GiantElectrobikeGarmin
Sivu 18 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 68 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Tullut katseltua Canyonin sivuilta noita Aeroad CF malleja. Äkkiseltään googlaamalla mikään muu merkki ei pääse lähellekään noita hintoja.
    Täytyy vakavasti laittaa harkintaan seuraavaksi pyöräksi tuollainen Aeroad CF kunnon osasarjalla ja kiekoilla.
    Missähän pääsisi kokeilemaan XXL-koossa Aeroad CF mallia? Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.

Raijkaard Guest
    Joo, nää kanjonit on vähän tämmösiä. Jos riittäis rahat italialaiseen, niin ei tarttis aina kärsiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raijkaard Katso viesti
    Se on voimalaji toi tulpan repiminen. Peukalo sisään ja ulos.
    Itse otin rengasmuovilla stemmin raosta työntämällä. Tulee vaivatta uolos ja säilyy sormet ehjänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Tullut katseltua Canyonin sivuilta noita Aeroad CF malleja. Äkkiseltään googlaamalla mikään muu merkki ei pääse lähellekään noita hintoja.
    Täytyy vakavasti laittaa harkintaan seuraavaksi pyöräksi tuollainen Aeroad CF kunnon osasarjalla ja kiekoilla.
    Missähän pääsisi kokeilemaan XXL-koossa Aeroad CF mallia? Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.
    Koblenzissa? =)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    No jos ei se napsu eika rutise niin onnistuiskohan tuon korjaamisen lykkääminen talvisaikaan? Tuo ei liene mikään vaarallinen vika. Minä ehkä kysyisin Günter Canyonilta, saako tuolla rungolla heidän mielestään ajaa kauden loppuun.

Käytännössähän noita ei korjata vaan hajonnut runko menee hylkyyn. Takuustakin voisi siksi ehkä ehdottaa sellaista diiliä, että lähettävät uuden rungon Suomeen ja sinä sitten pistät wanhan takaisin samassa boksissa. Jos vika ei jostain syystä menisi takuuseen, Canyon voisi veloittaa luottokorttia crash replacement -hinnan mukaisesti.
    Tehtiin niin, että ajelen vähän niin kuin omalla vastuulla kauden loppuun ja sitten lähetän tuon rungon sinne. Tosin tuo on nyt alkanut sen verran oireilemaan, eli napsumaan, että saattaa kuitenkin kausi loppua ennen aikaisesti.

Ei tuolla taida kuitenkaan mihinkään porukkalenkeille ja kisoihin/tapahtumiin uskaltaa enää lähteä. Vaikka kuulemma ei se mitenkään palasiksi mene, mutta keskiölaakeri voi alkaa liikkumaan. Enpä sitten tiedä...

Sinänsä onnekasta, että pyörä on vain vuoden vanha. Takuuta kun on vain kaksi vuotta. Vähän kyllä on pistänyt miettimään, että seuraavaksi pyöräksi ei varmaan Canyonia uskalla ostaa.

Satsaus johonkin toiseen merkkiin ei enää niin paha kuitenkaan seuraavan pyörän kohdalla ole, kun on jo hyvät kiekot ja osat valmiina...

Oli muuten vähän likaa tuossa kohdassa, tästä kuvasta näkyy vähän selkeämmin tuo kohta:

Pistänpä tähän vielä saman kuin toisellekin foorumille:

Ainakin tämän vuoden rungoilla ja maantiehaarukoilla on kuuden (6) vuoden takuu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Canyon.com
    In addition to the legal requirements we voluntarily offer a 6 year warranty on this year's frames and forks for racing and triathlon bikes as well as on mountainbike frames (with the exception of bearing assemblies and suspension forks).
    Muilla osilla on sitten kahden (2) vuoden takuu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Canyon.com
    All other components are covered by the standard 2 year manufacturer's warranty.
    Toki onhan se ikävää jos maantiepyöräilykausi keskeytyy näin ikävästi
    #fillarifoorumi @ IRCNet

No kerpele. Mukavasti tähän asti rullannut, mutta alkoi keskiö napsumaan. Günther vielä pirun tiukkaan pistänyt kiinni koko setin. Puuh...ja yhteyttä kotkanpesään...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    No kerpele. Mukavasti tähän asti rullannut, mutta alkoi keskiö napsumaan. Günther vielä pirun tiukkaan pistänyt kiinni koko setin. Puuh...ja yhteyttä kotkanpesään...
    Aloita tsekkaukset polkimien kierteiden rasvauksesta & kiristyksestä sekä klossien kiristämisestä. Saattaa auttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jman Katso viesti
    Oli muuten vähän likaa tuossa kohdassa, tästä kuvasta näkyy vähän selkeämmin tuo kohta:
    Näyttäis tuo halkeama ulottuvan myös haarukkaputken puolelle. Arvatenkin "muodonmuutosalue" leviää pikku hiljaa laajemmalle alueelle. Scheisse homma.

Muuten olen sitä mieltä, että sen viimeisen sata grammaa voisi jättää optimoimatta näistä hiilarirungoista. Kestäisivät paljon paremmin, kun kriittiset kohdat (käytännössä kai satulaputken molemmat päät) olisi mitoitettu vähän paremmilla varmuuskertoimilla.

Olen kokoamassa ensimmäistä vaihteellista maantiepyörääni Canyon Ultimate CF -rungon ympärille. Tilanne on nyt se, että osavalinnat alkaa olemaan jo ihan mukavasti kasassa, mutta toivoisin kokeneemmilta hieman kommentteja ennen kun pistän tilaukset vetämään.

Todelliset kiksit sai aikaan tämä WW:n-palstalle postattu Ultimate CF. Itsellä on kuitenkin aikeina rakentaa hieman hillitympi mankeli n. 3k€ budjetilla.

Ensinnäkin haluisin varmistuksen siitä, että sram forcen (linkki löytyy alla olevassa osalistassa) osasajan mukana tuleva pressfit(?) -keskiö on yhteensopiva canyonin rungon kanssa.
    edit: tutkin tässä hieman lisää canyonin ja sramin speksejä ja vaikuttaa sieltä, että molemmat ovat BSA-standardin mukaisia, joten eikös näiden pitäisi sopia yhteen?

Toiseksi Bike-components listaa tälle osasarjalle 15 eri kampi-/ratasvaihtoehtoa, mikä näistä olisi se oikea minulle?

Referenssinä voisi toimia maantiesinkulani, jossa on 170mm kammet ja 42-16 välitys, jotka molemmat ovat osoittautuneet ihan toimiviksi (yli 100km lenkit ok, kadenssi pääosin ~90rpm). Maastosinkulassa mulla on puolestaan 175mm kammet, joilla on kyllä ihan kiva runtata menemään voimalla, mutta nopeaan pyörittelyyn nuo eivät kyllä sovellu lainkaan. Pitäisikö vaihepyörän kanssa koittaa nyt sitten 172,5mm kampia, vai pidättäydynkö tutussa turvallisessa 170mm versiossa? (omat mitat: pituus 179cm ja sisäjalka 83)

Ratasvaihtoehtojen kanssa olen vielä enemmän hukassa, mikä seuraavista vaihtoehdoista soveltuu parhaiten lenkkeilyyn ja matkan tekoon Suomen maastossa.

39-53 / 11-23
    39-53 / 11-28
    34-50 / 11-23
    34-50 / 11-28
    34-50 / 12-27

34-50 on ilmeisesti ns. compact-versio, jota tunnutaan suositeltavan aloittelijoille/kuntoilijoille (=minä), mutta mikä pakka tuon kanssa olisi sopiva? 11-28 pakalla saisi kaikista laajimman alan vaihteita käyttöön, mutta onko tästä (käytännössä) jotain haittaa? Suuremmat hyppäykset vaihteiden välillä? Todellinen ongelma vai ei?

Viimeinen epävarmuus tekijä on kiekot, oikeasti mun tekis mieli hommata hieman korkeammalla profiililla olevat avorenkaille sopivat hiilarikiekot (vaikka en oikeasti sellaisia "edes tarvitsisi", komponenttivalinoissa tunne tuntuu kuitenkin määräävän enemmän kuin järki, joten tämäkin pohdiskelu on tarpeen). Noiden hinnat tuntuu kuitenkin järjestäen lähtevän 1k€ ylöspäin, joka räjäyttää budjetin melkopahasti. Yksi vaihtoehto voisi olla kiekkojen tilaus wheelsmithiltä, josta saisi esim. gigantex 50mm kehällä, nevatec superlite navoilla ja Sapimin CX-Ray pinoilla olevat vanteet n. 800 euroon. Kokonaispainonkin pitäisi jäädä 1400g tietämille, joka on ilmeisesti tämän hintaiselle aero-kiekolle ihan ok. Nyt listalla olevat Fulcrum zerot on varmaan myös ihan hyvä valinta, mutta ne ei nostata kovin suuria tunteita allekirjoittaneessa.

Onko alla olevassa listassa muuten jotain puutteita, virheitä tai muuten jotain parannettavaa?

runko

ultimate cf evo frameset 2010 (56")
    hinta: 999€
    paino: 910g (ilmoitettu ilmeisesti 54" rungolle)
    linkki: http://www.canyon.com/_en/outlet/art...tml?o=A1015847

haarukka
    Canyon OneOneFour SLX
    hinta: sis. runko settiin
    piano: 295g

stemmi
    Ritchey WCS 4-Axis
    paino: 125g

satulatolppa
    Ritchey VCLS by Canyon
    hinta: sis. runkosettiin
    paino: 220g

headset
    Acros Ai-70 1¼'' - 1½''
    paino: 78g

Canyon toimitusmaksu runkosetille 39,37€

vanteet
    Fulcrum Racing Zero
    hinta: 666€
    paino: 1430g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html

groupset
    Sram Force Gruppe 2x10
    hinta: 719€
    paino: 2013g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...ne-Naben-.html
    huom: välitys & keskiön yhteensopivuus tarkistettava

ohjaustanko
    Ritchey WCS Carbon Curve OS
    hinta: 169€
    paino: 210g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...ell-2011-.html
    huom: tankoteippi puuttuu

satula
    Selle Italia SLR Kit
    hinta: 129€
    paino: 120g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...ell-2010-.html

polkimet
    Look Keo Blade Carbon CroMo
    hinta: 159,95€
    paino: 238g
    huom: kengät sovitettava ja hommattava Suomesta

renkaat
    Continental Grand Prix 4000 S
    hinta: 49,5€
    paino: 418g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...ltreifen-.html

sisurit
    Continental Schlauch Race Supersonic
    hinta: 16€
    paino: 106g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...personic-.html
    huom: tilaa parit varalle saman tien

Bike-components toimitus (sis. visamaksulisän)
    hinta: 15€

Kokonaishinta:
    2961,82€
    Kokonaispaino (todella optimistinen):
    6163g
    Kalle H muokkasi tätä : 23.07.2011 at 14.02

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    6163g
    No on joo.

Mulla painaa 58-kokoisena ja Mavic Cosmic Carbon ultimateilla 5,6kg. :P

6163g
    No on joo.

Mulla painaa 58-kokoisena ja Mavic Cosmic Carbon ultimateilla 6,58kg. :P

vanteet
    Fulcrum Racing Zero
    Kysy Pekka L:ltä kiekkovinkkejä, niin saat kiekkosetin painon alle 1200 g tuohon hintaan.

No on joo.

Mulla painaa 58-kokoisena ja Mavic Cosmic Carbon ultimateilla 6,58kg. :P
    No joo, tarkoitin lähinnä sitä, että suurinosa listatuista painoista on valmistajien ilmoituksia, jotka tuntuvat heittelevän melkoreilusti. Eiköhän noilla osilla saisi kuitenkin kasaan ihan asiallisen kokonaisuuden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Kysy Pekka L:ltä kiekkovinkkejä, niin saat kiekkosetin painon alle 1200 g tuohon hintaan.
    Kysytty

Pekka L näyttää rakennelleen melko maukkaan näköisiä kiekkoja. (herättää suurta omistamisen halua)

Haussa ei varsinaisesti ole se ultimaalisen kevytkiekko vaan paketti jossa yhdistyy sopiva hinta, "aerous", kestävyys ja avorenkaiden helppous, sekä tietenkin asiallinen ulkonäkö
    Kalle H muokkasi tätä : 22.07.2011 at 23.41

Haussa ei varsinaisesti ole se ultimaalisen kevytkiekko vaan paketti jossa yhdistyy sopiva hinta, "aerous", kestävyys ja avorenkaiden helppous, sekä tietenkin asiallinen ulkonäkö
    Tuubit + litkut niin paljon helpompaa se on kuin niitten avojen kanssa pelleily.=)

Raijkaard Guest
    osasajan mukana tuleva pressfit(?) -keskiö on yhteensopiva canyonin rungon kanssa.edit: tutkin tässä hieman lisää canyonin ja sramin speksejä ja vaikuttaa sieltä, että molemmat ovat BSA-standardin mukaisia, joten eikös näiden pitäisi sopia yhteen?
    En tiedä tuosta Press Fitistä ja sen nimikkeestä sen enempiä, mutta linkittämässäsi osasarjassa on ihan normi BSA-kierteinen Truvativin GXP laakerointi ja runko on samoilla kierteillä. Mulla on nimittäin sama runko ja juurikin tuo osasarja, samasta paikasta ostettuna. Meillä on lisäksi aikalailla samankokoiset koivet ja mä käytän kampina 172,5sia ja en mä ainakaan lyhkäsempiä ottaisi. Mulla 39/50 ja 12-25 välityksellä. Jos ajat vain Suomessa, niin standardikammet on hyvä valinta, jos menet isoihin mäkiin, joita ei juuri Suomesta löydy, niin osta compactit, jos et vielä osaa sanoa, niin ostat varuiksi compactit. Standardin pikkuratasta et alle 39 piikkiseksi muuta. Joka tapauksessa vaihtaisin molemmista toisen rattaan kotioloihin, compactista pienemmän 38siksi ja standardeista isomman 50seksi. Pakka nyt on aika se ja sama, niitä on helppo ostaa ja vaihdella sitten kun tietää, mitä vauhtia tulee ajettua ja mitä valityksiä kaipailtua.

Tuubit + litkut niin paljon helpompaa se on kuin niitten avojen kanssa pelleily.=)
    Mites sitten kun snakebite iskee jossain hevon kuusessa? Avon pystyy vielä vaihtamaan, mutta onnistuuko tuo tuubin kanssa? Itsekin miettinyt tuubeja, mutta antaako ne mitään etua kuntoilijalle vrt. hyvään avoon?

Raijkaard Guest
    Itsekin miettinyt tuubeja, mutta antaako ne mitään etua kuntoilijalle vrt. hyvään avoon?
    Olen siinä uskossa, että korkeaprofiilisissa kokohiilarikiekoissa ne ovat omiaan ja säästävät vannetta vaikka paukkuisivatkin. Tuubit tyhjenevät rikkoutuessaan hitaammin ja ennalta-arvattavammin, esim. kovassa vauhdissa tästä on selvää hyötyä kuskille ja kalustolle. Näin viisaammat ovat kertoneet. Kuntoilijoillehan vain äärimmäinen paras on riittävän hyvää, proffathan reenaa sujuvasti ihan avokeillakin.

Mites sitten kun snakebite iskee jossain hevon kuusessa? Avon pystyy vielä vaihtamaan, mutta onnistuuko tuo tuubin kanssa? Itsekin miettinyt tuubeja, mutta antaako ne mitään etua kuntoilijalle vrt. hyvään avoon?
    hmm, ei kai tuubin kanssa voi tulla varsinaista snakebiteä, kun sisäkumi loistaa poissaolollaan. Nettikuvien perusteella tuubivanteen ura on myös melko matala, joten snakebiken muodostuminen itse tuubiin on melko epätodennäköistä (ja se vaatisi todella matalan rengaspainee).

Pidemmillä lenkeillä/matkoilla voi sitten pitää mukana paikkalitkua (onkohan esim tämä ok?), varatuubia ja teippiä. Joiden avulla korjauksen/vaihdon pitäisi onnistua ilmeisesti ihan tienpäällä.

Avorenkailla ajaessakin olen joskus pitänyt varaulkokumia mukana, jos edessä on ollut pidempi reissu. Joten tältä osin avo -> tuubi siirtyminen ei juuri aiheuta muutoksia varustukseen.

-----

Laitoin muuten juuri 2010 mallisen ultimate cf evo -runkosetin tilauksen outletin puolelta, joten nyt sitten pitäs saada bike-componentin tilaus kuntoon ja kiekkoasia varmistettua.

Eikös tuubi ole vähän pehmeämpikin jo muotoon liittyvien rakenteellisten sekkojen takia? Itselläni on tosin vielä kokematta mutta hiilarituubikiekkojen hankinta tapahtunee ennen seuraavaa ajokautta.

hmm, ei kai tuubin kanssa voi tulla varsinaista snakebiteä, kun sisäkumi loistaa poissaolollaan.
    Tä? Onhan tuubissakin sisäkumi sisällä. Riski on kylläkin paljon pienempi kun vanteessa on siinä kohtaa pyöreämpi reuna ja vielä vähän kauempana tiestä (ja painettakin on yleensä enemmän, cyclocross-paineilla tuubi-snakebitekin on kyllä mahdollinen).

Perinteisesti varatuubina käytetään jo aiemmin vanteelle liimattua tuubia, vanha liima tarttuu uudestaan ja kestää perille kunhan vähän varoo kantatessa.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

Ratasvaihtoehtojen kanssa olen vielä enemmän hukassa, mikä seuraavista vaihtoehdoista soveltuu parhaiten lenkkeilyyn ja matkan tekoon Suomen maastossa.

39-53 / 11-23
    39-53 / 11-28
    34-50 / 11-23
    34-50 / 11-28
    34-50 / 12-27
    Nuista vaihtoehdoista valitsisin 11-23 pakan. Tuntuu melko portaattomalta vaihteisto kun on lähes joka ratas yhden hampaan erolla. Eturieskat onkin sitten asia erikseen. Mä ajalen sykerajoja noudattaen ja mulle riittää Etelä-suomeen 36-46 (cc-pyörä). Isompaa rieskaa kaipaan vaan porukkalenkeillä kun pääsee imussa ajamaan.

sehngeer Guest
    Oulun seudulla asuessani harkitsen vakavasti 34-hampaisen eturattaan vaihtamista 39-hampaiseen. Takana 11-25.

Yksittäisen rattaan vaihtaminen on kai ihan ok? Niitä näyttäisi ainakin olevan myynnissä erikseen.

39-53 / 11-23
    39-53 / 11-28
    34-50 / 11-23
    34-50 / 11-28
    34-50 / 12-27

34-50 on ilmeisesti ns. compact-versio, jota tunnutaan suositeltavan aloittelijoille/kuntoilijoille (=minä), mutta mikä pakka tuon kanssa olisi sopiva? 11-28 pakalla saisi kaikista laajimman alan vaihteita käyttöön, mutta onko tästä (käytännössä) jotain haittaa? Suuremmat hyppäykset vaihteiden välillä? Todellinen ongelma vai ei?
    Tämän kesän on ollut käytössä ydistelmä 38-50 kompakti-kammet ja 12-23 pakka, tuo pakka on mukava kun mene yhden hampaan välein 12-19 ja lisänä pelastusrenkaat 21 ja 23. Riittää omaan käyttöön mainiosti tuo yhdistelmä, kovempaa ei tarvitse päästä kun mitä tuolla 50-12 välityksellä pääsee ja mäet on toistaiseki noussut ilman ongelmia.

Vähän käy hitaaksi kadenssi palauttelusykkeillä ajaessa 34/23 yhdistelmälläkin jos pidempää mäkeä nousee. Normaalissa ajossa 38/23 olisi sopiva ja siihen varmaan siirryn eli 11-23 ja 38/50.

Ei varmaan kannata ajaa pidempää mäkeä palauttelulenkillä.

Onko väliä jos käyttää esim. Shimano 105/Ultegra/Dura-ace eturattaita SRAM Rival kampien kanssa, kunhan on 110 BCD?

Olen kokoamassa ensimmäistä vaihteellista maantiepyörääni Canyon Ultimate CF -rungon ympärille. Tilanne on nyt se, että osavalinnat alkaa olemaan jo ihan mukavasti kasassa, mutta toivoisin kokeneemmilta hieman kommentteja ennen kun pistän tilaukset vetämään.

Onko alla olevassa listassa muuten jotain puutteita, virheitä tai muuten jotain parannettavaa?

runko

ultimate cf evo frameset 2010 (56")
    hinta: 999€
    paino: 910g (ilmoitettu ilmeisesti 54" rungolle)
    linkki: http://www.canyon.com/_en/outlet/art...tml?o=A1015847

haarukka
    Canyon OneOneFour SLX
    piano: 295g

stemmi
    Ritchey WCS 4-Axis
    paino: 125g

satulatolppa
    Ritchey VCLS by Canyon
    paino: 220g

headset
    Acros Ai-70 1¼'' - 1½''
    paino: 78g

Canyon toimitusmaksu runkosetille 39,37€

vanteet
    Fulcrum Racing Zero

groupset
    Sram Force Gruppe 2x10
    hinta: 719€
    paino: 2013g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...ne-Naben-.html
    huom: välitys & keskiön yhteensopivuus tarkistettava

ohjaustanko
    Ritchey WCS Carbon Curve OS
    hinta: 169€
    paino: 210g
    huom: tankoteippi puuttuu

satula
    Selle Italia SLR Kit
    hinta: 129€
    paino: 120g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...ell-2010-.html

polkimet
    Look Keo Blade Carbon CroMo
    hinta: 159,95€
    paino: 238g
    huom: kengät sovitettava ja hommattava Suomesta

renkaat
    Continental Grand Prix 4000 S
    hinta: 49,5€
    paino: 418g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...ltreifen-.html

sisurit
    Continental Schlauch Race Supersonic
    hinta: 16€
    paino: 106g
    linkki: http://www.bike-components.de/produc...personic-.html
    huom: tilaa parit varalle saman tien

Bike-components toimitus (sis. visamaksulisän)
    hinta: 15€

Kokonaishinta:
    2961,82€
    6163g
    Mulla oli vähän samanlaisia aikeita tuossa keväällä kun sulla; kevyt ja hyvä fillari kohtuurahalla ja haluamallani osasarjalla. Canyonin runko on mielestäni fiksu valinta tuollaiseen projektiin.

Kokonaispainon paremmaksi hahmottamiseksi tässä joitain punnaamiani todellisia painoja (runko on eri kun sulla, vissiin hiukan kevyempi tuo SLX, mutta tuskin isoa eroa on):

Runko Canyon Ultimate Cf Slx musta 56" 989,6
    Keula One One Four Slx 330,4
    Ohjainlaakeri 48,6 (keulan sisälle jäi "insertti" vai käpy vai mikälie)
    Stemmi Ritchey Wcs 4Axis 100mm 129,0
    Satula+tolppa Specialized Toupe Team,
    Ritchey Wcs Carbon 27,2 300mm yht. 313,5
    Pikalinkut Swiss Comp 44,1
    Spacerit 2kpl 8,8
    Vaihdevaij.ruuvit 7,3
    Juomap.telineiden ruuvit 19,0
    Satulaklemmari Canyon 17,0

Kyllä tuosta hienon ja kevyen fillarin pariin kolmeen tonniin rakentaa. Mun fillari painaa Mavic Aksiumeilla, painavilla sisureilla, Michelin Krylion Carboneilla ja Rivalin osasarjalla, henkilövaa'alla n.7,5kg, joten helposti saisi tiputettua painon alle seiskan.
    Toi sun painoarvio antaa todellakin melkoisen optimistisen kuvan kun jokaisen osan kohdalla tulee parista grammasta kymmeniin heittoa todellisiin painoihin nähden, ynnättynä yhteen tekee jotain + kaikki muut nippelit, kuoret, vaijerit. Painoa kertyy huomaamatta...

Laittelehan tänne painoja jos jaksat/viitsit, mielenkiintoista nähdä minkä näköinen/painoinen pyörästäsi tulee. Vielä kun olisi omastakin jaksanu kaikki ylimääräiset logot stemmistä poistaa jne. olisi lopputuloksena ollut mielestäni todella tyylikkään näköinen pyörä. Hienompi tuokin "logoton" WW-Canyon kuin jotkin "Huomaaminut"-tuotemerkkilogoin varustetut pyörät (joista ei kuitenkaan sponsori-/mainosrahaa meille harrastelijoille makseta, valitettavasti...)

ps.Tulee niitä tarroista ja maalista ylimääräistä painookin, "halpoja grammoja"(jos saa sopivia liuottimia halvalla);P
    jusba_84 muokkasi tätä : 25.07.2011 at 12.21

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A R:nen Katso viesti
    Tä? Onhan tuubissakin sisäkumi sisällä. Riski on kylläkin paljon pienempi kun vanteessa on siinä kohtaa pyöreämpi reuna ja vielä vähän kauempana tiestä (ja painettakin on yleensä enemmän, cyclocross-paineilla tuubi-snakebitekin on kyllä mahdollinen).

Perinteisesti varatuubina käytetään jo aiemmin vanteelle liimattua tuubia, vanha liima tarttuu uudestaan ja kestää perille kunhan vähän varoo kantatessa.
    Totta toisiaan, kyllähän tuolla tuubin sisällä näyttää lymyävän "sisäkumi", enpä ollut tuollaisessa ennen tietoinen.

Mites tuollainen valmiiksi venytetty ja liimattu tuubi kulkee esim. repussa mukana? Torttuuko se joka paikkaan, vai onko pinta "kosketuskuiva"?

Porista saapuviin kiekkoihin ajattelin pyöräyttää contin sprinter gatorskin -tuubit, jotka on ainakin hinnaltaan ihan sopivat, pistosuojatut sekä muutenkin varmaan ihan hyvä valinta lenkkikäyttöön(?). Mitäs paikkalitkua näille kumeille kannattaisi varata? (tuubitopikit selasin jo läpi, mutta kovin tyhjentävää vastausta en löytänyt),

Kammiksi valikoitui nyt sitten 172,5 mm versio, joka on siis 2,5mm pidempi kuin nykyisessä maantiesinkulassa. Eiköhän pyörittely onnistu tuollakin ihan mukavasti =) Eturattaiksi valitsin kompaktin 34-50 version, joka on varmisti itselleni ihan riittävän raskas ja tarjoaa laajemman päivitys mahdollisuuden jatkossa. Kasetiksi tulee nyt sitten se "lähes portaaton" 11-23 versio. Tuolla 50-11 yhdistelmällä pääse 90 rpm pyörityksellä 51,5 km/h, joten eiköhän tuolla nyt pärjeile ainakin ekat pari viikkoa . Kiitoksia kaikille kommentaista tämän suhteen, yksin en olisi valintaan pystynyt.

Tässä nyt vielä arvon, että mitkä pikalinkut valitsisin ja tutkailen eri ohjaustanko vaihtoehtoja. Esimerkiksi Syntace Racelite 2 Carbon herättää kiinnostusta vaikkakin siinä on hieman enemmän droppia kun nykyisessä ITM:n milleniumissa, muuten muoto (yläosan back sweep) miellyttää todella paljon ja paino-/hinta-/laatusuhde on ihan kivasti kohdallaan. Boonuksena tuohon race liteen saa iskeä myös tempotangot kiinni, joita ei käsittääkseni saa Ritcheyn WCS Carbon Curveen laittaa.

Mites tuollainen valmiiksi venytetty ja liimattu tuubi kulkee esim. repussa mukana? Torttuuko se joka paikkaan, vai onko pinta "kosketuskuiva"?
    Ei se varsinaisesti tartu kovinkaan hyvin muuhun kuin vastaavaan liimaan mutta kerää kyllä hiekkaa, pölyä ja muuta pskaa aika tehokkaasti. Käytännössä se kyllä menee pienempään tilaan pakatessa aika lailla automatik rullalle liimaiset pinnat toisiaan vasten, tällä tavalla liima on myös juuri auki revittynä vähän "tuoreempaa" ennen vanteelle laittoa. (Perinteisestihän varatuubi pysyy paketissa ja paikallaan vanhalla varvaskoukun hihnalla. Käytetyt lukkopolkimen klossit eivät valitettavasti ole yhtä monikäyttöisiä...)
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •