Mitä nyt vähän parkkipaikalla oon Lectoria testannu, niin se keinui enemmän kun mun Remedy 30% sägillä ilman Propedalia. Ja Ghostin iskarissa oli liikaa ilmaa mulle.
Väittäisin että vaikka kuinka on Fox tuunannut iskarin "juuri tätä runkoa varten", niin uudelleentuunaaminen tekee siitä ihan uuden iskarin.
Att inte cykla är att gå för långt
Mikähän sille nyt tuli? Ajelin eilen lenkin päätteeksi vajaan kympin asfalttisiirtymän PP kolmosella ja kiinni. Tänään sitten iskari tuntui heti ensimmäisestä ojan ylityksestä lähtien normaalia jäykemmältä (joo aukaisin propedalin) ja tunne sen kuin vahvistui lenkin edetessä. Herkkyys tuntui olevan aikalailla hukassa. Kyllä se liikkuu kun on reilummin kiharaa. Perhana, just viikonloppuna tuntui löytyvän hyvä setuppi. Voiko johtua ilmakammion öljyn vähyydestä tai likaisuudesta? Vuotoa en äkkiseltään havainnut. Pitää vielä huomenna katsella kunnolla läpi, nyt vain nakkasin pyörän partsille kun otti niin nuppiin![]()
Kokeile ottaa iskari irti ja päästä paineet ulos, painuuko iskari kasaan itsestään?
No niin patukka on irti ja paineet laskettu ulos. Ei vetänyt itseään kasaan.
Okei, eli ei siis vuoda negapuolelle ilmoja, voipi olla että sulla on propedal vipu sitten rikki.
Eli propedal ois jäänyt kokonaan tai osittain kiinni? Kuitenkin reilummin tuo joustaa kuin aiemmin propedal kiinni. Täytynee soittaa R-Techiin. Alle vuoden vanha iskari kuitenkin.
Tuota tyhjäksi laskettua iskaria ei käsivoimin saa liikutettua mihinkään. Normaalia?
E: Ota tästä nyt selvää. Liikuttelin ProPedal-vipua edes takaisin ja pulttasin pampun takaisin pyörään. Ajopaineet sisään ja ainakin paikallaan notkutellen tuo tuntuu taas normaalimmalta. Lähtis metsään testaamaan.
IncBuff muokkasi tätä : 17.08.2011 at 16.57
Mulla kans ollu vähä ongelmaa propedalin kans, aivan sama onko päällä vai ei ja välillä kurlaa kun laittaa pp päälle. Nyt otin iskarin käteen ja päästin paineet pois mäntä meni sisään noin puoleen väliin. Onko suuri ropleema? Pystynkö itse korjaamaan jotenki? Pyörällähän ei oo ajettu kuin n.500 km eikä oo kuin 3kk vanha. Bike-discountista hommattu, mitenköhän takuu vörkkii,jos tarvii siihen mennä?
Oma patukka toimi eilisen lenkin kuin mitään ei olis tapahtunut. Diagnoosi on että propedal jumittaa eli ajan ilman sitä, kun harvakseltaan sitä muutenkaan tarttee ja kauden päätteeksi tutkitaan lisää.
TI miehelle: http://www.youtube.com/watch?v=vb8BNsFcINQ
Jos on takuut niin itse ottaisin ensin BD yhteyttä.. onko pyörämerkki Radon?
Aihetta lainaten, minkälainen takaiskari on tuo fox rp23? Ei ainakaan hirveän huonoa palautetta tullut tuosta? Ja mitä säätöjä siinä on? Ja mikä tuo pro pedal on?
Tuli taas monta kysymystä![]()
Hyvä tai sysipaska, riippuu mihin runkoon se on uitettu kiinni, eli riippuu ihan pyörästä, geometriasta ja linkustosta... omassa singlepivotissa se oli sysipaska, nelilinkkurungoissa se on tuntunut ihan kivalta.
Avasin iskarin, ku näytti niin helpolta videolla..ja helppohan se oli avata/kasata. Tosiaan painetta oli vuotanut nega puolelle, mutten huomannut mitään vikaa tiivisteissä. Putsailin vaan, voitelin uudelleen ja kasasin takas. Pitää jokatapauksessa tilata uudet tiivisteet.
Tarkista kanssa onko linkustossa väljää, syitä miksi negapuolelle vuotaa ilmaa ovat ainakin rikkinäiset tiivisteet ja iskari jota runko painaa 'vinoon' jolloin ilmaa saattaa vuotaa ohi.
Kuinka suuri ero jäykkyydessä pitäisi olla, kun pro pedal on päällä? Mulla asetus on jäykimmällä ja ero on todella pieni siihen nähden, että ei oo päällä. Sitä ei juurikaan huomaa, vaikka perse penkissä tai putkelta ajaa ylämäkeen. Oli sitten tiellä tai maastossa. Käsipelillä ponnistamalla huomaa pienen eron. Jotain RP2:sta kokeilin ja se veti iskarin jäykäksi pedalin ollessa päällä.. No, eipä sitä tulisi varmaan muutenkaan pahemmin pidettyä päällä, mutta kumminkin.
sekin riippuu hieman linkkuratkaisusta, mutta ei se kolmosellakaan lähellekkään lukkoon mene (tehdasasetuksilla). Lähinnä kädellä painaessa sen huomaa ja paikallaan pumputtaessa hieman. metsässä itsellä ainakin joskus jäänyt päälle ja hyvin on juurista selvinnyt ilman selkävaivojarp2:sen saa muistaakseni ihan lukkoonlukkoon vivusta. Lähinnä tuo tehoaa "hyvin" takapään keinumiseen, eli ei notku niin pahasti kuin propedal auki. Tietty tftunedilta saa säädettyä vieläkin kireämmäksi, kuten itse teetätin, jolloin kolmosella saa perän miltei lukkoon.
Jos itse huoltaa float rp23 ni mitä öljyä voisi käyttää voiteluun? Oisko motonetissä jotain sopivaa? Kenelläkään kokemuksia?
Voiteluaine tulee sen alkuperäisen fox huoltosarjan mukana mikä yleensä on tapana vaihtaa http://www.fillariosa.fi/verkkokaupp...99=Select/Card
Varmaankin joku keulojen öljykin ajaa asiansa tuossa hommassa. Tuskin se varmasti niin tarkkaa on.
Tuli heitettyä omaa Mojon HD:hen huoltoon menneen Vivid Airin tilalle rungon mukana tullut HV RP23:n. Yhden lenkin jälkeen tuli todettua, että muuten hyvillä paineilla, about 225psi, toi pohjailee aika helposti. Tilasin kokeilumielessä Foxin air volume spacer kitin. Lyön sisään kun tulee. Mutta vakiona tuo RP23:n ei mua miellytä. VA pesee ton mun mielestä mennen tullen. Voihan se tietysti olla, etten osaa säätää sitä :-)
Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa
Mistäs tuon Foxin kitin sai tilattua, olin tilaamassa mutta Mojo ei toimita Soomeen ja sen jälkeen asia onkin unohtunut.
5.7:ssa sopiva paine RP23:lle on noin 155psi mutta iskari ei osaa toimia tietyissä tilanteissa ja päästää jouston todella syvälle.
Tuolta http://www.toxoholics.de/xtcommerce2/index.php
Itse asiassa tuolta tuntuu löytyvän kilkettä joka lähtöön.
Tossa suora osoite http://www.toxoholics.de/xtcommerce2...uning-Kit.html
MPI muokkasi tätä : 26.09.2011 at 18.56
Onko kysymys tästä kuminauhasetistä?
Jos kuminauhat toimii, niin toihan on helppoa kokeilla O-renkailla tai oikeankokoisella sisurinpalalla.
Tässä RP23 HV:ssä noita kuminauhoja voi kokeilla tuossa HV-säiliön alla?
Kertokaas jousitusexpertit, että jos haluaa tuota RP23:sta progressiivisemmaksi loppua kohden eli välttää pohjaamista ( Toivottavasti termit meni oikein),
Onko väliä, mihin väliin noita shimmilevyjä / kuminauhoja tungetaan. Foxin setissähän nuo muovikiekot tulee ton ylhäällä olevan shimmilevyn päälle ja
tossa RS:n kuminauha / o-rengasversiossa tuohon kuvan mukaiseen paikkaan HV/Big Air-säiliön alle. Eli päästäänkö RP23:lla samaan lopputulokseen molemmilla tavoilla?
Mulla tossa RP23:ssa lukee seuraavat speksit; boost valve tune 200, Rebound tune : M, Velocity tune : L.
![]()
MPI muokkasi tätä : 27.09.2011 at 09.15
Juurikin nuo rokkarin rinkulat menee HV kannun alle ja on paljon helpompi asentaa vrt. Foxin oma, se kannun irroittaminen on paljon helpompaa kuin koko iskarin purkaminen että saa foksin pulikan paikalleen.
Tämän mukaan http://www.pinkbike.com/news/tech-tu...acer-2011.html ei hirveen hankalalta vaikuta kun ei tarvitse irrottaa edes rungosta.
Joo ja HV kannu on vielä helpompi, olen nähnyt kun iskaria viritetään polulla noilla rokkarin rinkuloilla ja hommaan meni alle 10min, työkaluna talttapäämeisseli jolla saa sen lukkorenkaan pois, ei tartte ruuvvata koko ilmakannua irti.
Kirjanmerkit