Hesjedal ja Thor ainakin juuri näillä setupeilla. Ihan kovaa menivät silti.
Hesjedal ja Thor ainakin juuri näillä setupeilla. Ihan kovaa menivät silti.
"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
www.pellossalo.fi
Itse päässyt nyt pari lenkkiä ajamaan 56cm S5:lla. 130mm stemmi 6-asteen nousulla ja 5mm spaceri sen alla. Ihan kohdillaan on. Ja muutenkin...![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Itse katselin tuota samaa kuvia ottaessani. Alumiinia satulaputki, tanko ja kannatin. Rotor/SRM kammet ja luulen että tuolla akselissa on täytettä? Iso runko muutenkin. Kyllä se 6.8 toteutuu.
Nokonin kuorien käyttöä kyllä ihmettelin? Muilla käytössä Goren kuoret ja kaapelit.
"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
www.pellossalo.fi
Ekana tuli mieleen että haluttu tehdä pyörästä "katu-uskottava". Eikös Nokonit ole kevyemmät (ainakin Powercordzeilla) mitä Goren vaijerit? Mutta sitten heti tuli mieleen että jos sitten kuitenkin muut osat ovat jotain "vanhaa" alumiinia hiilikuidun sijaan niin se siitä katu-uskottavuudesta.
Olisi ollut kaikki osat jotain viimeisen päälle kuitua ja sitten vain chainstayt (vai mitkä ne alaputket takarenkaan ja keskiön välissä onkaan nimeltään) ja keskiönseutu täyteen betonia. Olis näyttänyt viiskiloselta, mutta kuitenkin olis kuuskasi.
Alumiiniset putkiosat isohkossa koossa, metallikiskoinen satula, Shimanon polkimet (kuitu-dura-acet ehkä), Force-tason ketjut ja pakka (ehkä), SRM. Ilman lisäpainoja noilla osilla >6,5kg. Joku lyijypötkylä vielä keskiöön niin avot.
En mä sitä koittanut sanoakaan, etteikö tolla pyörällä pääse kovaa kun laittaa sopivan kuskin siihen satulaan. Thor on aika lähelle mun pituinen ja satula on pari milliä korkeammalla, mutta ilmeisesti sillä asento natsaa tolla Svitosella. Lähikauppa yritti myydä S5/Rival pyörää mulle viikonloppuna, mutta siinä ei pääse kovin lähelle Giantin asentoa ilman 120-130 mm -17 kannatinta. No saas kattoo...S2 sopinee kuitenkin paremmin ja Cervelo tulee taloon kunhan pääsen Giantista eroon.
6.7 WTF/kg
En tiedä onko -17 asteinen stemmi edes erikoinen valinta?
Kun ite suunnittelin oman ti-maatiepyöräni, suunnittelin siihen samalla -17 asteisen ti-stemmin enkä silloin kuvitellut tekeväni mitään kummallista. Halusin vain rungon etupäälle tietyn korkeuden tietyllä osakombinaatiolla, ja tietyn dropi:in tankoon.
Lyhyllä jaloilla se on aika normaalia tai jos vaihtoehtona on karu spaceripino kaikille muille niin siitä voi sitten miettiä mikä on sopiva. Kysehän on vain siitä mikä ratkaisu kattaa eniten ostajista, parhaimmalla teknisellä ratkaisulla.
Mulle 6 asteen stemmi S5:ssa, 120mm ja 0-10mm spacereita on sopivin kun on tota jalkaa pikkasen yli keskiverron ja droppia yleensä pyörissä joku 10-12cm.
Porukkaa voi jakaa jakaa kahteen kastiin, toiset sahaa kaikki pois koska:"... proffat tekee niin....", toiset pitää tangon taivaissa koska "pystyselkä on mukava"...
Ite en kyllä allekirjoittaisi kumpaankaan. Mutta välista tulee vastaan niin ihmeellisiä neuvoja että ei mitään rajaa. "kerro numerolla X pituutesi, niin saat rungon korkeuden.", vaakaputki pitää olla käsivarren mittainen, etunavan pitää osua tangon alle etc. Mikään niistä ei yleensä perustu mihinkään järkeen käypään fysikaalliseen arvoon. Sitten on oma lukunsa jotkut pyöräkauppiaat joilla sukupuoli määrää koon. "Ahaa, nainen, siis naisten maantiepyörä, koko 48 (ainoa jota on hyllyssä), menee kaikille, myös 175cm naiselle. Tai se että pyörän koko menee raa-asti kokonaismitan mukaan. Eli jalkojen pituutta ei oteta huomioon mitenkään, tanko ja stemmi ovat aina vakiokokoa, mallia etc.
Noiden jälkeen -17 stemmi ei varmaan ole se kummallisin juttu mutta luulen että moni sitä ei silti tarvi. Suunnilleen kaikki mitat kyllä löytyy niistäkin heti silti joten ongelma ei liene suuri.
Mutta mikä ongelma tässä oikein on? Jos on valmis maksamaan premiumia useita tuhansia aero-rungosta, niin eikö paremman aerodynamiikan mahdollistava -17 kannatin ole suorastaan aivan välttämätön valinta? Erikoisbonuksen kaupan päälle tulee vielä The Ultimate PRO Look™, joka syntyy ilman spacereita asennetusta -17 kannattimesta. En vain ymmärrä, että miksi pyörässä, jossa kaikki muutenkin valitaan käyttäjän mittojen mukaan, pitäisi olla jonku tietyn mittainen kannatin. Eikö kannatin pitäisi valita pyörän ja polkijan mukaan eikä toisin päin?
Toi on kyllä ihan totta, että jos S5 painaa vaakakupissa hankinnan verran, niin siinä konkurssissa ei -17 asteen kannatin tunnu missään. Ennemminkin mua häiritsee ton konseptin mainostus, mutta ehkä tällekin viestille on kohderyhmänsä. Jos S5 olisi S2 geometrialla, niin siinä olisi täydellinen all-around pyörä persaukisille. Maantiellä -6 asteen kannattimella ja aika-ajoon lyhyempi -17 kannatin ja tempokuolaimet.
S2 on kuitenkin enemmän mun mieleen. Sopiva geometria (luulisin), hyvän näköinen, edullinen ja aivan varmasti tarpeeksi suorituskykyinen mun kuntoilukäyttöön. Siihen kun laittaa kiinalaiset halpiskiekot, niin avot
EDIT: Kyllä se S5 vaan näyttää livenä ihan hyvältä.
6.7 WTF/kg
Mä olin jo poistanut mielestäni tuon valkoisen värin mahdollisuuden S5:ssä, mutta tämä kuva mutti kaiken ja nyt pitänee pohtia taas...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Kyllä toi uusi Cervelo on hieno, mutta hienompia ovat kuskit joiden pitää olla miljonäärejä.
Tuolla kun kurvaa kirkokylän kioskille niin köyhät menee automaattisesti kyykkyyn.
Onneksi on Cervelo niin minun Giantista ei kukaan tule kateelliseksi.
Muuta tänne, niin ei Cervelo maksa niin paljonItse asiassa Cervelo on edullisin merkkipyörä tällä suunnalla.
6.7 WTF/kg
Ajattelin tuossa kokeilla S5:een Selle Italian CX Zeroa. Penkin hauskan ja viksun rakenteen vuoksi tolpan pää jää tenkin siään osittain ja näyttää vähän kuin tolppa/satulakombolta. Sellainen combokin olisi tuosta kivasti tehtävissä jos haluais grammoja viilata inasen. Sattuu vain olemaan yksi tollanen penkkin koska on tullut tapana keräillä kaikke hiilarikamaa joka on valmistettu poikkeuksellisen viksusti, kuten Zipp kammet 98'-vuodelta, LW-kiekot ja levyt etc.
Täytyypä kattoa miltä se vaikuttaisi...
S5:a in on jo jokunen saannissa.
Oiskohan Tourille tehty vihreän paidan -pyörä nyt otettu käyttöön...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Vande Velden pyörä USA Pro Challengen ylämäkiaika-ajossa.
Tuli sitten viimein taivuttua.
![]()
6.7 WTF/kg
Ja kysymyksiä. Onko S2 optimoitu jollekin tietyille kammille kun DA kammilla menee ketjulinja tosi oikealle? Ketjulinja on melkein suora kun on "kaikki päällä" ja isolla lehdellä ei oikein voi käyttää kolmea sisintä ratasta. Vaijereiden kanssa on kiva askarrella, varsinkin kun huomaa testilenkillä, että noi vanhat vaijerinkuoret ei oikein pelaa. Pyörä piti saada nippuun ja vaijerinkuorien saatavuus sunnuntai-iltana klo 20 voi olla vähän nihkeää.
6.7 WTF/kg
2012 Cervelot (S5 R5ca R3) ??
http://bikeways.com.tw/viewthread.ph...age%3D1&page=1
Paukahti postista ensivuoden hinnasto. "ylärajalta" löytyy S5 VWD Di2 8500€ ja R5 VWD Super Record 7800€.
Uusia malleja olikin aika ripakopallinen rakenneltu, S5:n ympärille 6 mallia ja R5:sta 4 mallia etc.
2012 katalogi: http://geminibicycle.com.au/email/2012cer.pdf
P4:sta ei näy missään? Ovatpas kuvat muuten huonolaatuisia.
Eikö muka tankoa saa riittävän alas uusissa Cerveloissa?
http://slamthatstem.com/
Onpa todellakin karmean näköisiä virityksiä, tosta jälkimmäisestä tulee markettihybridit mieleen...
On tosiaan karmean näköisiä. Kantsis tossa ekassa virityksessä vähentää avaruudetinpinoa, muutoin voi sattua kuskia leukaan pienessä töyssyssä.
Ride and Smile!
Kirjanmerkit