ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 28 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #811
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Ajakaa niitä renkaita vähän sisään ennenkun lähdette räppäämään märkään maastoon.
    Esim 30km tietä tekee jo ihmeitä sivunappuloiden kestävyydelle.
    Vanha mutta lihava.

  2. #812
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Ajakaa niitä renkaita vähän sisään ennenkun lähdette räppäämään märkään maastoon.
    Esim 30km tietä tekee jo ihmeitä sivunappuloiden kestävyydelle.
    Minkälaisesta ihmeestä mahtaa olla kysymys?

  3. #813
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Ohhoh. Kuinkas paljon Dropilla sitä jerkkua oikein löytyikään? Ja maastoajon lisäksi asfaltin kinnausta. Paineet nähtävästi mitättömän ja neurettavan välillä?
    Mun Big Betty trailstar (ei UST versio) oli talven ja alkukesän eturenkaana ja Vuokatin enskakisan viikonlopun (100 km) takana ja melkein parin viikon ajot (10h?) sen jälkeen takana. Rengas on todella hyvässä kunnossa ajoihin nähden, nappulat ei ole pyöristyneet oikeastaan kuin nimeksi.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  4. #814
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Joo, mulla on reidet kuin syömäpuikot, eli jerkkua on ainakin yhtä paljon kuin 7 vuotiaalla.

    Huomasin että edessä samat reunanappulat myös ovat murtuneet, eivät tosin yhtä paljoa. Samoin keskinappuloissa on ruvennut näkymään tuota huokoisuutta jolla tuo takarenkaan haperoituminen taisi alkaa.

    edit: ja toi 10h siis maastoa, saman verran myös työmatkaa asfaltilla pk-sykkeellä. Tuntuu että noi hajoaa just kivikossa / juurakossa kun taittuvat

  5. #815
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Tuttua tuo trailstarin reunanappuloiden murtuminen. Jopa edessä murtuvat aika äkkiä.
    onkos kukaan kokeillut sitä schwalben pehmeintä vert-star seosta?
    Tosin muddy maryä köykäisemmissa kumeissa tuo seos ei näytä olevan ees vaihtoehtona.
    Lienee alamäkihommiin tarkoitettu ,mut oishan sitä kiva testata ihan traili/enduro ajossa.
    Voipi pitoa löytyä.
    - Fear is a mindkiller -


  6. #816
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    56
    Oli kyllä positiivinen yllätys ensimmäiset DH vedot pohjoismaissa Wicked Willin 2,5 Vertstar nakeilla. Verrattuna 2,5 super tacky High Rollereihin tuntui, että joka osa-alueella tuli jotakin pientä lisää. Rullasi vähintään yhtä hyvin, kanttauspito bermeissä ihan järkyttävä -> pystyi pitämään huomattavasti matalampia paineita kuin rollerissa, pito myös kivikoissa ja juurakoissa paikoin jopa erinomainen noin matalaksi nappulaksi. Tohon kun märälle kelille kiskasee muddy maryn eteen ja jättää willin taakse niin luultavasti on pitoa "ihan tarpeeksi" lähes joka jannulle.

    Pitänee pistää testiin jossain vaiheessa myös succispyörään kun silläkin on tullut tahkottua high rollerilla melko pitkään. Uusi suosikki on löytynyt.

  7. #817
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Minkälaisesta ihmeestä mahtaa olla kysymys?
    Pilvet väistyy ja taivas aukenee. Myös nappulat pysyvät renkaassa kiinni.

    Esim vanhojen nokialaisten ohjelappusessa(boazobeana,gazzaloddi,nbx) luki että renkaita pitää ajaa tiellä sisään että kumi ehtii tottua taipuiluun.
    Vanha mutta lihava.

  8. #818
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Päätin tilata kokeen vuoksi Spessun Clutch SX renkaat.

  9. #819
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    WTB Exiwolf 29x2.3 (käytännössä jotain 52-54mm leveät) renkuloilla on pito vähän hukassa märällä. Mitä tilalle, vajaa/noin 800g saisi olla kipale ettei paino hirveästi räjähdä käsille.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  10. #820
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Eka lenkki märillä poluilla RQ 2.4" Black Chileillä edessä ja takana, huh huh onpa tuo rengas kyllä kotonaan syksyillä juurakko- ja kivikkopoluilla. Todella iso ero aiemmin alla olleisiin MK 2.4" SS -kumeihin, jotka eivät ihan turhat ole nekään. Meni sellainenkin kivikkopätkä ajamalla mitä ei aiemmin märällä kelillä ole ollut pokkaa edes yrittää

    Asfaltillakin rullaa yllättävän hyvin ja kuvio on hiljaisempi kuin MK:ssa. Aika raskaaltahan nuo tuntuivat, ohjaustuntumakin on hitaampi. Fillari on melkein 650B noiden kanssa. :P

  11. #821
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    RQ on kyllä pitoonsa nähden tosi hyvin rullaava kumi, ei meinaa tajuta että on kilon ankkurit alla.

    Jännittää miten noi clutchit tulee toimimaan, pitoa märässä tunnutaan kovasti kehuttavan.

  12. #822
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Haluaisko joku lainata yhtä 2.4 RQ:sta? Ihan vaan, että voisi testata mahtuu tuollainen pyörimään Spessun takahaarukassa. Epäilys on kova, mutta eipä siinä mtn häviä jos kokeilee.. paitsi ehkä asennuskaljat
    Nappulakenka muokkasi tätä : 10.08.2011 at 13.37
    Still rides with 26er

  13. #823
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958


    Mulla jäi takakolmion reunaan 2.4" RQ:n kanssa 1mm tilaa, 2.4" MK:n kanssa sitä oli varmaan 10mm. Toiset tykkää muhkummasta vai miten se menikään...

    Ei muuten mitään hajua minkä kokoisena tuo kuva tulee kun uploadaa sen suoraan tapatalkilla, mutta kokeillaan...


  14. #824
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo, Kalajavri
    Viestit
    254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    WTB Exiwolf 29x2.3 (käytännössä jotain 52-54mm leveät) renkuloilla on pito vähän hukassa märällä. Mitä tilalle, vajaa/noin 800g saisi olla kipale ettei paino hirveästi räjähdä käsille.
    Itse tilasin samantyyppisillä motiiveilla Nobby Nic 29x2.25:et, täältä. Saas nähdä auttaako vaivaan, mutta painokriteerisi nämä aikakin täyttäisivät (luvattu 650g).
    Irtopyöräilijä

  15. #825
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjpk Katso viesti
    Itse tilasin samantyyppisillä motiiveilla Nobby Nic 29x2.25:et, täältä. Saas nähdä auttaako vaivaan, mutta painokriteerisi nämä aikakin täyttäisivät (luvattu 650g).
    Mittaatko leveyden jahka tulevat. Voisi kyllä laittaa itsekin, vähän jo noita sillä silmällä katselinkin...

    Edit: oho en muistanukkaan että kysyin jo kerran tuota samaa, silloin löytyi linkki arvosteluun jossa väitettiin olevan 57mm. Yllätvän hyvin siis 2,25"
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  16. #826
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    WTB Exiwolf 29x2.3 (käytännössä jotain 52-54mm leveät) renkuloilla on pito vähän hukassa märällä. Mitä tilalle, vajaa/noin 800g saisi olla kipale ettei paino hirveästi räjähdä käsille.
    Panan Rampage 2.35x29 on mulla toiminut hyvin. Ei mikään xc-rengas mut syksyn polun kiertoon oikein sopivat. Toimii litkutettuina myös.

  17. #827
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jännittää miten noi clutchit tulee toimimaan, pitoa märässä tunnutaan kovasti kehuttavan.
    Varmaan kovin samanlainen kuin Chunder SX. Pitää. Ilmatila on reilu == hankala puhkoa. Ei rullaa mihinkään. Mun suosikkitakarengas märälle juurakolle ja kivikolle jos ei tartte polkea kelloa vastaan.
    --

  18. #828
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kuitenkin vaikutti että kaikki jotka on kokeillut noita molempia pitivät clutchista enemmän...

    Mut joo, ehkä 50/42 seoksilla ei voi mitenkään saada kovin rullaavia renkaita, erityisesti kun painavat kilon kappale.

  19. #829
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Vuoden RQ 2.4 ust kauden jälkeen laitoin alle jotain muuta. Eteen MM 2.4 ja taakse BB 2.4. Molemmat 2.4 ust-versioita Trailstar-seoksilla. Eilisen kosteahkon metsä- ja kallioajelun perusteella pito vaikutti olevan kunnossa. Tosin renkaat olivat pakasta vedetyt ilman minkäänlaista sisäänajoa. Paineet edessä ja takana 1.9 bar:ia. MM edessä on sivunappuloidensa ansiosta huomattavasti paremmin ohjautuva kuin RQ. BB takana tuntui pitävän myös hyvin. Trailstar-seos tuntui olevan pehmeämpi ( ainakin keskiosasta ) verrattuna RQ:n Black Chiliin. Ensimmäinen kosketus hiekkatiehen tuntui siltä kun alla olisi ollut Maxxiksen ST-seoksella olevat renkaat. Sen verran tuntui tavaraa tulevan renkaista. Ainakin kulunut RQ rullaa takana paremmin kuin BB näin ensikokemukselta. Mietityttää vaan, että minkälainen ankkuri tuo Vertstar-seos oikein on?. No niitä ei ust-kumeissa taida ollakaan. Kokonsa puolesta molemmat Schwalbet on kuin lampaan tissit verrattuna Continentaleihin.
    MPI muokkasi tätä : 11.08.2011 at 12.44
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  20. #830
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Onko kenelläkään kokemusta Bontragerin XR1 team issuesta märällä? Kuivalla pitävät metsämaastossa oikein mukavasti ja rullaavat erittäin hyvin. Irtohiekalla lipsuvat. Mudassa tuollainen tiheä ja matala nappula ei takuulla toimi, mutta entä märällä polulla? Voisi kuvitella, että tiheä kuvio puree hyvin kaikkeen ulottuvilla olevaan jos paineet ovat riittävän matalat. Tai sitten ei. Mietin vaan, että pitääkö suosilla lähteä ostamaan isompinappulaista rengasta syksyn polkukurvailuun.

  21. #831
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Bontragerin XR1 team issuesta märällä? ...
    On. Periaatteessa kirjoittamasi pitää paikkansa, mutta vaan tiettyyn rajaan asti. Märissä juurakoissa ja kallioilla
    nuo(kin) on vallan lystit ajettavat, mut toimivuus edellyttää käyttöä vain takakumina, suht matalaa painetta
    sekä renkaan kääntöä nurinpäin eli se rotation-nuoli taakkepäin. Edessä nuo on märällä nou-go, kanttipitoa ei ole.
    Pelkkä kumi ei märässä juurakossa tai kivessä vielä tarjoa riittävää pitoa, siksi se nappulan pystysuora kantti
    tarvitaan vetopidon turvaamiseksi.

    Kuvioltaan vastaavia kumeja ovat Maxxiksen Larsen-TT sekä Kendan Slant-6, jotka molemmat ajavat noissa
    ominaisuuksissa ja noin käytettynä tuon bontin ohi.

    Jos painoa kuskilla sen verran vähän et arvaa ajella 1.6-1.8barin paineilla tai jopa niiden alle, niin kokeilla
    kannattaa. Ellei, niin vähemmällä pääsee kun hankkii isompinappulaisen renkaan.

  22. #832
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Jos painoa kuskilla sen verran vähän et arvaa ajella 1.6-1.8barin paineilla tai jopa niiden alle, niin kokeilla
    kannattaa. Ellei, niin vähemmällä pääsee kun hankkii isompinappulaisen renkaan.
    Kiitokset. Noin 90kg rasvaa ja jäykkäperä...siis rengaskauppaan.

  23. #833
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Jos painoa kuskilla sen verran vähän et arvaa ajella 1.6-1.8barin paineilla tai jopa niiden alle, niin kokeilla
    kannattaa.
    Kummallinen väite, miksi rengas toimisi ainoastaan tuolla painevälillä kuskin painosta riippumatta? Se ehkää toimii sinulla juuri noilla paineilla, mutta painavampi kuski vaatii kovemmat paineet, että renkaan kontaktipinta on samankokoinen/muotoinen kuin sinulla noilla paineilla.

  24. #834
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Kummallinen väite, miksi rengas toimisi ainoastaan tuolla painevälillä kuskin painosta riippumatta? Se ehkää toimii sinulla juuri noilla paineilla, mutta painavampi kuski vaatii kovemmat paineet, että renkaan kontaktipinta on samankokoinen/muotoinen kuin sinulla noilla paineilla.
    Ei mahda olla eka kerta tään foorumin historiassa et täällä esitetään kummallisia väitteitä

    Olet oikeassa. Raskaampi kuski tarttee kovemman paineen kun minä et renkaan kontaktipinta on samankokoinen/muotoinen kun mulla.
    Mut mulle toi kontaktipinta riittää, raskaalle ei riitä. Se tarttis isomman. Jonka saa vaan kun paineet on pienemmät.
    Kuskeja on monenpainoisia, hevimmät painaa tuplasti sen mitä me aliravitut ja katsos kummaa, märissä juurakoissa ja
    kivikoissa kun ajellaan niin kummasti ne rengaspaineet vaan tahtoo olla samalla hehtaarilla.

  25. #835
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Olet oikeassa. Raskaampi kuski tarttee kovemman paineen kun minä et renkaan kontaktipinta on samankokoinen/muotoinen kun mulla.
    Mut mulle toi kontaktipinta riittää, raskaalle ei riitä. Se tarttis isomman. Jonka saa vaan kun paineet on pienemmät.
    Kuskeja on monenpainoisia, hevimmät painaa tuplasti sen mitä me aliravitut ja katsos kummaa, märissä juurakoissa ja
    kivikoissa kun ajellaan niin kummasti ne rengaspaineet vaan tahtoo olla samalla hehtaarilla.
    Vähän ristiriitaista stooria. Eihän pinta-ala vaikuta kitkaan.
    Toisaalta, mulla on painoa tällä hetkellä karvan alle 90kg, pyörä painaa +16kg ja paineet pyörii siellä 1,6-1,8 haarukassa. Sisäkumilla.
    Eli joo, kontaktipinta on varmaan reilumpi kuin sulla, mutta mites noi paineet? "Aliravittu" toki voi olla puhujasta riippuen vaikkapa alle satakiloinen... mitä tarvii painaa että niitä pitäis nostaa?
    Rengasrikkoja? En muista koska viimeksi. Tai muistanpas, siitä on kauan. Olikohan -09.
    Kaar ittelles vaa

  26. #836
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Vähän ristiriitaista stooria. Eihän pinta-ala vaikuta kitkaan.
    Toisaalta, mulla on painoa tällä hetkellä karvan alle 90kg, pyörä painaa +16kg ja paineet pyörii siellä 1,6-1,8 haarukassa. Sisäkumilla.
    Eli joo, kontaktipinta on varmaan reilumpi kuin sulla, mutta mites noi paineet? "Aliravittu" toki voi olla puhujasta riippuen vaikkapa alle satakiloinen... mitä tarvii painaa että niitä pitäis nostaa?
    Rengasrikkoja? En muista koska viimeksi. Tai muistanpas, siitä on kauan. Olikohan -09.
    Aarrrgghh - luovutan. Kaima käytti kitka-kortin

    Tuosta kontaktipinta-alalle osuvien nappuloiden käyttäytymisestä pienemmän tai sit isomman paineen alla vois
    teoretisoida loputtomasti, mut itse en nyt jaksa. Päätäkin särkee.

    Mut kuten totesit, sun ajomassa on reilu 100kg, mulla reilu 20kg sen alle. Silti meillon approx samat rengaspaineet.
    En tiedä millä kumilla ajat, mut väitän et jos laitetaan molemmat alle noi XR1:t niin
    a) noilla 1.6 - 1.8bar paineilla minä ajan ja sinä paikkaat kumia
    b) jos nostat painetta sellaiseksi että XR1 ei sulla taitu alle ja kestää pidempään kun ekan kovempivauhtisen kivikon,
    niin sulla ei juuri pitoa siinä ole

    Summa summarum: kevyellä XR1- tyyppisellä xc-kisakumilla ei saa märkäpitoa juurakossa / kivikossa aikaiseksi kun
    ne jotka voi käyttää riittävän pientä painetta siinä. Tämä pätee siis meihin tavan kuolevaisiin, ajomies ajaa sit millä tykkää.

    Muoks: tässä nimenomaisessa yhteydessä "aliravittu" tarkoitti itseni painoisia ja kevyempiä kuskeja - toi kysymys painon
    ja rengaspaineen noston suhteesta on paitsi vaikea myös aika mielenkiintoinen - jos pysytään tässä säikeen aiheessa eli
    foorumilaisten ajamisessa märillä juurakoilla ja kivikoilla, niin vois hiukan yksinkertaistettuna väittää et kaikki ajaa alle 2bar
    paineilla ja pääosa ~1.5bar paineilla. Isomman massan omaavat tarttevat tuohon tukevampaa ja raskaampaa rengasta, et
    muut tarvittavat ominaisuudet täytyy ja kevyillä kuskeilla pelaa paremmin pienemmät kumit.


    PaH muokkasi tätä : 12.08.2011 at 10.28

  27. #837
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Sen verran toki tein taustatyötä, että tsekkasin tuon XR1 renkaan leveydet. 2,4" löytyy ja se on oikeastaan kapein (tai 2,35") jolla edes harkitsen ajavani kyseisellä pyörällä.
    2,1" xc-nakit löytyy sit jäykkäperästä, mut ei mua sen kanssa kivikko ihmeemmin kiinnosta, vaikka ei niitä sentään kierretä. Siinä paineet lähentelee kahta baria.
    Kaar ittelles vaa

  28. #838
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Eilen lenkki RQ 2.2 blackchili renkuloilla ja ensimmäinen teko kotiin tullessa oli heivata eturengas pois ja tilalle Muddymary gooleyglue seoksilla. Mittasin rubberqueenin ja kaposet ne reunanappulat on. 54mm ja kyljet 57mm, ei ihme että ohjautuu välillä mihin sattuu, siis kuskissa ei ollut mitään vikaa . Kulutuskestävyys noissa RQ kumeissa on ollut niin hyvä, että se jo kertoo ettei mistään märänkelin renkaasta ole kysymys.

  29. #839
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteebee Katso viesti
    ...tilalle Muddymary gooleyglue seoksilla...
    Vastaako tuo Gooey Gluey - seos nykyistä Vertstaria....
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  30. #840
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    joo, vastaa se

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •