GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 8 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1300

Aihe: Teltta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Kevythän toi on ja halpa,miten kovassa tuulessa käyttäytyy? pysyykö muodossaan.
    Tuota vois joskus kokeilla,ei paljoa repussa paina,saman kun mun Haltin multisport jonka hankin ihan kurjistelun takia,lyhyet reissut tuntuu paaaljon pitemmiltä.
    En ole vielä kokeillut kovassa tuulessa (mikä se nyt tarkoittaa). Kerran on ollut noin (epätarkka arvaus) 10-12 m/s eikä se paljon vaikuttanut telttaan. Porukka kyllä käyttää sitä ihan oikeilla vuorilla, joten luulisin että se toimii.

Muistaakseni Halti Multisport on aikamoinen ruumisarkku.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    En ole vielä kokeillut kovassa tuulessa (mikä se nyt tarkoittaa). Kerran on ollut noin (epätarkka arvaus) 10-12 m/s eikä se paljon vaikuttanut telttaan. Porukka kyllä käyttää sitä ihan oikeilla vuorilla, joten luulisin että se toimii.

Muistaakseni Halti Multisport on aikamoinen ruumisarkku.
    Ruumisarkku *heh*olet oikeassa,TapioH kanssa yx vuosi norjassa ies-järven yläpuoleisella pohjois-rinteellä mun teltta repesi,tää on sitä "seikkailua" parhainmillaan.

Jep laitetaan teltta harkintaan!
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Haltin valtti on hinta. Omani on ensimmäistä erää, jota sai aikoinaan todella halvalla Partiovarusteesta. Mainostivat jo uutta versiota, joka oli vahvistettu. On tuo kuitenkin palvellut hyvin kevyessä käytössä jo vuosia.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Tarptentin Rainbowsta pari ajatusta, ja parista muustakin sooloasumuksesta...

Tilasin sateenkaaren loppukeväästä keventelyinnostuksessa, ja tulihan tuo aika pikaisesti. Valitettavasti vain lähettivät kappaleen jossa olivat ommelleet vekin pohjakankaaseen, sellaisen joka estää teltan pystytyksen. Eli laaduntarkkailu ei kovasti vakuuta. Kuten ei myöskään viesteihin vastaaminen ja asenne - vastaukset ovat kestäneet, tylyä asennetta/välinpitämättömyyttä, ei mitään pahoitteluja jne. Nyt olen tarjoamassa sitä korjattavaksi Laatutelttaan, Tarptent sitten katsoo korvaavatko kulut.

Yksittäistapaushan tämä, mutta ei nyt positiivisimpia kokemuksia.

Itse Rainbow tuntuu odotetusti tosi kevytrakenteiselta, ja en kyllä ihan vähällä lähde tuolla avomaastoon. Semminkin kun keväällä pienessä myrskynpoikasessa huomattavasti tukevammasta teltasta (Helsport Ringstindt) paukahti kaari poikki. Luotto meni vaikka korjattua saa.

Nyt mennään kolmikaarisella geodeetilla Hilleberg Soulolla, ja maksetaan kovaa hikiveroa (paino 2,3kg) ja kärsitään lievästä ahtaanpaikankammosta. Mutta onhan todella vakaa ja luottamusta herättävä asumus niin kokonaisuutena kuin yksityiskohdiltaan. Myös tuulettuvuus on IMO tuohon Helsportin Akto-tyyppiseen telttaan verrattuna selkeästi parempi.
    Irtopyöräilijä

Pari kesää käytössä ollut Helsport Ringstind 2 alkoi mystisesti porsimaan kaaren kohdalta. Erään liikken esitteessä mainittiin 5 v takuu? Täytyy arjen tullen alkaa kyselemään pitääkö tuo paikkansa.

Helsportin sivujen mukaan takuu tosiaan on 5 vuotta.
    Irtopyöräilijä

nojoo Guest
    http://www.outdoorfair.de/epages/611...Bivi-Gr%C3%BCn

Siinäpä olisi nasakka yhden hengen teltta, painoa alle kilon. Ja toimitetaan Suomeenkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nojoo Katso viesti

Siinäpä olisi nasakka yhden hengen teltta, painoa alle kilon. Ja toimitetaan Suomeenkin.
    kallis ja liian iso ja painava..

Mulle tuttu teki Haltilla Bivin(ruumispussi) mittojen mukaan.

3:na vuotena mulla ollu se talvileirissä,pakkasta -24 ja nyt oli tammikuussa noin(8-10 astetta) vaan.
    ellmeri muokkasi tätä : 13.08.2011 at 18.03
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nojoo Katso viesti
    Näyttää ihan ruumispussilta. Mahtuukos tuolla edes iltakaakaota keittelemään saatikka sadeaamun puuroja?
    Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

nojoo Guest
    Onko sillä nyt niin hirveästi merkitystä miltä se teltta näyttää jos se on muuten sopiva? Siitä olen samaa mieltä, että ei sitä kovin montaa viikkoa viitsisi tuollaisessa tunnelissa pötkötellä putkeen.

Ja myyväthän marketitkin tosi edullisia telttoja joissa kelpaa lämpimällä ja kuivalla kesäsäällä majailla oikein hyvin, ovat usein riittävän tilaviakin, mahtuu keittelemään puurojakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Pari kesää käytössä ollut Helsport Ringstind 2 alkoi mystisesti porsimaan kaaren kohdalta. Erään liikken esitteessä mainittiin 5 v takuu? Täytyy arjen tullen alkaa kyselemään pitääkö tuo paikkansa.
    ...
    Olin itse kuvitellut että Helsportin laatu vastaa Hillebergin laatua, mutta ehkä näin ei ole. Tai sitten tämä on yksittäistapaus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjpk Katso viesti
    ...
    Itse Rainbow tuntuu odotetusti tosi kevytrakenteiselta, ja en kyllä ihan vähällä lähde tuolla avomaastoon. Semminkin kun keväällä pienessä myrskynpoikasessa huomattavasti tukevammasta teltasta (Helsport Ringstindt) paukahti kaari poikki. Luotto meni vaikka korjattua saa.

Nyt mennään kolmikaarisella geodeetilla Hilleberg Soulolla, ja maksetaan kovaa hikiveroa (paino 2,3kg) ja kärsitään lievästä ahtaanpaikankammosta. Mutta onhan todella vakaa ja luottamusta herättävä asumus niin kokonaisuutena kuin yksityiskohdiltaan. Myös tuulettuvuus on IMO tuohon Helsportin Akto-tyyppiseen telttaan verrattuna selkeästi parempi.
    Kyllä kai Helsport Ringstind pitäisi olla teltta johon voi luottaa melkein missä tahansa oloissa. Oliko tämä Light- vai Superlight-versio? Jos ei tämäntyyppisiin telttoihin voi luottaa, lähes kaikki muutkin teltat jää pois. Jäljelle jää sitten Hillebergin kupolit, ja jotkut muut vuoristoteltat.

Vähän minä olen pohtinut teltta-asiaa itsekin. Jos vaikkapa haluaisin lähteä keväällä kokeilemaan Käsivarren moottorikelkkareitit Puggilla, niin siihen minulla ei ole tällä hetkellä sopivaa teltta. Halti Alfa Xpd 3 Pro löytyy, mutta se on kohtalaisen painava (~3,7 kg). Hilleberg Jannu olisi kevyempi, ja kestää kai mitä tahansa myrskyjä, mutta lienee kohtalaisen ahdas kahdelle hengelle. Allak on hiukan painavampi, ja tilaa on kai saman verran tai hiukan vähemmän.

www.yetirides.com

Pari kesää käytössä ollut Helsport Ringstind 2 alkoi mystisesti porsimaan kaaren kohdalta.
    Näyttää siltä kuin telttaa olisi hangattu maata vasten kaari tunnelissa paikoillaan. Kenties pystytysproseduurissa vikaa? On kyllä muutenkin laitettu todella ohutta kangasta kaaren kohdalle. Kevyttä ostaa, niin ohutta ja heikkoa saa.

Mun Hilleberg Keron 4 GT on varmasti 15 vuotta vanha ja se on edelleen lattiaa luukuunottamatta uuden veroisessa kunnossa. Juu, on sitä käytettykkin aina välillä.

Hilleberg Jannu olisi kevyempi, ja kestää kai mitä tahansa myrskyjä, mutta lienee kohtalaisen ahdas kahdelle hengelle. Allak on hiukan painavampi, ja tilaa on kai saman verran tai hiukan vähemmän.
    Mää valitsisin Allakin näistä kahdesta, koska siinä ei tarvi viritellä liepeitä maakiiloilla, eli malli on kokonaan itse seisova. Kahdesta etutueltasta on hyötyä jos on kaksi itsenäistä kulkijaa tai tuulen suunta vaihtuu yöllä ja haluaa suojan puolelta ulos. Jos maakiilat hyväksytään joka tapauksessa, niin Nammatj 2 on nopeampi ja helpompi pystyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Näyttää siltä kuin telttaa olisi hangattu maata vasten kaari tunnelissa paikoillaan. Kenties pystytysproseduurissa vikaa? On kyllä muutenkin laitettu todella ohutta kangasta kaaren kohdalle. Kevyttä ostaa, niin ohutta ja heikkoa saa.

Mun Hilleberg Keron 4 GT on varmasti 15 vuotta vanha ja se on edelleen lattiaa luukuunottamatta uuden veroisessa kunnossa. Juu, on sitä käytettykkin aina välillä.
    Mietin itsekkin mikä ihme tuon vaurion on saanut aikaan ? Maata vasten sitä ei ainakaan ole hinattu. Pystytys on niin simppeli etten edes minä voi siinä tumpeloida. Ainut virhe pystytyksessä voi tulla jos kaari ei menekkään perille sille tarkoitettuun pesään ja toinen kaaren pää sullotaan väkisin tuppensa, mikä aiheuttaa ylikiristyksen. Purkuvaiheessa kaari saattaa "katketa" ja kangas jäädä liitoksen väliin. Tuotakaan ei liene tapahtunut, koska kaari on erillisessä tunnelissa ja se on täysin ehjä. Mietin sitäkin josko lintu tai orava olisi keikkunut teltan katolla, mutta jälki ei ei täsmää ? Ihmettelin parilla viime reissulla, kun sateisen yön jälkeen oli vesipisaroita sisäteltan katolla. Ensin ajattelin, että se on ulkoteltasta tippunutta kondenssivettä, mutta kuivana tehty tarkempi tutkimus osoitti kankaan hapertuneen aivan puhki.
    Laitoin kuvia ja käytökertomuksen Retkiaittaan, mistä teltta on ostettu. Katotaan mitä vastaavat?

Telttani on Helsport Ringstind Light 2

Vanhoista teltoista: mullakin on vuosimallia -83 Fjällreven täysin tikissään!

Kyllä kai Helsport Ringstind pitäisi olla teltta johon voi luottaa melkein missä tahansa oloissa. Oliko tämä Light- vai Superlight-versio? Jos ei tämäntyyppisiin telttoihin voi luottaa, lähes kaikki muutkin teltat jää pois. Jäljelle jää sitten Hillebergin kupolit, ja jotkut muut vuoristoteltat.
    Meikäläisen kaarestaan pettänyt ja hieman kankaista revennyt Ringstind 2 on "Light", vuodelta 2009. Tokihan tuolla oli takanaan reissuöitä reilun kahden kuukauden edestä, joten voi olla että kaaren materiaali oli jo alkanut väsyä - kuvittelisi että kaaren kokoaminen/purkaminen rasittaa sitä eniten?

Taustoitetaan hieman... Hajoaminen kävi Vätsärissä, Tuulijärven rannan läheisyydessä, harvassa mäntymetsässä. Pystyttäessä tuuli suunnasta x jota vastaan pystytin, illemmalla kääntyi sitten yllättäen puolittain sivuun. Puuskat olivat muutaman sekunnin mittaisia, ja heiluttivat koko rakennetta aika lailla - kunnes sitten muutaman puuskan jälkeen räsähti. Vaikea sanoa miten kova tuuli puuskassa oli, mutta kun siitä lähdin lompsimaan yön selkään kohti lähintä autiotupaa, niin kaatuneita puita ei näkynyt. Sen sijaan seudulta poistuessa näkyi parissa kohtaa tuoreita puunkaatumia. Joka tapauksessa ei mitenkään tavaton keli Suomessa.

Mitä tulee Hillen ja Hellun laatueroon, niin oman kapean (Hilleltä Kaitum 2 ja Soulo; Hellulta tuo Ringstind) ja varmasti värittyneen kokemuksen perusteella ero on varsin selkeä - Hellussa kaikki on astetta lelumpaa ja yksityiskohdat vähemmän mietittyjä.

Yhtenä esimerkkinä se, että Ringstindissä ei harjan tuuletusaukkoa eikä sisäteltan oven hyttysverkkoista yläosaa saa umpeen toisin kuin niissä Hilleissä jotka minulla on; pikkuisen kiusallista kun yöllä tuulen suunta vaihtuu ja alkaa sataa vaakasuoraan, vesi tulee sisään. Toisena esimerkkinä telttanarujen kiristimet jotka Hellussa (ainakin 2009) ovat metallia (hyvä sinänsä), mutta ovat omiaan keittämään telttanaruista siimaspagettia jota on hupaisaa selvitellä kohmeisin sormin; Hillen narut/kiristimet taas eivät jostain syystä pahemmin solmiinnu keskenään. Jne... Myös Hillen lupaus siitä että jokainen teltta koepystytetään tehtaalla sai hieman arvoa tämän Tarptent-episodin kautta.
    Irtopyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Mää valitsisin Allakin näistä kahdesta, koska siinä ei tarvi viritellä liepeitä maakiiloilla, eli malli on kokonaan itse seisova. Kahdesta etutueltasta on hyötyä jos on kaksi itsenäistä kulkijaa tai tuulen suunta vaihtuu yöllä ja haluaa suojan puolelta ulos. Jos maakiilat hyväksytään joka tapauksessa, niin Nammatj 2 on nopeampi ja helpompi pystyttää.
    Oman, kylläkin lyhyen, Soulo-kokemuksen perusteella sijoittaisin Allakiin (nämä kaksi telttaa näyttävät rakenteellisesti kaksosilta, ja esim. pystytykseltään toisiaan vastaavilta). Jos vertaan omien telttojeni tunneli-Kaitumin ja geodeetti-Soulon pystyttämistä, niin sanoisin että Soulon kanssa menee vähän pitempään ja on hieman enemmän näpertelemistä. Toisaalta normaalissa kelissä geodeetin voi kasata jämäkäksi paketiksi ja vasta sitten valita paikka mihin se kiinnittää. Helppouseroa muutamalla ensimmäisellä pystytyksellä toki on, mutta muutaman toiston jälkeen molempien pystyttäminen tulee minusta takaraivosta, vähän väsyneenäkin.
    Irtopyöräilijä

Etsin tuossa taannoin uutta, kevyempää telttaa. Tähän asti on palvellut TNF Merlin 33, joka on muuten vallan hyvä mutta melkoisen iso ja painaa siten 3kg kaikkine rojuineen.

Speksi uudelle oli kevyt, mutta tilava kahden hengen teltta. Täytyy suojata säältä ja itikoilta, eli pelkät maapohjaiset laavut on rajattu pois.

Vaihtoehtoja:

MSR/Carbon Reflex 2. $500, ebay ehkä 300 eur. 1400g kaikkineen. Vain yksi ovi+absidi tavaroille. Ei tuuletusta yläosassa (liekö tarvitseekaan, MSR luulis asian miettineen). Pohja noin 110x210. Absidi 80cm. Mahdollinen ongelma ylimmäisen kepin kanssa? 2011 malli on 100g 2010 mallia kevyempi.

Carbon Reflex 3. $600. ~2000g. 170x220, absidit 80. 2 ovea. Itsestäänseisova. 2011 malli on 100g 2010 mallia kevyempi.

Six Moon Design/Lunar Duo. 1100g pelkkä rätti. Yksikerrosteltta itikkaverkolla. Vaatii joko kävelysauvat tai jotkut muut tolpat 2 kpl. 2 ovea, absidia. On tilava, 229x137, korkeus 114, 80cm absidit. $310, 330 eur trekking-lite.de.

Tarptent/Double Rainbow. 1170g. Yksikerrosteltta itikkaverkolla. 127x224, korkeus 109. 2 ovea, isoa absidia.

Big Sky International/Revolution 2P. 1320g-1600 riippuen versiosta, 2 kerrosteltta, itsestäänseisova. 117/142x213. 2 ovea, absidia. Saatavuusongelmia? Ilmeisesti melko hyvä teltta.

Vaude/Power Lizard UL. 1050g. Shelby 370 eur. Jalkopää vain 90cm. 1 absidi. Ilmeisesti enempi 1h teltta.

Jos oikein ymmärsin, niin teltan tulli on 12%, alv 23. Postit jenkeistä vajaat $50.

Hyödyllinen linkki:
    http://www.backpackgeartest.org/reviews/Shelters/
    jesh muokkasi tätä : 15.08.2011 at 17.39 Syy: linkki, typo

Retkiaitta tarjosi taisi olla reilu viikko sitten Power Lizard UL 359€,norm hinta 400€,onko kellään moisesta teltasta kokemuksia?
    retkupyöräilijä

...mutta kuivana tehty tarkempi tutkimus osoitti kankaan hapertuneen aivan puhki.
    Kankaan hapertumisesta pukkaa mieleen kysymys, millaisessa käytössä teltta on ollut? Onko se saanut kovinkin paljon nauttia kesäpäivän auringonpaisteesta ja UV-säteilystä? Siis onko seissyt viikkoja pystytettynä vaikkapa puutarhassa tai leirintäalueilla?
    -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jesh Katso viesti
    MSR/Carbon Reflex 2
    Bergzeitilla on aika maltilliset eurohinnat MSR:lle. Vähän reilun viikon kesti toimitus kun viimeksi tilasin tuolta.

Mites sitten esimerkiks Golite Shangri-la 3 ja sille sisäteltta. ~2000g, aivan törkeen tilava, ei absidia eikä seiso itsekseen. <300e.
    --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Kankaan hapertumisesta pukkaa mieleen kysymys, millaisessa käytössä teltta on ollut? Onko se saanut kovinkin paljon nauttia kesäpäivän auringonpaisteesta ja UV-säteilystä? Siis onko seissyt viikkoja pystytettynä vaikkapa puutarhassa tai leirintäalueilla?
    Laskeskelin, että teltta on ollut pystyssä alle 20 vrk ja tuosta märästä ehkä kolmasosa suorassa auringonpaisteessa. Ymmärtääkseni tuolla "aurinkohoidolla" ei pitäisi vielä noinkin hinnakkaan teltan hapertua käsiin.

Tänään Retkiaitta pyysi lähettämään teltan heille ilmaisella askaspalautuksella. Sähköpostiin vastattiin heti ensimmäisen arkipäivän aamuna! Ei paha, siihen nähden mitä esim. f-foorumilta on saanut lukea firmojen tavasta vastailla asikkaiden tiedusteluihin. Odotellaan mitä jatkossa tapahtuu.

Etsin tuossa taannoin uutta, kevyempää telttaa. Vaihtoehtoja:

Vaude/Power Lizard UL. 1050g. Shelby 370 eur. Jalkopää vain 90cm. 1 absidi. Ilmeisesti enempi 1h teltta.
    Mä ottaisin NYT ton. Ens kesään mennessä olen varmaankin taas eri mieltä... jahkailun takia viime reissukin piti mennä lainateltalla.

Sun listalta muuten puuttuu Terra Nova Laser Comp, esim tässä. Tai saman firman Photon 2... alle kilo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti Heikkinen Katso viesti
    Retkiaitta tarjosi taisi olla reilu viikko sitten Power Lizard UL 359€,norm hinta 400€,onko kellään moisesta teltasta kokemuksia?
    Hyvä hinta, osta pois. Ei ole kokemusta, mutta viime fillarimessuilla tuollainen oli varuste.netin osastolla esillä ja jotenkin vakuutuin, että tuo vois olla mun kevytteltta. Olisin ostanut sen näytekappaleen, mutta se oli jo myyty

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nojoo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    kallis ja liian iso ja painava..

Mulle tuttu teki Haltilla Bivin(ruumispussi) mittojen mukaan.

3:na vuotena mulla ollu se talvileirissä,pakkasta -24 ja nyt oli tammikuussa noin(8-10 astetta) vaan.
    Ostin vuosi takaperin: Tarptent Contrail
    Se on vähän hintavampi kun tuo vaude, muistaakseni vajaa 200€ postien kanssa, mutta ihaile painoa(700g) ja tilavuutta!

Pitää sadetta ja on jopa pieni eteinen jossa voi keittää aamupuurot!
    Itte oon tykänny. Kovalla tuulella/ sateella joutuu vähän harjoittelemaan keppien kulmaa että vettä ei valu sisään. Mutta kun ne saa oikeen niin toimii hyvin.

Nukuttiin siinä neljä yötä 2henkilöä tässä kesällä. Miehen kanssa en ehkä kahdestaan sinne änkeisi.

Ostettiin meidän talouteen tuollainen Oulusta (halvemmalla). Kerran on rouvan kanssa koeyövytty ja hienosti mahduttiin. Tuon painoiseksi yllättävän tilava. Helppo pystyttää ja varsinkin kantaa :-).

Etsin tuossa taannoin uutta, kevyempää telttaa. Tähän asti on palvellut TNF Merlin 33, joka on muuten vallan hyvä mutta melkoisen iso ja painaa siten 3kg kaikkine rojuineen.

Speksi uudelle oli kevyt, mutta tilava kahden hengen teltta. Täytyy suojata säältä ja itikoilta, eli pelkät maapohjaiset laavut on rajattu pois.
    Tästä Hillebergin ens vuoden keveisiin malleihin. Ilmoitetut "minimum weight" painot ovat sitten ilman kiiloja ja pusseja. Telttakaaret on laskettu mukaan ja Hillellä nuo painot yleensä pitävät varsin hyvin kutinsa. Vaan lienevätkö sulle liian painavia.

...
    Vähän minä olen pohtinut teltta-asiaa itsekin. Jos vaikkapa haluaisin lähteä keväällä kokeilemaan Käsivarren moottorikelkkareitit Puggilla, niin siihen minulla ei ole tällä hetkellä sopivaa teltta. Halti Alfa Xpd 3 Pro löytyy, mutta se on kohtalaisen painava (~3,7 kg). Hilleberg Jannu olisi kevyempi, ja kestää kai mitä tahansa myrskyjä, mutta lienee kohtalaisen ahdas kahdelle hengelle. Allak on hiukan painavampi, ja tilaa on kai saman verran tai hiukan vähemmän.
    Punnitsin Halti Alfa XPD 3:n. Ei se itse asiassa ole mahdottoman painava. Mukaan lukien 23 maakiilaa ja painava pakkauspussi (120 g) se painaa 3260 g. Ei taida olla mitään järkeä ostaa Allakia tai vastaavaa. Tuulta se kestää käsittääkseni hyvin, muotohan on hyvin aerodynaaminen, telttanaruja on reilusti ja telttakangas on tässä versiossa vahva. Toisessa päässä saa tuuletusaukot täysin kiinni, mutta eteisessä on hyttysverkko, joka voi päästä läpi tietyntyyppistä lunta. Tarttis ehkä ommella jotain.

Minulla on myös Golite Shangri-La 5, joka ei paljon paina. Jotkut ovat käyttäneet sitä kunnon myrskyssä, mutta olen itse skeptinen.

www.yetirides.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti laser500 Katso viesti

Nukuttiin siinä neljä yötä 2henkilöä tässä kesällä. Miehen kanssa en ehkä kahdestaan sinne änkeisi.
    En nukkuisi minäkään miehen kanssa tuossa teltassa,naisen kanssa mitään ongelmaa.... ehkä?
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

kuva nips

No niin, nyt on sitten uusi teltta odottamassa tulevaa kesää. Kestihän se aikansa (4kk) ja oli pientä vääntöä maahantuojan kanssa. He väitti, jotta vaurio olisi syntynyt vääränlaisesta käytöstä? Sovittiin, että teltta lähtee korjaukseen tehtaalle ja jos korjaus on mahdollinen ja kohtuuhintainen jotain 50e+postikulut, niin se lankeaisi maksettavakseni. Kävi kuitenkin niin onnellisesti , että tehtaalta tuli uusi teltta ilman mitään kuluja.

Mulla on wanha Tena Rukka harjateltta 3kg vuodelta 8X.. pitää vieläkin vettä mutta ei itsestään pysy pystyssä vaan kiiloja tarttee. Mutta laatutuote, vähän virittelyä meren kallioluodoilla tarvii.

Nostoa kun kesäkin lähestyy.

Uusi 1 (-2) hengen kevyt (~1kg) teltta olisi tarpeen ja helppoja vaihtoehtoja tuntuisi olevan kaksi:

Terra Nova Laser Comp

tahi

Vaude Power Lizard UL

Onkos kummastakaan mitään tuoreita kokemuksia tai muuten käsitystä etenkin miksi tuotetta pitäisi vältellä? Vai olisiko jotain kiinnostavaa uutta tarjolla (en ole seurannut)?

Tiedän Akton ja sehän olisi toki. On vaan aika paljon painavampi kuin nuo ja ainakin ~25-30% kalliimpi. Keveys on tämän hankinnan pointti ja tulisi kesäkäyttöön ainoastaan, lähinnä pyöräretkille. Järeämpään vuodenaikaan ja kävelyreissuille toinen teltta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •