ElectrobikeGarminGiant
Sivu 23 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    MTB- bermudashortseja on saatavana hyvinkin ohuesta kankaasta.
    Maantiellä ajetaan lyhyissä kun on lämmin.
    3/4 pöksyjä olen tänä vuonna tarvinnut tiellä kaksi kertaa. En ymmärrä oikein niiden funktiota kun pitkiä on sekä ohuita, että paksuja kaapissa.
    Millaisilla keleillä näillä 3/4 housuilla sitten muut ajavat?
    Mää ajan oikeestaan enimmäkseen 3/4 housuilla, jotka ovat mallia elämääkin ilmavammat mm. salikäyttöön hyvin soveltuvat ja laajan jalkojen liikkeen sallivat. Sinne alle sitten sujautan joko säämiskäbokserit tai sitten esim. Löfflerin hotbondit. Hyvin on toiminu ja siis ajelen lähinnä poluilla, joten nää ilmanvastus-seikat ei minuun vaikuta.
    Kävellen olis jo perillä.

Uudet bibsit tuli postissa. Koko tuntuu seisoessa todella pieneltä, lähinnä henkselit ahistaa. Säämiskäosa tuntuu istuvan kivan napakasti. Onko se niin, että normaalisti seisoessa henkseleiden tuleekin ahistaa mutta ovat sitten pyöräilyasennossa sopivat?

Kyllä. Housut löystyvät hieman ajan myötä. Tiukat housut hiertävät vähemmän, kun väljät.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    MTB- bermudashortseja on saatavana hyvinkin ohuesta kankaasta.
    Maantiellä ajetaan lyhyissä kun on lämmin.
    3/4 pöksyjä olen tänä vuonna tarvinnut tiellä kaksi kertaa. En ymmärrä oikein niiden funktiota kun pitkiä on sekä ohuita, että paksuja kaapissa.
    Millaisilla keleillä näillä 3/4 housuilla sitten muut ajavat?
    3/4 shortsien funktio on estää polvia menemästä ruville kun kaatuu maasturilla (Olettaen että ajaa ilman polvareita ).

Pari arpea olis vähemmän kintuissa espanjan reissun jälkeen jos 3/4 shortseilla olis ajanu... tai ollu polvarit kokoajan.

Housuista sen verran asiaa, että ostin Goret. Säämiskäosan ommel repesi parin pesun jälkeen. Palautin kauppaan. Sain uudet. Niistä repesi sama ommel ehkä kymmenen pesun jälkeen. Nyt näyttää olkapään kohdaltakin sauma revenneen.

En siis voi ainakaan tämän otoksen perustella suositella Goren housuja.

Minulla kanssa yhdet Goren housut kuluivat aika pian persuksista puhki. Silti olen Goren malleissa pysynyt. Ne kakkoskalliit ovat kestävämpiä, kuin ykköskalliit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jiiteeteepee Katso viesti
    Onko se niin, että normaalisti seisoessa henkseleiden tuleekin ahistaa mutta ovat sitten pyöräilyasennossa sopivat?
    Minusta henkseleiden ei pidä tuntua yhtään. Yksistä housuista leikkasin ne pois kun kiristivät liikaa ja kipeyttivät niskan.

3/4 housut ovat minusta selvästi mukavammat kuin lyhyet, jotka kiristävät reiteen painauman. 3/4 housujen kanssa voi myös käyttää hyvin urheilukerrastoa alla jos on viileämpää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    3/4 shortsien funktio on estää polvia menemästä ruville kun kaatuu maasturilla (Olettaen että ajaa ilman polvareita ).
    Njaa, no kyllä 3/4:n idea maantiekäytössä on nimenomaan polvien suojaaminen kylmettymiseltä ja siitä seuraavilta kivuilta. Melkein samaan asiaan pääsee tiätty shortseilla ja polvenlämmittimillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Minusta henkseleiden ei pidä tuntua yhtään.
    …Ajoasennossa.

Henkseleiden puristavasta tunteessa pääsee helposti eroon, osta housut ilman henkseleitä..

Meikä osti craftin lyhyet henkselittömät munakukkarot ja paremmilla kun en ole ajanut niin noihan on helllvetin hyvät!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Housuista sen verran asiaa, että ostin Goret. Säämiskäosan ommel repesi parin pesun jälkeen. Palautin kauppaan. Sain uudet. Niistä repesi sama ommel ehkä kymmenen pesun jälkeen. Nyt näyttää olkapään kohdaltakin sauma revenneen.

En siis voi ainakaan tämän otoksen perustella suositella Goren housuja.
    Ostin reilu vuosi sitten Goren Xenon henkselihousut ja pesussa ne on käynyt pitkälle toistasataa kertaa, mukana tuli myös pesupussi. On vielä kuin uudet.
    Toiset mulla on Goren Contest-sarjaa olevat henkselihousut eikä niistäkään ole valittamista, tosin nämä ovat huomattavasti vähäisemmällä käytöllä.
    Ajattelin kyllä seuraavaksi kokeilla Craftin ajokamoja. Toi mitoituskin natsaisi paremmin.
    Mitä "malli"-sarjaa noi sun housut muuten on?

Kauppaveljillä on Enduran Gridlock housut edullisesti, mutta onkohan nämä housut liian kuumat kesäkäyttöön? Näyttää ainakin vähän kylmemmille keleille tarkoitetuille.

Pitäisi löytää housut mitä pitää vähän kylmemmillä kesäkeleillä ja joilla pärjäis mahdollisesti syksylläkin. Lämpöisillä keleillä ajelen sitten Shimanon shortseilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jory Katso viesti
    Kauppaveljillä on Enduran Gridlock housut edullisesti, mutta onkohan nämä housut liian kuumat kesäkäyttöön?
    Niissähän on sellainen "kurahousumainen" sisäpinta, joka tuntuu aika nihkeältä paljasta ihoa vasten. Alle pitäisi siis laittaa jotain, ja silloin yhdistelmä alkaa olla jo aika kuuma. Itse en ole noita housuja juuri kesällä viitsinyt käyttää. Vedenpitävät ovat, mutta ei auta jos kastuvat sisältäpäin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ossipoika Katso viesti
    Henkseleiden puristavasta tunteessa pääsee helposti eroon, osta housut ilman henkseleitä..

Meikä osti craftin lyhyet henkselittömät munakukkarot ja paremmilla kun en ole ajanut niin noihan on helllvetin hyvät!
    Joo, ja isomahaisella pysyvät hyvin jalassa. Minulla on pakko olla henkselit tietystä syystä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Minulla on pakko olla henkselit tietystä syystä!
    Jätetään ne henkselittömät noille mäkihyttysille. Kyllä miesten kokoisilla miehillä pitää olla kunnon kannattimet pöksyissä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Hain tosiaan Budget Sportin alelaarista Northwaven bibsit 39,90 ja nyt pääsin kokeilemaan tien päälle. Istuvat napakasti - itse asiassa vähän turhan kireästi eli pari kiloa pitää vielä karistaa, että ovat sopivat, mutta säämiskä tuntui hemmetin hyvältä. Ei pehmeältä vaan oikeastaan sitä ei edes huomannut muuten kuin siinä, että satula ei painanut persausta.

Näkyy olevan yläviitonen sopivasti kiinni kun olisin siellä käymässä niin tietääkö kukaan kauppaa hki/tampereen suunnalla joka myy TLD Rev tyylisiä ajohousuja?

Fiz Guest
    Nyt on koeajettu muutamilla lenkeillä Raphan Classic Bib Shortsit, koot M ja S. M oli liian ison tuntunen, kun sai korjailla kassien sijaintia joka kerta putkella ajamisen jälkeen ja sainpa myös housuista suht ilkeät hiertymät aikaseksi pidemmällä lenkillä. Sitten vuoroon S-koko ja hyvinkin pitkälle samat ongelmat. Housuissa oli muutenkin tosi vähän eroa koossa.

Nyt palautan molemmat ja mietin, mitähän seuraavaksi. Toiset Hot Bondit, jotka on hyväksi todetut? Mitkä sitten 3/4- (tai koko-) pitkiksi housuiksi syksyä varten, kun näemmä Rapha ei ainakaan toimi. Assoksissa on ilmeisesti sama säämiskä, joka tavallaan houkuttelee (kun olihan se sinänsä kivan tuntunen, jos hiertymät unohdetaan), mutta enemmän ehkä kuitenkin pelottaa mainittujen vaivojen takia. Ei oo helpon tuntusta.

Edit: Kyselin Raphalta myös, olisiko Pro Team -shortsit fiksu vaihtoehto, jos mitoitus on slimmimpi (tosin en tälle mitään faktaa löytänyt), mutta eivät kuulemma sovellu pitempiin matkoihin.. (joita ilmeisesti heidän mittapuulla nämä perus vkonloppu HePo-lenkit sitten ovat!)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fiz Katso viesti
    Edit: Kyselin Raphalta myös, olisiko Pro Team -shortsit fiksu vaihtoehto, jos mitoitus on slimmimpi (tosin en tälle mitään faktaa löytänyt), mutta eivät kuulemma sovellu pitempiin matkoihin.. (joita ilmeisesti heidän mittapuulla nämä perus vkonloppu HePo-lenkit sitten ovat!)
    Pro Team on jonkin verran napakampi ja ompeleet tosiaan hieman eri paikoissa. On niillä 150 tullut ajettua että sinänsä kyllä pärjää.

Minulla toimivat molemmat mutta jos kaipaa vielä enemmän tukea eteen, Assoksen F1.13_S5 (tai Mille) on erittäin hyvä vaihtoehto Pro Teamille. Itse ajelen nyt vuorotellen kummallakin.

Fiz Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Pro Team on jonkin verran napakampi ja ompeleet tosiaan hieman eri paikoissa. On niillä 150 tullut ajettua että sinänsä kyllä pärjää.

Minulla toimivat molemmat mutta jos kaipaa vielä enemmän tukea eteen, Assoksen F1.13_S5 (tai Mille) on erittäin hyvä vaihtoehto Pro Teamille. Itse ajelen nyt vuorotellen kummallakin.
    Assos varmaan pitää testata seuraavaksi. Jotenkin noi Raphat onnistu hiertämään tosi pahasti, kummatkin. Mulla on 50-koon Löfflerit, keksis vaan, miten näiden kokotaulukko korreloi Assoksen kanssa..

Raijkaard Guest
    Mulla on XL-koon Assokset ja Löffen Hot Bondeista (L) 52:set. Bondien (XL) 54:set reidestä aivan liian löysät, muuten varmaan menis. Koko 187cm/86kg ja ruikulireidet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fiz Katso viesti
    Assos varmaan pitää testata seuraavaksi. Jotenkin noi Raphat onnistu hiertämään tosi pahasti, kummatkin. Mulla on 50-koon Löfflerit, keksis vaan, miten näiden kokotaulukko korreloi Assoksen kanssa..
    Mulla on ollut Assos FI.Uno:t housuina reilun vuoden ja olen varmaankin S ja M-koon välissä, koska nuo housut (M-kokoiset) voisivat olla tiukemmatkin ja henkselit ei enää kiristä niin kuin uusina. Pituus 174 cm, paino nyt 70 kg. Kun ostin ne niin painoin muutaman kilon enemmän. Seuran ajohousut (ISC) taas on kokoa 48 ja ne on sopivat.

Ajatuksissa ollut ostaa toiset lyhyet housut, nyt käytössä Assos FI.Uno:t ja olen ollut todella tyytyväinen niihin. Mietinnässä on Assoksen FI.13_S5 tai FI.Mille_S5, onko kellään kokemusta kaikista näistä tai edes jommasta kummasta jälkimmäisestä ja FI.Unoista? Eli miten paljon pehmusteet eroa eri mallien välillä? Satulana on speedneedle joten pehmustetta saisi olla ja kuvissa F1.13_S5 pehmuste näyttää todella ohuelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Ajatuksissa ollut ostaa toiset lyhyet housut, nyt käytössä Assos FI.Uno:t ja olen ollut todella tyytyväinen niihin.
    Kokeilisin noita Castellin paremman pään housuja, kun niitä on kehuttu:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=42998

No Castellit olleet yhtenä vaihtoehtona, mutta koko vähän arveluttaa. Assos on L-koossa just sopiva, henkselit hieman tiukat puettaessa.

Löffler-kokoasiaa. Semmosista painihousuista kyse. Kai niillä on joku pyöräilyhommelinimikin?

Pituutta noin 180cm ja painoa noin 80kg. Voiko olla oikia koko 56:nen Löffleri? Pitäis uudet ostaa ja nykysissä lukee toi 56 (XXL). Onkohan väärä lappu vaan, ajanko liian isoilla (muiden mielestä, mulle ne sopii ihan hyvin, muutaman vuoden ajanut) vai kuulostaako oikealta?

Vähän voi löysät olla, itse olen 188 cm ja 97 kg, ja tällä hetkellä käytössä 54 koon Löfflerit.

DeLillo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Löffler-kokoasiaa. Semmosista painihousuista kyse. Kai niillä on joku pyöräilyhommelinimikin?

Pituutta noin 180cm ja painoa noin 80kg. Voiko olla oikia koko 56:nen Löffleri? Pitäis uudet ostaa ja nykysissä lukee toi 56 (XXL). Onkohan väärä lappu vaan, ajanko liian isoilla (muiden mielestä, mulle ne sopii ihan hyvin, muutaman vuoden ajanut) vai kuulostaako oikealta?
    Veikkaan, että M tai L olisi sinulle oikea koko. Jos ei usko valmistajan kokotaulukoihin, niin kannattaa miettiä, minkäkokoisia vaatteita oikeasti isot miehet voivat käyttää, jos normaalikokoinen 180cm ja 80kg jantteri käyttää koko 56 eli XXL.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti

Ihan liian isot on 56 kokoset sulle .. Itsellä käytössä 50/52 kokosia löfflerin lyhkäsiä ajohousuja enkä ainakaan 52.sta isompaa suosittelis. Ja mun mitat on 182cm/77kg .. 52 -kokoset housut tuli hankittua muutamia kiloja sitten, mutta parit viimeiset tuossa 50 -koossa
    -- not fast but furious --

Sitähän just kysyin, että voiko olla oikein, että 56 on sopiva. Ne kun siis eivät ne ole löysät. Eivät lainkaan löysät. Kyllä varmaan hiukan snadimmat menis jalkaan, mutta että kolme pykälää pienemmät...rasvaatteko te ittenne vaseliinilla, että saatte housut jalkaan?

Että olisko noissa kuitenkin väärä lappu sitten. Ei, kyllä mä olen vaan niin nöösi, että teen tämänkin väärin. Täytyy vaivautua kauppaan tai tilata vaikka viiskakkoset ja kokeilla miten käy. Varmistetaan nyt vielä, että farkkujen päällehän nämä puetaan?
    juminy muokkasi tätä : 10.07.2011 at 20.13

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •