Tässä mun "tonnin talviprojekti", eli maastomiehen maantielenkkipyörä:

Runko löytyi käytettynä UK ebaystä. Osat Velocea, paitsi navat Centaur. Satula, tolppa ja stemmi omasta varastosta, muut osat ovat uusia. Kiekot kasasin itse Revoilla ja alunippeleillä. Paitsi takakiekon vetopuolen, jossa on tavalliset messinkinippelit, koska alunippeleillä en saanut tarpeeksi kireeksi. Loppujen lopuksi rahaa paloi satasen verran yli sen tonnin ja lopputulos miellyttää. Pyörä on mukava ajaa, mulle riittävän nopea asfaltilla ja silti sillä pärjää hiekkateilläkin. Painoakaan ei kertynyt tolkuttomasti, noin 8,8 kiloa kuvan hilujen kera. Kiekkoja en ollut ennen tehnyt, mutta kasassa ovat pysyneet, vaikka tuli jo vahingossa ajettua parinkymmenen sentin droppikin. Jotenkin vaan maantiepyöräily aiheuttaa pientä identiteettikriisiä ja veri vetää asfalttia enemmän hiekkateille. Siksi seuraava projekti odottaa tässä:

Tuohon sopiva runko pitäisi vielä löytää jostain, jotta voisi ripustaa Somasta osat siihen...
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit