ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 39 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #1141
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Odottelen sitä kisaa, missä David Millar ajaa S5 fillarilla kun sillä on S3 mallissakin -17 kannatin, eikä kovin moni cervelo-proffa taida pitää perus pölykapselia tai yli 5mm prikkaa kannattimen alla. Jotenkin tuntuu, että S5 on tehty turisteille, kun stackia on lisätty ja reachia lyhennetty. Tietty joku -17 asteinen ja 120-140 mm kannatin tohon asennon tuunaa monelle ja ehkä tommonen setti onkin se paras mahdollinen, mutta sitä ei ole meille vielä kerrottu. Ei se niin pahalta livenä näytä, mutta vanhemmat s-sarjalaiset sopivat ainakin mulle paremmin...kaikinpuolin.
    Hesjedal ja Thor ainakin juuri näillä setupeilla. Ihan kovaa menivät silti.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  2. #1142
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Itse päässyt nyt pari lenkkiä ajamaan 56cm S5:lla. 130mm stemmi 6-asteen nousulla ja 5mm spaceri sen alla. Ihan kohdillaan on. Ja muutenkin...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  3. #1143
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumppi Katso viesti
    Hesjedal ja Thor ainakin juuri näillä setupeilla. Ihan kovaa menivät silti.
    Mitähän ketjuja pystyputkeen tai betonia tms tuohon Hesjedalin R5ca:han oikein on laitettu jotta siitä on saatu 6.8 kiloinen? Vai onko nuo muut rungossa kiinni olevat osat niin hirvittäviä ankkureita että kuuskasi täyttyy?

  4. #1144
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Mitähän ketjuja pystyputkeen tai betonia tms tuohon Hesjedalin R5ca:han oikein on laitettu jotta siitä on saatu 6.8 kiloinen? Vai onko nuo muut rungossa kiinni olevat osat niin hirvittäviä ankkureita että kuuskasi täyttyy?
    Itse katselin tuota samaa kuvia ottaessani. Alumiinia satulaputki, tanko ja kannatin. Rotor/SRM kammet ja luulen että tuolla akselissa on täytettä? Iso runko muutenkin. Kyllä se 6.8 toteutuu.

    Nokonin kuorien käyttöä kyllä ihmettelin? Muilla käytössä Goren kuoret ja kaapelit.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  5. #1145
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumppi Katso viesti
    Nokonin kuorien käyttöä kyllä ihmettelin? Muilla käytössä Goren kuoret ja kaapelit.
    Ekana tuli mieleen että haluttu tehdä pyörästä "katu-uskottava". Eikös Nokonit ole kevyemmät (ainakin Powercordzeilla) mitä Goren vaijerit? Mutta sitten heti tuli mieleen että jos sitten kuitenkin muut osat ovat jotain "vanhaa" alumiinia hiilikuidun sijaan niin se siitä katu-uskottavuudesta.

    Olisi ollut kaikki osat jotain viimeisen päälle kuitua ja sitten vain chainstayt (vai mitkä ne alaputket takarenkaan ja keskiön välissä onkaan nimeltään) ja keskiönseutu täyteen betonia. Olis näyttänyt viiskiloselta, mutta kuitenkin olis kuuskasi.

  6. #1146
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Alumiiniset putkiosat isohkossa koossa, metallikiskoinen satula, Shimanon polkimet (kuitu-dura-acet ehkä), Force-tason ketjut ja pakka (ehkä), SRM. Ilman lisäpainoja noilla osilla >6,5kg. Joku lyijypötkylä vielä keskiöön niin avot.

  7. #1147
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumppi Katso viesti
    Hesjedal ja Thor ainakin juuri näillä setupeilla. Ihan kovaa menivät silti.
    En mä sitä koittanut sanoakaan, etteikö tolla pyörällä pääse kovaa kun laittaa sopivan kuskin siihen satulaan. Thor on aika lähelle mun pituinen ja satula on pari milliä korkeammalla, mutta ilmeisesti sillä asento natsaa tolla Svitosella. Lähikauppa yritti myydä S5/Rival pyörää mulle viikonloppuna, mutta siinä ei pääse kovin lähelle Giantin asentoa ilman 120-130 mm -17 kannatinta. No saas kattoo...S2 sopinee kuitenkin paremmin ja Cervelo tulee taloon kunhan pääsen Giantista eroon.
    6.7 WTF/kg


  8. #1148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    ...mutta siinä ei pääse kovin lähelle Giantin asentoa ilman 120-130 mm -17 kannatinta...
    Mikä ongelma tuo muuten on? Kaiken muun rinnalla sopivan kannattimen hankinnan ei pitäisi ylittää uutiskynnystä.

  9. #1149
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Mikä ongelma tuo muuten on? Kaiken muun rinnalla sopivan kannattimen hankinnan ei pitäisi ylittää uutiskynnystä.
    Jos lähtee oikein hyvää pyörää vaihtamaan sen takia, että saisi paremmin sopivan rungon, niin ei sopivan rungon hankinta ja ajoasennon tuunaaminen -17 kannattimella olisi ehkä vähän erikoinen valinta.
    6.7 WTF/kg


  10. #1150
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    En tiedä onko -17 asteinen stemmi edes erikoinen valinta?

    Kun ite suunnittelin oman ti-maatiepyöräni, suunnittelin siihen samalla -17 asteisen ti-stemmin enkä silloin kuvitellut tekeväni mitään kummallista. Halusin vain rungon etupäälle tietyn korkeuden tietyllä osakombinaatiolla, ja tietyn dropi:in tankoon.

    Lyhyllä jaloilla se on aika normaalia tai jos vaihtoehtona on karu spaceripino kaikille muille niin siitä voi sitten miettiä mikä on sopiva. Kysehän on vain siitä mikä ratkaisu kattaa eniten ostajista, parhaimmalla teknisellä ratkaisulla.

    Mulle 6 asteen stemmi S5:ssa, 120mm ja 0-10mm spacereita on sopivin kun on tota jalkaa pikkasen yli keskiverron ja droppia yleensä pyörissä joku 10-12cm.


    Porukkaa voi jakaa jakaa kahteen kastiin, toiset sahaa kaikki pois koska:"... proffat tekee niin....", toiset pitää tangon taivaissa koska "pystyselkä on mukava"...

    Ite en kyllä allekirjoittaisi kumpaankaan. Mutta välista tulee vastaan niin ihmeellisiä neuvoja että ei mitään rajaa. "kerro numerolla X pituutesi, niin saat rungon korkeuden.", vaakaputki pitää olla käsivarren mittainen, etunavan pitää osua tangon alle etc. Mikään niistä ei yleensä perustu mihinkään järkeen käypään fysikaalliseen arvoon. Sitten on oma lukunsa jotkut pyöräkauppiaat joilla sukupuoli määrää koon. "Ahaa, nainen, siis naisten maantiepyörä, koko 48 (ainoa jota on hyllyssä), menee kaikille, myös 175cm naiselle. Tai se että pyörän koko menee raa-asti kokonaismitan mukaan. Eli jalkojen pituutta ei oteta huomioon mitenkään, tanko ja stemmi ovat aina vakiokokoa, mallia etc.

    Noiden jälkeen -17 stemmi ei varmaan ole se kummallisin juttu mutta luulen että moni sitä ei silti tarvi. Suunnilleen kaikki mitat kyllä löytyy niistäkin heti silti joten ongelma ei liene suuri.

  11. #1151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Jos lähtee oikein hyvää pyörää vaihtamaan sen takia, että saisi paremmin sopivan rungon, niin ei sopivan rungon hankinta ja ajoasennon tuunaaminen -17 kannattimella olisi ehkä vähän erikoinen valinta.
    Mutta mikä ongelma tässä oikein on? Jos on valmis maksamaan premiumia useita tuhansia aero-rungosta, niin eikö paremman aerodynamiikan mahdollistava -17 kannatin ole suorastaan aivan välttämätön valinta? Erikoisbonuksen kaupan päälle tulee vielä The Ultimate PRO Look™, joka syntyy ilman spacereita asennetusta -17 kannattimesta. En vain ymmärrä, että miksi pyörässä, jossa kaikki muutenkin valitaan käyttäjän mittojen mukaan, pitäisi olla jonku tietyn mittainen kannatin. Eikö kannatin pitäisi valita pyörän ja polkijan mukaan eikä toisin päin?

  12. #1152
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Toi on kyllä ihan totta, että jos S5 painaa vaakakupissa hankinnan verran, niin siinä konkurssissa ei -17 asteen kannatin tunnu missään. Ennemminkin mua häiritsee ton konseptin mainostus, mutta ehkä tällekin viestille on kohderyhmänsä. Jos S5 olisi S2 geometrialla, niin siinä olisi täydellinen all-around pyörä persaukisille. Maantiellä -6 asteen kannattimella ja aika-ajoon lyhyempi -17 kannatin ja tempokuolaimet.

    S2 on kuitenkin enemmän mun mieleen. Sopiva geometria (luulisin), hyvän näköinen, edullinen ja aivan varmasti tarpeeksi suorituskykyinen mun kuntoilukäyttöön. Siihen kun laittaa kiinalaiset halpiskiekot, niin avot

    EDIT: Kyllä se S5 vaan näyttää livenä ihan hyvältä.
    6.7 WTF/kg


  13. #1153
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Mä olin jo poistanut mielestäni tuon valkoisen värin mahdollisuuden S5:ssä, mutta tämä kuva mutti kaiken ja nyt pitänee pohtia taas...

    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  14. #1154
    Pyöräpummi Guest
    Kyllä toi uusi Cervelo on hieno, mutta hienompia ovat kuskit joiden pitää olla miljonäärejä.
    Tuolla kun kurvaa kirkokylän kioskille niin köyhät menee automaattisesti kyykkyyn.
    Onneksi on Cervelo niin minun Giantista ei kukaan tule kateelliseksi.

  15. #1155
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Muuta tänne, niin ei Cervelo maksa niin paljon Itse asiassa Cervelo on edullisin merkkipyörä tällä suunnalla.
    6.7 WTF/kg


  16. #1156
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ajattelin tuossa kokeilla S5:een Selle Italian CX Zeroa. Penkin hauskan ja viksun rakenteen vuoksi tolpan pää jää tenkin siään osittain ja näyttää vähän kuin tolppa/satulakombolta. Sellainen combokin olisi tuosta kivasti tehtävissä jos haluais grammoja viilata inasen. Sattuu vain olemaan yksi tollanen penkkin koska on tullut tapana keräillä kaikke hiilarikamaa joka on valmistettu poikkeuksellisen viksusti, kuten Zipp kammet 98'-vuodelta, LW-kiekot ja levyt etc.

    Täytyypä kattoa miltä se vaikuttaisi...

    S5:a in on jo jokunen saannissa.

  17. #1157
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Oiskohan Tourille tehty vihreän paidan -pyörä nyt otettu käyttöön...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  18. #1158
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46

  19. #1159
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46


    Vande Velden pyörä USA Pro Challengen ylämäkiaika-ajossa.

  20. #1160
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Tuli sitten viimein taivuttua.

    6.7 WTF/kg


  21. #1161
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Ja kysymyksiä. Onko S2 optimoitu jollekin tietyille kammille kun DA kammilla menee ketjulinja tosi oikealle? Ketjulinja on melkein suora kun on "kaikki päällä" ja isolla lehdellä ei oikein voi käyttää kolmea sisintä ratasta. Vaijereiden kanssa on kiva askarrella, varsinkin kun huomaa testilenkillä, että noi vanhat vaijerinkuoret ei oikein pelaa. Pyörä piti saada nippuun ja vaijerinkuorien saatavuus sunnuntai-iltana klo 20 voi olla vähän nihkeää.
    6.7 WTF/kg


  22. #1162
    TetedeCourse Guest

  23. #1163
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tuli sitten viimein taivuttua.
    Siisti satula Eikä siihen kiinnitetty pyöräkään hassumpi ole.
    - Vain polkupyöräily on tärkeää, eikä sekään ole kovin tärkeää -

  24. #1164
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Paukahti postista ensivuoden hinnasto. "ylärajalta" löytyy S5 VWD Di2 8500€ ja R5 VWD Super Record 7800€.

    Uusia malleja olikin aika ripakopallinen rakenneltu, S5:n ympärille 6 mallia ja R5:sta 4 mallia etc.

  25. #1165
    TetedeCourse Guest

  26. #1166
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    P4:sta ei näy missään? Ovatpas kuvat muuten huonolaatuisia.

  27. #1167
    TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    P4:sta ei näy missään? Ovatpas kuvat muuten huonolaatuisia.
    p4 --> p5 ??? huhutaan ...

  28. #1168
    Eikö muka tankoa saa riittävän alas uusissa Cerveloissa?



    http://slamthatstem.com/

  29. #1169
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Onpa todellakin karmean näköisiä virityksiä, tosta jälkimmäisestä tulee markettihybridit mieleen...

  30. #1170
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    On tosiaan karmean näköisiä. Kantsis tossa ekassa virityksessä vähentää avaruudetinpinoa, muutoin voi sattua kuskia leukaan pienessä töyssyssä.
    Ride and Smile!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •