HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 55 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1621
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ankkurilaakerista voisi tosiaan vielä tämän kauden aikana hankkitua eroon. Mikäköhän olisi luotettavista ohjainlaakereista se kevein vaihtoehto?
    Cane Creek AER? (luotettavuudesta ei kyllä tietoa...)
    Kaar ittelles vaa

  2. #1622
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mulla on ohjainlaakereista Tunen BuBu toiminut hienosti. Extralitellä taitaa olla joku kevyempikin, mutta luotettavuudesta ei tietoa. Paljonko Aki sun 12-25 DA pakka painaa?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #1623
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312

    Peukalo ylös

    Tunen BUBuille myös pisteet täältä. On jo kahdessa pyörässä sellaiset.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  4. #1624
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Ryöppyävän litkurenkaan kanssa onkin sitten kiva tapella itikka- ja paarmaparven sisällä.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  5. #1625
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mulla on ohjainlaakereista Tunen BuBu toiminut hienosti. Extralitellä taitaa olla joku kevyempikin, mutta luotettavuudesta ei tietoa. Paljonko Aki sun 12-25 DA pakka painaa?
    D-A 12-27 Painoo 171 g

  6. #1626
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Voihan sitä tahkolle pistää kunnon pakan taakse ettei tarvi kitistä Se muutamakymmengrammainen lisälehdykkä takana voi tuoda autuaan tunteen niksahduksen yllättäessa !
    Vanha mutta lihava.

  7. #1627
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Paljonko Aki sun 12-25 DA pakka painaa?
    Izmolla on kevyt pakka. Mun DA 12-25 on 176 g lukkorenkaan kera. XX-maastopakka olis toki se paras vaihtoehto, mutta kun DA-pakkoja tuli taannoin ostettua alennusmyynnistä hyllyyn, niin käytetään ne nyt ensin loppuun. Niksahdus on joka tapauksessa Tahkolla tiedossa, joten liian kevyitä välityksiä pitää välttää. Tarkoitan sitä, että tuskan koittaessa tulee pienessäkin ylämäessä otettua heikkomielisenä pienin mahdollinen välitys käyttöön. Aiemmin se oli 22/25, nyt se on 26/25.

    Kiitokset ohjainlaakerivinkeistä. Bubu lienee erinomainen vaihtoehto. Tosin myös tuo Pekka L:n ehdottama Cane Creek pitää tarkistaa, sillä mies näyttää kantavan Suurtietäjän titteliä. Kun izmo oli taannoin Suurtietäjä, sen näkemyksiä ei kyseenalaistanut kukaan.

    Ja mitä tulee litkutuksiin, niin voisihan sitä Rocket Roneilla kokeilla. Jos litkut tulee Tahkolla pihalle, niin ainahan sinne voi sitten tunkea sisärenkaan. Jotenkin mulla on vaan sellainen olo, että Raceking 2.2" rullaa _havaittavasti_ paremmin kuin Rocket Ron 2.25". Mulla on työmatkapyörässä Ronit ja kisapyörässä Racekingit, ja mieluummin lähden kyllä Racekingeillä kisaan. Korostettakoon kuitenkin, että tää on pelkkää mutua eikä siis perustuu mihinkään muuhun kuin fiilikseen. Onko kukaan muu havainnut vastaavaa? Mutta siis litkutuksen kannalta nuo Contin renkaat taitaa olla melko hankalia tapauksia ainakin Schwalben renkuloihin verrattuina.

  8. #1628
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073

    Hymy

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kiitokset ohjainlaakerivinkeistä. Bubu lienee erinomainen vaihtoehto. Tosin myös tuo Pekka L:n ehdottama Cane Creek pitää tarkistaa, sillä mies näyttää kantavan Suurtietäjän titteliä. Kun izmo oli taannoin Suurtietäjä, sen näkemyksiä ei kyseenalaistanut kukaan.
    Hehheh. Tuossa ww-stooria aiheesta. Kevyt se kyllä on, mutta tuo yläpään liukulaakeri ei ole niitä pitkäikäisimpiä. 2000-3000 mailia eli 3000-5000km. Ei ehkä kannata.
    (tai mikä mää oon sanomaan varsinkaan Akille mikä kannattaa ja mikä ei)
    Kaar ittelles vaa

  9. #1629
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Autotallissa yksi kappale uusi D-A 9v 12-27 ja täytyypäs punnita se...

    Joskus taisin tehdä superkevyen ohjainlaakerin Samulle ja se tais laittaa kampoihin tehdasvalmisteille...

    Ja Proto etunavastakin tais tulla maailman kevein kun sorvattiin kevennysholkit...

  10. #1630
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ja mitä tulee litkutuksiin, niin voisihan sitä Rocket Roneilla kokeilla. Jos litkut tulee Tahkolla pihalle, niin ainahan sinne voi sitten tunkea sisärenkaan. Jotenkin mulla on vaan sellainen olo, että Raceking 2.2" rullaa _havaittavasti_ paremmin kuin Rocket Ron 2.25". Mulla on työmatkapyörässä Ronit ja kisapyörässä Racekingit, ja mieluummin lähden kyllä Racekingeillä kisaan. Korostettakoon kuitenkin, että tää on pelkkää mutua eikä siis perustuu mihinkään muuhun kuin fiilikseen. Onko kukaan muu havainnut vastaavaa? Mutta siis litkutuksen kannalta nuo Contin renkaat taitaa olla melko hankalia tapauksia ainakin Schwalben renkuloihin verrattuina.
    Sama fiilis noista, molemmilla olen ajanut, ja omasta mielestä Race King rullaa paremmin. Onhan siinä pitoa kaiketi vähemmän? Omilla reenikiekoilla on Race King 2,0 Protection versio litkuilla, ja näyttää ilmat pysyvän sisällä, tosin vasta laitettu.

  11. #1631
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Rocket Roneista ei kokemusta, mutta Race King vs. Racing Ralph vertailussa Race King vie voiton rullaavuudessa. Mun mielestä ero on jopa aika selkeä. Tosin suhteellisen kovalla pohjalla, eli hiekkatie, pururata tms. Juurakossa tuskin havaittavaa eroa jos rengaspaineet suht samat.
    Ananasakäämä!

  12. #1632
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mun DA 12-25 on 176 g lukkorenkaan kera.
    Olikos tuo 9 lehtinen? Mulla pakkana Sramin XG-999 11-32 ja painoa 175g lukkorenkaan kanssa. Edessä mulla on 26/39 eli melkein samankokoiset rattaat kuin sulla. Noilla välityksillä pitäisi Tahkolla päästä kivasti mäkeä ylös. Jos tosta vielä keventäisi välityksiä, niin kävelemällä pääsisi nopeammin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #1633
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Race King
    Onko puhe Supersonicista vai onko myös Racesport hankala litkutettava?
    6.7 WTF/kg


  14. #1634
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    644
    ^ Juuri eilen laitoin RaceSportin litkuilla. Jalkapumpulla päälle eikä 3 tunnin aikana ollut päästänyt yhtään paineita ulos. 2.2 RaceKing oli 482 g & 485 g.

  15. #1635
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> elasto

    Mun DA-pakat on vanhoja ysilehtisiä. Juuri tuollainen SRAM-pakka olisi äärihieno ja käytännöllinen, mutta ajan nää DA:t nyt ensin loppuun.

    --> OJ ja Petterii

    Vanhoista Supersoniceista oli kyse. Racesporteissa litkuongelma taitaa olla ainakin pääosin voitettu, ja saihan moni Supersonicejakin pitäviksi, kunhan kylkien reiät ensin täyttyivät litkulla. Eikä Racesport näytä juuri Supersonicia painavampikaan olevan, joten tuollaiset pitäisi varmaan myös hankkia.

    Ja mitä tulee Rocket Ronin rullaavuuteen, niin eikös maugga ajanut juuri noilla kovinta vauhtia Laajavuoressa... Eli ei ne varsinaisesti näytä olevan kovan vauhdin esteenä, jos kuskin reidestä löytyy ruutia.

  16. #1636
    tiksi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ja mitä tulee Rocket Ronin rullaavuuteen, niin eikös maugga ajanut juuri noilla kovinta vauhtia Laajavuoressa... Eli ei ne varsinaisesti näytä olevan kovan vauhdin esteenä, jos kuskin reidestä löytyy ruutia.
    Jos en väärin muista niin kyllä Maukalla ja myös "toiseksi tulleella" Samulilla pyöri Rocket Ronit alla. Vaikka monesti Samuli on vannonut Furious Fredien nimeen ja varsinkin mitä kosteammissa olosuhteissa kysytään. Harvoinpa se vauhti taitaa olla renkaista kiinni. Henkimaailman juttuja vaan...

  17. #1637
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Muuten hyvä rengas Rocket Roni mutta kerää nauloja kyljestä sisään?

    Furius Reddiä tänään testattiin Nokian takana ja pelotti ajaa liukkaalla kalliolla vaikka ei pahemmin lipsunut....

    Furius Red ei toimi märällä hiekkatiellä jossa soraa pinnalla kun tuntuu lähtevän etupää alta....

  18. #1638
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Ei kannata verrata RaceKingiä ja RocketRonia ruullaavuuden ssuhteen kun kuvio on ihan eri luokkaa. Pidon puolsta RacingRalph on varmaan lähimpänä Schwalbeista RaceKingiä. RaRa ehkä hiukan parempi pidon suhteen. RaceKingi saattaa rullata hiukan paremmin mutta kun ne kyljet....

    Ääni Bubulle myös täältä. CaneCreek vaikuttaa aika erikoiselta jos se nyt on se malli jota arvelen.
    www.hypy.fi

  19. #1639
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Tämmöinen Hopen integroitu pakka pitäisi saada taakse kun käytössä on vain yksi eturatas. Ensi vuonna näitä voi jopa ostaa...


  20. #1640
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tollanen kullitettu pakka olis kyllä hieno. Ja kaipa niitä litkujakin tarttee tässä nyt sitten vielä lähipäivinä kokeilla. Mutta Raceking SS:t, jotka tällä hetkellä on renkuloina, tarvinnee sitten unohtaa. Iskemättömät Rocket Ronit löytyy hyllystä, joten mennään niillä.

    Pitänee hakea myös Bubu. Laitoin ankkurilaakerini puntariin, ja lukema oli 63 g ilman ohjainlaakerin kuppeja. Bubu taitaa olla saman verran kuppien kera.

    Sain pyörän kuntoon ja kävin paiskomassa sitä lähipoluilla. Ensifiilis 2x9-voimansiirrosta on oiva, mutta ajatukset saattaa tosiaan Tahkolla muuttua viimeistään kolmannella kierroksella. Tehonarut jätin suosiolla hyllylle ja laitoin tavalliset vaijerit tilalle. Oheisesta linkistä löytyy muutama uusi kuva.
    http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/spark08.html

  21. #1641
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Kevyttä on...

    Tarkoitin että kyljet on heikot ja hajoaa kivissä yhtenään. Kyllä ne litkulla tiivistyy kunhan vaan sisäpuolen puhdistaa ensin.

    Grippareista saa vähän painoa pois vaihtaa alumiinisen clampin muoviseen. Siis se osa mikä kiristää gripparit tankoon. MTBR foorumilla joku myi/mainosti, printtas niitä muovista jollain 3d printterillä?
    www.hypy.fi

  22. #1642
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Nyt on sitten litkutesti käynnissä täälläkin. Yhdistelmänä Innolite XCC250, Rocket Ron 2.1" ja Stanin tarvikkeet. Yhden kupillisen laitoin litkua, ja jonkin verran sitä vaahtosi häsäämisen aikana pihalle. Lopputuloksena venttiilin ja litkujen yhteismassaksi jäi vain 50 g, joka on toki miellyttävän alhainen lukema, mutta mahtaako se olla luotettavan toiminnan kannalta jopa liian alhainen...? Wanderer on toki sitä mieltä, että luotettavan toiminnan kannalta mikään litkumäärä ei ole riittävä , mutta kuinkas suurilla litkutilavuuksilla/-massoilla porukka on xc-renkaitaan täytellyt?

  23. #1643
    tiksi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Nyt on sitten litkutesti käynnissä täälläkin. Yhdistelmänä Innolite XCC250, Rocket Ron 2.1" ja Stanin tarvikkeet. Yhden kupillisen laitoin litkua, ja jonkin verran sitä vaahtosi häsäämisen aikana pihalle. Lopputuloksena venttiilin ja litkujen yhteismassaksi jäi vain 50 g, joka on toki miellyttävän alhainen lukema, mutta mahtaako se olla luotettavan toiminnan kannalta jopa liian alhainen...? Wanderer on toki sitä mieltä, että luotettavan toiminnan kannalta mikään litkumäärä ei ole riittävä , mutta kuinkas suurilla litkutilavuuksilla/-massoilla porukka on xc-renkaitaan täytellyt?
    2.1" Racing Ralpheihin laiton ensin 60g litkua per rengas. 3kk jälkeen niistä ei ollut mitään jäljellä, joten lisäsin nyt 70g per rengas. Syy litkumäärän lisäämiseen toisella täytöllä lähinnä epävakaa täyttökäsi. Uusissa schwalbeissa itse renkaan tiivistämiseen ei tunnu kuluvan litkua juurikaan. Vanhoihin 2.25" laitoin noin 100g, että renkaaseen jäisi jotain litkua paikkaamaan rengastakin tiivistyksen jälkeen.

  24. #1644
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Mitä mää nyt vajaa kymmenen ronia ja ralphia oon litkuttanu, aina laittanu 0.9-1.0(ei nyt oikeesti noin tarkkoja) litkua ja unohtanut sen seuraavaks kolmeks kuukaudeks. Sitte joskus SM:ien alla oon tsekannu onko litkua jäljellä ja siellä ollut isompi "korvasieni" ja vähän pohjalla. Enempi tuo varmuutta ja ehkä nopeutta ? paikkaukseen.
    pööräilijä muokkasi tätä : 21.06.2011 at 22.06 Syy: väärätermi :(
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  25. #1645
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Tossa litkuhommassa ei varmaan auta laittaa liian vähän se menee nopeesti "korvasieneksi" isopyörään laitettu nyt 70 g

  26. #1646
    JTG Guest
    Tänään aamusella litkutin EI ust 2.1" stick-e/tomac Nevegalit XT:n UST-kehille ja käytin 70ml kumpaakin. Kaikki litku myöskin jäi sisälle, kun en häslännyt . Ravisteluvaiheessa siellä tuntui olevan vielä irtonestettä jäljellä selvästi. kahden tunnin lenkin jälkeen oli tiivistynyt täysin, tai itseasiassa oli tiivis jo ennen lenkkiä koska samat paineet oli mitä lähtiessä.

    Edit: piti ihan tarkistaa mikä oli tilanne nyt 12h myöhemmin.
    Takakumes täysin tiivis, mutta etukumee laskenut 1.5 > 0.8 bar. Otin etukiekon irti ja aloin hölskyttelemään ja oli ainakin nestettä sisällä reilusti, eli 70ml ei ainakaan katoa kalvoksi seinämille ja irtotavaraa jää hölskymään. Ihmetyttää kyllä ettei mistään näytä vuotaneen läpi. onkohan se normaal, vai pitääkö aamusella ottaa kumes pois ja tarkistaa venttiilin ja vanneontelon (vai mikä se nyt on?) tiiveys. vähän jo kiristin venttiiliä tiukemmalle pihdeillä kun venttiili aiemmin oli maksimaalisessa sormikireydessä.

    ps. Emmä tohon rullaavuuteen ota kantaa alipaineilla, mutta kiva kikkailla 1.5 kilon paineilla kaltseilla kun pitää telaketjun lailla.
    JTG muokkasi tätä : 21.06.2011 at 22.57

  27. #1647
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Nyt on sitten litkutesti käynnissä täälläkin. Yhdistelmänä Innolite XCC250, Rocket Ron 2.1" ja Stanin tarvikkeet. Yhden kupillisen laitoin litkua, ja jonkin verran sitä vaahtosi häsäämisen aikana pihalle. Lopputuloksena venttiilin ja litkujen yhteismassaksi jäi vain 50 g, joka on toki miellyttävän alhainen lukema, mutta mahtaako se olla luotettavan toiminnan kannalta jopa liian alhainen...? Wanderer on toki sitä mieltä, että luotettavan toiminnan kannalta mikään litkumäärä ei ole riittävä , mutta kuinkas suurilla litkutilavuuksilla/-massoilla porukka on xc-renkaitaan täytellyt?
    Mulla myös 2,1" Roneissa (vanha evo, ei UST) aluksi 1 kuppi litkua. Toinen rengas ei tiivistynyt kunnolla, joten sinne lisäsin vielä puoli kuppia. Sen jälkeen ollut huolettomat.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #1648
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ok, kiitokset kommenteista. Täytyy tänään käydä kokeilemassa, miltä nuo renkulat tuntuvat poluilla.

  29. #1649
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Onkos sitä nyt sitten jo kevennetty kaikki muukin kapine, mikä pyörän päällä liikkuu pl. hnklö?

    Muija haki nääs Signaturesta olikohan se nyt joku Giro Aeon kypärän ja olipas kevyt. Vertasin sitä omaan muinaiseen Metin stratovariukseen ja sehän oli varmaankin 150g painavampi. Se metti.

    Mitenhän noita ajovaattehia kannattais muutenkin keventää? Ensin meinasin, että jos vesileikkais pieniä reikiä paitoihin ja juomareppuun, mutta sitten tuumasin, että alkaakohan ne reiät rispaantumaan ja täten joku laser voisi olla mukavampi, kun siinä sulaa reunat umpeen. Pora ei toiminu.


  30. #1650
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Mitenhän noita ajovaattehia kannattais muutenkin keventää? Ensin meinasin, että jos vesileikkais pieniä reikiä paitoihin ja juomareppuun, mutta sitten tuumasin, että alkaakohan ne reiät rispaantumaan ja täten joku laser voisi olla mukavampi, kun siinä sulaa reunat umpeen. Pora ei toiminu.
    Vaihda poran tilalle Borat.



    PPP ketjusta lisää vinkkejä.
    Suo, kalja ja läski.




Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •