Mun kokemusten mukaan GPS toimii useimmiten varsin hyvin. Ääritapauksissa tosin matka voi heittää helposti 5% ja joskus jopa lähemmäs 10%. Harrastelijanakin sillä on minulle merkitystä oliko nopeuteni 25km/h vai 27,5km/h (jälkimäinen +10%). Jos ääriesimerkit jättää pois, niin yleensä tuo on suht ok.

Ah, sitten kokemuksia tehomittarin kanssa ajelusta. Jos tehomittari (esim. kammissa oleva) antaa kadenssia, niin garmin käyttää sitä ainakin, jos nopeus/kadenssi-anturista ei tule ollenkaan kadenssi-signaalia. (Jätin polkimen magneetin asentamatta koemielessä).

Tehomittarin kanssa pääsee heti tutustumaan insinöörin idiotismeihin eli vakiona annettaviin valintoihin. Tehon saa näkyviin watteina, %-FTP:stä ja tehoalueena. Kätevää. Jos taas haluaa keskiarvottaa dataa yhtään, niin 3s ja 30s ovat ainoat keskiarvotukset ja niitä saa vain wateille. Vaikkapa 3s keskiarvotettu %-FTP:stä puuttuu. Tämä on varsin kiusallinen piirre, koska minä suosisin % FTP:stä (tai tehoaluetta), mutta käyttäisin mielellään jotain 3-5s keskiarvotusta.

Tehohälytykset tuntuisivat tulevan 3s keskiarvotetusta datasta. Mittari siis piipittää pienistäkin hetkellisistä piikeistä. Mitään asetusta tälle ei tietenkään ole.

Tulen tuon kanssa toki toimeen enkä kadu ostostani. En silti mielellään laskisi ja opettelisi muistamaan watteja, mutta näköjään pakko. (Miksei tuolle voi olla kahta asetusta: mitä yksikköä näytetään ja mitä keskiarvotusta.. puuh.)