Tuosta http://techdocs.shimano.com/media/te...9830651599.pdf
kun löysää ääri vasemmalla olevan kuusiokolopultin niin pääsee pyörittämään sellaista hammastettua säätöpyörää. Indeksoitu olisi ehkä enemmän kuvaava
kuin digitaalinen mutta en olekkaan markkinointihörhö. Lisäksi tool-free voitaisiin korvata sanalla special-tool-free, sillä tarvitsee kuitenkin kuusiokoloavaimen.
The ends of the axles fit a pair of allen keys. Loosen them, then the cones are more or less knurled so you can grip them with fingers and turn them to adjust bearing preload. That's so you don't need to have cone wrenches. There's not a lot of magic to it. Instead of slots for cone wrenches you have some knurled surfaces so you can turn with fingers instead. If it's jammed or stuck, it's a bit of a pain. Frankly I could do anything I wanted with slotted cones anyway and rarely needed cone wrenches; if I did need the cone wrenches, it was a plus to have the slots on the cones.
It seems that there's more shielding of the bearings in the newest design (knurled). One assumes you have a couple allen keys around, so the whole no-tools thing is a bit of a crock.
sama google translatorilla
Päät akselit mahtuu pari kuusiokoloavaimet. Irtoavat toisistaan, niin kartiot ovat enemmän tai vähemmän uritettu, jotta voit pito ne sormin ja kääntyä heitä sopeutumaan laakeri esijännitys. Se on niin sinun ei tarvitse olla kartio kiintoavaimia. Ei ole paljon taikaa se. Sen sijaan, että paikat kartio mutterinvääntimet sinulla on uritettu pinta joten voit kääntyä sormilla sijaan. Jos se on jumissa tai jumissa, se on hieman kipua. Rehellisesti voisin tehdä mitä halusin ja ura käpyjä muutenkin ja harvoin tarvitaan kartio jakoavaimet, jos en tarvitse kartio kiintoavaimia, se oli plus saada aukkoihin käpyjä.
Näyttää siltä, että on muutakin suojaus laakerit uusin design (pyälletty). Oletetaan, sinulla on pari kuusiokoloavaimet ympärillä, niin koko ei-tools asia on hieman saviruukku.
Kirjanmerkit