GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 61 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 111 161 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1801
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Jos ja kun noihin hiilarista tehtyihin kiekkoihin tulee vaihdettua, niin ilmeisesti jarrupalat tulee vaihtaa samalla? Onko eri valmistajilla omat jarrupalansa vai onko olemassa yleismallisia, jotka sopivat useimmille merkeille?
    Hiilikuitukiekot vaativat omanlaisensa jarrupalat, yleensä tulee kiekkojen mukana (ainakin itsellä on aina tullut). Kyllä muitakin sopivia jarrupaloja voi käyttää, itse olen tykästynyt SwissStopin Yellow Kingeihin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Onnistuuko tuo tuubien päälle laitto ensikertalaiselta teippien kanssa miten helposti, vai kannattaako käydä laitattamassa ensimmäinen kierros päälle jossain liikkeessä?
    Kaikille se on joskus ensimmäinen kerta... Ei tuubien liimaaminen tai teippaaminen mitenkään mahdottoman hankalaa ole. Liiman kanssa helposti sotkevaa. Tufon teipillä helppoa. Veloxin teipin suojapaperi taas on vaikea saada irti, kun rengas on vanteella, joten sen kanssa joutuu säätämään enemmän.
    humppakuutio muokkasi tätä : 07.08.2011 at 14.41 Syy: Kirjoitusvirhe

  2. #1802
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    . Onnistuuko tuo tuubien päälle laitto ensikertalaiselta teippien kanssa miten helposti, vai kannattaako käydä laitattamassa ensimmäinen kierros päälle jossain liikkeessä?

    Oletteko käyttäneet litkuja tuubien kanssa?
    Aika säätämistä oli eka tuubin vaihto. Ihan varmasti onnistuu seuraavalla kerralla helpommin, joten ei muutaku itse vaihdat. Kannattaa varata aikaa ja hermoja. Vaikeutena lähinnä älytön tiukkuus, sai punnertaa tosissaan, että tufon s33 nousi kiekolle Tufon teippi on helppo käyttää enkä harkitsekkaan liimailua. Tufon extreme litkun laitoin sisään , kun en toistaseks ole varatuubia kuljetellu mukana. Satulalaukussa on c02 -pumppu ja litkua, mutta toistaiseks ei ole rengasrikkoja ilmenny.
    -- not fast but furious --

  3. #1803
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    http://www.youtube.com/watch?v=uUlFn4lpFQoNo tässä kyllä näyttää aika helpolta tuo temppu tosiaan, mutta ainahahan se opetusvideoissa on helppoa.

  4. #1804
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Aika säätämistä oli eka tuubin vaihto. Ihan varmasti onnistuu seuraavalla kerralla helpommin, joten ei muutaku itse vaihdat. Kannattaa varata aikaa ja hermoja. Vaikeutena lähinnä älytön tiukkuus, sai punnertaa tosissaan, että tufon s33 nousi kiekolle Tufon teippi on helppo käyttää enkä harkitsekkaan liimailua. Tufon extreme litkun laitoin sisään , kun en toistaseks ole varatuubia kuljetellu mukana. Satulalaukussa on c02 -pumppu ja litkua, mutta toistaiseks ei ole rengasrikkoja ilmenny.
    Tufo Elite Ride oli myös aika tiukka nostaa kehälle, yön yli kun antoi venyä täysillä paineilla kehällä niin nousi sitten helposti kun oli aika teipata rengas. Käytin myös Tufon extreme litkua, eikä rengas ole puhjennut tuon aikana niin että tietäisin. Ennen kuin laitoin tuon litkun sisään niin jouduin kerran paikkaamaan renkaan lenkillä standart litkulla, tuossa vaiheessa tosin kulutuspinta oli aika lailla loppu.
    Eilen asensin Veloflex Extreme renkaan ja se oli huomattavasti helpompi venyttää ja yön yli venymässä oltuaan nousi todella helposti vanteelle.

  5. #1805
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Jarrupalat märälle kelille? Tänään lenkillä ollessa jouduin ajamaan märällä kelillä ja yllätti kun pyörä ei menannutkaan pysähtyä, kiekot on FFWD F4R ja paloina on Swiss Stop Yellow.
    Tuossa olisi Reynoldsin siniset palat mitä voisi seuraavaksi kokeilla

  6. #1806
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Kuluneella viikolla asensin ensimmäisen kerran tuubit. Tosiaan vaikein osuus oli vääntää tuubi vanteelle venymään. Parin vuorokauden venytyksen jälkeen tuubin sai helposti väännettyä vanteelle. Kiinnityksen hoidin teipillä, joten liiman kanssa ei tarvinnut sotkea Ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan!

  7. #1807
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Jarrupalat menee vaihtoon, mulla tuli kiekkojen kanssa uuden palat. Luulisin näiden olevan kyllä ihan yleiskäyttöisiä. Samoilla paloilla olen ajanut alumiinipintaisellakin avoilla, vähän heikompi jarrutusteho vaan.
    En missään nimessä suosittele käyttämään samoja paloja hiilari- ja alukiekkojen kanssa. Alumiinista nääs irtoaa helposti jarrutuksessa pientä silppua joka sitten jää palaan kiinni. Kun alla sitten on hiilarikiekot ja nuo samat palat, hioo tuo alumiinisilppu hiilarikiekkoa ihan turhaan pilalle.
    Ride and Smile!

  8. #1808
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    En missään nimessä suosittele käyttämään samoja paloja hiilari- ja alukiekkojen kanssa. Alumiinista nääs irtoaa helposti jarrutuksessa pientä silppua joka sitten jää palaan kiinni. Kun alla sitten on hiilarikiekot ja nuo samat palat, hioo tuo alumiinisilppu hiilarikiekkoa ihan turhaan pilalle.
    Voi kiekkoa vaihtaessa pyyhkäistä vaikka hiekkapaperilla ne palat puhtaaksi alumiinimujusta... ja käyttöä varten ne kiekot on...

    edit_ jos joskus hiilarituubit nikkaroin ihan harrastuksen vuoksi niin teen sen sillä edellytyksellä, että ajan samoilla paloilla cyclokiekoilla, maantie-aluavokkailla ja hiilareilla.
    olisko swisstopin yellow ollut se mikä käy molemmille matskuille...ei muista ulkoa.
    hermothan niitä paloja vaihdellessa menis.
    kontio muokkasi tätä : 07.08.2011 at 19.09

  9. #1809
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    ...Harkinnassa taitaa nyt olla josko sitä varatuubia sittenkin pitäisi mukana.
    Varatuubin saa mukaan kuljetettavaan muotoon helposti, kun taittelee sen sopivan mittaiseksi ja käärii sitten tiukaksi paketiksi tuorekelmulla. Helppo sujauttaa takataskuun ja pysyy puhtaana pitempiaikaisessa kuljetuksessa.

    Tämän niksin opetti mulle Jäsen A ja on hyväksi todettu, vaikkei siihen liitykään sukkahousuja
    - Vain polkupyöräily on tärkeää, eikä sekään ole kovin tärkeää -

  10. #1810
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Voi kiekkoa vaihtaessa pyyhkäistä vaikka hiekkapaperilla ne palat puhtaaksi alumiinimujusta... ja käyttöä varten ne kiekot on...

    edit_ jos joskus hiilarituubit nikkaroin ihan harrastuksen vuoksi niin teen sen sillä edellytyksellä, että ajan samoilla paloilla cyclokiekoilla, maantie-aluavokkailla ja hiilareilla.
    olisko swisstopin yellow ollut se mikä käy molemmille matskuille...ei muista ulkoa.
    hermothan niitä paloja vaihdellessa menis.
    Roger, tosin jos vaihtaa vaan pelkät kumit niiistä jarrupaloista, ei siinä montaa minuuttia kyl mee, eikä tarvii sit miettiä.
    Ride and Smile!

  11. #1811
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Roger, tosin jos vaihtaa vaan pelkät kumit niiistä jarrupaloista, ei siinä montaa minuuttia kyl mee, eikä tarvii sit miettiä.
    Jarrupalat=kumit
    Kätevintä on jos on holderit molemmille paloille niin silloin vaihto käy nopsaan.
    Jos et aja et voi ottaa!

  12. #1812
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Shimanon jarruissa on tuo pikkuinen kuusiokolo, joka pitää palaa paikallaan. Sitä hiukan löysää ja työntää palan ulos, uusi sisään, ruuvi kiinni. 2min max. kun kaikki neljä palaa on vaihdettu.
    Sramissa se on hankalampaa, kun samainen ruuvi on pystyssä ja pitää irrottaa kokonaan. Campasta ei tietoa.
    Kaar ittelles vaa

  13. #1813
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Tuo ruuvi on vain kovin pehmeää metallia eikä kestä kovin montaa avaamista. Kuusiokolo nuljaantuu jos vähänkään enempää voimaa käyttää. Nimim, kokemusta on. Minulla on pyörässä duraässän holderit vaikka Campaa muuten osat ovatkin.
    Jos et aja et voi ottaa!

  14. #1814
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Campasta ei tietoa.
    Campan palojen vaihtaminen on v*ttumainen homma, koska palat pysyvät holdereissa kiinni pelkän kitkan voimalla. Vanhat palat saa ruuvimeisselillä auttamalla irti helpohkosti, mutta uusien palojen tunkeminen paikalle onkin sitten toinen juttu... Vuoden 2011 malleihin on ilmeisesti tullut jokin kiinnitysklipsi, joten palojen vaihto niihin on ilmeisesti helpompaa. Uusien ja vanhojen mallien jarrupalat eivät tietysti ole vaihtokelpoisia keskenään.

  15. #1815
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti humppakuutio Katso viesti
    Campan palojen vaihtaminen on v*ttumainen homma, koska palat pysyvät holdereissa kiinni pelkän kitkan voimalla. Vanhat palat saa ruuvimeisselillä auttamalla irti helpohkosti, mutta uusien palojen tunkeminen paikalle onkin sitten toinen juttu...
    Agreed. Itse olen selviytynyt vaihtorumbasta niin, että vanhat palat väännän pihdeillä irti (jarrupalan päistä, ei sivuilta) ja uudet palat autan paikoilleen Fairy-vedellä ja kevyesti vasaralla koputtelemalla. Toimii joka kerta.

    Helpon elämän perään haikaileville Campa myy jarrupalojaan myös valmispakettina jarrukenkien kanssa, mutta satsin (4 jarrupalaa+kengät) hinta on jokseenkin suolainen (olikse nyt 50 erkkiä).

  16. #1816
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906

  17. #1817
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Joo, kyllähän ne sinne saa, mutta Shimano-tyyppisiin palojen vaihto on huomattavasti vaivattomampaa. Voisihan tilalle laittaa helpommin vaihdettavat, mutta kiekkojen mukana tulleita jarrupaloja on kaapissa vielä pari settiä.

  18. #1818
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti humppakuutio Katso viesti
    Joo, kyllähän ne sinne saa, mutta Shimano-tyyppisiin palojen vaihto on huomattavasti vaivattomampaa. Voisihan tilalle laittaa helpommin vaihdettavat, mutta kiekkojen mukana tulleita jarrupaloja on kaapissa vielä pari settiä.
    Tässä on monenlaista ja monenhintaista vaihtoehtoa. Siitä vain pörssin mukaan niin pääsee helpolla.
    Minulla on BBB:n palat, jotka vinkuvat niin s..tanasti, joten ite tilailen muutamat piakkoin, mutta pitänee ostaa myös kokonaan uudet jarrut. OneOnella on amuliinijarruja melko edullisia ja kepeitä niin kai ne sitten.
    Jos et aja et voi ottaa!

  19. #1819
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Tuo ruuvi on vain kovin pehmeää metallia eikä kestä kovin montaa avaamista. Kuusiokolo nuljaantuu jos vähänkään enempää voimaa käyttää. Nimim, kokemusta on. Minulla on pyörässä duraässän holderit vaikka Campaa muuten osat ovatkin.
    Noita on alumiiniruuveja ja sitten rosterisia (ainakin). Eihän noilla rosterisilla tietty aja erkkikään, kun ne ovat niin painavat, mutta kestävät palojen vaihtoa aika paljon alumiinisia paremmin. Eikä sitä ruuvia tarvitse mitenkään kireälle vääntää. Tietty ne kierteet kai saa muljattua jos ottaa ruuvin kokonaan ulos ja vääntää ruuvin väärälle kierteelle.

    Tänään alkoivat Swiss Stopin keltaiset palat kiljumaan aika pahasti kun pääsin takaisin kaupunkiin. Pitäisi kokeilla jotain muita paloja, vaikka niitä Reynoldseja.
    6.7 WTF/kg


  20. #1820
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Swiss Stopin keltaiset palat tosiaan kiljuu aika pahasti välillä, mutta alun suurin kiljunta on vaimentunut. Ei noilla keltaisilla paloilla ole ollut pysähtymisongelmia kuivalla kelillä, mutta märkänä pito on aika olematon. Reynoldsin siniset varmaan laitan huomenna kiinni ja testaan ne kun on jo valmiiksi hankittu.

    Onko kellää kokemusta Coriman korkkipaloista?

  21. #1821
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Mulla on Swisstopin keltaiset kuitukiekoissa ja pito on kuivalla erittäin hyvä. Jopa parempi kuin alukehillä, mitä en koskaan uskonut mahdolliseksi. Eilen tuli kisassa ensimmäistä kertaa jarruteltua sateessa ja pito oli edelleen erittäin hyvä.

    Niin ja ovat täysin hiljaiset kaikissa olosuhteissa.



  22. #1822
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    71
    En tiedä kuinka nopeasti vaihdatte Shimanon jarrupalat,mutta Campassa
    se käy parissa minuutissa pitkäkärkisillä pihdeillä! Vielä etsitte shimanon pikkuruuveja maasta ku on pudonnu! Campasta on silloin jo palat vaihdettu!!!!

  23. #1823
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RATE Katso viesti
    En tiedä kuinka nopeasti vaihdatte Shimanon jarrupalat,mutta Campassa
    se käy parissa minuutissa pitkäkärkisillä pihdeillä! Vielä etsitte shimanon pikkuruuveja maasta ku on pudonnu! Campasta on silloin jo palat vaihdettu!!!!
    ;-) Ei niitä Shimpankaan ruuveja tarvii irti ruuvata - sit ei tarvii metsästääkään. Saatiinpas mielenkiintoinen aihe näistä gummeista.
    Ride and Smile!

  24. #1824
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Tekisikö noilla mitään? Hinta eikä paino olisi hirveän paha. http://www.bike24.net/1.php?content=...30;mid=0;pgc=0

    edit: Jaa, se olikin kappalehinta
    leecher muokkasi tätä : 11.08.2011 at 18.34

  25. #1825
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Tekisikö noilla mitään? Hinta eikä paino olisi hirveän paha. http://www.bike24.net/1.php?content=...30;mid=0;pgc=0
    Katsoitko hinnan varmasti oikein? 719 eurolla saa vasta etukiekon...

  26. #1826
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Katsoitko hinnan varmasti oikein? 719 eurolla saa vasta etukiekon...
    1079€ tuo näyttää setille, vai enkä vaan ymmärrä?

    EDIT:
    Tai sit oon liian nopea lukemaan..

  27. #1827
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    1079€ tuo näyttää setille, vai enkä vaan ymmärrä?

    EDIT:
    Tai sit oon liian nopea lukemaan..
    Noooh, toi Bike24:n "hinnat alkaen" -tyyli on vielä pientä. Mun ehdottomia suosikkeja on nää ChainReactionCyclesin vaatetarjoukset, joissa klikkauksen jälkeen paljastuu, että kuumottava tarjoushinta koskee vain yhtä äärikokoa (XS tai XXXXL)...

  28. #1828
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Tekisikö noilla mitään? Hinta eikä paino olisi hirveän paha. http://www.bike24.net/1.php?content=...30;mid=0;pgc=0

    edit: Jaa, se olikin kappalehinta
    Eiköhän ne ihan toimivat ole, tosin eivät mitenkään ilmaiset...


  29. #1829
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    1079€ tuo näyttää setille, vai enkä vaan ymmärrä?

    EDIT:
    Tai sit oon liian nopea lukemaan..
    Kiekkosetin lisähinta on 1079e eli koko setti on 719,90e + 1079e = 1798,90e ja sitten kun toimitusosoitteeksi valitsee Suomen niin hintaan tulee Suomen ALV ja se pompsahtaa lukemiin 1859,37e.

    On kyllä hieno tapa ilmoittaa hinnat

  30. #1830
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Totta kai Giantin kiekoille toivoisi mahdollisimman sopuisaa hintalappua, mutta alle 500 euron hintaspekulaatiot tuhannen dollarin uutuuskiekoista kuulostavat aika optimistisilta. Olisin toki mielelläni väärässä tässä asiassa
    Bikeradar valottaa Giantin uutuuskiekkoje hinnoista seuraavaa:

    The P-SLR1 Aero boasts 50mm-deep carbon fibre rims with a scandium braking surface, own-brand hubs (with DT Swiss star ratchet internals at the rear) and bladed stainless steel spokes (16 front, 20 rear) with hidden nipples. An asymmetric rear rim is said to increase the wheel’s stiffness, strength and durability by maintaining spoke bracing angles. Weighing in at a claimed 1,575g, the set costs £1,249.99.

    Giant say the non-aero version, the P-SLR1, is engineered for a stiff yet comfortable ride, with all of the design features of the aero version except for the deep-section rims. The rims are scandium rather than carbon and, as with all of the company's new road wheels, are 21mm wide – Giant say this allows for lower pressures with less risk of pinch flats. Combined weight is 1,390g and RRP is £749.99.


    Elleivät nuo ole ominaisuuksiltaan suunnilleen testivoittajatasoa, niin eivätpä tuohon hintaa ole enää hirveän kiinnostavia.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •