HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 17 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 67 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #481
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Myydäänkö jossain sellaisia sähköpumppuja joilla saisi renkaaseen päräytettyä ilmaa? Hiljainen pitäisi myös olla, kerrostalossa ei mitään jyskyttävää masiinaa voi käyttää.
    edit. voisiko tälläistä käyttää?
    http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/751909/0
    Ei taida tuotto tuollaisissa kompuroissa riittää.

  2. #482
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Pesitkö muuten millä ihan näin kiinnostuneena? Itellä taisi olla mineraalitärpättiä ja sitä tosiaan vaan huljuttelin tyhjän renkaan sisällä hetken ja pyyhkäisin pois niin sisäpinta muuttui samanlaiseksi tahmeaksi kumiksi kuin ulkopintakin, kiilto hävisi kanssa.
    Tuo on varmaankin muotin vapautusmateriaalia mikä sen kiillon aiheuttaa..

  3. #483
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Tuo on varmaankin muotin vapautusmateriaalia mikä sen kiillon aiheuttaa..
    Muottisilikoni, tai silikoni ylipäätään, ja liima ei ole kovin hyvä yhdistelmä. Paitsi jos tarkoituksena on ehkäistä liiman tarttumista.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  4. #484
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ite pesaisin x-kingin sisäpuolen asetonilla, rupes litkukin tarttuun gummiin

    nimim. ehkä sittenkin tubelesilla tahkolle
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  5. #485
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    ite pesaisin x-kingin sisäpuolen asetonilla, rupes litkukin tarttuun gummiin
    Asetoni toimii varmaan, kuten myös vähemmän-ärtsy-aine Sinoli (etanolipohjainen). Molemmilla usein toistuva tai pitkäaikainen kosketus haurastuttaa kumia - tämä tuskin on kuitenkaan ongelma.

    Edit: ... tai sitten käyttää aluksi sisäkummia kunnes sisäpuolen silikonikerros kuluu pois. Ehkä myös vekit renkaan reunasta suoristuvat.
    Paakku muokkasi tätä : 01.07.2011 at 15.14 Syy: Edit

  6. #486
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paakku Katso viesti
    Asetoni toimii varmaan, kuten myös vähemmän-ärtsy-aine Sinoli (etanolipohjainen). Molemmilla usein toistuva tai pitkäaikainen kosketus haurastuttaa kumia - tämä tuskin on kuitenkaan ongelma.
    ilmeisesti pesin liian varovaisesti =( 12,5km testilenkillä painetta hävis reilu bar, ja yönaikana oli vajunu tyhjäksi, vaikka lenkinjälkeen täytin.. joutuu sitte kuitenkin sisäkumittamaan renkaan tahkolle.. pieni pettymys, mutt eiköhän tästä yli päästä ja jollain aikataululla saada se pitämään!!
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  7. #487
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652

    Peukalo alas

    Emmiä nyt tiiä näistä tubeleksista. Ensin kauhea säätö että saa renkaat vanteelle, pitää juosta huoltoasemalla ja lutrata litkulla. Sit kun ekaa kertaa ajaa metsässä, tulee renkaan sivuun pikku naarmu ja kävely kotiin on tosiasia. Kivasti se litku siinä reiässä kyllä kuplii, mutta ei se vielä kahdessa vuorokaudessa oo sitä reikää mitenkään paikannut. Lisäksi noi v#tunaikaiset presta-venttiilit joista menee neula mutkalle kun pumppu on samassa huoneessa. Viimeistään ne venttiilit hajoaa ekassa kivikossa, riippumatta siitä onko venttiilinhattu paikallaan vai ei. Hele#etti
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  8. #488
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    ...tai sitten hankkii UST-vanteet ja -kumit, laittaa alle, ajaa ja nauttii. Ja pitää sisäkumia mukana, kun joskus kuitenkin tulee vekki.

  9. #489
    mutanaama Guest
    Kahden vuoden aikana kaksi rengasrikkoa usteilla. Toinen lasinsiruun ja toinen terävästä kantista ajovirheen takia. Ei todellakaan paluuta sisureihin.
    Mitä venaan tulee, niin perseestähän toi presta on, mut ei kertaakaan ole ajossa hajonu. Ja juu, ajan maastossa

  10. #490
    Olisko tää niin että tubeless touhuissa voit valita yleensä 2, mutta korkeintaan 3 seuraavista neljästä ominaisuudesta toteutuvaksi?

    - Rullaa paremmin kuin vastaava rengas/sisärengas yhdistelmä
    - Kevyempi kuin vastaava rengas/sisärengas yhdistelmä
    - Voi ajaa matalammilla paineilla kuin vastaavalla rengas/sisärengas yhdistelmällä
    - Huolettomampia ajokilometrejä kuin vastaavalla rengas/sisärengas yhdistelmällä

    Jos on kuvitellut saavansa kaikki neljä niin ei ole roikkunut netissä tarpeeksi ja saa syyttää pettymyksestä vaan itseään.

  11. #491
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mitä venaan tulee, niin perseestähän toi presta on, mut ei kertaakaan ole ajossa hajonu. Ja juu, ajan maastossa
    Mavicin venttiilin saa sellaisen kiinteän adapterin, jolloin tuo toimii kuten tavallinen autonventtiili. En ole itse käyttänyt, kun presta on minusta ihan hyvä. Onhan ne varret joskus vähän mutkalla, mutta ei se haittaa.

    Voi tuollaisia adaptereita olla muihinkin, mutta Mavicissa se on todella fiksusti toteutettu, eikä mikään viritys, jota käytetään vain pumpatessa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #492
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Tossa mavicin venttiiliadapterissa on kyllä erittäin hyvä idea, mutta mielestäni jäänyt vähän kesken, kun se adapteri kiinnittyy siihen venttiilin sielun kierteisiin(ainakin 2009 mallisessa Crossmax ST:ssä), eikä siihen venttiilin rungon kierteisiin(rungossa ei edes ole kierteitä kokomatkalle). Tämä aiheuttaa sen että normi huoltoasemakompuralla rengasta ei saa "napsautettua" vanteelle kovin helposti kun sielua ei voi irroittaa. Tai voi, mutta sitten ei voi käyttää tuota adapteria...

    Prestaa pidän aivan hyvänä, itse en ole saanut pinniä vinoon muutakuin pumpun kanssa hätäillessä.
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  13. #493
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    ...Tämä aiheuttaa sen että normi huoltoasemakompuralla rengasta ei saa "napsautettua" vanteelle kovin helposti kun sielua ei voi irroittaa. Tai voi, mutta sitten ei voi käyttää tuota adapteria...
    Venttiili ylöspäin ja painaa sitä kiinni/pitää koko kiekon siitä ilmassa, ei tarvi olla kierteillä ja toimii silti. Näin teen aina itte, jos tarvii sieluttomana toimia.

  14. #494
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Olisko tää niin että tubeless touhuissa voit valita yleensä 2, mutta korkeintaan 3 seuraavista neljästä ominaisuudesta toteutuvaksi?

    - Rullaa paremmin kuin vastaava rengas/sisärengas yhdistelmä
    - Kevyempi kuin vastaava rengas/sisärengas yhdistelmä
    - Voi ajaa matalammilla paineilla kuin vastaavalla rengas/sisärengas yhdistelmällä
    - Huolettomampia ajokilometrejä kuin vastaavalla rengas/sisärengas yhdistelmällä

    Jos on kuvitellut saavansa kaikki neljä niin ei ole roikkunut netissä tarpeeksi ja saa syyttää pettymyksestä vaan itseään.
    Eikos nuo kaikki saa tubeles/litkutouhussa?
    Tietenkin jos on järkevä ja käyttää oikeita ust-kumeja eikä läträä pierunkuorien kanssa niin painossa voi vähän hävitä.
    - Fear is a mindkiller -


  15. #495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Eikos nuo kaikki saa tubeles/litkutouhussa?
    Tietenkin jos on järkevä ja käyttää oikeita ust-kumeja eikä läträä pierunkuorien kanssa niin painossa voi vähän hävitä.
    No ookko saanu ne kaikki?

    Kuvauksesta päätellen oot saanut korkeintaan kolme siis, ehket ihan niitäkään.

    Esim Rocket Ron UST painaa 200g / kpl enemmän kuin TL-ready. En ole kokeillut, mutta sisäinen ääni kertoo mulle että se UST kumi ei välttämättä rullaa paremmin kuin se TL-ready varustettuna 100g sisäkumilla, ja siinä tapauksessa jää saldoksi 2 saavutettua ominaisuutta neljästä. Jos vielä laittaa UST kumeihin litkut niin painossa tulee takkiin yhteensä 300-400g verrattuna tavanomaiseen setuppiin ja se on pyörivää massaa se. X-Kingissä (2,2) painoeroa RaceSportin ja UST:n välillä on 290g per rengas!
    kh74 muokkasi tätä : 04.07.2011 at 15.58

  16. #496
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    No ookko saanu ne kaikki?

    Kuvauksesta päätellen oot saanut korkeintaan kolme siis, ehket ihan niitäkään.

    Esim Rocket Ron UST painaa 200g / kpl enemmän kuin TL-ready. En ole kokeillut, mutta sisäinen ääni kertoo mulle että se UST kumi ei välttämättä rullaa paremmin kuin se TL-ready varustettuna 100g sisäkumilla, ja siinä tapauksessa jää saldoksi 2 saavutettua ominaisuutta neljästä. Jos vielä laittaa UST kumeihin litkut niin painossa tulee takkiin yhteensä 300-400g verrattuna tavanomaiseen setuppiin ja se on pyörivää massaa se. X-Kingissä (2,2) painoeroa RaceSportin ja UST:n välillä on 290g per rengas!
    Kyllä se tubeles vaan rullaa paremmin nimenomaan maastossa (pururadasta en osaa sanoa) koska siitä puuttuu sisä ja ulkokumin välinen kitka ja mahdollistaa matalammat paineet. Litkuahan ei ust-kumiin tarvii kun 50g. Minä en kyllä lähtis racesport+100g sisuskumi mihinkään maastoon. Eikös semmonen normi sisuri joka jotain kestää paina jotain 180-200g.
    Summasummarum: vain painossa häviää vähän mut sen saa takaisin rullaavuudessa ja kestävyydessä moninkertaisesti. 3 neljästä keposeen.
    Edit: unohdit listasta matalampien paineiden myötä tulevan paremman pidon.
    - Fear is a mindkiller -


  17. #497
    JTG Guest
    Mä valitsen 4/4 em. Ominaisuudesta, kuten moni muukin. Tahkolla meidän tuvan ust-kuskit hohottivat kuinka hauskaa oli laskea mäkiä alas vailla huolen häivää. Sisurimiehet taasen laskeskelivat sisurien määrää mäkien sijaan. Paras saldo oli 3kpl/60km. Myö muut vaan hohotettiin ja poimittiin isoimpia patteja ajourasta.

  18. #498
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    S-works Fast trak LK 2bliss (tubeless ready), paino 490g, huippu rullaavuus, paineet 1.8 ja 2.0
    Ja aika huolettomasti tuli Tahkon kivikoissa painettua. Väittäisin että 4/4 tolla kombinaatiolla.

    Varsinkin kun ihmetteli noiden kivikkojen jälkeen sitä sisurijumppaa mikä siellä oli. Mutta voihan ne olla revenneitä tubeless renkaita, joihin menee sisurit juuri sisään.

  19. #499
    mutanaama Guest
    JTG:ä kompaten, missään vaiheessa ei tullu pieneen mieleenkää, että renkaille vois jotain sattua. Uus FA takana, 2.4 leveenä painoa noin 770g ja vajaa 100g litkuja. Matkan aikana sutas kerran jonkun viiston kiven päällä, siinä kaikki pito-ongelmat.

  20. #500
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Päätin sitten kokeillä tuota ust-hommaa, kun sain ajotoverilta seikkaperäiset ohjeet miten se voidaan edullisesti
    ja mahdollisimman helposti tehdä. Homma meni reisille ekalla rastilla. Apteekista kieltäydyttiin myymästä mulle
    injektioruiskua.
    Toinen rasti kotona. Vanhat kumit, sisurit ja tekstiilivannenauhat pois ja muoviset vannenauhat tilalle sekä
    Mavicin ust-venttiilit kiinni. Ust-kumit vanteelle ja Fairyvaahdon levitys vanteen ja kumin väliin ja renkaan
    tapustus päältä. Kokeilin täyttää rengasta suurteho jalkapumpulla venttiilinsielu kiinni, joka ei tuottanut tulosta.
    Sielu irti ja uusi yritys ja nyt nousi heti. Stanin suppilon avulla ventiilin aukosta yksi kuuppa litkua ja sielu kiinni.
    Renkaat nousivat heti ja ainoa kohta missä vuotoa esiintyi oli venttiilin juuri. Vuoto pysähtyi aika nopeasti, kun
    vannetta vaakatasossa heilutti.
    Ei ollenkaan paha rasti, vaikka epäilys asiasta oli suuri. Toinen juttu taas on, saanko minä noista mitään hyötyä,
    kun olen ajanut sisureilla 2,2-2,5 bar painella ja sisureita ei ole mennyt kuin viissin 2 kappaletta neljään vuoteen.
    Voisiko joku valaista tyhmää noista Mavicin ust-venttiileistä. Miten se autoventtiiliadapteri oikein toimii ?
    Pitää prestaventtiilin olla auki sen adapterin sisällä ?
    Kuntoilija muokkasi tätä : 04.07.2011 at 19.11 Syy: hokaus
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  21. #501
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuntoilija Katso viesti
    homma meni reisille ekalla rastilla. Apteekista kieltäydyttiin myymästä mulle
    injektioruiskua.

    Toinen juttu taas on, saanko minä noista mitään hyötyä,
    kun olen ajanut sisureilla 2,2-2,5 bar painella ja sisureita ei ole mennyt kuin viissin 2 kappaletta neljään vuoteen.
    Voisiko joku valaista tyhmää noista mavicin ust-venttiileistä. Miten se autoventtiiliadapteri oikein toimii ?
    Pitää prestaventtiilin olla auki sen adapterin sisällä ?
    Hah. Näytit varmaan liiaks narkilta.

    Hyötyä tulee heti kun voit puottaa paineita ilman käärmeen pelkoa = parempi pito ja rullaavuus.

    Kyllähän sen prestaventtiilin neulan ois syytä olla auki jos sinne ilmaa meinaa saada.
    - Fear is a mindkiller -


  22. #502
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Homma meni reisille ekalla rastilla. Apteekista kieltäydyttiin myymästä mulle
    injektioruiskua.
    Kyllä siinä itselläkin oli yritystä selitellä, kun hain ruiskua vapaaratashuoltoa varten.. Taisi kuulostaa entistä epäilyttävämmälle, kun kerroin käyttäväni pyörän huoltoon..
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  23. #503
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Öh.
    Mää unohin julkituoda että mulla on niitä 60ml ruiskuja vielä noin krossi tahi muu*piip* iso paffilootallinen mittayksikkö... Nyt on työn alla softa jolla optimoidaan ajotapa/maasto/paineet lateksisisurilla vs sisäkumittomuus - liikaa muuttujia mut lateksi johtaa kun se ja kevyt ulkokumi on kevyempi ku USTikumi tai edes normikumi litkuilla. Käärmeenkostonkesto taas kallistaa vaakaa toiseen suuntaan ja mihinkä mettässä muka olis kiiru, syvemmälle mettäänkö?

    Elämä on valintoja ja muita päätöksiä
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  24. #504
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTG Katso viesti
    Mä valitsen 4/4 em. Ominaisuudesta, kuten moni muukin. Tahkolla meidän tuvan ust-kuskit hohottivat kuinka hauskaa oli laskea mäkiä alas vailla huolen häivää.
    Ja mitkäs UST-kumit teillä oli jotka on kevyempiä kuin vastaava rengas/sisärengas yhdistelmä?

    Kaikki mitä mä tiedän on UST:nä reilusti raskaampia, jos nyt ei DH-sisäkumia sinne laita.

    Ite olen kans tubelessina (ei UST) litkuilla ajellut, ja Tahkolla tykkäsin kanssa ja kesti ongelmitta. Ruksaan kuitenkin vain 2/4, koska kevyemmäksi en päässyt verrattuna panaracerin sisuriin, ja kokemuksen mukaan noihin "tubeless ready" kumeihin saa kivikoissa aika helpolla ilmat ulos päästävän viillon. UST:t varmaan sitten kestää.

  25. #505
    JTG Guest
    korohoro76 millimeetriä, taisi lekuaanilla ja marikatilla olla molemmilla x-kingint alla 2.4 tuumaisena normiversioina litkutettuna, litkun määrä kun oli heillä sen 3 ozzy:a, niin voineen todeta että kevyempiä olivat ne.

    vai eikös normirengas litkutettuna olekkaan UST jonkun määritelmän mukaan? Tubeless se ainakin on, ja edelleen kevyempi. 5/4, koska myös pitää paremmin.

    edit: niin no niin, eihän tubeless ready kehät ja normi kumeet missään mielessä ole "standardin mukaiset" eli ei ne tosiaan USTeja ole. Olit oikeassa, mutta muut ymmärsivät mistä puhutaan. Seison korjattuna kun kuitenkin postaat vastausta samaaan aikaan. osuiko?

  26. #506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Edit: unohdit listasta matalampien paineiden myötä tulevan paremman pidon.
    "Voi ajaa matalammilla paineilla" kohdalla, tarkoitin juuri sitä.

    Vierintävastus (UST vs kevyt sisuri) jääköön auki niin kauan kun on vaan mutua tarjolla. Pääasiallinen vierintävastuksen aiheuttaja on materiaalin hystereesi ja 200-300 grammaa lisää matskua siellä veivautumassa aiheuttaa lähtököhtaisesti lisää vierintävastusta IMHO. Ei kuitenkaan tähän hätään löytynyt testiä tyyliin 750g UST vs 500g normi + 120g sisuri. Pistäisin roponi kuitenkin likoon jälkimmäiselle.

    500g normi + ei sisuria vieriikin sitten vallan kivasti, mutta kauhean huoleton se ei ole ollut.

  27. #507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTG Katso viesti
    vai eikös normirengas litkutettuna olekkaan UST jonkun määritelmän mukaan?
    No ei ole.

    Tsekkaa vaikka tuolta paljonko painaa X-King 2.4" UST...
    http://www.conti-online.com/generato...King24_en.html

    Siihen kuuppa litkua ja venttiili niin on 900g per pää.

    Ja X-King RaceSport 2,4" + litkut kesti mulla takarenkaana alle kuukauden ennen kuin suihkusi litkut kyljestä läpi, että neloskohtaa niille en rastita, vaikka muuten tykkäsinkin.

  28. #508
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    "Voi ajaa matalammilla paineilla" kohdalla, tarkoitin juuri sitä.

    Vierintävastus (UST vs kevyt sisuri) jääköön auki niin kauan kun on vaan mutua tarjolla. Pääasiallinen vierintävastuksen aiheuttaja on materiaalin hystereesi ja 200-300 grammaa lisää matskua siellä veivautumassa aiheuttaa lähtököhtaisesti lisää vierintävastusta IMHO. Ei kuitenkaan tähän hätään löytynyt testiä tyyliin 750g UST vs 500g normi + 120g sisuri. Pistäisin roponi kuitenkin likoon jälkimmäiselle.

    500g normi + ei sisuria vieriikin sitten vallan kivasti, mutta kauhean huoleton se ei ole ollut.
    Minä olen ymmärtänyt ,että sisäkumin ja ulkokumin välinen kitka estää ulkokumia ikäänkuin muotoutumasta maaston pienten epätasaisuuksien mukaan. Tämä aiheuttaa pomppimista joka lisää vierintävastusta.
    Olen tästä tutkimustuloksiakin nähnyt ,mutten niitä tähän hätään osaa kaivaa. Sisärenkaaton jättää ns. leveämmän jäljen ja muotoutuu paremmin maaston mukaan. Tossa kohdassa kolme jotain asiasta.
    http://www.justridingalong.com/content.php?pid=547
    - Fear is a mindkiller -


  29. #509
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Es6?
    Histereesi.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  30. #510
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    No ei ole.
    Jos ryhdytään marsua silittämään, niin ehkei täytä standardissa määriteltyjä specsejä, mutta toiminnallisuudessa ei kuitenkaan ole eroja. Vai onko muka?
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •