Prismalla.

Mainiota nähdä, että näin nopeasti inspiroidulle lenkille näyttäisi olevan lähtijöitä. Nähdään illalla!

Noita Tampereen lenkkijuttuja olen katsonut kadehtien minäkin. Siellä juuri tuo sunnuntailenkki näyttäisi ainakin näyttöruudulla tarjoavan sisääntuloväylän kovempitasoisille lauantailenkeille ja sellainen minusta olisi hyvä olla Oulussakin. Lisäksi Tampereella on vielä mainiosti viikolla lyhyempiä ajoja, joissa halukkaat pystyvät kehittämään ajonopeuttaan.

Sangin Tempo on keskiviikkoisin Oulussa, jossa voi ajaa itsensä hapoille kukin vauhtinsa mukaan

Hieman harmaalle näyttää ja vettä tulee. Muita vielä menossa?

Menossa olen. Ilmatieteen laitoksen ennusteet sadealueista eivät näytä läheskään niin pahalta kuin mitä taivas näyttää.

Sateen sattuessa, poljemme sateessa. Siksihän sitä on investoitu sadekamppeisiin.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

Linnanmaa Prismalle ilmestyi 8 kuskia, joista 3 oli sellaisia, jotka eivät tänne edes nimimerkilla kirjoittele, vaan käyvät lukemassa tapahtumat jne. Lenkki suuntautui Kiimingin kautta Alakylälle, jonka sillalla oli tauko ja porukka jakaantui kahtia - ensimmäiset 4 kuskia palasivat suoraan Kuivasjärven ympyrään ja toiset 4 jatkoivat Haukiputaan Ukonkaivoksen ja Virpinieman kautta takaisin Oulua kohti. Keli oli ihan mukava, vaikka viimeiset puoli tuntia sateessa tultiinkin. Oma (sielun omaava toim.huom.) pyörä rullasi 75km keskinopeudella 26km/h. Oikein sopiva arkilenkki siis.

Tilausta tälläiselle rauhallisemmalle lenkille tuntuu siis olevan, kun näinkin pikaisella aikataululla porukka saatiin kasaan. Liekö jo sunnuntaille oma nautiskeluryhmä kasassa tai taas ensi viikon torstaina, se jäänee nähtäväksi..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Tilausta tälläiselle rauhallisemmalle lenkille tuntuu siis olevan, kun näinkin pikaisella aikataululla porukka saatiin kasaan. Liekö jo sunnuntaille oma nautiskeluryhmä kasassa tai taas ensi viikon torstaina, se jäänee nähtäväksi..
    Joo, mukavasti matka taittui ja vauhtikin pysyi suunnitellussa haarukassa aika tasaisesti. Kivasti mukana oli kokeneempia ajajia, jotka tekivät paljon työtä keulalla ja malttoivat pitää vauhdin maltillisena, vaikka heillä kuntoa olisi varmasti riittänyt paljon kovempaankin menoon ilman, että pk-alueelta olisi tarvinnut poistua. Kiitos heille!

Toivottavasti ensi viikonkin torstaina löytyy iltakuuden aikoihin fillaristeja Linnanmaan Prisman kulmilta lenkille menossa. Ja nautiskelulenkki kehittyisi myös sunnuntaille. Itselläni on tulevana sunnuntaina TdH ohjelmassa ja ensi viikon torstaina olen muistaakseni Tampereella eli en pääse Oulussa lenkille, mutta jos vain vähänkin kelit antavat myöten tai sopivia vaatekertoja löytyy kaapista, niin sen jälkeen taas mennään.

Hienosti sujui "se hitaampi 08-lenkki". Sports Trackerin mukaan keskinopeus oli tasan 26km/h, eli todella tarkkaa työtä letkan vetäjiltä!

Tulevana torstaina uudestaan klo 1800 Linnanmaan Prisman p-päädystä?

Totta sekin että vähän olen viime aikoina yhteislenkillä käynyt (joku varmaan miettii...mitä arvostelet). Mutta muistan ne ajat, koska olen alusta asti ollut hommassa mukana. Tuolloin eli n. 10 vuotta taaksepäin ajettiin juuri noita Korhosen toivomia nopeuksia. Ihan totta näin oli!
    Oisko vehkeet parantuneet? Kenties miehet ja naiset vahvistuneet? Mutta kyllä siellä totta vie lujaa mennään, sen mitä viime reissulta muistan. Taitaa olla kolmisen kuukautta sitten kun kävin viimeksi...
    Ois toiselle hiljaisemmalle porukalle ehdottomasti tilaa. Mutta mistä yhtä luotettava vetäjä kuin EKH on ollut pian parikytä vuotta. Hatun noston arvoinen suoritus...!

Heips,
    Ei ne vauhdit siellä mitään kovia oo. Porukan hännillä ku ajelee ja muistaa pitää sopivan "imuraon"...pyörä rullaa kuin itsekseen! Se on eri asia jos ei osaa ajaa "peesissä". Ja ainaskaan minä en oo huomannu että joku jätetään porukasta...pikemminkin sitä autetaan. Luulis nyt kaikkien tietävän 08-lenkkien luonteen (aikasin aamulla, n. 30km/h, kahvikirinkin saa ottaa ja n. 100km)..ei nuo nyt ihan aloittelijoita palvele ja kalustoki täytyy olla kunnossa..millään iänikuisella teräspyörällä tms ja varsinkin huonokuntosena homma voi olla tuskaa!
    -cycleribbe-

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •