HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 7 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 712

Aihe: Tampereen seudun pyöräliikkeet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haraalto Katso viesti
    Tulipa koettua yksi asiakaspalvelun ”tähtihetki” Suomen Urheilupyörässä Kissanmaalla.

Tällä kertaa olin siis ensimmäistä kertaa SUPin Kissanmaan myymälässä asioimassa. Asiani oli nykysatulan aiheuttama puutuminen ja siihen liittyvä satulan vaihto uuteen. Myynnissä ollut herra P kaivoi hyllystä satuloita esille, muttei suostunut (tiennyt ?) kertomaan millaiset seikat satulan muotoilussa saattaisivat parantaa mainitsemiani puutumisoireita. Sen sijaan hän kertoi, että olisi välttämätöntä nähdä pyörä ja analysoida käyttämäni satula, satulan korkeus ja ajo-asento sopivan satulan löytämiseksi. Ehdotus vaikutti järkevältä ja kerroin myyjälle, että minulle menee pyörän hakemiseen noin tunti. Ajoin autolla Pirkkalaan noutaman pyöräni ja ajelin toiveekkaana pyörällä noin 20 km Kissanmaan myymälään analyysiä varten. Saavuttuani paikalle jonotin vuoroani. Asiakkaita oli liikkeessä jonkin verran. Vuorollani kerron herra P:lle, että tulin nyt paikalle satula-analyysiä varten ja pyöräni satuloineen on liikkeen ulkopuolella ajoasennon analysointia varten. Tähän herra P totesi, että ei hän nyt kerkiä minua palvelemaan, että menee ainakin puoli tuntia tai 45 minuuttia ennekuin hän mahdollisesti ehtii asiaan perehtymään. Olin tyrmistynyt, jopa niin tyrmistynyt etten saanut sanaa suustani. Jäin odottelemaan analyysiä kädet puuskassa kyseisen liikkeen ovensuuhun.

Odottelin nyreissäni ovensuussa 20 minuuttia palvelua, kunnes myyjä P vihdoin kertoi liikkeen mekaanikon perehtyvän ongelmaani. Ajattelin, että tämäpä hyvä juttu. Päästään vihdoin asiaan. Kerroin ongelmani kiireelliselle mekaanikolle. Hän ei pitänyt ajoasentoa, satulankorkeutta eikä muutenkaan ajoasentoa merkityksellisenä seikkana, vaan keskittyi lähinnä satulan pintakovuuden vaikutukseen verenkiertoon ja puutumiseen. Hänen mielestään minun pitäisi siis hankkia pintakovempi satula nykyisen tilalle. Liikkeen myymiä malleja hän ei tuonut minulle näytettäväksi, mutta kertoi olevansa tyytyväinen omaan satulaansa. Kiireinen mekaanikko palasi muihin töihinsä. Minä jäin seisomaan orpona liikkeen ulkopuolelle.

Mitä tästä opin ? En ollut SUP Kissanmaalle tärkeä asiakas. Tyytyväinen asiakas palaa asioille hyvää palvelua saatuaan. Saamani palvelu Tamperelaisissa pyöräkaupoissa on ollut pääosin hyvää tai erittäin hyvää. Käytyä on tullut pääosin R Tecissä, Sportaxissa, Active Bikessä sekä jonkin verran Nippelissä. Kissanmaan SUP myymälään en enää mene asioille.
    Tälle ei voi kuin nyökytellä. Kävin viikko sitten samoilla asioilla samassa kaupassa ja kyllä taitaa olla viimeinen kerta. Huonompaa palvelua en muista saaneeni mistään kaupasta ikinä. Satulan ostin sitten Nippelistä kun se osui kotimatkan varrelle ja toinen lähtee tilaukseen Saksasta.

Syy miksi Urheilupyörään menin oli kylläkin aikaisempi hyvä kokemus vuosien takaa, jolloin etsin eturattaita Shimanon XTR:n (muistaakseni vm -97) kampiin. Niitä ei Tampereelta löytynyt sitten niin mistään, paitsi ihan järjettömään hintan jostakin tilaamalla, mutta Urheilupyörän "romulaatikon" pohjalla sellaisia oli, ja halvalla. Niillä mennään vieläkin.

(joo foorumineitsyyskin sitten meni)

trek Guest
    Itse käyn tampereella Sportaxissa ja R-techissä ja näistä kaupoista on erittäin hyvät kokemukset. En ole vielä kertaakaan eksynyt SUP:n kauppaan ja edellisten kommenttien jälkeen ei ainakaan mielenkiinto noussut mennä siihen kauppaan

Ei kannata luovuttaa.. mua on SUP palvellut kerrassaan loistavasti joka kerta, Kissanmaalta ostettu talouteen viidet kengät ja Nokialla kun kävin elämäni ekaa kertaa pari viikkoa sitten niin reilu satku katosi varusteisiin. Hinnat SUP:ssa on vähintäänkin kilpailukykyiset (tinkiminenkin onnistuu kivasti) ja joka kerta on saanut asiallista palvelua, vaikka mulla ei mitään tutunkauppaetua olekaan tuonne.

En tiedä onko nää sitten jotain asenne/naamaraja juttuja, kun mua taas töyttää ihan sikana yks Kaukajärveläinen liike - vaikka olenkin sieltä pyörän ostanut :P

Haha, SUP Kissanmaalla. Kerran menin ostamaan jotain sieltä ja tunnelma oli kuin olisin mennyt tuntemattomien ihmisten ruokapöytään. Patu suostui silti joten kuten myymään haluamani osat. Ei ole sittemmin ollutkaan asiaa tuonne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GaryFrank Katso viesti
    Tälle ei voi kuin nyökytellä. Kävin viikko sitten samoilla asioilla samassa kaupassa ja kyllä taitaa olla viimeinen kerta. Huonompaa palvelua en muista saaneeni mistään kaupasta ikinä. Satulan ostin sitten Nippelistä kun se osui kotimatkan varrelle ja toinen lähtee tilaukseen Saksasta.

Syy miksi Urheilupyörään menin oli kylläkin aikaisempi hyvä kokemus vuosien takaa, jolloin etsin eturattaita Shimanon XTR:n (muistaakseni vm -97) kampiin. Niitä ei Tampereelta löytynyt sitten niin mistään, paitsi ihan järjettömään hintan jostakin tilaamalla, mutta Urheilupyörän "romulaatikon" pohjalla sellaisia oli, ja halvalla. Niillä mennään vieläkin.

(joo foorumineitsyyskin sitten meni)
    Kaksi käynti josta toinen onnistui vähintäänkin hyvin ja toisella ei sit satulasovitus perseelle onnistunut ?! Kun tuota lukee , niin jotenkin tuntuu , että kirjoittajalla ei taidat "kaikki inkkarit olla kanootissa" .
    Ja tuo foorumineitsyys on sit ihan p***apuhetta
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Kaksi käynti josta toinen onnistui vähintäänkin hyvin ja toisella ei sit satulasovitus perseelle onnistunut ?! Kun tuota lukee , niin jotenkin tuntuu , että kirjoittajalla ei taidat "kaikki inkkarit olla kanootissa" .
    Ja tuo foorumineitsyys on sit ihan p***apuhetta

Jeps, onhan tätä foorumia tullut luettua ja hyvää tietoakin löytynyt. Sitten on tietysti näitä asennevammakirjoittajia, joilla ei hatun alla liiku muuta kuin oma perse, mutta mukava kuitenkin liittyä foorumille.

Huonoa palvelua ei tarvitse sietää yhtään kertaa ja ainakin minä äänestän lompakollani heti jos vaihtoehtoja kerran löytyy.

SUP Kissanmaalla on ehkä siitä ahistava, että siellä ei ole tilaa ja pienikin määrä muita asiakkaita aiheuttaa järkyttävän ruuhkan.

Hyvät kengät olen joskus ostanut sieltä edullisesti. Jos on maantiepyöräasiaa, se on Treella yksi paikoista joissa on käytävä.

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Ai minkähän takia ? Saako sieltä parempaa palvelua spändexeissä vai ?
    Ainakaan kyseisen liikkeen varastot ei ole erityisen pullollaan mitään maantiekamaa muihin verrattuna.
    Kaksi kertaa olen yrittänyt ostaa muuta kun mustaa(muistaakseni valkoista tai sinistä) tankonauhaa ja kummallakaan kerralla sitä ei ollut.
    Vanha mutta lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    No on se herra Pee ollut sit ihan taas tuhma Itse en olisi pyytänyt pyörää nähtäväkseni , vaan olisin katsonut millanen perse sulla on.
    Asiallisesti voisin sanoa , ettei kai kukaan myyjä voi sun persettäs tuntea paremmin kuin sinä itse. Mikset muuten käynyt noissa vakiliikkeissäsi , jos ne tuntis "sun" paremmin ?

SUPin myyjä nyt halusi nähdä pyörän, satulan ja ajoasennon, eikä vaikuttanut olevan kiinostunut perseestäni. Lisäksi omalta kannalta on mukavampi käydä näyttämässä persettään vieraille kuin tutuille ...

Asiallisesti vastaten: olin jo käynyt yhdessä vakioliikkeistäni (R Tech), mutten sieltä löytänyt testattavista satuloista hyvin toimivaa vaihtoehtoa itselleni. Olin SUPin liikkessä poiketessani sattumalta liikkeellä Kissanmaan suunnalla ja liikkeen nähdessäni satula-asia tuli minulle mieleen ja päätin poiketa liikkeeseen asioille. Perseeni tunnen jollakin tavalla, mutta en osaa vieläkään sanoa mikä satula toimisi parhaalla mahdollisella tavalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti time Katso viesti
    Noi puutumiset voi johtua niin monesta syystä.Voi olla että housut on huonot eikä Satula.Ei sitä varmaan myyjä edes voi tietää varmasti mikä satula on hyvä juuri sinulle.Itselläni meni monta vuotta että löysin hyvän.
    Samaa mieltä noista syistä. Myyjä ei voi tietää, mikä satula minulla parhaiten toimii, mutta asiantunteva myyjä voi auttaa oikean satulan löytämisessä. Toivottavasti mulla ei mene hyvän löytämiseen vuosia aikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Sportaxissa on ainakin semmonen istuinluiden leveysanalysaattori(eli geelityyny johon istahdetaan ja se kertoo leveyden) jonka mukaan voi sitten valkata oikean satulan.
    RTecissä oli myös istuinluiden välisen etäisyyden mittauslaite. Sen tulosten perustella sain pari satulaa koeajoon. Ne eivät vaan toimineet ratkaisevasti paremmin kuin nykyinen satula, joten oikea satulan leveys ei yksin ratkaise ongelmaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Ai minkähän takia ? Saako sieltä parempaa palvelua spändexeissä vai ?
    Ainakaan kyseisen liikkeen varastot ei ole erityisen pullollaan mitään maantiekamaa muihin verrattuna.
    Kaksi kertaa olen yrittänyt ostaa muuta kun mustaa(muistaakseni valkoista tai sinistä) tankonauhaa ja kummallakaan kerralla sitä ei ollut.
    Onko jotain muuta mestaa sitten mistä pitäisi maantiekamaa käydä kyselemässä? Siis en nyt naljaillakseni kysy, kun oon vaan aina ollut siinä uskossa että toi olis paras maantiepuolen kauppa tampereella.
    Bono estente!

Bikelab sekä Signature. Löytyvät vielä kaiken lisäksi kätevästi samasta rakennuksesta.
    Muistakin pyöräkaupoista treella löytyy jotain maantietavaraa vaihtelevalla menestyksellä.
    Oma kokemukseni on SUPstä sen verran kielteinen useammilla kerroilla, että vaikka se on kaikkein lähimpänä pyöräkaupoista tällä hetkellä, niin käyn korkeintaan vierestä hakemassa pyörällä kebebbia.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

oman ääneni annan A.Kalliolle Nekalassa, ostin häneltä juuri pyörän ja sen lisäksi sain vielä rutkasti tietoa. Pyörän osto sujui upeasti, säädötkin vielä mallattiin kohdilleen ennen kuin pääsi kotia kohti uuden pyörän kanssa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    oman ääneni annan A.Kalliolle Nekalassa, ostin häneltä juuri pyörän ja sen lisäksi sain vielä rutkasti tietoa.
    Polkimet olen joskus ostanut sieltä ja yhtä käytettyä pyörää kokeillut. Tietoa ja taitoa selkeesti löytyy. Joitain ahistaa se, että tietoa tulee joskus silmille vähän liiankin kanssa

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    oman ääneni annan A.Kalliolle Nekalassa, ostin häneltä juuri pyörän ja sen lisäksi sain vielä rutkasti tietoa. Pyörän osto sujui upeasti, säädötkin vielä mallattiin kohdilleen ennen kuin pääsi kotia kohti uuden pyörän kanssa!

Samalta kaverilta on olen muuten nykyisen pyöräni ostanut, joskus vuonna -97.... Mutta hyvän pyörän myi, vaikka oli hiukan haastetta löytää 198/100 (silloin ehkä vähämmän painoa) kaverille sopivaa maastorunkoa, kaupunki/lenkki/työmatkakäyttöön. Lopulta taisi myydä, jonkun kaverinsa itselleen Spessun runkoon rakentaman, mutta lähes käyttämättömän pyörän. Minulle jäi mielikuva asiantuntevasta kaverista, joka jaksoi hiukan paneutua asiakkaan tarpeisiin ja vieläpä ratkaisi ne tyydyttävästi. Tähän kauppaan eksyin silloin vain siksi, että asuin ihan kulmilla. Viimeisessä satula-asiassa en jaksanut lähteä katsomaan, vieläkö putiikki on pystyssä, mutta ilmeisesti on. Täytyy poiketa.

Mahtaakohan missään Tampereen seudulla olla Enduran vaatteita valikoimassa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoW Katso viesti
    RTechillä on ainakin jotain. Ei muistaakseni kovin laaja valikoima kuitenkaan.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haraalto Katso viesti
    RTecissä oli myös istuinluiden välisen etäisyyden mittauslaite. Sen tulosten perustella sain pari satulaa koeajoon. Ne eivät vaan toimineet ratkaisevasti paremmin kuin nykyinen satula, joten oikea satulan leveys ei yksin ratkaise ongelmaa.
    Eihän niin kukaan väittänytkään, mutta se on hyvin suuri vaikuttava tekijä.
    Kun löytyy hyvä penkki niin sitä kannattaa käyttää sitten joka pyörässä. Esim itselleni hyvä on fizikin arione.
    Vanha mutta lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoW Katso viesti
    Jotakin on Activebikessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Jotakin on Activebikessa.
    Käytännössä Active Bikessa ja R-techissa ei kummassakaan ole juuri mitään Enduran kamoja. Ei ainakaan tuossa kuukausi tai kaksi takaperin kun kiertelin. Rahani päätyivät brittien nettikaupoille.

SUP uber alles Ainoa fillarikauppa Suomessa , mistä löysin suoraan varastosta levykiekon renkaan/tuubin täytön mahdollistavan Silcan 90-adapterin.

JT

Ei tuo nyt kovin harvinainen osa ole?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti

Ei tuo nyt kovin harvinainen osa ole?
    On se, ei ehkä sulla ja SUPIlLLA

villatakki Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    On se, ei ehkä sulla ja SUPIlLLA
    Tiesithän, että tässäkin keskusteluketjussa mainittu A.Kallio/Bikelab on Silcan maahantuoja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villatakki Katso viesti
    Tiesithän, että tässäkin keskusteluketjussa mainittu A.Kallio/Bikelab on Silcan maahantuoja?
    Oppia ikä kaikki. Yleensä tilaan Suomesta fillarikamat soittamalla tutuille liikkeille eli nyt ringissä oli lähialueelta Supersports Sjoki, SUP Manse ja Velosport Tsädi.
    Shimano-Nordikillakin olisi ollut vastaavaa tavaraa hyllyssä, mutta ei Suomessa.

Tässä otannassa SUP tärppäsi hyllystä.

JT

PS. Tuntuu siltä, että SUPissa asioidessa kerta toisensa jälkeen saa parempaa palvelua. Eli onko kyse ihan wanhanajan asiakassuhteen syntymisestä. Sain jopa
    NOS D-A-kampisetit miinus 40 pojoo pois Kissanmaalta.

Onkohan Activebike muutamassa, kun liiketila on vuokrattavana. www.activebike.biz

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    Onkohan Activebike muutamassa, kun liiketila on vuokrattavana. www.activebike.biz
    On, muttei kauas.

Kannanpa tähän ketjuun korteni kekoon, kun jonkin verran on tullut "uutena" harrastajana alan liikkeita kierrettyä kevään ja kesän mittaan. Positiivisimmat kokemukset löytyvät Peloton-kaupasta, Bike Kingistä ja A.Kalliolta. Oma mielipide on yleisesti sen suuntainen, että nykypäivänä on kivijalkaliikkeen hiukan huono kilpailla hinnoilla, eli ratkaisevaan asemaan nousee asiakaspalvelun taso ja sen muodostamat kokemukset. Peloton-kaupalle ja sen huoltopuolelle lähtee arvostusta muutaman huokean pyörähankinta-kokemuksen lisäksi erittäin hyvistä ja asiantuntevista huoltopuolen tarinoista ja "vinkeistä". Viimeksi huoltopuolelta lyötiin ratasta laatikosta kaupantekijäisiksi mukaan, jotta pääsee eri välityksiä testailemaan. Tällaista "pientä" ohjeistusta ja palvelua osaa "aloittelija" suuresti arvostaa ja kokeneen "äijän" tarinoita ja vinkkejä on mukava kuunnella. Olen Tampereella törmännyt nimittäin myös useampiin liikkeisiin/pyörähuoltoihin, joissa asiakaalle ei anneta mitään arvoa, ja silloinhan asiakkaasta tuntuu samalta kuin saisit fine dining-ravintolassa eteesi kylmää ja sitkeää pihviä. En kuitenkaan rupea näitä liikkeitä tähän erittelemään, mitä nyt sen sanon, että elämäni "tukalin" kauppatunnelma on löytynyt Kissanmaalta. Toisekseen joutuu antamaan positiivista palautetta Nekalassa kotikulmilla majaa pitävälle A.Kalliolle, kun sosiaaliset taidot on hanskassa ja vielä osaa hommansa, niin ei siitä mitään pahaa ole sanottavana. Erittäin positiivisena kokemuksen joutuu nostamaan tellingille ryssän kirkon kupeessa majaa pitävän Bike Kingin. Hankin hiljattain kiinteävälitteisen kumiohjuksen, johon lähdin metsästämään jarruja alan liikkeistä. Painuin sisään "sulkemisajan" jälkeen, mutta palveluasenne oli kyllä enemmän kuin kohdallaan: Tarpeessa olevalle jarrut kirjaimellisesti "etsittiin" ja ne löytyikin myytävänä olevasta sinkulasta, ja kahvat sitten hyllystä. Tätä osasin todella arvostaa, kun asiakasta "ei jätetty pulaan", vaan homma hoidettiin himaan. Mainittakoon myös, että jarrusettejä lähti kilkkeineen mukaan eteen sekä taakse ja hinta oli noin puolet siitä, mitä samoista jarruista pyydettiin eräässä toisessa kivijalkahuollossa. Lisäksi pakko mainita, että kun metsästin mini u- lukkoa tsykääni ja soitin Bike Kingiin, niin meni tovi kun sieltä soiteltiin takaisin ja kyseltiin, että "olit soitellu, mitäs sais olla?". No lukkohan sieltä sitten piti hyvillä mielin hakea, ja jälleen kerran saatiin hinta sen verran kohdilleen, ettei tarttenut paljoa muita vaihtoehtoja miettiä. Ja ennen muuta, itse tuen enemmän kuin mielelläni sellaisia liikkeitä ja huoltoja, joissa asiakasta kunnioitetaan ja palvelu toimii sanan varsinaisessa merkityksessä. Support your local.

Kylläpä A.Kalliota on kehuttu paljon nyt Pitäisköhän tuonne oikein joskus mennä koeostoksille

Omat kokemukset tästä putiikista rajoittuu reilun kymmenen vuoden takaiseen ostoyritykseen kun etsiskelin ensimmäistä "kunnollista" maantiepyörää. Kävin myös A.Kallion liikkeessä kyselemässä vaihtoehtoja kun isot pojat tiesi kertoa että siellä niitä on hyviä ja huoltokin toimii. Harmi vaan, että tuohon fillariin varattu budjetti oli silloin vain 10-12 tmk, niin isäntää kiinnosti enemmän speksata illan lenkkiä kaverinsa kanssa kuin myydä maantiepyörää. Tuon jälkeen onkin sitten tullut vietyä useat kEurot paikkakunnan muihin liikkeisiin.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •