ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 30 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #871
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    ... oikeasti kiinnostaa kuinka tahmeat ne on tasamaalla..
    Suo-jutun testiyksilö oli supertacky, kyllä niillä vielä ajaa jos ei kiire ole.
    Jos kuntoa haluaa ajamalla kohottaa niin pehmeäkuminen Wet Scream takakumiks ja aina on ylämäki -
    jos swampthing saa rullauksesta nelosen niin niin wetscream on miinus yks.
    Saa testiin jos kokeilu kiinnostaa.



  2. #872
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Joo ja laitan vielä ton 2.5 UST highrollerin eteen että saa max tuskan päälle en tartte, kiitos kuitenkin

  3. #873
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    422
    Huh. Tämän ketjun lukeminen ei yhtään auttanut syksyrenkaan valintaa. Liikaa informaatiota. Ehkä sen verta viisastuin ettei ainakaan niitä Mountain Kingeja tarvi enää ostaa

  4. #874
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Clutch SX't tuli tänään. Painoa noilla 978 / 982g, eli aika samoissa RQ'n kanssa. Kumiseos reunoilla 45a, keskellä 50a. Katotaan jos illalla ehtis laittaa paikalleen...

  5. #875
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Clutch SX't tuli tänään. Painoa noilla 978 / 982g, eli aika samoissa RQ'n kanssa. Kumiseos reunoilla 45a, keskellä 50a. Katotaan jos illalla ehtis laittaa paikalleen...
    Mistä muuten tilasit nuo Clutch SX't?

  6. #876
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    jos tilaaminen ei oo se juttu, niin Clutch SX:ää saa paikallisista ihan hyllystä -
    Foxcompissa on varmasti ja tod näk myös Okkalta löytyy

  7. #877
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Haluaisko joku lainata yhtä 2.4 RQ:sta? Ihan vaan, että voisi testata mahtuu tuollainen pyörimään Spessun takahaarukassa. Epäilys on kova, mutta eipä siinä mtn häviä jos kokeilee.. paitsi ehkä asennuskaljat
    Kiitokset koedille kun lainasit rengasta Rengas sopi mallikkaasti 2010 Stumjumper FSR:n takahaarukkaan ja tilaakin jäi vielä



    Nappulakenka muokkasi tätä : 17.08.2011 at 21.16
    Still rides with 26er

  8. #878
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Taakse tulossa syksyksi 2,4 FA TLR -versio, hirvittää laittaa taaakse muuta kuin oikeata USTia mut kohtahan tuo näkee miten kestää. Painavahan tuo ei ole jos ilmoitus pitää paikkaansa.. Aiemmin takana pyörineet 2,2 UST RQ:t ovat kyllä kestäneet loistavasti repeilemättä ja edessä myös tavallinen 2,4 RQ litkuilla (kun sen lopulta sai kunnolla tiivistymään).

  9. #879
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Kiitokset koedille kun lainasit rengasta Rengas sopi mallikkaasti 2010 Stumjumper FSR:n takahaarukkaan ja tilaakin jäi vielä


    Mielenkiintoista. Jos RQ2,4 sopii niin sopiskohan myös Maxxix Ardent 2,4.??? Onko kukaan kokeillut?
    Liekkö tuo ardent miten kookas tuohon Rubber Qeeniin verrattuna?
    - Fear is a mindkiller -


  10. #880
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    2,4" Ardent on pienempi kuin 2,4" RQ. Molemmat löytyy. Leveys +- samaa luokkaa, korkeus ehkä 4mm pienempi.
    Itse asiassa ei taida olla kovin montaa 2,4" kumia, joka olisi isompi kuin RQ.
    Kaar ittelles vaa

  11. #881
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    2,4" Ardent on pienempi kuin 2,4" RQ. Molemmat löytyy. Leveys +- samaa luokkaa, korkeus ehkä 4mm pienempi.
    Itse asiassa ei taida olla kovin montaa 2,4" kumia, joka olisi isompi kuin RQ.
    Oukkidoukki!!! Kiitos. Himottas takarenkaana kokeilla tuota 2,4 Ardenttia st/42a versiona.
    - Fear is a mindkiller -


  12. #882
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Mistä muuten tilasit nuo Clutch SX't?
    Pyörähuollossa ei ollut enkä keksinyt kysyä foxcompista niin tilasin Evansista. Hinta oli ihan hyvä eikä edes posteja veloitettu.

    Laitoin eilen illalla renkaat alle. Vaikkei painoa olekaan mainittavasti enemmän kuin RQ'ssa ja Bettyissä niin kyljet tuntuivat selkeästi jämäkämmiltä. Menivät helpommin vanteelle kuin trailstar Bettyt ja nousivat ghetto tubeleksina suoraan lattiapumpulla ilman mitään taistelua, pitivät jopa ilman yhden leffan ajan ilman litkuja. Vertailin vierekkäin ja olivat karvan kapeammat kuin 2.4" betty, eli aika todenmukainen tuo 2.3" koko.

    Olivat pitäneet ilman yön yli, joten ajoin aamulla töihin. Paineet olivat kovat, mutta yhden kallion ja kosteikon ajoin, ja siinä tuntuivat tosi hyviltä. Vierintävastus oli isompi kuin odotin, jostain trailstar ja gooey gluey välistä. Heittelivät myös asfaltilla miehekkäästi kiviä...

    Periaatteessa kaikki täydellistä, mutta kun ajan nyt työmatkatkin pyörällä ja toimisto muuttaa kauemmaksi, saatan laittaa vierintävastuksen vuoksi kiertoon.

  13. #883
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Nyt, JO reilun kuukauden kuluttua asennuksesta, tuli testattua WTB Prowler MX Race 2,5 takana. Yks parhaita kompromisseja, jolla oon ajanut. Rullaa mukavasti, pitää kostealla hyvin. Aamukasteen kosteutta märempää ei ollut tarjolla muuta kuin kurakoissa. Itse asiassa se piti joka paikassa, mihin vaan ajamalla menin.
    Erittäin jees kumi. Harmi ettei tota enää valmisteta, mutta onneks ostin niitä heti kolme
    Painetta oli 1,8bar.

    Edessä Dissent 2,5", oikein hyvä yhdistelmä.
    Kaar ittelles vaa

  14. #884
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Pyörähuollossa ei ollut enkä keksinyt kysyä foxcompista niin tilasin Evansista. Hinta oli ihan hyvä eikä edes posteja veloitettu.
    Evansille näyttäisi tulleen taas spessun tuotteisiin tuo "UK Delivery Only" mitä en muista viime viikolla nähneeni.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    jos tilaaminen ei oo se juttu, niin Clutch SX:ää saa paikallisista ihan hyllystä -
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Foxcompissa on varmasti ja tod näk myös Okkalta löytyy
    Mieluummin käyn hakemassa paikallisesta jos jossain on tarjolla. Ihan mielenkiintoiselta kumilta näyttäisi tuo Clutch, voisi olla märemmille keleille yksi vaihtoehto. Mitenköhän nuo spessun pehmeät kumiseokset kestävät pakkasta, muuttuvatko muoviseksi vai säilyttävätkö pehmeytensä?
    kyprok muokkasi tätä : 18.08.2011 at 17.51

  15. #885
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Ymmärtääkseni Maxxis valmistaa noi kumit, eli varmaan heidän seokset.

    Ajoin kotimatkalla kivikon läpi tavallisemmilla paineilla. Pito oli parempi kuin Bettyillä, samoin reunanappulat eivät lipsahtaneet samalla tavalla kun ainoastaan ne menivät sivuttain reunalta alas.

  16. #886
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    @kyprok - foxcompissa oli tiistaina(?) useempiakin clutch sx:ä hyllyssä - noiden kylmänkestosta en tiedä,
    ainoa spessu-kumi jota yritin kokeilla itse (Eskar Control 2bliss) oli valuvikainen - >10mm sivuttaisheitto -
    ei semmosella voi ajaa kun mutkasta polkua

    On_topic: Panaracerilla on uus CG-nimikoitu AM-kummi myös 2,35" leveenä, veppisivuilla nimetty luovasti "CG AC AM" -
    kumi on 2nd edition vanhemmasta panan pehmeestä SC:stä, combo compound tms - nappulat on jotain 42A-kumia mut niisson
    kovempi pinnoite ja kuvio näyttää simppeliltä - neliskanttisia nappuloita jonossa ja riveissä. UST:a ei kai vielä saa, mut toi
    testissä oleva normikumi painaa vaan ~730g, kokoa on mitä luvataan, rullaa h-vetin hyvin ja pitoa julumetusti.
    Sileellä kalliolla ajaessa kuuluu samanlainen rouske ku S:n trailstar-renkaista. Ollu takana alla vasta ~5h, joten mitäänhän
    tuosta ei arvaa varmaa sanoa, mut vaikuttaa hyvinkin lupaavalta kumilta ...

  17. #887
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Melkein topikkiin mutta nyt on kolmas kesä putkeen kun kahden viikon Lappi-turnee kesäloma-ajelun jälkeen taka-FA on ihan dööd ja pitoa ketjun otsikon mukaisissa olosuhteissa on enää todella vähän. Tänä vuonna (toipilaana) tuli ajettua vähemmän kuin normaalisti mutta jostain syystä rengas kului silti enemmän kahdessa viikossa siellä kuin kolmessa kuukaudessa 09-alueella, kaikki ajot tuolla renkaalla luomua ei-hissipyöräilyä ja jarrulla ei käännetä.
    Tämä FA oli viimevuotinen UST Evo Snakeskin, en tiedä olisko uusilla seoksilla parempi kestävyys.

  18. #888
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    On_topic: Panaracerilla on uus CG-nimikoitu AM-kummi myös 2,35" leveenä, veppisivuilla nimetty luovasti "CG AC AM" -
    kumi on 2nd edition vanhemmasta panan pehmeestä SC:stä, combo compound tms - nappulat on jotain 42A-kumia mut niisson
    kovempi pinnoite
    Mulla on (myynnissä) pykälää vanhempi CG kumi, 4X/AM joka on tolla samalla pehmeää alla - kovaa päällä seoksella. Kuivalla tosi kiva mutta märällä jotain hirveän ja mahdottoman väliltä. Parit kallioporrasturvat vetäny tolla eikä paljoo naurata.
    --

  19. #889
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Pah, saat noi clutchit testiin jos haluut, kunhan keksin jotain tilalle. En muista milloin ois viimeksi ollut näin suorat renkaat, ei heittoa.

  20. #890
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Tuli eilen koe ponnistettua spessun purgatory 2.2" x 29 renkaat. Kuvio on mielestäni lupaava syyskelin renkaiksi. Paineita mulla oli 1.8 edessä ja 2 takana (kuski 90kg). Renkaat tuntuivat rullaavan ihan hyvin kuvio huomioon ottaen ja hiekalla sekä irtosoralla pito tuntui hyvältä. Sen sijaan märillä juurilla ja kivillä nämä eivät oikein toimineet. Takarengas lipsui ja haki villisti sivusuunnassa juurakoissa sekä vetopito loppui yleensä juuri kun sitä olisi vielä tarvinnut hieman lisää. Eturengas lähti kerran vinolla märällä kalliolla alta sellaisessa paikassa missä en olisi voinut edes kuvitella sen lähtevän alta. Ei hyvä ja teki vähän kipeääkin.

    Annan näille renkaille vielä muutaman mahdollisuuden jos sisäänajo auttaisi. Pitää myös laittaa litkut sisään ja laskea hieman paineita.

  21. #891
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Mulla on (myynnissä) pykälää vanhempi CG kumi, 4X/AM joka on tolla samalla pehmeää alla - kovaa päällä seoksella. Kuivalla tosi kiva mutta märällä jotain hirveän ja mahdottoman väliltä. Parit kallioporrasturvat vetäny tolla eikä paljoo naurata.
    Tein männä syksynä juurikin saman havainnon. Mullekin tais piisata parit äkkiarvaavattomat lipat kalliolla.
    Päättelin kelvottomuuden johtuvan niistä plootunkokosista keskinappuloista, jotka ei saa otetta kivestä.
    Tuon kokemuksen takia olinkin yllättyny siitä miten toi tuoreempi malli toimi. Sen kumikin tuntu pehmeemmältä,
    mut ei mun 4X/AM ollutkaan (kai) tuota SC-versiota vaan tavan karvalakkiversio.

    @drop - thx mut nou tnx, ei mulla oo käyttöö kilosille kumeille

  22. #892
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Hmm.. onkohan nuo 2.4" renkaat sittenkään hyvä valinta tohon Spessuun Tykkään, että renkaissa on iso ilmatila, mutta on noi RQ 2.4" jotenkin vaan niin härskin näköiset
    Still rides with 26er

  23. #893
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Mulla jäi "korkeudessa" n.milli tilaa Nomadin takahaarukkaan BC Pro 2.4 RQ:nilla ja tämä aiheutti jatkuvasti ikävää kihnutusta, eikä tuo muutenkaan vakuuttanut ominaisuuksiltaan.

  24. #894
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Hmm.. onkohan nuo 2.4" renkaat sittenkään hyvä valinta tohon Spessuun Tykkään, että renkaissa on iso ilmatila, mutta on noi RQ 2.4" jotenkin vaan niin härskin näköiset
    2.4 tuumaa taitaa olla jo kipurajoilla tai liian iso spessun orkkisvanteelle. Voip näyttää pallolta. Itse laitan noin isot kumit Stanin Flow:lle joka on selvästi leveempi vanne.
    Varmaan toimii tuollakin ,mut et luultavasti pysty ajamaan ihan minipaineilla.
    Härskiltähän niitten kuuluupikin näyttää.
    - Fear is a mindkiller -


  25. #895
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    2.4 tuumaa taitaa olla jo kipurajoilla tai liian iso spessun orkkisvanteelle. Voip näyttää pallolta. Itse laitan noin isot kumit Stanin Flow:lle joka on selvästi leveempi vanne.
    Varmaan toimii tuollakin ,mut et luultavasti pysty ajamaan ihan minipaineilla.
    Härskiltähän niitten kuuluupikin näyttää.
    Kapealla vanteella varmaan suurin riski on alle taittuminen, kun ajetaan alhaisilla paineilla. Onhan RQ:ssa suht vahvat kyljet, mutta en mä edes ajatellut, että noi Spessun vanteet ei ole mtn leveätä mallia. Voiskohan joku 2.25" Fat Albert setti sit olla ns. turvallisempi valinta? Meinaan jos tästä nyt lähtee ostamaan uutta kiekkosettiä, niin sit jää kyllä hissitolppa ostamatta
    Still rides with 26er

  26. #896
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    En Muista spessun vanteen sisäleveyttä mut ei se ainakaan yli19mm oo.
    Siinähän on valmiina tyyliin 2.0 ja 2.2 leveetä alla. Eiköhän ne hyvin pelaa nuo RQ:kin.
    Edit. Ja ei mulla ees oo omakohtaista huonoa kokemusta isoista kumeista kapeella vanteella ,mut niinhän ne tietäjät sanoo notta ominaisuudet heikkenee vähän.
    PS: OSTA SE HISSITOLPPA................
    - Fear is a mindkiller -


  27. #897
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Jos ne Spessun vanteet on DT Swissin 4.2d niin sisäleveys on 18mm eikä ainakaan mulla Fat Alberttia 2.4:nä viittinyt paljoa alle 2bar paineilla ajaa. Tuntui nuljulta kun reippaammin taittoi mutkiin. 2.25" toimi paljon paremmin.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  28. #898
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    Jos ne Spessun vanteet on DT Swissin 4.2d niin sisäleveys on 18mm eikä ainakaan mulla Fat Alberttia 2.4:nä viittinyt paljoa alle 2bar paineilla ajaa. Tuntui nuljulta kun reippaammin taittoi mutkiin. 2.25" toimi paljon paremmin.
    Kehät ovat DT Swiss 420 SL:t

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    PS: OSTA SE HISSITOLPPA................
    Ostetaan, ostetaan
    Still rides with 26er

  29. #899
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Mulla jäi "korkeudessa" n.milli tilaa Nomadin takahaarukkaan BC Pro 2.4 RQ:nilla ja tämä aiheutti jatkuvasti ikävää kihnutusta, eikä tuo muutenkaan vakuuttanut ominaisuuksiltaan.
    Olikos sulla tuo nykyinen vaiko edellinen versio Nomadista? Kuvien perusteella edellinen? Lähinnä kiinnostaa, kun Nomadin hankinta ehkäpä kohta ajankohtaista ja paksut nakit pitäis kyllä saada alle mahdollisia hissikeskuskeikkoja ja ehkä myös enskaa varten. Tuo viimeisin versio taitaa ottaa vähän isommat renkaat.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  30. #900
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Olikos sulla tuo nykyinen vaiko edellinen versio Nomadista? Kuvien perusteella edellinen? Lähinnä kiinnostaa, kun Nomadin hankinta ehkäpä kohta ajankohtaista ja paksut nakit pitäis kyllä saada alle mahdollisia hissikeskuskeikkoja ja ehkä myös enskaa varten. Tuo viimeisin versio taitaa ottaa vähän isommat renkaat.
    Ensimmäinen vuosikerta on kyseessä, 2,4 MK:t 1 ja 2 menee heittämällä, kuten 2,5 WTBkin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •