ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 10 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 1608

Aihe: Kiekon rakentaminen

  1. #271
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Kiitti kaikille kommenteista ja vinkeistä.

    Pistän tilaten nuo lyhyemmät pinnat.



  2. #272
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Kertokaapas viisaammat aloittelevalla kiekonrakentajalle seuraavaa:

    Pinnalaskuri antaa pinnan pituudeksi esm. 257mm, mutta saatavana on joko 256 tai 258mm.

    Kummanko otan ja miksi?
    Lyhyt. Pinnan venymä on jo millin.

  3. #273
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mistään en ole löytänyt DT:n nippelin speksejä, vaikka joskus etsinkin. Sapimin sen sijaan olen löytänyt, tuossa selviää ja eroahan niissä on.
    Sieltähän löytyi se kierteen alkamiskohtakin 12mm nippelissä joka näyttäisi olevan 3,5mm alareunasta.
    Ln=12
    Ls=1
    Lg=7,5

    Eli jos tuo omasta nippelistä mittaama 3mm pitää paikkansa niin tuolla pitäisi saada kiekko kireämmäksi. Tosin tuo Lk mitta vaikuttaa myös.
    Ja sieltä löytyi myös niitä prikkoja nippelin alle. Tosin ovat halkaisijaltaan niin suuria että eivät mahdu oman vanteen reijästä läpi.

  4. #274
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    No, sinne lähti, €49,30
    Viime viikolla ei kyllä osunut silmiin noin halpoja... Tästä ei ole kuin suunta ylöspäin kiekon rakentajana/rihtaajana, pitää paskoa ensin nuo käyttöpyörän kiekot...
    PAM! Park Tool viikossa ison veen takaa Suomeen, kävin juuri noutamassa postista, kun ei ollut mahtunut postiluukusta. Ja paskat mihinkään tulliin jääny.. Ai niin, mutta tämähän oli "budjettiluokan" mittari.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  5. #275
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    Nyt pitäisi kasailla maasturiin takakiekko. Mikä olisi hyvä ja kestävä sekä kohtuullisen hintainen napa. XT:stä (M756) on omia huonoja kokemuksia, joten sellaista en enää laita kovaan käyttöön vaikka edullinen onkin. Hopea suosittelee moni, mutta onko se paljon parempi kuin esim. Novatec, FCF tms., joka maksaa puolet Hopesta ja joita voisi saada lähikaupastakin. Urakuulalaakerit saisi siis olla.

    Toinen kysymys koskee pinnoja (tai puolia) nyt edessä on kiekko, jossa on DT:n Competition-pinnat. Näyttää kestävän vaikka kuskilla on painoa yli 110 kg. Kestäisikö myös takana Competitionit, kun on tarkoitus laittaa 3 ristiin 32 pinnaa? Kiekot tulee kovaan käyttöön juurakkoon ja kivikkoon. Ilmeisesti messinkinipat kannattaa takakiekkoon laittaa?

    Tähän asti olen kasannut omaan käyttöön Championeilla, jotka kyllä kestävät vaikka mitä, mutta aina pitäisi kokeilla joitain uutta. Kehäksi laitan tallin seinältä lähes pomminkestävän Bontrager Ranger -kehän.

    EDIT: 10 mm akseli pitäisi olla navassa.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  6. #276
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    ^ Hope on saanut sellaisen aseman markkinoilla, että se voi maksaa niinkin paljon. Halusin myös teollisuuslaakerit ja pähkäilin samaa, että halvempia kilpailijoita on runsaasti. Vaan mistä sen tietäisi, mitkä niistä osoittautuvat pitemmän päälle hyvin toimiviksi valinnoiksi. En minä sitä suinkaan tarkoita, että Hope olisi jotenkin erityinen: itse asiassa jopa varmasti hypetetty "tasan tavallinen" napa, karkealla vapaarattaalla, joka jarruttaa rullaustakin. Mutta on se hieno. Pakkauskin on hieno.


    Hope Pro 3 takanavan sain nyt. 135mm ja 36 reikää.
    Wigglestä löytyi. Etunapa tulee muualta.

    En uskaltanut sekavien mittatietojen ja eri versioiden takia etukäteen tilata pinnoja, mikä osoittautui hyväksi ratkaisuksi. Mitat osin poikkeavat mistään löytämästäni nettitiedosta. Ei edes Hopen sivut auttaneet tässä.

    Laatikossa lukee:
    PRO III
    36 Gunsmoke
    Rear 135

    Navassa lukee: made in UK, HOPE, mono, PRO III.

    Mittaukseni:

    - laippojen etäisyys 53mm (ilmeisesti keskeltä mitattuna 20 ja 33 kuten jossain näkemäni luvut olivat)

    - vetopuolen reikien etäisyys 54mm
    - toisella puolen 47mm

    Seuraavaksi pitää vaikka parillakin eri laskurilla katsoa pinnojen pituudet Mavic CXP33 vanteille 14mm nippelillä. DT Competition.
    tienlaita muokkasi tätä : 02.07.2011 at 13.22
    what can be said at all
    can
    be said clearly

  7. #277
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Vaikka yleensä tyydyn Biltema-tasoisiin työkaluihin niin nippeliavaimen kohdalla vain paras kelpaa.
    Eilen tuli postissa tällainen.



    On kätevämpi käyttää kuin Parkin paremmat versiot. Se kun mahtuu pyörimään pinnan ympäri vaikka olisi vähän jyrkempikin kulma.
    hartsu muokkasi tätä : 06.07.2011 at 20.09

  8. #278
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Park Toolin halvat pinna-avaimet ovat aika kurjia pelejä: Muoto on epäergonominen eikä avain tartu nippelistä kiinni neljältä sivulta, mikä on jonkinmoinen laatutyökalun peruskriteeri.

    Tuo yllä oleva näyttää hyvältä, eikä Tacxin halpiksestakaan äkkiä sen kummempaa vikaa löydy:

  9. #279
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Kyllä tuo minun silmääni ainakin näyttää että se on haljennut , kauhee murtuma

  10. #280
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Kas, niinpäs näyttää... Valitsin Googlen kuvahausta ekan kelvollisen näköisen kuvan, mutta aina ei voi voittaa. Ehkä se on suunniteltu halkeamaan ennen kallista kehää jos pinnaa kiristää liikaa. Oma on kestänyt joka tapauksessa ihan hyvin kymmenisen vuotta ja 30-40 kiekkoa.

  11. #281
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Kyllä tuo minun silmääni ainakin näyttää että se on haljennut , kauhee murtuma
    Täähän meni kuin "keisarin uudet vaatteet".. Huomasin kyllä, mutten viitsinyt sanoa, etten näytä tyhmältä..
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  12. #282
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Ehkä se on suunniteltu halkeamaan ennen kallista kehää jos pinnaa kiristää liikaa
    ei kai nyt sentään... tai jos olis niin jostain muualta kuin tuosta kohtaa...

    (mä en ostais avainta joka on suunniteltu halkeamaan, mistäs se avain tietää paljonko haluan kiristää ja millaiseen kehään. mutta ehkä toi koko idea oli vaan vitsi ?)

  13. #283
    Liittynyt
    07/2003
    Paikkakunta
    Etelä-Karjala
    Viestit
    107
    Ajattelin opetella kiekon kasauksen niin ei tarvitsisi ollan vinkumassa kauppiaan luona rihtauksia yms. Hommasin Mussonin nettikirjan ja ajattelin aloittaa tacksin pukilla. Spokeyn pinna-avaimet hommasin myös. Mutta kannattaako aloittaa edes kunnon vanteilla ja navoilla ensimmäisiä omia kiekkosatseja? Lähinnä voiko se nyt mennä niin v**ksi, että ne menee totaalisen paskaksi? Notubesin navat ja kehät olisi harkinnassa. Vai pitäisikö sitä rakennella ensin esim. työmatkafillariin deoren palikoilla ja mavicin edullisilla 317 kehillä? Eip olisi vahinko niin suuri.. Tosin työmatkafillarin vanteet tarvitsee kanssa rihtausta aika lailla ja voisihan sitä sen purkaa ja kasailla mutta kuitenkin..

    Onko porukoilla kokemuksia notubesin navoista(hd12x135/20hd)? Kohtuu kevyet ja hintakin on puolet melkein dt 240 navoista. Vanteet olisi 26' flow. Paino jonnekkin 1760 kieppeille notubesin laskurilla. Ainut ja suurin mikä askarruttaa on nuo pinnojen pituudet. Notubesin sivuilta saa kyllä erd:n mutta eihän se tunnu hyödyttävän kun pitäisi olla navat nenän vieressä ja mittailla napaa. Pinnoksi dt compit vaikka.
    Walk the line..

  14. #284
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Mutta kannattaako aloittaa edes kunnon vanteilla ja navoilla ensimmäisiä omia kiekkosatseja? Lähinnä voiko se nyt mennä niin v**ksi, että ne menee totaalisen paskaksi? Notubesin navat ja kehät olisi harkinnassa. Vai pitäisikö sitä rakennella ensin esim. työmatkafillariin deoren palikoilla ja mavicin edullisilla 317 kehillä? Eip olisi vahinko niin suuri..
    Et sä niitä vanteita saa luokille väännettyä, jos et tosissasi yritä Malttia ja olutta vaan riittävästi. Aikaa kannattaa varata joku 2-3h per pää kun ekoja kasaa ja miettii mitä tekee. Arvokkaampi setti saattaa jopa kannustaa huolellisuuteen enemmän kuin halvempi..

    Ehkä millään kovin eksoottisella ei kannata aloittaa, perus 3-ristiin -puolaus on helppo tehdä.

    ..ja mää lasken Deore/317 -kiekot ihan kunnollisiksi Ekat omat oli just noi ja kestää kyllä kovaakin käyttöä.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  15. #285
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Kovin kevyillä alukehillä ei kannata ehkä aloittaa. Ne on kaikkein skitsoimmat saada suoraksi. Kun kehä on vetelä, niin homma voi olla työlästä. Sitten kun ei ihan tiedä mitä tekee... Joku jämäkkä kehä on parempi aloitukseen, se ei vääntele kovin pienestä mihin sattuu eikä ole ihan pilkun tarkka tasakireydestäkään.
    Kaar ittelles vaa

  16. #286
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Kovin kevyillä alukehillä ei kannata ehkä aloittaa. Ne on kaikkein skitsoimmat saada suoraksi. Kun kehä on vetelä, niin homma voi olla työlästä. Sitten kun ei ihan tiedä mitä tekee... Joku jämäkkä kehä on parempi aloitukseen, se ei vääntele kovin pienestä mihin sattuu eikä ole ihan pilkun tarkka tasakireydestäkään.

    Tämän voisi varmaan nähdä tasan toisin päin myös. Tässä on syy jossa aloittelijan kannattaa ottaa ensimmäiseksi työksi vanne, joka seuraa pientäkin pinnan vetoa. Ei se suorana mutkaisessa vedossa pysyvä vanne ole sitten välttämättä hyvin koottu ja voi vedellä kieroksi käytössä.

    Jos aluvanteissa nyt suuria eroja tässä suhteessa on? Teräsvanteet oli varmaan kategorisesti jäykempiä.

    Mun eka vanne oli letku Open Pro, ja hyvä tuli. Piti ottaa pari kertaa alusta vaan että löysensin uudestaan ja kun ensin vain tasakierroksin "robottimaisesti" kiristäen sain hyvän varsin suoran (myös pystysuunnassa) lähtökohdan lopullisen kiristyksen tekemiseen, jossa ei ollut kuin vähän rihtaamistarvetta, homma oli paljon helpompaa verraten siihen että alkuun jo oli monenlaista korjattavaa.
    tienlaita muokkasi tätä : 13.07.2011 at 13.21
    what can be said at all
    can
    be said clearly

  17. #287
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Joo... hermot vaan voi mennä. Riippuu tietty paljon siitäkin mihin tyytyy.
    Mulla yläraja heitolle on 0,1mm, yleensä pyrin lähemmäs 0,05mm. Heittokello vanteen kyljessä kertoo 0,01mm tarkkuudella
    Kaar ittelles vaa

  18. #288
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Ootko pekka käytellyt nippeleissä jotain lukitetta kasausvaiheessa?

    Ajattelin että luen tuon Gerd Schranerin "Art of wheelbuilding"-kirjan http://www.icelord.net/bike/ArtOfWheelbuilding.pdf ja opettelen kasaamaan kiekkoja hieman paremmin. Voisi aloittaa vaikka löysäämällä kaikki pinnat tuosta ensimmäisenä kasatusta kiekkoparista missä on r1.1 ja revot. Kyllähän ne kohtuu hyvät on mutta voisi ne olla paremmatkin jos osais .

  19. #289
    Liittynyt
    07/2003
    Paikkakunta
    Etelä-Karjala
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Kovin kevyillä alukehillä ei kannata ehkä aloittaa. Ne on kaikkein skitsoimmat saada suoraksi. Kun kehä on vetelä, niin homma voi olla työlästä. Sitten kun ei ihan tiedä mitä tekee... Joku jämäkkä kehä on parempi aloitukseen, se ei vääntele kovin pienestä mihin sattuu eikä ole ihan pilkun tarkka tasakireydestäkään.
    Flow painaa mustana 470gr ja enskakisakäyttöön tuota settiä aattelin kasata. Napa oli 300gr kantturoissa. Jonkusen euron säästää mutta enempi tässä kiinnostaa, että osaisi tulevaisuudessa rakentaa omat kiekot, pitää huolta niistä ja saisi oman käden taitoa kanssa Mussonin mukaan hyvin kasattu kiekko ei tarvitsi jälkirihtaamisia. Tuntuu toisaalta aika utopistiseltä, kun jokainen kiekkosatsi mitä ollut dt:tä ja maviccia niin aina ne on mennyt jossain kieroksi enemmän tai vähemmän. Kunhan työkalut saapuu niin pitää ruveta askartelee.
    Walk the line..

  20. #290
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Ootko pekka käytellyt nippeleissä jotain lukitetta kasausvaiheessa?
    En, rasvaa vaan että saa helpolla riitävän kireälle. On mulla lukitettakin, mutta sitä on toistaiseksi käytetty vain yksiin kura-reynoldseihin, jotka ei pysynyt suorana oikein mitenkään...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Flow painaa mustana 470gr ja enskakisakäyttöön tuota settiä aattelin kasata.
    Ok, itsellä on Alpine-XTR -setti ja nuo kehät oli kyllä koko lailla vetelät kasata. Mutta nehän onkin jotain 390g tai jotain, emmä muista enää.
    Kaar ittelles vaa

  21. #291
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    En, rasvaa vaan että saa helpolla riitävän kireälle. On mulla lukitettakin, mutta sitä on toistaiseksi käytetty vain yksiin kura-reynoldseihin, jotka ei pysynyt suorana oikein mitenkään...
    Tuo Gerd neuvoo tuossa kirjassaan käyttämään pellavansiemenöljyä tai wheelsmithin spoke prep öljyä. Molemmat toimii liukasteena kasausvaiheessa ja kun kuivuvat, ne toimivat lukitteen tavoin.

    Luin tuon kirjan läpi. Aika paljon oli vinkkejä, mutta itse rihtaus oli aika ylimalkaisesti esitetty. Sheldonin ohjeet ovat vähintään yhtä hyvät.

  22. #292
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tienlaita Katso viesti
    ^ Hope on saanut sellaisen aseman markkinoilla, että se voi maksaa niinkin paljon. Halusin myös teollisuuslaakerit ja pähkäilin samaa, että halvempia kilpailijoita on runsaasti. Vaan mistä sen tietäisi, mitkä niistä osoittautuvat pitemmän päälle hyvin toimiviksi valinnoiksi. En minä sitä suinkaan tarkoita, että Hope olisi jotenkin erityinen: itse asiassa jopa varmasti hypetetty "tasan tavallinen" napa, karkealla vapaarattaalla, joka jarruttaa rullaustakin. Mutta on se hieno. Pakkauskin on hieno.
    En uskaltanut sekavien mittatietojen ja eri versioiden takia etukäteen tilata pinnoja, mikä osoittautui hyväksi ratkaisuksi. Mitat osin poikkeavat mistään löytämästäni nettitiedosta. Ei edes Hopen sivut auttaneet tässä.
    Navassa lukee: made in UK, HOPE, mono, PRO III.


    Seuraavaksi pitää vaikka parillakin eri laskurilla katsoa pinnojen pituudet Mavic CXP33 vanteille 14mm nippelillä. DT Competition.
    Onnea hankinnalle, hienot ja hyvät on Hope 3pro:t. Rakentelin itse 130mm / 100mm maantiepyörän kiekot syksyllä. Käytin edd pinnalaskuria (lenni.info), siitä sitten valiten ensiksi sopiva pidemmästä vaihtoehdosta. Pinnat tuli juuri sopivasti nippelin läpi, kuten Samu jo kirjoittelikin että se on hyvä. Säkäähän tuossa varmaan oli, mutta hyvä tuli.
    Ja niistä alunipoista. Tein eteen 2ristiin puolatun compin pinnoilla 12mm alunippeleillä. olin tyytyväinen ettei pinna jäänyt lyhyeksi ja tällä 96kg:n elomassalla huoletta rytyyttäen ei yhtään paukausta ole vielä tapahtunut, ja jostain syystä ei alunippa ole vieläkään hitsannut kiinni.
    Jos käytät useita laskureita, niin ota EDD yhdeksi.

  23. #293
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    305
    Onkos jollain selitys valmiina sille, että molemmin puolin joka toinen pinna on selkeästi löysempi siinä vaiheessa, kun kaikkien pinnojen päät on aika tarkalleen samalla syvyydellä (ruuviuran pohjan tasalla)?

    Meinaa ihmetyttää moinen. Kyseisessä vanteessa poraus on tehty jus eripäin kuin tähänastisissa, mutta sillä tuskin lienee tekemistä asian kanssa...

    Ja kyseessä siis 3X
    Viestin lähettäjän suojelemiseksi lähettäjän mielipiteitä on muutettu.

  24. #294
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timo W Katso viesti
    Onkos jollain selitys valmiina sille, että molemmin puolin joka toinen pinna on selkeästi löysempi siinä vaiheessa, kun kaikkien pinnojen päät on aika tarkalleen samalla syvyydellä (ruuviuran pohjan tasalla)?

    Meinaa ihmetyttää moinen. Kyseisessä vanteessa poraus on tehty jus eripäin kuin tähänastisissa, mutta sillä tuskin lienee tekemistä asian kanssa...

    Ja kyseessä siis 3X

    Eiköhän tuo johdu siitä että joka toinen pinna on selvästi enemmän mutkalla. Eli käytännössä ne, jotka tulee laipan ulkopuolelta.
    Suorempi pinna on siten löysempi.
    Kaar ittelles vaa

  25. #295
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    tietääkö kukaan muuten, että mistä löytyisi velocityn deep v-vanteita edullisesti? Tai muita vaihtoehtoja raskaalle kuskille? viimeinen vaihtoehto on mavic cxp33. se on vaan hippasen kallis.

    Toisena pitäis löytää navat. Dt swissiä kehuvat kestäväksi, mutta ovat samalla aika hintavia. Vapaarattaan rätinä koetaan eduksi. Toimisiko dt swiss 240 takanapa ja simpan edullisempi etunapa (105/ultegra). kuinka kestävä etunavan ylipäänsä pitää olla?

  26. #296
    Liittynyt
    01/2009
    Viestit
    75
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    tietääkö kukaan muuten, että mistä löytyisi velocityn deep v-vanteita edullisesti? Tai muita vaihtoehtoja raskaalle kuskille? viimeinen vaihtoehto on mavic cxp33. se on vaan hippasen kallis.

    Toisena pitäis löytää navat. Dt swissiä kehuvat kestäväksi, mutta ovat samalla aika hintavia. Vapaarattaan rätinä koetaan eduksi. Toimisiko dt swiss 240 takanapa ja simpan edullisempi etunapa (105/ultegra). kuinka kestävä etunavan ylipäänsä pitää olla?
    Maantielle ilmeisesti, onko painolla väliä ja mikä on budjetti?

    Ymmärtääkseni jostain Tiagrasta ylöspäin Shimanon navat ovat ihan suht kestäviä huollettuina. Mavic Open Prot on kevyen ja kestävän maineessa ja maksavat Saksasta luokkaa 90-100€/pari posteineen. CPX33 lienee aboot samoissa hinnoissa. Deep-V taitaa olla Saksastakin kalliimpi.

  27. #297
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Tuossa valkkailin vannetta ja loppupeleissä Open Pron ja CXP33:n välillä. Jälkimmäisen ymmärsin muutamien (vain muutamien - en siihen kauaa aikaa uhrannut) nettikeskustelujen perusteella jäykemmäksi ja kestävämmäksi. Open Pro taas on vanha kevyt klassikko - myytiin kuulemma ennen eri nimellä. Hintaeroa taisi olla kymppi, 40 vs 50€.

    Tiagra ja XT navoissa kannattaa huomata että kyseessä on klassinen kuppi ja kartio -laakeri, mikä tarkoittaa erinomaista herkkyyttä muttei suurta kestävyyttä kovia tärskyjä vastaan.


    Maviciin minulla on vanha suhde, kun 80-luvulla pyörässäni oli Mavic vanteet. Malliston suppeus teki myös valinnan helpoksi. Muilla merkeillä lie, vähän halvemmallakin, myös hyviä vanteita, mutta otappa niistä selvää. Pyörän komponentteja valitessa muutenkin tuppaa aikaa kulumaan liikaa.
    tienlaita muokkasi tätä : 23.07.2011 at 17.18
    what can be said at all
    can
    be said clearly

  28. #298
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Juu tämä operaatio on ruvennut hahmottumaan pikkuhiljaa ja vaikuttaa siltä että ei tässä ainakaan rahaa säästetä. Mutta saanpahan tasan sellaiset kiekot kuin haluan ja joiden pitäisi kestää 103kg sekä kova runttaus.

    Tällä hetkellä koska deep v:tä ei sopivilla hinnoilla löydy niin mennään CXP33:lla. 36 pinnaa taakse ja 28 eteen.

    Navoiksi tulee näemmä HOPE pro 3 mono setti. Muuten DT swiss olisi vaihtoehto, mutta pikkuhiljaa alan ärtyä ko. lafkaan. Sivuilla ei minkäänlaisia tietoja mihinkään suuntaan, eikä yhteenkään napaan saa yli 32 pinnaa. Ei siinä muuten mutta 36 pinnaa CXP33:een on kevyempi kuin 32.
    Hope tarjoaa tarpeeksi vaihtoehtoja pinnojen ja rataspakkojen suhteen. Tarkoitus olisi myös tilata kamat korkeintaan kahdesta kaupasta, ettei toimituskulut nousisi liiaksi.

    Näillä näkymin painoa tulisi hippasen yli 1700g eli ei mielestäni todellakaan liikaa.

    Roval Pavejahan saisi evansista nyt 200e pari, mutta toisaalta pidemmällä tähtäimellä uskoisin kiekonrakennustaitojen tulevan edullisemmaksi ja jeessimmäksi.

    Hinta taitaa mennä sinne 500e paikkeille työkaluineen (pinnojen kireysmittari ja halpa pukki).

  29. #299
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Vapaarattaan rätinä koetaan eduksi.
    No eipä se räpätin itsestään ääntä tee, vaan myös Hope Pron ja Shimano XT:n vapaarattaan välillä on ero siinä kuinka pitkään takapyörä pyörii omalla vauhdillaan. Vaan kuinka suuri osuus on konelaakereilla ja kuppi/kartio rakenteella siihen. Molemmat vaikuttaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Navoiksi tulee näemmä HOPE pro 3 mono setti.
    Mulla on juuri hankitut Hope Pro3 navat, 135mm Shimano. Nettitiedot, myös Hopen sivuilla olivat juuri siinä kohtaa puutteelliset pinnojen valkkaamista varten. Multa saat mitat, jos meinaat pinnatkin tilata samaan syssyyn. Tai siis taisinhan ne jo johonkin foorumillekin ilmoittaa...

    Juu tuossahan se, edellisellä sivulla. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...&postcount=283

    Multa puuttuu takakiekkoon vielä pinnat. . .
    tienlaita muokkasi tätä : 23.07.2011 at 17.38
    what can be said at all
    can
    be said clearly

  30. #300
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Kiitos noista tiedoista. Helpottaa elämää paljon.

    Sit vielä kun selvittäis mistä sais järkevästi tilattua pinnoja niin ettei tarttis ostaa sitä 100kpl pakettia jokaista pituutta (3 eri mittaahan noihin tarvitsee).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •