Lainaus Alkujaan tämän lähetti haraalto Katso viesti
Tulipa koettua yksi asiakaspalvelun ”tähtihetki” Suomen Urheilupyörässä Kissanmaalla.

Tällä kertaa olin siis ensimmäistä kertaa SUPin Kissanmaan myymälässä asioimassa. Asiani oli nykysatulan aiheuttama puutuminen ja siihen liittyvä satulan vaihto uuteen. Myynnissä ollut herra P kaivoi hyllystä satuloita esille, muttei suostunut (tiennyt ?) kertomaan millaiset seikat satulan muotoilussa saattaisivat parantaa mainitsemiani puutumisoireita. Sen sijaan hän kertoi, että olisi välttämätöntä nähdä pyörä ja analysoida käyttämäni satula, satulan korkeus ja ajo-asento sopivan satulan löytämiseksi. Ehdotus vaikutti järkevältä ja kerroin myyjälle, että minulle menee pyörän hakemiseen noin tunti. Ajoin autolla Pirkkalaan noutaman pyöräni ja ajelin toiveekkaana pyörällä noin 20 km Kissanmaan myymälään analyysiä varten. Saavuttuani paikalle jonotin vuoroani. Asiakkaita oli liikkeessä jonkin verran. Vuorollani kerron herra P:lle, että tulin nyt paikalle satula-analyysiä varten ja pyöräni satuloineen on liikkeen ulkopuolella ajoasennon analysointia varten. Tähän herra P totesi, että ei hän nyt kerkiä minua palvelemaan, että menee ainakin puoli tuntia tai 45 minuuttia ennekuin hän mahdollisesti ehtii asiaan perehtymään. Olin tyrmistynyt, jopa niin tyrmistynyt etten saanut sanaa suustani. Jäin odottelemaan analyysiä kädet puuskassa kyseisen liikkeen ovensuuhun.

Odottelin nyreissäni ovensuussa 20 minuuttia palvelua, kunnes myyjä P vihdoin kertoi liikkeen mekaanikon perehtyvän ongelmaani. Ajattelin, että tämäpä hyvä juttu. Päästään vihdoin asiaan. Kerroin ongelmani kiireelliselle mekaanikolle. Hän ei pitänyt ajoasentoa, satulankorkeutta eikä muutenkaan ajoasentoa merkityksellisenä seikkana, vaan keskittyi lähinnä satulan pintakovuuden vaikutukseen verenkiertoon ja puutumiseen. Hänen mielestään minun pitäisi siis hankkia pintakovempi satula nykyisen tilalle. Liikkeen myymiä malleja hän ei tuonut minulle näytettäväksi, mutta kertoi olevansa tyytyväinen omaan satulaansa. Kiireinen mekaanikko palasi muihin töihinsä. Minä jäin seisomaan orpona liikkeen ulkopuolelle.

Mitä tästä opin ? En ollut SUP Kissanmaalle tärkeä asiakas. Tyytyväinen asiakas palaa asioille hyvää palvelua saatuaan. Saamani palvelu Tamperelaisissa pyöräkaupoissa on ollut pääosin hyvää tai erittäin hyvää. Käytyä on tullut pääosin R Tecissä, Sportaxissa, Active Bikessä sekä jonkin verran Nippelissä. Kissanmaan SUP myymälään en enää mene asioille.
Tälle ei voi kuin nyökytellä. Kävin viikko sitten samoilla asioilla samassa kaupassa ja kyllä taitaa olla viimeinen kerta. Huonompaa palvelua en muista saaneeni mistään kaupasta ikinä. Satulan ostin sitten Nippelistä kun se osui kotimatkan varrelle ja toinen lähtee tilaukseen Saksasta.

Syy miksi Urheilupyörään menin oli kylläkin aikaisempi hyvä kokemus vuosien takaa, jolloin etsin eturattaita Shimanon XTR:n (muistaakseni vm -97) kampiin. Niitä ei Tampereelta löytynyt sitten niin mistään, paitsi ihan järjettömään hintan jostakin tilaamalla, mutta Urheilupyörän "romulaatikon" pohjalla sellaisia oli, ja halvalla. Niillä mennään vieläkin.

(joo foorumineitsyyskin sitten meni)