GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 38 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 1293

Aihe: Alberto Contador - Kirjanpitäjästä pääjohtaja

Eroa on myös saksalaisille sillä, millaisesta dopingtapauksesta ja millaisesta urheilijapersoonallisuudesta on kyse eli sillä, miten käry onnistutaan selittämään ja miten urheilija käyttäytyy käryn jälkeen. Saksalaiset suhtautuivat ja suhtautuvat tänäänkin aivan eri lailla Dieter Baumanniin kuin Jens Ullrichiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Eroa on myös saksalaisille sillä, millaisesta dopingtapauksesta ja millaisesta urheilijapersoonallisuudesta on kyse eli sillä, miten käry onnistutaan selittämään ja miten urheilija käyttäytyy käryn jälkeen. Saksalaiset suhtautuivat ja suhtautuvat tänäänkin aivan eri lailla Dieter Baumanniin kuin Jens Ullrichiin.
    Juurikin näin.

Ja vaikka pyrin edellisessä viestissäni keskittymään doping-näkökulmaan, on myös yksinkertaisesti todettava urheilijapersoonallisuuksista:
    Ullrich vs. Lance 2003 sai kyynisimmänkin katsojan kasvoille hymyn päiväkausiksi. Contador vs. Schleck 2010 sai sammuttamaan television ja jättämään Tourin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PLP Katso viesti
    Aika kevyttä tekstiä ottaen huomioon sen, että suurin osa kokee Contadorin tahraavan hienoa lajia ja sen perinteitä sekä syyllistyvän äärimmäiseen kilpatovereidensa sekä katsojien loukkaamiseen. Se, että hän hurruttaaisi piffin voimalla ja spanskien siunauksella jossain Vueltan kaltaisessa kakkosluokan fillaririehassa, on hieman eri asia kuin ängätä Tourille.
    Tänään eniten vituttaa (taas) tämä “ennen miehet olivat miehiä”-skeida. Proffat ovat olleet satseissa niin kauan kun laji on ollut olemassa. Tämän päivän pelotonista löytyy ehkä – ehkä – tusina ukkoa jotka eivät ole missään vaiheessa vippastelleet.

Lajia ei tahraa Contador, tai Armstrong, mutta onhan se hauskempi teeskennellä niin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tänään eniten vituttaa (taas) tämä “ennen miehet olivat miehiä”-skeida.
    Ikäväkseni on todettava, että tämä taitaa kertoa enemmän lukijasta kuin kirjoittajasta, jos väenvängällä haluaa kaivaa tuon näkökulman tekstistä.

Proffat ovat olleet satseissa niin kauan kun laji on ollut olemassa. Tämän päivän pelotonista löytyy ehkä – ehkä – tusina ukkoa jotka eivät ole missään vaiheessa vippastelleet.
    Länsimaisissa sivistysvaltioissa jokainen on yleensä syytön kunnes toisin todistetaan. Contadorin tapauksessa on todistettu toisin, kun taas suurin osa pelotonista ajelee puhdas passi takataskussaan - luojan kiitos ylpeänä. Jälleen kerran, jos lähtökohtaisesti seuraa ammattilaispyöräilyä doping-vippastelukilpailuna... Niin, ehkä tämä on oikea topikki siihen.

Tänään eniten vituttaa (taas) tämä “ennen miehet olivat miehiä”-skeida. Proffat ovat olleet satseissa niin kauan kun laji on ollut olemassa. Tämän päivän pelotonista löytyy ehkä – ehkä – tusina ukkoa jotka eivät ole missään vaiheessa vippastelleet.
    Kellu, Veikkanen, Helminen toki ja keille annetaan loput 9 paikkaa? (lasketaanko Paajanen jo pelotoniin?)

Contador ja Saxo Bank katsastavat Tourin vuoristoetappeja Alpeilla. AC:n lisäksi paikalla ovat Navarro, Hernendez, Porte, CA Sörensen ja Vandborg.
    https://twitter.com/ammattipyoraily

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leopejo Katso viesti
    Ei tuo isänmaallisuudesta ole kiinni, eivät Schleck, Evans tai Bassokaan ole ranskalaisia.

Contador vahvisti, että on mukana Tourissa.
    Täh? Onko noista joku voittanut Tourin?
    "Cycling is not rocket science" (Uncle Jens)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ejex Katso viesti
    Täh? Onko noista joku voittanut Tourin?
    Ei, mutta joku heistä - tai muu ei-ranskalainen - voittaisi tänä vuonna vaikka Albertoa ei olisi.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

WADA pohtii ensi viikolla klenbuteroliin liittyviä tulkintoja ja pitäisikö niihin tehdä muutoksia. Toisin sanoen, klenbuterolia sisältäville näytteille tulisi jonkinlainen alaraja-arvo.
    World Anti-Doping Agency lab experts will meet to consider changing its rules regarding clenbuterol, the drug that Alberto Contador tested positive for at last year's Tour de France.
    WADA to reconsider clenbuterol rules

Ja vaikka pyrin edellisessä viestissäni keskittymään doping-näkökulmaan, on myös yksinkertaisesti todettava urheilijapersoonallisuuksista:
    Ullrich vs. Lance 2003 sai kyynisimmänkin katsojan kasvoille hymyn päiväkausiksi. Contador vs. Schleck 2010 sai sammuttamaan television ja jättämään Tourin.
    Tähän on helppo yhtyä. Mun kohdalla ei voida tosin puhua urheilupersoonallisuuksista, vaan ihan kilpailutapahtumista, jotka olivat aivan 100 kertaa mielenkiintoisemmat tuossa Lance vs. Ullrich 2003, kuin viime vuoden Contador vs. A.Schleck tapauksessa. Vuoden 2003 kisasta ei puuttunut iskuja vuorietapeilla ja kunnon yritystä muutenkaan, kun taas viime vuoden kisa oli kärkikaksikoltakin tympeää kyttäämistä.

Mä olen myös kyllä kaikissa doping-asioissa yleisesti sitä mieltä, että syytön kunnes toisin todistetaan. Vaikka en uskokaan kovin monen huipun (en juuri kenenkään) vinttaavan täysin puhtain keinoin, niin he ovat syyttömiä aina siihen asti kun käry käy. Sitten jos kärähtävät niin ei muuta kun kilpailukielto päälle. Tämä ei koske tietenkään vain pyöräilyä, vaan KAIKISSA ammattilaislajeissa vedetään mömmöjä. Pyöräilystä vaan on tehty "sysimusta" laji, vaikka todellisuus olisi monessa joukkulajissa (esim. Pohjois-Amerikan sarjat) paljon synkempi, jos urheilijat kunnolla testattaisiin. Huippu-urheilun seuraamisen saisi siis lopettaa ammattilaislajien osalta, jos seuraisi vain täysin puhtaita lajeja

Moni varmaan kysyy, että miksi sitten kannatan Contadorin ajamista tällä hetkellä?!? Tähän on muutama mielestäni hyvä peruste.

1. Minä en päätä siitä kuka saa kisata ja kuka ei, vaan päätös tehdään jossain ihan muualla.

Tällä tarkoitan sitä, että miksi minun pitäisi protestoida Contadorin ajamista vastaan, kun kerran hänen on päätetty antaa kilpailla?!? Nautin ammattilaispyöräilyn kovasta kilpailusta ja on hienoa, että kaikki parhaat ovat mukana. Jos Contador olisi määrätty kilpailukieltoon, niin en nurkuisi siitä yhtään, mutta kun näin ei ole. Asiassa on mahdollisesti tapahtunut oikeuden vastaisesti yms. mutta haluan keskittyä nauttimaan kilpapyöräilystä täysillä. Päättäkööt asioista kuka saa ajaa ja kuka ei, minä en sillä päätäni vaivaa.

2. Contadorin käry oli tosi minimaalinen JA muutkin käyttää

Alberton tapauksessa voidaan puhua todella mitättömän pienestä kärystä. Ei todellakaan mikään Ben Johnson / Floyd Landis tapaus. Siinä mielessä mun sympatiat onkin siis olleet Contadorin puolella, koska moni muu tän hetken huipuista on vetänyt mömmöjä ihan tasan tarkkaan siinä missä hänkin, Conta vaan sattui ehkä huonoa tuuria (tai mitä lie) syystä käryämään. Näin ollen tuntuisi tyhmältä, että hän noin mitättömän PIENEN käyryn takia joutuisi kärsimään.

Toki tuohon kohdassa 2. palataan taas siihen, että käry on aina käry ja muille huipuille sellaista ei ole tullut eteen, joten he OVAT puhtaita Contador EI. Ja käry on käry vaikka se tapahtuisi kuinka pienestä asiasta tahansa (tässä tapauksessa naurettavan pienestä). Kyllä mä myös Contadorin kilpailukiellon hyväksyn, mutta jollain tavalla suuret kisat (varsinkin Tour) tulisi ajaa niin, että kaikki parhaat ajajat on mukana. Nyt kun kerran Alberto saa siellä sotkea, niin nautin tilanteesta.

Tiedän että kommenttini ovat vähintäänkin ristiriitaisia. Kuten jo todettua, ei mua harmittaisi Contadorin kilpailukieltokaan, mutta sen sijaan 2000-luvulla on tapahtunut pyöräilyssä monta asiaa näiden "käryjen" kanssa, jotka sai sapen kiehumaan. Päällimmäisenä oli tietenkin Mikke Rasmussenin veto pois Tourista 2007, vaikka hän EI SIIS OLLUT KOSKAAN KÄRYNNYT!! Se oli kertakaikkiaan käsittämätöntä. Syytön, kunnes toisin todistetaan ei todellakaan toteutunut.

Katellaan nyt miten tämä Contador - case päättyy. En voi sanoa, että hän mun mikään suurin suosikkikaan olisi, ei todellakaan, mutta nautin kyllä hänen mukanaolosta, koska kovaa kilpailua on hienoa seurata. Tämä tapaus on oikeasti lisäksi ensimmäinen KÄRÄHTÄNEEN urheilijan tapaus, jossa olen edes jollain tavalla puoltanut kärähtäneen urheilijan kilpailemista, kähinnä juuri ajatuksin a) käry oli niin minimaalinen b) muut käyttää mömmöjä myös. Sitä sen sijaan toivon hartaasti, että jos Conta saa kilpailukiellon, niin sen päätyttyä hänen annettaisiin palata tositoimiin. Näin ei käynyt tapaus Rasmussenin kanssa, joka vielä näin jälkeenpäinkin on korvennut mua aivan tolkuttomasti. Mies EI KOSKAAN kärynnyt, mutta saa HUONOMMAN kohtelun kun lukuisat kiinni jääneet.

Tässäpä hieman mun ajatuksiani

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.Perälä Katso viesti
    Vuoden 2003 kisasta ei puuttunut iskuja vuorietapeilla ja kunnon yritystä muutenkaan, kun taas viime vuoden kisa oli kärkikaksikoltakin tympeää kyttäämistä.
    2003 ajettiin EPO:lla. 2010 ajettiin ilman.

Siinä sitä ristiriitaa itse kullekin.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    2003 ajettiin EPO:lla. 2010 ajettiin jollakin paremmalla.
    Korjasin.

Contador ja A. Schleck olisivat päässeet 2010-suorituksillaan juuri ja juuri 10 parhaan joukkoon Tourin 2003 kokonaiskisassa. Niin tajutonta menoa se oli 8 vuotta sitten. Suoritusten arvoa nostavat entisestään ennätyskovat helteet, jotka olivat silloin aivan eri luokkaa kuin viime vuoden Tourissa. Alpe d'Huez'n maalinousu ajettiin vajaan 40 asteen (varjossa) helteessä jne.

sahara Guest

Peukalo alas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Contador ja A. Schleck olisivat päässeet 2010-suorituksillaan juuri ja juuri 10 parhaan joukkoon Tourin 2003 kokonaiskisassa.
    Eli olisivat hävinneet LA:lle melkein 20 minuuttia? Get real. Tuolloin roinaaminen oli jo vähentynyt huomattavasti 1990-luvun pahimpiin päiviin nähden, joten sillä et asiaa selitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sahara Katso viesti
    Eli olisivat hävinneet LA:lle melkein 20 minuuttia? Get real. Tuolloin roinaaminen oli jo vähentynyt huomattavasti 1990-luvun pahimpiin päiviin nähden, joten sillä et asiaa selitä.
    Kun katsoo niitä VAM- ja W/kg-lukemia vuoden 2003 Tourista, niin ei siinä olisi ollut Contadorilla ja A. Schleckillä mitään jakoa pysyä parhaiden vauhdissa. Vinokourov ja Mayo vetelivät VAM 1800 m/h lukemilla Peyresourden, 7 ajajaa löi Laisekan ennätysajan Luz Ardidenilla ja ensimmäisessä pitkässä ITT:ssä AC ja AS olisivat hävinneet Ullrichille reilut 5 minuuttia. Tietenkin nämä ovat makuasioita, mutta pysyn edelleen kannassani: Contador ja A. Schleck olisivat viimevuotisilla suorituksillaaan yltäneet nipin napin TOP10:iin Tourissa 2003.

1. Armstrong | Dr. Ferrari 1990-luku - 2004, L'Equipe: EPO 1999, etc.
    2. Ullrich | Operaatio Puerto 2006
    3. Vinokourov | Veridoping 2007
    4. Hamilton | Veridoping 2004, DHEA 2009
    5. Zubeldia
    6. Mayo | EPO 2007
    7. Basso | Operaatio Puerto 2006
    8. Moreau | Anaboliset steroidit 1998, EPO 1998
    9. Sastre
    10. Mancebo | Operaatio Puerto 2006
    vetooo muokkasi tätä : 15.06.2011 at 19.30

sahara Guest
    Kun katsoo niitä VAM- ja W/kg-lukemia vuoden 2003 Tourista, niin ei siinä olisi ollut Contadorilla ja A. Schleckillä mitään jakoa pysyä parhaiden vauhdissa. Vinokourov ja Mayo vetelivät VAM 1800 m/h lukemilla Peyresourden, 7 ajajaa löi Laisekan ennätysajan Luz Ardidenilla ja viimeisessä pitkässä ITT:ssä AC ja AS olisivat hävinneet Ullrichille reilut 5 minuuttia. Tietenkin nämä ovat makuasioita, mutta pysyn edelleen kannassani: Contador ja A. Schleck olisivat viimevuotisilla suorituksillaaan yltäneet nipin napin TOP10:iin Tourissa 2003.
    Se, etteivät olisi pysyneet parhaiden vauhdissa (olen tästä samaa mieltä) ei mielestäni kyllä tarkoita sitä, että olisivat hävinneet voittajalle kokonaiskilpailussa lähes 20 minuuttia. Tuo väite vikan tempon häviämisestä Ullelle reilut 5 minuuttia on aivan tolkuton, koska tällöin AC olisi löytynyt 2003 vikan aika-ajon sijoilta +120.

Se, etteivät olisi pysyneet parhaiden vauhdissa (olen tästä samaa mieltä) ei mielestäni kyllä tarkoita sitä, että olisivat hävinneet voittajalle kokonaiskilpailussa lähes 20 minuuttia. Tuo väite vikan tempon häviämisestä Ullelle reilut 5 minuuttia on aivan tolkuton, koska tällöin AC olisi löytynyt 2003 vikan aika-ajon sijoilta +120.
    Contadorhan ajoi tuon (edit_ 2010 vikan ITT:n) aika vaisusti (voitti nihkeästi Andyn), ja Andyn löytyminen noilta sijoiltahan olisi varsin realisista. Millar veti jotain 55km/h eikä tainnut aurinko paistaa

Olet oikeassa, sillä mainitsin virheellisesti 19. etapin ITT:n, vaikka piti tarkoittaa 12. etapin ITT:tä. Siinä 5 minuutin aikatappiolla sijoituttiin 11:nneksi.

Kokonaiskisan 20 minuutin aikatappio on epätodenäköinen vaihtoehto, mutta 8. sijalle yltänyt Moreau hävisi Armstrongille 12.28. Tuo olisi ollut Contadorin ja A. Schleckin mahdollinen loppusijoitus ja tappiomarginaalihaarukka.
    vetooo muokkasi tätä : 15.06.2011 at 19.35 Syy: Lyöntivirheitä.

sahara Guest
    Olet oikeassa, sillä mainitsin virheellisesti 19. etapin ITT:n, vaikka piti tarkoittaa 12. etapin ITT:tä. Siinä 5 minuutin aikatappiolla sijoituttiin 11:nneksi.

Kokonaiskisan 20 minuutin aikatappio on epätodenäköinen vaihtoehto, mutta 8. sijalle yltänyt Moreau hävisi Armstrongille 12.28. Tuo olisi ollut Contadorin ja A. Schleckin mahdollinen lopputluos.
    Näillä korjauksilla olen pitkälti samaa mieltä, joskin uskon AC:n ja AS:n pystyneen vuoden 2010 tasollaan taistelemaan Tourilla `03 sijoista 4-7. Tässä myös oletuksena se, että olisivat saaneet hieman vapausasteita vuorilla koska eivät olisi kuitenkaan olleet voittotaistelussa mukana.

Ranskan poliisi keskeytti Contadorin matkanteon Galibierillä. Syynä puutteellinen valaistus pyörässä.

French Police Stop Contador for Lack of Bike Light - ABC News

Ranskan poliisi keskeytti Contadorin matkanteon Galibierillä. Syynä puutteellinen valaistus pyörässä.
    Olikohan tuo aivan normaalia vai lupaako tämä AC:lle vaikeaa Touria? Valottomalla maantiepyörällä ajamisen kielto tuolla tunneleissa tuntuu liioittelulta. Niitä pyöräilijöitä nimittäin riittää Galibierilla eikä siellä kenelläkään mitään valoja maantiepyörässä ole. Poliisi voi kyllä kiellon kanssa olla oikeassa, koska ne tunnelit ovat paikoitellen säkkipimeitä.

Tuossa Galibierin solan alta menevässä tunnelissa kyllä näyttää olevan pyörille ajokielto:
    http://maps.google.com/maps?f=q&sour...263.78,,1,7.13

Tuossa muuten hyvä kuva siitä miten pimeältä niissä tunneleissa näyttää:
    http://maps.google.com/maps?f=q&sour...,0.107117&z=13
    plr muokkasi tätä : 15.06.2011 at 23.56 Syy: Tunnelikuva löytyi

Hyvä, ettei ollut muutama kymmen kilometri itään, rajan takana. Täällä tunneleissa tai pimeässä on myös heijastinliivipakko.

Hyvä, ettei ollut muutama kymmen kilometri itään, rajan takana. Täällä tunneleissa tai pimeässä on myös heijastinliivipakko.
    Italiassa poliisit pysäyttävät ammattilaispyöräilijöitä vain saadakseen nimikirjoituksia. Cipollini paineli aikoinaan reilua ylinopeutta - 55-60 km/h:ta - taajamatiellä. Poliisit pysäyttivät Cipon (ja Scieran?) epäiltynä ylinopeudesta, mutta huomasivat nopeasti kenet tuli pysäytettyä. Super-Mario laittoi pariin lappuun nimmarit ja poliisit olivat iloisia. Sakkoja ei tullut.

Palatakseni takaisin Contadoriin, niin onhan tuo hieman erikoista, että kytät kyttää 2 500 metrin korkeudessa ja seuraavat, käyttääkö pyöräilijä asianmukaista valaistusta tunnelissa. Tämä on juuri sitä, mitä olen hieman ounastellut. Ranskalaiset v-ttuilee Contadorille urakalla ja tämä Galibier-valo-asia oli vain alkulämmittelyä sille, mitä tulevina viikkoina on luvassa.

Yleisö haluaa nähdä kilpailun laaksoissa ja vuorilla, peltojen reunoilla ja kaupunkien ahtailla kaduilla, ei labroissa tai päättäjien kabineteissa.
    Meinaisi, että ainakin EPO testi heitettäisiin romukoppaan ja mitattaisiin vain hematokriittiä. Kun helposti saatavilla olevista ja tehokkaista lääkkeistä jää nalkkiin, mutta silti on olemassa tehokkaita ja testaamattomia aineita, joskin hankalasti saatavia, niin labrojen merkitys korostuu.

No Contador tulee ajamaan Touria ja mä taidan olla ainoa, joka ei pistä lainkaan pahakseen, että Tourin merkitys saattaa vähän hävitä. Tour on vain yksi kisa, joka on kisana ihan sama tai vähän värittömämpi kuin Giro tai Vuelta, mutta ilmeisesti vanhimpana saa muuten vähän väsähtäneen kisan muuttumaan mielenkiintoiseksi. Tietty hyvät palkintorahat houkuttavat proffia tähtäämään tähän kisaan, eli isot nimet yrittävät tehdä tiliä Tourilla.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    No Contador tulee ajamaan Touria ja mä taidan olla ainoa, joka ei pistä lainkaan pahakseen, että Tourin merkitys saattaa vähän hävitä. Tour on vain yksi kisa, joka on kisana ihan sama tai vähän värittömämpi kuin Giro tai Vuelta, mutta ilmeisesti vanhimpana saa muuten vähän väsähtäneen kisan muuttumaan mielenkiintoiseksi. Tietty hyvät palkintorahat houkuttavat proffia tähtäämään tähän kisaan, eli isot nimet yrittävät tehdä tiliä Tourilla.
    Joo, ainakin minä olen täysin eri mieltä. Olisi heinoa, jos Tourin merkitys säilyisi mahdollisimman suurena. Mun mielestä siinä on jotenkin huomattavasti enemmän hohtoa kun Girossa ja Vueltassa, vaikka sielläkin toki hienoja taistoja useana vuonna on nähty. Tour saisi pysyä ehdottomasti sellaisena "kisojen kisana" ja mun puolesta sitten vaikka Giron ja Vuelta kustannuksella. Yksi sellainen kisa, jossa kaikki huiput ovat samalla viivalla tarvitaan tähänkin lajiin. Triathlonissa vataava on HAwaiji-ironman ja maratonissa olympiamaraton (toki vain 4-vuoden välein), mutta sellainen kaikki huiput keräävä kisa on ehdottomasti tarpeen vaikka söisikin hyvät ajajat muilta kisoilta. Maratonhan on hyvä esimerkki nykyään siitä, että huiput saadaan tosiaan samalle viivalle (ainakin miesten puolella) vain olympiamaratonille, sillä maailmassa on niin paljon nykyään suuria kaupunkimaratoneja, joille huiput vuoisittain jakautuvat, että esim. MM-maraton ei kovimpia nimiä viivalle yleensä kerää. Ymmärtäähän tuon toki, kun isot kaupunkimaratonit tarjoaa tukuttain tuohta voittajille. Toivottavasti siis Tour pitää pintansa pyöräilyn jättiläisenä, niin nähtäisiin joka vuosi, että kuka todella on etappikisojen kunkku.

Contadoriin palatakseni vielä, niin on kyllä naurettavaa pelleilyä, jos häntä aletaan Ranskassa kunnolla piinata. Menee suorastaan lasten hiekkalaatikkoleikkien tasolle, eikä yllä edes sille, sillä niin lapselliselta touhu alkaa heti alkuun kuulostamaan. Jos yleisö haluaa kaataa vihat päälle niin kaatakoon, mutta viranomaisten ei pitäisi moiseen missään nimessä alentua.

Kokonaiskisan 20 minuutin aikatappio on epätodenäköinen vaihtoehto, mutta 8. sijalle yltänyt Moreau hävisi Armstrongille 12.28. Tuo olisi ollut Contadorin ja A. Schleckin mahdollinen loppusijoitus ja tappiomarginaalihaarukka.
    Toi huomio pitää varmasti aika hyvin paikkaansa. Sijalla 9 näyttäs olevan Sastre, ulospäin aika puhdas kuski, sisäpiirissä voi olla toisenlainen maine.
    Vartioharjun Voigt

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.Perälä Katso viesti
    Contadoriin palatakseni vielä, niin on kyllä naurettavaa pelleilyä, jos häntä aletaan Ranskassa kunnolla piinata. Menee suorastaan lasten hiekkalaatikkoleikkien tasolle, eikä yllä edes sille, sillä niin lapselliselta touhu alkaa heti alkuun kuulostamaan. Jos yleisö haluaa kaataa vihat päälle niin kaatakoon, mutta viranomaisten ei pitäisi moiseen missään nimessä alentua.
    +1

Minä(kin) allekirjoitan tämän täysin.
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Italiassa poliisit pysäyttävät ammattilaispyöräilijöitä vain saadakseen nimikirjoituksia. Cipollini paineli aikoinaan reilua ylinopeutta - 55-60 km/h:ta - taajamatiellä. Poliisit pysäyttivät Cipon (ja Scieran?) epäiltynä ylinopeudesta, mutta huomasivat nopeasti kenet tuli pysäytettyä. Super-Mario laittoi pariin lappuun nimmarit ja poliisit olivat iloisia. Sakkoja ei tullut.
    Mutta joutui hänkin maksamaan muutamaan otteeseen kun ajoi pyöräilijöille kiellettyä moottoritietyyppistä tietä.

Palatakseni takaisin Contadoriin, niin onhan tuo hieman erikoista, että kytät kyttää 2 500 metrin korkeudessa ja seuraavat, käyttääkö pyöräilijä asianmukaista valaistusta tunnelissa. Tämä on juuri sitä, mitä olen hieman ounastellut. Ranskalaiset v-ttuilee Contadorille urakalla ja tämä Galibier-valo-asia oli vain alkulämmittelyä sille, mitä tulevina viikkoina on luvassa.
    Katsotaan nyt. En millään usko, että paikallinen poliisi olisi pysäyttänyt pyöräilijän ja vasta hänet tunnistettuaan olisi antanut sakon. Contadorilla kävi vain epäonni.

Katsotaan nyt. En millään usko, että paikallinen poliisi olisi pysäyttänyt pyöräilijän ja vasta hänet tunnistettuaan olisi antanut sakon. Contadorilla kävi vain epäonni.
    Toisaalta logot paidassa ja huoltoautossa näkyvät kauas.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •