Me ajettiin viime sunnuntaina neljän kuskin voimin tämä:
Hausjärven lenkki
Voin hyvin toimia kartturina tuon loppuosan Hyvinkäältä tuota samaa reittiä nytkin, jos muita kiinnostaa ja jos sää suosii. Sateessa en viitsi lähteä ajamaan noin pitkää matkaa.
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
Hyvä lenkki, joku reilu 70 km, keskari omassa mittarissa 30.0 km/h (nopein lenkki itselle koskaan). Jätskitaukokin saatiin pidettyä, eikä edes kastuttu. Kukaan ei jäänyt matkan varrelle.
Tuvalta rinnekodin mäkeen, joka 10 kertaa ylös. Pikku tauko + 10 min kevyttä ajelua ja sitten hanaa Tuvalle. Kiitos Arille seurasta. Pikkasen tuli kastuttua siirtymällä.
Kiitokset itsellesi treenin speksaamisesta - hieno setti oli. Kyllä taas tuntee ajaneensa, kun piti sateen takia päästellä siirtymälläkin ihan reippaasti.Kastuin hieman mutta 5-10 minuuttia nopeammalla toiminnalla senkin olisi varmaan välttänyt. Ensi kerralla ajetaan siis kovempaa.
Hienoa, että kelpasi! Itselle jäi myös hyvä fiilis kun sai vetokokemusta lisää. Nyt uskaltaa tehdä reittejä ja vetää lenkkejä. Eli yksi puuhaaja lisää porukkaan. Suosittelen muillekin.
Kiitos porukalle myös puolestani!
Tuon lenkin paras kohta on varmaan tuo lenkin loppuminen Velskolaan. Pääsee repimään vielä paineet pois lopussa.
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
Kiitos täältäkin. Hyvin kulki, yleensä olen hiukan hitaammassa ryhmässä. Velskolan mäet oli kiva ylläri. Kotiin siirtymän sadekaan ei juuri haitannut, piristi vaan!
Kiitokset vetäjille perjantain "kevyestä"! Vaikka loppuvaiheessa alkoikin jo poljin painaa, pääsin suht kunnialla kotiinkin astiVuoden eka kimppa-ajo ja hieman oli hakusessa kaikki mutta toivottavasti ei kelleen jäänyt mitään hampaankoloon sitä sinistä Pösö-kuskia kohtaan
![]()
Omalta osalta kauden kovavauhtisin lenkki ja käytännössä pelkkää kiitosta pitää jakaa:
Hyvä reitti, peesissä ei mitään ongelmia pysyä mukana, mäet mentiin lupausten mukaisesti, mukavan kokoinen (10) porukka ja sopiva sää varsinaisen lenkin aikana kruunasi kaiken ja jos jonkun renkaan on puhjettava, niin mikäs sen parempi paikka, kuin tuvalla ennen lähtöä, muutenhan teknisiltä vältyttiin.
Velskolan kirissä ei sentään kärjen mukana pysynyt (liian leveät renkaat), mutta keskivauhti ei sielläkään pudonnut, joten se riittää itselleni.
Mutta ei toki lenkkiä ilman valituksia.
Ne kohdistankin vain itseeni:
Lyhyemmän (6km) kotiin paluun sijasta valitsin pidemmän (10km) ja sillä pätkällähän sitten muutamien muiden kera tulikin sitten jo kastuttua ja pyörä kurattua. Muutama kilsa ennen kotia olikin sitten taas täysin kuivaa eli ilmeisesti paremmalla valinnalla olisi siirtymästäkin voinut antaa lenkin tapaan täyden kympin.
Tällaisia lisää!
karhile muokkasi tätä : 17.06.2011 at 22.50
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
Siinä takana tulin, ja ehdin muutaman kerran pohtia, että kaveri vetää suoraa linjaa ja vauhti on tasaista. Mitäs muuta sitä voi toivoa.
Vauhti ylitti käsitykseni ja lenkin jälkeen oli hirvee euforia päällä, kun tajusi, että pyörällä pääsee paljon nopeammin kuin mihin itse uskoo.
Kiitos vetäjile kuin myös taustaryhmän nuorille miehille, joilta lenkin aikana tuli hyvää sparria ryhmässä ajamiseen. Eihän se mulla ihan ohjeiden mukaan mennyt, mutta aiempi peesaustekniikkani (niin kauan ollaan peesissä, kun näköyhteys seuraavaan säilyy) kehittyi kuitenkin huomattavasti.![]()
Foorumin yleisistä osista löytyy käyttäjätunnuksen vaihtoon liittyen seuraava teksti:
"
Voit muuttaa profiilistasi kaikkia muita tietoja paitsi käyttäjätunnusta. Kun olet rekisteröitynyt käyttäjätunnuksellasi, se pysyy samana vaikka kuinka pitkään. Erikoistapauksissa voit pyytää ylläpitoa muuttamaan käyttäjätunnustasi, mutta syyn täytyy olla todella hyvä.
"
Voisit yrittää pyytää tuolla perusteella tunnuksesi muutosta.
Jos anomusta ei hyväksytä, niin sitten voi kysyä saako sen poistettua, jolloin voit rekisteröityä uudelleen. Tällöin tosin profiilitietosi ja historiat häviävät.
Ellei tämäkään onnistu niin sitten pitää rekisteröityä vain uudestaan, jolloin
joutuu antamaan ainakin toisen email-osoitteen.
Eräs mahdollisuus vaihteluun on siirtyä nopeasti kaluston kanssa toiseen
paikkaan, josta ajetaan Espooseen.
Jos henkilöitä on muutamia niin se voi onnistua junalla tai bussilla.
Esim. VR lähtee Espoon asemalta Hankoon viikonloppuisin 09:21 Inter-City junalla ja Karjaalla vaihto, josta paikallisjunalla Hankoon.
Toinen paikka voisi olla Turku.
VRllä lienee jokin kiintiö pyörämatkalaisten määrälle per. junavuoro.
Jos ja kun lähtijöitä on enemmän, niin siihen auttaa jonkun "sedän" pakettiauto, jolla pyörät siirretään ja kuskit tulevat bussilla/junalla perässä. Auton voi myös vuokrata ja about 10 hengen joukolle maksu per henkilö ei ole kohtuuton edellyttäen että "setä" uhrautuu autokuskiksi.
PS. Kovakuntoisille tämä asia ei ole ongelma eli hehän voivat ajaa tuon siirtymän lämmittelynä![]()
Taustaryhmän toinen osa kuittaa ja toteaa ettei kestä kiittää. Peesaus
meni ihan hyvin ja tähän lenkkiin sopivasti. Ryhmäajo oli koko porukalla suht ok. Parijonossa toki parien pitäisi pysyä rinnakkain, mikä ei nyt ollut ihan koko ajan totta, mutta ei se kauhea härdellikään ollut.
Tuo tiukempi ryhmäajo minkä perään joskus huudellaan on kaikkien yhteisen edun vuoksi:
1) kun sen peesin oppii niin siinä on helpompi ajaa kuin metrien päässä
2) se on kaikille turvallisempaa kuin härdelli < tärkein!
3) se on autolijoiden silmiin paremman näköistä ja helpompi ohittaa kuin härdelli, eli vähentää osaltaan antipatioita
ja muitakin syitä voisi listata...
P.S. kiitos koko taustaryhmän nimittämisestä nuoriksi (mä pääsen kuitenkin jo ikämiessarjaan ja taitaa jopa olla niin että pyöräilyssä olisin päässyt jo 5v, vaikka nuorihan sitä silti voi olla - se on vertailukohta kysymys)![]()
Kiitoksia vaan kaikille eilisestä lenkistä. Vetäjiltä oli kyllä nappisuoritus; vauhti pysyi tasaisena, eikä missään vaiheessa lähditty repimään. Ryhmä pysyi mukavasti kasassa kaikissa kohdissa.
Huomenna sitten uudestaan ellei sada kaatamalla (nyt näyttää ihan hyvältä)...
Jaakko
Onnistuin tiputtamaan Polarin cs600x mittarin välille Soukka-Kirkkonummi-Upinniemi. Jos satutte törmäämään, semmoisen kaupittelijaan tai itse mittariin, niin täältä semmoinen puuttuu. kuvamies ät gmailpistecom
Eilinen veto oli kyllä onnistunutta, hyvin tasaista. Kun tuli ennen Velskolaa tarve himmata, niin hetkeksi himmattiinkin. Sitten taas oli kuin olisi ollut uudet jalat alla. Velskolan jälkeen ei tuntunut enää missään.
Yhtä asiaa vain ihmettelin: mihin on kaikki naiset kadonneet?Helatorstain lenkillä oli kohtuullisen paljon naisia, mutta sen jälkeen ei ole juuri näkynytkään? Jos naisia saapuisi lähtöpaikalle enemmän, niin varmasti voisi tarvittaessa tehdä kevyemmänkin ryhmän, ainakin matkan varrella jakaa porukkaa, jos on tarve.
Sattuisiko ketään kiinnostamaan parin tunnin iltalenkki näin lyhyellä varoitusajalla? Voisi käydä sotkemassa Kirkkonummen suunnalla, kun tuo sää kuitenkin parani. Mulle käy lähtö tuvalta (tai jostain muualtakin täältä eteläisen Espoon alueelta) n. 18-19 asti.
Taas mainitsen että naisille suunnattu kommunikaatio kannattanee laittaa tuonne Tammaraviketjuun(kin).
Kun nyt tällä puolella ollaan, lainaan itseäni tuolta aiempaa: on suurehko psykologinen ero sillä, sanotaanko:
A) Voidaan ajaa myös hitaammin jos joku haluaa;
B) Tarvittaessa nopeampaa ajoa haluavat voivat tehdä oman ryhmänsä; vai
C) Samaan aikaan on myös lähtö nopeammalle ryhmälle.
Jos tarkoituksena on houkutella ajajia, on syytä välttää A:n tyyppistä ilmaisua (ja ajatustapaa). B:kin on vähän siinä ja siinä.
Uusien harrastajien houkuttelemiseksi voisi olla syytä harkita Tammaravien lenkkiporukan rajoittamista pelkästään naisiinkin, mutta se on sitten eri keskustelu…
Oisko huomenna klo 9 lähtöön ajajia? Suuresti haluttaessa voin taipua myös 9:30 mutten enää sitä myöhempään.
Sateenuhka myöhemmin on ilmeinen. Itsellä myös aikataulut semmoset että pakko lähteä ajoissa jos meinaa yhtään pidempää ajaa. Jotain tommosta 100+ koukkausta Virkkalan kautta tauolla 28+(+) vauhdeilla ajattelin.
Ilmoittakaahan pikaisesti kiinnostus, jos sitä ei tunnu tähän iltaan mennessä olevan niin ajelen yksikseni jotain ihan muuta huomenna aamusta. (Yksin lähden mahdollsiesti vielä aiemmin ja ajan ilman taukoa)
Käytännnössä kaikille sopiva vaihtoehto olisi kaiketi eri nopeusryhmät (vaihtoehto C) ) jotka voivat lähteä samaan tai eri aikaan ja ajaa samaa tai eri reittiä eli
hitaammat ryhmät ajavat lyhyemmin. Taukopaikkojen olisi hyvä olla yhtäaikaa, joka edellyttää kurinalaisuutta nopeuksissa ja kellon seurantaa.
Tällaisia speksejä "Kapteeni" KP teki vähän aikaa sitten muistaakseni huomisella 19.6 lenkille, mutta se muuttui yhden nopeuden lenkiksi myöhemmin.
Jos huomiselle on enemmän halukkaita alempaan kuin nyt sovittuun 28-30 ryhmään niin tämä joukko voinee tulla omassa ryhmässään jossakin kohtaa
vähän oikaisten. Sopikaa tämä huomenna tuvalla. Markkinoinnin vuoksi kaksi reittiä pitäisi esittää pikimmiten.
Jos nopeuryhmät olisivat 26-28,28-30 niin oikaisua tarvittaisiin n. 8 km välillä Tupa-Hyvinkää. Hyvinkää-Tupa samaa reittiä.
Espoossa on varmasti halukkaita myös johonkin 30+ vauhteihin.
Toivottavasti lounaasta tuleva sadealue ei tule aikaisemmin kun nyt on luvattu. Tämänhetkisen ennustuksen mukaan sateen todennäköisyys
Helsingissä alkaa 15:00 jälkeen olla 50 %, mutta silloinhan ollaan jo sopivasti hiessä paluumatkalla ja sade on toivottavasti kuurottaista.
Steely muokkasi tätä : 18.06.2011 at 17.07
Oon kyllä aivan käsi tuon google mapsin kanssajoten kierrätän KP:n ansiokkaasti piirtämän, koska kaavailin aika samaa:
http://maps.google.fi/maps/ms?msa=0&...2&ie=UTF8&z=10
Tuosta voi vähän lyhentää ajamalla paluun suoraan 1130 pitkin jos halutaan ja ajatus tosiaan pitää tauko.
Voidaan ajaa kahdestaankin, olisi kiva saada vielä pari muuta aamuvirkkua mukaan!
Käytännössä se kiintiö lienee kolme, mikä on Intercity-junan pyörätelineiden lukumäärä. Lomasesonkina paikkojen vapaana olo ei ole mitenkään selviö. Periaatteessa lisää pyöriä mahtuisi fillarivaunun matkustamopuolelle (siellä on lattiaa vapaana pyörätuoleja ja lastenrattaita varten), mutta konduktöörit eivät taida sen alueen valtaamista hyvällä katsoa.
Kirjanmerkit