Itselleni vielä nihkeempi keissi. Saumasta murtunutta runkoa ei suostuta korvaamaan millään tavalla. Kyseessä konkurssiin menneen Iron Horsen Bootleg 3.0 runko. Vaakaputken ja emäputken alasaumasta lähtenyt ja levinnyt ympäröivään putkeen. Ekana tuli yllätyksenä että takuuta konkurssin takia ainoastaan vuosi ja runko ostettu tietenkin 13kk sitten. Eivät suostuneet tulemaan vastaan kuin 15%, jos ostan uuden rungon heiltä. Enpä taida. Euroopan kuluttaja-asiamiehen kanssa keskusteltua sain selville että Briteissä on MYYJÄLLÄ 2 vuoden virhevastuu ja tämän heille kerrottua loppui yhteydenpito heidän osalta täysin. Viimeisessä vastauksessa mainittiin että takuu oli 12kk ja jollei ole mitään uutta sanottavaa niin asia oli tässä. Toki lähetin aikaisemmin useita viestejä joissa pyysin käyttämään maalaisjärkeä ja pelisilmää. Kyseessähän on kuitenkin "pennejä" heille. Seuraavassa viestissä kun kyselin tuosta myyjän virhevastuusta niin vastausta en enää saanut. Noh, heidän FB-sivuille laitoin kyselyä asiasta ja mainitsin tuon myyjän 2 vuoden virhevastuun (ilmeisesti yleinen muualla Euroopassa) niin viestini poistettiin eka pari kertaa. Näihin olin jopa saanut kommentteja (joku sanoi että saattaisi Briteissä olla jopa enemmänkin) ja tykkäyksiä täysin tuntemattomilta suomalaisilta ja ulkomaalaisilta. Eikä ihme.. Jos käy vaikka katsomassa tuolta sivuilta löytyvän palautekohdan niin ei ole hirveän mairittelevaa. Kolmannella kerralla (viime torstaina) vastattiin että joku vastaisi minulle ASAP(ilmeisesti tässä tapauksessa as SLOW as possible?). Vastausta en ole vieläkään saanut. Vastaukseen perään kyselevät viestit on poistettu ja vastaukseksi sain taas kolmannella kerralla että valmistelevat perusteellista vastausta ja lähettävät kun saavat valmiiksi. Odotukset eivät ole korkealla tällä hetkellä. Suoraan sanottuna aika mulkkuja tuntuvat tuolla reklamaatiopuolella olevan. Aikaisemmin sain vääntää monta viestiä kun eivät tahtoneet uskoa että olivat lähettäneet väärän mittaisia puolia. Kahta eri mittaa tilasin ja ilmeni että tais olla peräti viittä eri mittaa.
Jos ei edellä mainitusta synny mitään niin Euroopan kuluttaja-asiamieheltä on tullut maili missä kysellään mm. vikakuvausta englanniksi ja tilinumeroita. Näiden lisäksi on ilmeisesti vielä keino saada luottokorttifirmankin kautta rahat takaisin vaikka firmat ovatkin pääsääntöisesti omissa ehdoissaan lisänneet jonkin enimmäisajan tälläisiin korvaushakemuksiin (nämä eivät kuitenkaan kuluttaja-asiamiehen mukaan ole lakikelpoisia ja niistäkin voi valittaa). Vakuutukseenhan nämä valmistusvirheet eivät mene.
Kirjanmerkit