Namiska asentuu kivasti myös tangon alapuolelle kun laittaa oikean vasemmalle ja päinvastoin. Vipstaaki tulee suoraan peukalon alle kun laittaa kiinnityksen sisimmäksi tankoon, ihan kiinni etuvaihtajanvipuun. Ihan täydellinen se ei ole noin, koska vaihtajan näyttö työntää namiskan aavistuksen kauas peukalosta. Josko sahais näytön huitsiin häiritsemästä. Painaakin varmaan 10g...
Edit: no en montaa päivää myöhässä vastanut
Tonne laitoinkin jo kyssärin tuosta Reverb:n minimipituudesta kun se on täysin ylhäällä, mutta tais olla väärä paikka... Eli mua kiinnostais tietää kuinka pitkä tolppa on kun se painetaan täysin rungon sisään ja se on muutoin yläasennossa. Blur:n runko kun on sellaisen muotoinen, ettei tolppaa ihan hirveesti näy, tulee tosta ongelma. Mitta vois olla esim satulaklampin yläreunasta satulakiskon keskelle. Olisin kovasti kiinnostunut jos joku Reverb:n omistaja voisi tollasen mittauksen tehdä. Kiitti.
Ride and Smile!
Jos nyt yhtään oikein ymmärsin mitä ajat kysymykselläs takaa, niin jos Reverbin asentaa niin alas kun pystyy
(se hopeanvärinen panta pystyputken päässä kiinni) JA satula on ala-asennossa niin mitta siitä putken päästä
kiskon keskelle on ~65mm. Sit kun painaa namiskaa niin että satula on yläasennossa, samainen matka on ~190mm.
Noin mulla. Mitattu Stanleyn rullamitalla äsken.
Olen laittanu itse ton niin, et max korkeus on ~ max korkeus jota voin ajaessa käyttää. Pääosa ajosta tulee
kumminkin ajettua satula etwaksen verran max pituuden alapuolella.
En kyllä nää mitään estettä ettei tuota vois tehdä niinkin (jos runko tms rajoittaa) et max korkeus satulalle on
selvästi suurempi kun mitä voi ajaessa käyttää - ainakin itse säädän penkin sopivalle hollille p*rseellä - namiska
pohjaan ja istumalla penkki alas - kun noston aika tulee, niin namiska taasen pohjaan ja penkki nousee ylös
juurikikin siihen missä p*rse ottaa sen vastaan. Kun korkeus on sopiva, hanikan vapautus ja voila`
P*rseen korkeutta säädän sit niillä juttusilla joiden toinen pää on pedaaleilla
edit: reverbillä toi edellä kuvattu toimii vielä helpommin kun käyttämilläni muilla säätötolpilla, KS:llä tuon
opettelin. Remote-hanikka on vasemmalla (right-handed asennettuna ylösalaisin vasemmalle) eikä tuota
säätelyä enää edes ajattele ...
Ymmärsit kysymyksen oikein vaikka se olikin vaikee sanoiksi muotoilla. Kiitos hyvästä vastauksesta. Kaikki ei tunnu olevan sun kanssa samoilla linjoilla tuota p*rse tuntumalla säätämisestä. Toisaalta testasin inan nostaa viime lenkillä satulaa tuosta alkuperäisestä 185mm mitä se oli. Vähän aluks tuntui vieraalta, mutta kun tohon tottui, ei se missään nimessä tuntunut liian korkealtakaan. Nyt toi pidempi mitta on noin 190mm, myöskin Stanley:llä mitattu.
Tuossa ylläkin oli jo juttua tuosta namiskan laittamisesta "väärinpäin". Ilmeisesti se edellyttää sitä "non"-matchmaker pantaa vai onnistuuko matchmaker:llakin? Sori nyt kun tulee niin nöösikysymyksiä.
Ride and Smile!
Aineskin mulla siitä match-maker-pannasta sai stripattua tuollaisen non_match-makerin kun irroitti ne ylim. heebelit siitä.
Ei mulla vasurilla oo muuta kun ESI:n silikoonigrippi, sit toi nurinpäinen Reverbin namiska ja sen jälkeen Formulan jarrukahva.
Mut mulla ei ookkaan ku 9 vaihdetta jotka vaihtuu oikealla kädellä
Makunsa kullakin miten noita säätötolppia voi tai pystyy käyttämään, mulle toi p*rseellä säätäminen passaa parhaiten ja
siitä on omakohtaista vertailutietoa ja kokemusta noin 1000 ajotunnin verran. Koskaan tuo ei millään tolpalla ole ollut pakkoratkaisu ...
Kyllähän joustotolpan idea on se, että kun nostaa penkin yläasentoon, on se automaattisesti silloin optimi-polkemiskorkeudella. Jos sitä pitää perseellä alkaa hivuttaa johonkin alemmas, niin kyseessä on jo aika paha turvallisuusriski. Saattaa toki olla toimiva vaihtoehto "maisema-ajelussa", mutta ei silloin kun on yhtään kiire (kruiseissa, kisoissa, jne.). Spessulta saa uusia Command Post Blacklitejä kolmella erilaisella penkin säätömatkalla. Idea lienee juurikin ottaa eri korkuiset rungot ja kuskit huomioon.
Mulla on tuo Reverbi asennettuna niin alas kuin vain runkoon (Transition Covert) saa, ja yläasennossaan satula sattuu tulemaan sopivasti sellaiselle korkeudelle että kantapää yltää juuri polkimelle alakuolokohdassa, käytännössä siis tuota ylintä asentoa ei maastossa voi käyttää, mutta siirtymillä se on hyvä. Jos tarjolla olisi ollut, niin olisin ottanut mielummin vain 100mm liikkuvan(125mm sijaan) version, mutta toisaalta nyt kun tuohon on tottunut niin se ei haittaa yhtään.
Olen samoilla linjoilla PaH:n kanssa tuosta korkeuden säätämisestä perseellä. Kun tuota on hetkenaikaa käyttänyt niin homma tulee aikalailla selkärangasta eikä sitä tuu sen suuremmin mietittyä. Käytännössä satulaa tulee käytettyä eri korkeuksilla aika paljon, ja pidän tuota portaatonta säätöä tärkeänä. Sama homma toimi myös kaukosäätimettömällä Joplinilla, tosin tuo kaukosäädin lisää kyllä käytön mukavuutta huomattavasti...
MatchMaker version voi kyllä asentaa myös väärinpäin stongaan jos ottaa ne heebelit irti, mutta luonnollisesti siihen ei saa sitten jarrukahvaa tai vaihtajaa mitenkään järkevästi kiinni...
PS. uusi namiskakin löytyi "kaukosäätimeen", toivon mukaan saapuu ennen Jyväskylän enskakisoja että kerkeää asetamaan...![]()
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Yllättävän korkealle tuo Reverb tulee tosiaan matalimmassakin asennossa, L-koon Pyyssä jää about 4 milliä pelivaraa korkeuteen kun on tämmöinen suht lyhytjalkainen kuski kyseessä.
Viikon testailun jälkeen minulla on semmoinen tuntuma että yläasento pitää olla just se normaali ja oikea polkemiskorkeus koska se on ainoa jonka saa tarkasti kohdalleen. Ei varmaan ole niin väliä tuosta korkeudesta jos polvet on ehjät mutta täällä on tarkkaa.
Avaamatta luulisi että tuon Reverbin korkeutta pystyisi rajoittamaan jollain holkeilla?
Edit: sanoisin että jos tuota kaukosäädintä ei saa normaalilta otteelta käytettäväksi niin hissi jää vähälle käytölle ja ilman kaukosäätöä koko tolppa on turha.
marco1 muokkasi tätä : 09.08.2011 at 00.21
Goodridgen letku+Fibraxin liitin toimii näköjään hyvin yhdessä, nyt tolppa toimii kuin uutena mutta letku ja satulan pään kiinnike on tukevampia kuin alkuperäisenä.
Liitin oli siis tuollainen: http://www.fibrax.com/Cables-&-Spare...duct_info.html
Onko Evans Cycles ainoa paikka mistä tuollaisen Spessun Command Postin saisi hankittua?
Kuinka hyvin näitä hissitolppia muuten saa huollettua kotioloissa?
Still rides with 26er
Kiitos Plussalle.
Kiitos vinkistä! Se mitä äsken tutkin youtuben tarjontaa, niin vaikuttaa ihan mielenkiintoiseltaKokoja näyttäis löytyvän kolmea erilaista ja luultavasti pärjäisin tuolla lyhkäsimmällä, mutta täytyy mittailta jahka ehtii kotio..
Nappulakenka muokkasi tätä : 10.08.2011 at 12.33
Still rides with 26er
- Fear is a mindkiller -
Still rides with 26er
http://www.bikeradar.com/news/articl...rst-look-31283
Kukaan nähny tällasta vielä?
"When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin
Juu kalliita ovat. Varsinkin spessun tolpat. Toiminta on kyllä ollut moitteetonta. Kyllähan se vähän kirpasee kun tolpan hinnalla sais kohtuu keulan tai kiekot.
Täällä on ollut puhetta ,ettei joihinkin runkoihin tolppaa sais niin alas että pystys ajamaan sillä yläasennossaan. Stumjumpperissa tätä ongelmaa ei kyllä oo. Tässä kiinni 100mm command post m-koon rungossa. Säätövaraa on enemmän kun tarpeeks ,enkä oo ees mitenkään pitkäkoipinen yksilö.
![]()
- Fear is a mindkiller -
Tuo vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta. Olenkin ihmetellyt, miksi kaikissa nykytoteutuksissa tuo kaapeli/letku tosiaan pitää vetää sinne liikkuvaan päähän, jolloin ala-asennossa siihen jää melkoinen lenkki. Painokin tippunut tolpasta ja KS muutenkin vissiin tehnyt ihan hyviä tolppia niin menee kyllä yhdeksi ykkösvaihtoehdoista uuteen enskapyörään.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Ainakin Turun Foxcompissa oli jo uusia Spessun tolppia myynnissä...
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Jepjep,
ekan kerran huolsin KS:n kun pikkuisen junnasi, nyt toimii taas ku rasvattu. Pikkuisen se teleskooppiosa yhdessä kaatumisessa pyörähti, mut eipä tuo toimintaan vaikuttanut. En ees muistanu huoltaessa kokeilla kääntää takaisin.
Kovasti tuntuvat nuo hydrauliset vaativan säätöä...![]()
[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
Mulla on myös M-koon runko Elitessä ja tuo perustolppa on säädettynä muistaakseni 3 viivan kohdille(inseam about 76) eli hirvittävän korkealla tolppa ei tälläkään hetkellä ole. Tämän pohjilta olenkin miettinyt, että olisiko esim. 75mm Blacklite sopivampi kuin 100mm? Mites tarkoittaako tuo millimäärä sitä, kuinka paljon liukuputki liikkuu
Satutko muistamaan hintaa, entä mitä kokoja oli hyllyssä?
Still rides with 26er
Mulla 175 mm tolppaa näkyvissä eli 100mm liukuputkee ja 75mm sitä mustaa osaa. Kantsii liikkeessä kokeilla ,että sopiiko 100mm sun pyörään. Pitäs sopia.
jokatapauksessa kannattaa valita tolppa silleen että voit ajaa sillä yläasennossa.
Juu ja tuo millimäärä tarkoittaa just sitä miten paljon tolppa liikkuu.
Jos sulla on tolppaa näkyvissä ees 130-140mm niin 100mm post pitäs mennä.
syklopaatti muokkasi tätä : 12.08.2011 at 15.28
- Fear is a mindkiller -
Onko oikeasti taas, niin et jään tuohon välimaastoon!?Mittasin(pannan reunasta kiskojen puoliväliin) juuri tuon satulatolpan ja sain tulokseksi n. 185mm. Olisikohan matalammasta satulasta apua, onhan toi Spessun satula aika korkea...
Aloin tossa eilen katselemaan noita RS:n ja KS:n tolppia(hinta vaan tuntuu paremmalta), mutta mitäköhän KS mallia Bike Discount oikein myy? Tuotekuvia katsomalla näyttäisi olevan kolmea eri mallia, mutta tuoteselosteissa ei ole mtn tarkempaa kuvausta.
Still rides with 26er
Mulla oli kans toi tolpan mitta aika tarkkaan sama kuin sulla. Testasin ihan pikkasen nostaa tolppaa ja kun huomasin, että ajoasento oli edelleen hyvä uskalsin tilata RS Reverb:n. Sain sen pe ja tänään olis tarkoitus lähteä sillä vähän pidemmälle lenkille, mutta eilisen lyhyen pyrähdyksen perusteella olen tyytyväinen (pimeä tulee jo aikaisin nykyään ;-))
Vähän tuntuu Thomson:n jälkeen, että tolpassa olis klappia, toki siinä inan onkin. Samoin satulan kiinnitys ei ole ihan niin tukeva kuin aiemmin oli. Tosin voi olla, että uutuuden myötä sitä herkistyy kaikille pienille asioille vähän enemmän kunnes hommaan tottuu. Namiskakin on nyt Matchmaker:lla tangon yläpuolella, ei sen käyttö siitä ole mulle ongelma, tosin OTB:ta kandee varmaan välttää.
Kiitos kaikille jotka auttoivat valinnassa noiden mittojen muodossa!
Ride and Smile!
Noniin. viime hetken vinkit valintaan. Bikediscountissa on KindShock Dropzone 199EUR ja RS Reverb 209EUR, CB Joplin 4 on 239EUR eli kallein
KS on hiukka painavampi mutta myös välyksettömämmäksi täällä todettu? Nappi näyttää mukavemmalta mitä CrankBrossilla ja Reverbissä ja punainen värikin natsaa omaan fillariin
Merkkinä tuo KS vähän askarruttaa ja huollettavuus?!
Reverbejä moititaan klappaaviksi ja huoltoa vaativiksi. Tosin osia saa suomesta ja on rokkari nyt ihan tunnettu peli joka suhteessa..
Joplinin huonoksi puoleksi jää vain 100mm:n matka ja korkein hinta. Remoten tikku tuntuu jotenkin epäloogiselta
Antakee ny vinkkiä, sormi on tilausnapilla...
(juu ja livenä ei pääse mitään noista hiplaamaan, täällä perifeeriassa mitään kauppoja ole)
Fillariosasta kandee kysyä kanssa, olis huolto ja tuote samasta paikasta.
Kirjanmerkit