FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 79 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #2341
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Ja mistä vihreitä limppuja?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  2. #2342
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Miksi xtr:stä saintiin?
    Toi XTR on pitkähäkkinen. Tohon ei tuu kun yks eturieska niin lyhyempi häkkinen toimii paremmin.

    Sattui olemaan kaverilla pakissa Saintti ylimääräisenä niin ostin sen niin ei tarvinnut tilailla mistään. Muuten olisinkin varmaan XTR:n laittanut.

  3. #2343
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Ja mistä vihreitä limppuja?
    Limppu on E13 ja hankittu yläviitosesta.

  4. #2344
    Joose Guest


    Tuli otettua vähän erilainen projekti, kun sain cyclocrossarin kasattua. Ostin huuto.netistä 23 eurolla karmeassa kunnossa olevan Wheelerin. Alunperin ajatuksena oli, että hyödyntäisin vain rungon ja kasaisin siitä satunnaiseen mökkiajeluun sopivan kulkupelin. Lopulta vaihdettua tulikin vain satula, polkimet, vaijerit ja eturengas. Pyörä tuli purettua keskiötä lukuunottamatta paloiksi, puhdistettua, rasvattua jne. Kiekot tuli myös rihdattua ekaa kertaa itse. Projektiin kului aikaa, lamppuöljyä, pinelineä, sitruunahappoa ja vino pino vanhoja hammasharjoja sekä rättejä. Rahaa sen sijaan meni reilusti alle 100e, josta suurin yksittäinen ostos oli tuo Nobby Nic. Eihän tässä mitään järkeä ollut, mutta mukavaa puuhastelua riitti useammaksi päiväksi. Pyörä keveni projektin aikana n. kilon, kun turhia roinia tuli heitettyä menemään. Lopputulokseen olen ensimmäisen pikkulenkin jälkeen todella tyytyväinen. Lisää kuvia löytyy täältä http://koti.kapsi.fi/~fjallstrom/wheeler/

  5. #2345
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    No perhana, just kun on edellinen projekti ajovalmis, niin putkahti takuutuote kehiin. Näistä pitäisi laittaa jotain kesän aikana. Toisen kohtalo on avoin. Löytyykö hitsaaja, joka saa ratkeamat kuntoon.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  6. #2346
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joose Katso viesti
    Eihän tässä mitään järkeä ollut, mutta ...
    Minusta tämmöisessä toiminnassa on hyvinkin paljon järkeä. Missä sitten olisi jos ei tässä?
    -

  7. #2347
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    316
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    No perhana, just kun on edellinen projekti ajovalmis, niin putkahti takuutuote kehiin. Näistä pitäisi laittaa jotain kesän aikana. Toisen kohtalo on avoin. Löytyykö hitsaaja, joka saa ratkeamat kuntoon.
    Tuolta ainakin löytyy hitsaaja http://tigger.fi/OSATOHTORI.html

  8. #2348
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jani86 Katso viesti
    Tuolta ainakin löytyy hitsaaja http://tigger.fi/OSATOHTORI.html
    Thanx, tuollaista muistelin. Saattaisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Josko laittaisi samalla horisontaalidropit, niin saisi kevyehkön 29er-sinkula-aihion.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  9. #2349
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    Josko laittaisi samalla horisontaalidropit, niin saisi kevyehkön 29er-sinkula-aihion.
    Katukäyttöön ... tai saattaisihan nuo kestää jopa cyclocrossissa

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  10. #2350
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    Katukäyttöön ... tai saattaisihan nuo kestää jopa cyclocrossissa
    Fisherin perhana on keksinyt tuon piiitkän vaakaputken, joten CC:nä pitäisi käyttää tooosi lyhyttä stemmiä. (Sinkulana tuo Fisheri olikin viime talven Exzentrikerin epäkeskokupeilla. Jaa, mutta tuollahan ne on tallissa ne kupit, hympf.)
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  11. #2351
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Tällaista pukkaa. Valmis varmaan loppukesästä

    https://picasaweb.google.com/1020656...66333315308546
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  12. #2352
    Enlight Guest
    Moro!

    Ajattelin oikein rekkautua pitkän lueskelun jälkeen kysymään tyhmiä ja veikkaisin, että tämä ketju on oikea paikka.

    Olis tuossa roskalavalta pelastettu paikoin aika ruosteiseksikin päässyt vanha kotimainen maantiemankeli. En ole vielä katsonut missä kunnossa se todellisuudessa on, mutta voi olla, että käyttökelpoista ei ole kuin runko ja käyrät sarvet. Mitähän suurinpiirtein kustantaa varustelu tuosta tilasta työmatkasinkulaksi? Puhallus ja maali hoitunee satasella?

    Eli mitä suurinpiirtein kustantaa kiekot, renkaat, satula, voimansiirto kokonaisuudessaan ja vissiin yks jarrukin pitäis kun tulee niin kauniille ihmiselle? Etuhaarukan säilymisen kanssa on vähän siinä ja siinä kuinka käy. Ruostetäplää ainakin löytyy. Pyörien kanssa touhuamisesta ei ole kokemusta, mutta peukalo sijaitsee kämmenen ulkosyrjällä niin ei kai tuo rakettitiedettä ole.

    Tuntuisi enemmän meikäläisen jutulta tehdä tuosta pyörä kuin käydä citymarketista ostamassa.

  13. #2353
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    ^Melkein voisin neuvoa yksivaihteen puoleen kääntymistä:
    http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=541
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  14. #2354
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    No niin, nyt on projekti tyrkätty alulle. Runko on matkallaan ja osatkin on valitut. Kona Jake the Snake 2010 (260,42€ postikuluineen). Kuituhaarukkahan siinä, alumiinirungossa. Painoa lienee haarukoineen lähelle kahta kiloa 58 koossa. http://www.konaworld.co/bike.cfm?content=jakethesnake




    Vanhastaan on satulatolppa ja Brooks B-17, 8-speed tangonpäävivut, kasipakkaa, 105 vaihtajat, Stronglight Impact kammet nelikantilla sekä stemmejä, tankoja ja jarrukahvat.

    Uusina tuli tilattua hopeinen Cane Creek S-3, hopeiset Kore Race cantilever jarrut. Kiekoiksi gun smoke (heh, pitihän sitä vähän väreilläkin leikkiä) Hope Pro 3, Dt Competition ja Mavic CXP33.

    Ja kevennysosaakin tulee, kuituisia spacereitä ja laakerin hattu! Vain parin gramman tähden! Tai no, ei siksi, vaan muistuttamaan nykyajasta näin 80-luvun teräspyöriin juuttuneelle. Tästä tulee nyt ensimmäinen alumiinirunkoni, ja ensimmäinen jossa on kuituosaa. Palaanpa asiaan omien kuvien kera kun asia etenee.


    edit 28.6
    Runko on liikahtanut jo Suomen puolelle kuudessa päivässä maksusta, vaikka oli juhannuskin välissä. Parcelforce:
    27-06-2011 19:14 Delivery Agent - FINLAND Received in destination country
    tienlaita muokkasi tätä : 28.06.2011 at 08.08
    what can be said at all
    can
    be said clearly

  15. #2355
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    25
    Tuli täälläkin siirryttyä hiilikuituaikaan ja tälle vuosituhannelle; fillarin suhteen En löytänyt mistään ohjetta, että miten saan kiintolevyltäni liitettyä tänne kuvan tai kuvia viestin mukaan... Liitä kuva -toiminto viittaa johonkin nettilinkkiin... Viittiskö joku neuvoa kuvien liittämisessä niin pääsisitte katselemaan Beonen maantierunkoa, tai nyt jo koko pyörää, 59 koossa. Koeajokin on jo takana. Nyt minullekin valkeni mitä meinaa se paljon puhuttu sivuttaisjäykkyys keskiön seuduilla. Pihinä vanhana ukkona siirsin edellisestä osia uuteen. Olkoon tämä ennakkovaroituksena niille jotka kavahtavat varsinkin kampia (10s campan centaur nelikantilla ). Nooh se on väliaikaista vaan, uutta tulee kunhan äijävanhus perehtyy redin tai powertorguen sisuksiin ja asentamiseen...

  16. #2356
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46

  17. #2357
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    25
    Kokeillaan nyt projektikoneen kuvan liittämistä....



    Kiitos vinkistä, jos tämä nyt onnistui... Homma on siis vaiheessa kampien osalta ainakin, ehkä kahvat ja takavaihtajakin vaihtuu kun 20 000km tulee osasille täyteen. Toistaiseksi virheetöntä toimintaa, olkoon noin ja ajellaan nautiskellen..

    No näkyyhän ne, eli:
    - Beone Carbon Raw, 2010
    - Dt Swiss R520 Hopen 3pro navoilla, itse kasattu
    - Centaurin kammet 175mm + centaurin BB kasetti, nelikantti
    - Skeleton Veloce jarrut
    - Hope press fit headset
    - Deda 110mm stemmi
    - 3T ergosum Pro tanko ( sopii yhteen vaikka deda muuta väittääkin; alumiinisia kun ovat)
    - Miragen kahvat ja takavaihtaja
    - Centaurin etuvaihtaja
    - ja kaiken kruunaa ahterille niin sopiva uuden uusi retro Concor satula
    - Ketjuina tietty record 10s

    Kiekot punnattu = 1854gr. Eivät ole mitkään höyhenet, mutten ole minäkään (94kg). Tosi hyvin rullaa ja kestää, vauhtikiekot.

    edit: jahas tulipa pienet kuvat, eihän noista mitään näe! laittelen joku päivä vähän isompina.

  18. #2358
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tässä mun "tonnin talviprojekti", eli maastomiehen maantielenkkipyörä:



    Runko löytyi käytettynä UK ebaystä. Osat Velocea, paitsi navat Centaur. Satula, tolppa ja stemmi omasta varastosta, muut osat ovat uusia. Kiekot kasasin itse Revoilla ja alunippeleillä. Paitsi takakiekon vetopuolen, jossa on tavalliset messinkinippelit, koska alunippeleillä en saanut tarpeeksi kireeksi. Loppujen lopuksi rahaa paloi satasen verran yli sen tonnin ja lopputulos miellyttää. Pyörä on mukava ajaa, mulle riittävän nopea asfaltilla ja silti sillä pärjää hiekkateilläkin. Painoakaan ei kertynyt tolkuttomasti, noin 8,8 kiloa kuvan hilujen kera. Kiekkoja en ollut ennen tehnyt, mutta kasassa ovat pysyneet, vaikka tuli jo vahingossa ajettua parinkymmenen sentin droppikin. Jotenkin vaan maantiepyöräily aiheuttaa pientä identiteettikriisiä ja veri vetää asfalttia enemmän hiekkateille. Siksi seuraava projekti odottaa tässä:



    Tuohon sopiva runko pitäisi vielä löytää jostain, jotta voisi ripustaa Somasta osat siihen...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #2359
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    On kyllä nätti järki-Soma. Esteettisyys ja budjetti/panostus tasapainossa.

  20. #2360
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    On kyllä todella nätti. Näiden katsominen laittaa aina oman kuituhimon heikoille jäille
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  21. #2361
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Somalle iso peukalo. On suorastaan silmiä hivelevä. Jos ei ihan pikkurilli-nakkeja laita allle niin eikö hiekkatietkin mene?

    Identiteetistä: Imo totta on että mettässä ei tule silleen tylsää ikuna kuin maantiellä voipi tulla
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  22. #2362
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Kieltämättä on Soma
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  23. #2363
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574

    Tunturi Aero SS

    Prokkis valmistui, Maastosinkulamiehen maantiepyörä. Vaihteet oli vielä eilen kiinni, mut mulle näin on parempi. Tänään eka 40km lenkki ja voi veljet ja siskot että hyvältä maistui meno.



    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  24. #2364
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Kiitos ylisanoista! Hieno on Kmw-kiiturikin.

    Kyllähän Somalla hiekalla ajelee, jos pakko on. Poljin jussinviettoon Dragsfjärdiin ja oikaisin Pohjasta Perniöön pikkutietä, josta kymmenisen kilsaa olikin hiekkaa. Pysy ilmat renkaissa, mutta ei se kivaa ollut, kun piti varoa. Jos olisi saanut päästellä mielensä mukaan, niin ne kymmenen kilsaa olisi ollut koko keikan parhaat kilsat. Siitä se identiteettiriisi. Mutta katotaan nyt, voisihan sitä tuon rautahaarukan ympärille kasata 1-vaihteisenkin.. Enempää maantierassien osasarjoja en kyllä osta, se on saletti.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #2365
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tässä mun "tonnin talviprojekti", eli maastomiehen maantielenkkipyörä:

    http://farm6.static.flickr.com/5189/...9217a265_b.jpg

    ...miellyttää. Pyörä on mukava ajaa, mulle riittävän nopea asfaltilla ja silti sillä pärjää hiekkateilläkin. Painoakaan ei kertynyt tolkuttomasti, noin 8,8 kiloa kuvan hilujen kera.
    Kovin alkaa kyllä houkuttamaan Soma, vaikka malli ei aivan täytäkään sunnitelmaani klassisemman näköisestä pyörästä. Terästä kuitenkin, ja nätti tuo on noinkin. Ja kun valkoisenakin on saatavilla, niin... Tuo painaakin saman tai jopa hieman vähemmän, kuin minun nykyinen alu-Bianchi.

    Hämääkö pieneltä näyttävä rungon koko, vai onko tuo isompi ratas ihan hurjan kokoinen?
    Onko pullotelineen paikat rungossa noin alhaalla? Hankaa pian pullo rattaaseen.
    -

  26. #2366
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    258
    [QUOTE=kmw;1644748]Prokkis valmistui, Maastosinkulamiehen maantiepyörä. Vaihteet oli vielä eilen kiinni, mut mulle näin on parempi. Tänään eka 40km lenkki ja voi veljet ja siskot että hyvältä maistui meno.

    Cool!!!!
    [

  27. #2367
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Kovin alkaa kyllä houkuttamaan Soma, vaikka malli ei aivan täytäkään sunnitelmaani klassisemman näköisestä pyörästä. Terästä kuitenkin, ja nätti tuo on noinkin. Ja kun valkoisenakin on saatavilla, niin... Tuo painaakin saman tai jopa hieman vähemmän, kuin minun nykyinen alu-Bianchi.

    Hämääkö pieneltä näyttävä rungon koko, vai onko tuo isompi ratas ihan hurjan kokoinen?
    Onko pullotelineen paikat rungossa noin alhaalla? Hankaa pian pullo rattaaseen.
    Muhvitettukin Somalta löytyy, jos klassisempaa haluaa. Smoothien koko on "54" eli pysty 51, vaaka 55. Sopii persjalkaisille. Runko painoi jotain alle 1,9 kiloa. Ohjain- ja keskiölaakerin kupit olivat siinä kiinni, kun sain sen, enkä niitä irroittanut, joten ihan tarkkaan en osaa sanoa.

    Pullotelineen paikat on aika alhaalla, pysyy painopiste matalalla.. Ei ole kuitenkaan ongelmia rattaiden kanssa. Rattaat on ihan normi 39/53. Ne vain näyttävät sirossa putkirungossa isommilta kuin alu- tai kuiturungoissa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #2368
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    25
    No niin, muokkasin kuvia ja siirsin uudelleen, jos nyt saisi jotain selvää... Projekti tosiaankin alkoi siitä, kun sprayöljypullomerkin nettikauppa pisti 2010 raw carboneihin poistotarjouksen 558euroa. 2 vuotta hiilarirunkoa kuolanneena ei voinut muuta kuin ostaa ja laittaa ajokuntoon minimiosilla. Ostin vain pakolliset ja loput vanhasta. Silmin eikä ajossa vaikuta mikään olevan vialla ja kaupan pojakin vakuuttivat ettei kyse ole mistään 2.luokan puhalluksesta vaan että; "meillä oli iso myynti rungoista"





    Garminin mittari pysyy kivasti tuossa dedan quattrossa kun se on neliskulmainen, ei pyöri mittari nappeja painellessa.... Dedalla on tosiaan 31,7 tuo standardi ja lupaavat 8nm momenttia. 5nm tuntuu riittävän kovastikin hyvin tuossa tangon kiinnityksessä varsinkin kun tanko on 31,8. Etulevy ja stemmin kolo vastasivat tankoon niin hyvin, etten viitsinyt toteuttaa suunnitelmaani pienestä filssauksesta.

    ps. No nyt kuvien laatu sitten meni hieman huonoksi pienennellessä ja muokatessa...

    pss. Rahallisesti, tarjouksesta huolimatta, ei projektissa varmaankaan ollut järkeä, mutta pääsipähän taas toteuttamaan sitä fiksaamisen ja rakentelun armotonta vimmaa. Tällaista tällä kertaa.

  29. #2369
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    8
    BMC TF01 2010



    Projekti etenee... Toimittivat bike24:sta vaan väärät jarrulevyt ilmeisesti. Kovasti näyttävät Avid Code:n rumilta levyiltä vaikka jarrut ovatkin Avid XO:t (kuvassa vanha maguran levy).

    Ehkä tässä vielä pääsee tänä kesänä ajelemaan, sillä vanhasta pyörästä onnistuin rikkomaan rungon...

    P.S. Emäntä on poissa paikalta niin voi sotkea rauhassa, muutama päivä vielä aikaa ja pitää nöyrästi kyllä siivota jäljet

    P.S.S Ei kellään sattuisi olemaan alumiiniin purevaa putkileikkuria tai kukaan tietäisi mistä sellaisen saisi, kotimaasta siis (Helsingistä ja mahdollisesti idästä päin) ?





  30. #2370
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zifnab Katso viesti
    P.S.S Ei kellään sattuisi olemaan alumiiniin purevaa putkileikkuria tai kukaan tietäisi mistä sellaisen saisi, kotimaasta siis (Helsingistä ja mahdollisesti idästä päin) ?

    Biltemasta saa alle kympillä, hyvin katkesi kaulaputki sillä.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •