Sitten aiheeseen eli valoihin. Tännekin tuli tuollainen neljän kympin kiinavalo
http://www.dealextreme.com/p/t6-wate...pack-set-82510. En ole purkanut vielä ihan atomeiksi, mutta laadullisesti vaikuttaisi olevan hintaan nähden ihan ok. (LED kiinni lämpöliimalla) Akusto on kaikkea muuta kuin vesitiivis (kutistemuovit kennojen päällä), mitään suojia ei ole akustossa eikä liittimien vesitiiviyskään vakuuta. Tosi tiukka spotti (ehkä 10 astetta noin karkeasti arvioiden). Valoteho samaa kuin mun muissakin xml-valoissa. Valaisin sen sijaan vaikuttaa tiiviiltä. Mun yksilö toimii Magicshinen johtojen kanssa.
Mulle kaikkein suurin miinus on valotehojen porrastus. Mittasin, että matala teho oli noin 11% täystehosta. (Mittaus tehty valotehosta) Riittävästi siihen että erottuu, mutta liian vähän siihen että näkisi mitään spotin ulkopuolisessa hajavalossa. Täystehollakaan ei viitsi aina posottaa, kun häikäisee muita.
Modauslinjalle siis tämänkin kanssa. Puretaan ensin atomeiksi ja arvioidaan voiko tehoille tehdä jotain. Tankovalo (lähivalo) saa olla leveämpi, joten toista optiikkaa tilalle. (Sovittelin jo jotain 20 asteen optiikoita, joka on yleisvaloksi parempi). Täällä aiemmin mainittu riistovalon kiilaa levittävä etulinssi toimii, mutta jättää edelleen viirun pystysuunnassa liian kapeaksi. Ehkä molemmat. Ehkä joku reilu lippa lisäksi, ettei turhaan häikäise muita aina.
Kypärässä pidän spotista, joten varmaan toinen lähes vastaava valo talveksi sinne, jollen sitten päätä mennä kahdella valolla lähi/kaukovalo -linjalle ja pitää edelleen taskulamppua kypärässä.
Kirjanmerkit