Joku joka noi alueen polut tietää noin että satelliittikartaltakin saa käsityksen, Kape kai parhaiten? Kurkatkaas mun toi tän päivän tutkimusretki. Meninkö jostain hienosta kallioreitistä ohi, vai oliko ihan hyviä reittivalintoja? Alkaa vähän hahmottumaan toi alue jo.
5-8km matkalle osuu kaksi todella syvää suvantokohtaa ja reitin huippukohta. 6km kohdalla oleva tieltä poikkeava lenkki oli mitä parhainta parhautta. Syvää kallionotkoa ja hyvää polkua. Jos ei ole tuttu, niin kannattaa vaikka pari kilsaa ton takia polkeakin siirtymää, jos Massilla maastofillarilla käy.
http://www.endomondo.com/workouts/vYD1ps-HeXI
5km ja 7km ... älkää ikinä menkö noille poluille fillarilla. Itse oon tästälähin vähän varovaisempi noiden alkuun hyvien metsäteiden suhteen 
Eka tie oli kovaa alamäkeä ja useamman sadan metrin jälkeen oli tietä täynnä viherkasvua. Jos sinne olisi iskaltanut, mennä, niin takaisin olisi saanut kantaa pyörän. Nyt pääsi sentään puuskuttaen koko nousun ykkösellä renkaat puiden päällä lipsuen takaisin tielle. Jälkimmäinen harha-askel oli vielä pahempi. Tie alkoi kivan näköisenä ja loppua kohden alko olemaan niin paljon jotain metsäkoneen risua ja kantoa "tie" täynnä ja viimeisen niitin antoi satojen metrien rämpimisen jälkeen syvä notko viherikköön, jonne ei taaskaan uskaltanut mennä ja johon näytti tie hieman loppuvankin. Tähän vikatikkiin toi pakokauhua ihan järjetön itikkamäärä. Eli jos fillari stoppasi johonkin, niin paniikki iski heti, kun sata hyttystä laski asap iholle. Ei hitto, kun kattoo käppyrää, niin kilsan rämmein siellä 
Vielä kun pääsee eroon noita täyskäännöspuukotuksista, niin noitahan voi pian alkaa jo kutsumaan lenkeiksi...
Taidan tänään käydä vielä ajamassa ton 6km herkkukohdan kahteen suuntaan läpi.
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
Kirjanmerkit