HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 89 / 232 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 79 87 88 89 90 91 99 139 189 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.641 - 2.670 / 6932

Aihe: Espoon lenkit

Mun Garmin antoi Veikkola-Mankin Esso vk-vedolle kestoksi 31 min 00 sek, matkaksi 19,58 km ja keskinopeudeksi 37,9 km/h. Ei se mulle ollut vk vaan vk > ana kynnys > VO2max mutta hyvä niin. Kiitos teille hyvästä harjoituksesta.

Tupalenkki la 11.6 kello 09:15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaakkoRa Katso viesti
    Ensimmäinen reitti näyttää ihan kivalta. Mulle käy hyvin tollainen 80-85km lenkki. Siihen päälle tulee siirtymät meikäläiselle, joten kokonaispätkä on noin 100km (= 3-4 tunnin setti).
    Lauantaiksi on luvattu taas hellesäätä, aamulla ysiltä pitäisi olla jo +23 astetta tän hetken ennusteen mukaan. Ei jouduta ajamaan koko lenkkiä ihan kovimmalla helteellä.

Lähtö voisi olla esim. klo 09.15 tuvalta, matkana noin 80-85km ja vauhtina tuo 28-30km/h.
    OK.
    Odottelen Veikkolan keskustassa about 09:35 alkaen.
    Tuolla vauhdilla olette perillä n. 09:45.

Lauantaina 11.06. kello 11:00 (Vantaankoskelta)* olisi tarjolla lenkki niille jotka haluavat ajaa pitkälle, mutta eivät kauas.

Ideana siis se, että ajetaan pidempi matka PK-seudulla koukkaillen jolloin kyytiin ja pois pääsee helposti eikä väsyn yllättäessä täydy polkea takaisin Hämeenlinnasta tjsp. Ajatuksena oli lähteä itsekseen, mutta ajokavereiden kanssa on tietty aina hauskempaa. Ja peesimpää….

Reittisuunnitelma, kokonaisuudessaan 211 km. Suunta siis V:koski-Klaukkala-Bemböle-Kirkkonummi-Siuntio-Veikkola-Bemböle-Velskola-Lepsämä-Nurmijärvi-Tuusula-V:koski. Tauot Siuntiossa ja Pirttilässä (Kunnarlantiellä), lisäksi vedentäyttötauko ekalla kerralla Bembölen ohituksessa ja tarvittaessa Nurmijärvellä/Tuusulassa.

Mukaan voi tulla myös Bembölestä (n. 12:30, odotellaan jos aikaisessa) tai vaikka ajaa vain Bemböle-Bemböle-osuuden (n. 95 km), tai minkä tahansa muun hyväksi katsomansa osuuden.

Vauhti pidetään 27-30 eli koko reissun kesto on 8 h luokkaa. Pidempiä ruokataukoja (15-20 min?) yllämainitut 2, lyhyitä venyttelytaukoja tarpeen vaatiessa. Juomapulloja syytä olla tarpeeksi 2 h yhtämittaiseen ajoon, ja energiaa/ruokaa riittävästi vaikka ruokapisteiltä pitäisikin saada lisäravintoa.

* Voin joustaa lähtöä 10:een jos suurempi porukka näin haluaisi. Mielummin kuitenkin 11.

Onkos sunnutaille toiveita? Klo 11 voisin tulla ajamaan/ajattamaan 26-28 lenkkiä. Keskari varmaan kuitenkin lähempänä tuota yläpäätä.
    Voitaisiin mennä HePo:n pyhille maille (tosin tuota lenkkiä voisi pikkuisen pidentää varsinkin kun tarvitaan tauko) tai sitten mennään syömään HePo:lle varatut munkit Siippooseen ennen kun saapuvat meidän taukopaikalle. Niin ja yksi hyvä vaihtoehto olisi mennä kiertäen Porkkalaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Onkos sunnutaille toiveita? Klo 11 voisin tulla ajamaan/ajattamaan 26-28 lenkkiä. Keskari varmaan kuitenkin lähempänä tuota yläpäätä.
    Voitaisiin mennä HePo:n pyhille maille (tosin tuota lenkkiä voisi pikkuisen pidentää varsinkin kun tarvitaan tauko) tai sitten mennään syömään HePo:lle varatut munkit Siippooseen ennen kun saapuvat meidän taukopaikalle. Niin ja yksi hyvä vaihtoehto olisi mennä kiertäen Porkkalaan.
    Entäs tällainen hieman pidempi reitti:

Hausjärven kieppi

Voin vetää tuon harjoitusmielessä seuraavaa viikonloppua varten jo tulevana sunnuntaina, jos kiinnostuneita löytyy. Säät ovat niin mainiot nyt. Tämä lenkki vedetään 18.-19.6. viikonloppuna säävarauksella. Kuten kp63 jo täällä aiemmin ehdotti, reitti voidaan yhdistää varsinaiseen Espoon lenkkiin, jolloin halukkaat voivat päättää vasta Hyvinkäällä, jatkavatko pidempää vai lyhyempää reittiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari_T Katso viesti
    Entäs tällainen hieman pidempi reitti:

Hausjärven kieppi

Voin vetää tuon harjoitusmielessä seuraavaa viikonloppua varten jo tulevana sunnuntaina, jos kiinnostuneita löytyy. Säät ovat niin mainiot nyt. Tämä lenkki vedetään 18.-19.6. viikonloppuna säävarauksella. Kuten kp63 jo täällä aiemmin ehdotti, reitti voidaan yhdistää varsinaiseen Espoon lenkkiin, jolloin halukkaat voivat päättää vasta Hyvinkäällä, jatkavatko pidempää vai lyhyempää reittiä.
    Höpistiin eilen KP:n kanssa, että voisi vetää pikkusen lyhyemmän koska ensi viikolla on tuo pidempi versio. Loogista kyllä, mutta tietysti hyvä ilma puoltaa pitkää lenkkiä. Itse en pääse seuraavana sunnuntaina, eli pitkäkin käy.
    Nyt vaan äänestystä.

Höpistiin eilen KP:n kanssa, että voisi vetää pikkusen lyhyemmän koska ensi viikolla on tuo pidempi versio. Loogista kyllä, mutta tietysti hyvä ilma puoltaa pitkää lenkkiä. Itse en pääse seuraavana sunnuntaina, eli pitkäkin käy.
    Nyt vaan äänestystä.
    Jos lähdetään pitkälle, vedetään rauhallista vauhtia. Voisi tietty harkita, että lähtisi jo kymmeneltä..? Voin kyllä ajella pitkän molempina viikonloppuina.

Jos lähdetään pitkälle, vedetään rauhallista vauhtia. Voisi tietty harkita, että lähtisi jo kymmeneltä..? Voin kyllä ajella pitkän molempina viikonloppuina.
    Ari ei. Oon saanut lastenhoidon sovittua silleen, että pääsen klo 11:00 tuvalle. Tää on tällasta. Mercy!

Ari ei. Oon saanut lastenhoidon sovittua silleen, että pääsen klo 11:00 tuvalle. Tää on tällasta. Mercy!
    Jees, eli 11:ltä sit vasta. Eipä tuo pitkäkään lenkki ole ongelma, vaikka lähtisi vasta 11:ltä. Ei siinä rauhallisemmallakaan tahdilla mene liian myöhään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steely Katso viesti
    Voisin liittyä joukkoon Veikkolan liepeillä, jos reitti kulkee siellä tai tulla muualle. Tuo 9-10 aika sopii hyvin, myöhempikin käy.
    Keskari (KOKO LENKILTÄ) 27-30 ( tuuli, porukka, keli). 31-32 on liian kova minulle

Reittiehdotus: Bemböle - Veikkola - Yövilän risteys (Karprintin jälkeen) - Yövilä - Kahvimaa - Turuntie - Nummela - Ojakkala. Sitten on ainakin kaksi vaihtaria a) Pohjoiseen pätkä Hanko-Hyvinkäätä, josta Katinhännän liittymästä Vihdintien yli Otalammelle, josta jotain reittiä Bemböleen.
    b) Vakiolenkki: Ojakkala - Veikkola - Vols - Masala - . . .

Näistä a) olisi ehkä vaihtelun vuoksi mukavampi ?

En ole vielä käyttänyt noita sähköisiä karttapiirtureita eli joku voisi piirrellä niitä.

t. Steely Dan (Hyvää musiikkia Kaliforniasta)

Tuohon 30 kmh voisi tiputtaa...onko tuo 9:15 jo lyöty lukkoon? 10:00 tulisi varmasti enemmän kuskeja ja vetovuoroja..

Tupalenkki la 11.6

Lainaus Alkujaan tämän lähetti happo Katso viesti
    Tuohon 30 kmh voisi tiputtaa...onko tuo 9:15 jo lyöty lukkoon? 10:00 tulisi varmasti enemmän kuskeja ja vetovuoroja..
    Tällä hetkellä sovittu aika on 09:15 koska JaakkoRa'lla on kiire
    päivä.
    Mahd. voimme tehdä siten, että Jaakko ja muut 09:15 aikaan ehtivät lähtevät 09:15
    "hitaampaa" vauhtia (28) ja 30+ porukka lähtee 10:00 ja ottaa meidät kiinni jossakin matkalla ?

PS. Toivottavasti ylämäissä ei ole nopeusalarajaa, josta voi seurata että
    keskarit tippuu

Ylämäet kolmeakymppiä ja alamäet viittäkymppiä.

abruzziamo Guest
    Moro mä tuun ainaki aamusta, eli 9.15.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti abruzziamo Katso viesti
    Moro mä tuun ainaki aamusta, eli 9.15.
    Mukana myös. Mutta mielellään lähtö 9.15 tiukasti, matkaa se 80, ajetaan lujaa ja vältetään teknisiä

(eli olen hieman aikataulurajoitteinen, tavoite takaisin tuvalla klo 12.00 viimeistään).

Onko huomenna lauantaina normitupalenkille lähtijöitä eli klo 10?

Joo lähdetään 9.15 tuvalta. Olen tosiaan myös aikataulurajoitteinen ja kotona tulee sanomista, jos myöhästyn häistä (ei tosin ole omat!).... Vedetään koko setti putkeen, korkeintaan pullojen täyttö. Voi olla aika tuskaa, äsken juoksin tunnin +30 helteessä ja tuntui kyllä kropassa.

Huomiseksi on luvattu niin upeeta säätä, että luulisi porukkaa löytyvän myös klo 10 tai 11 lähtöön. Normaalisti nää ajat käy myös mulle oikein hyvin.
    Jaakko

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apuajaja Katso viesti
    Onko huomenna lauantaina normitupalenkille lähtijöitä eli klo 10?
    Normitupalenkki 10:00 sopii paremmin. Tulossa ollaan.

Tässä taas lenkkiehdotus (copyright kp) sunnuntaille. Toinen vaihtoehto oli se Arin ehdottama Hausjärvi (ehkä lyhennettynä). Itsellä ei tuonne ole tietuntemusta, mutta reitin saa syötettyä Nintendoon.

Tässä taas lenkkiehdotus (copyright kp) sunnuntaille. Toinen vaihtoehto oli se Arin ehdottama Hausjärvi (ehkä lyhennettynä). Itsellä ei tuonne ole tietuntemusta, mutta reitin saa syötettyä Nintendoon.
    Kelit "pakottaa" huomenna ajamaan ja ääni Arin pidemmälle kiepille. Pari ylimääräistä pullon täyttöätaukoa pitänee ottaa ohjelmaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TommiL Katso viesti
    Kelit "pakottaa" huomenna ajamaan ja ääni Arin pidemmälle kiepille. Pari ylimääräistä pullon täyttöätaukoa pitänee ottaa ohjelmaan.
    Mulle käy kumpi tahansa noista lenkeistä. Voin toimia kartturina omalle ehdotelmalleni, jos se halutaan ajaa. Täytellään pulloja aina tarpeen mukaan, koska näillä säillä ei kannata jättää juomista liian vähälle.

Normitupalenkki 10:00 sopii paremmin. Tulossa ollaan.
    Kolme kuskia lähti normitupalenkille. Reitti muodostui taipaleen varrella..veikkola-yöviläntie-kahvimaantie-Nummela-ojakkala, josta bemböleä kohti. Tuvalta tuvalle n. 96 km..jokaiselle tosin 100km ylitys kun kotimatkat mukaan. Itsellä kilsat 119,5 km. Keskari siinä 29 kmh.

...Ojakkala-Selki-Lepsämä - Klaukkala-Skogby-Lahnus-Röylä-Bemböle.

Kruisailua raskaahkon viikon jälkeen, oikein mukava reitti. Ajettiin Old School -hengessä ilman kiinnihakattua suunnitelmaa. Hapolla oli näkymys alkupätkästä ja mulla loppupätkästä.
    apuajaja muokkasi tätä : 11.06.2011 at 16.45

Sunnuntaina Hausjärvi 210 km?

Tulkitaanko tämä Tommin ääni niin, että tuolle lenkille halukkaita olisi ainakin kolme (Iletys, TommiL ja minä)? Voin väsätä ohjeistuksen tuota reittiä varten joka tapauksessa. Jos arvonnan tuloksena mennäänkin joku muu reitti, voin käyttää ohjeita ensi viikonloppuna.

Muillekin ajohaluisille: kyseessä on rento lenkki riittävillä pullontäyttötauoilla ja rauhallisella vauhdilla (28-30 km/h riippuen vetäjien määrästä, tuulesta ja kuun asennosta). Pidetään kaksi munkki/jätskitaukoa ja rupatellaan mukavia.

Porvooseen huomenna?

Onko kiinnostuneita ajamaan porvooseen katsomaan ajoja ja takaisin? Mulla ei valitettavasti ole älyllisempiä reittejä tarjota kuin "uuden" porvoontien varsin (170) kumpaankin suuntaan. Espoosta matkaa kertyy sitä reittiä vähän lähtöpaikasta riippuen noin 60km, eli noin 120km kokonaismatka. Voin ajella jotain 26-30 vauhteja, mielellään lähtisin melko aikaisin. Kiinnostuneita näinkin lyhyellä varoitusajalla? Paremmat reitit pienin kiepein kelpaa myös.

Hasujärvi olisi jees, mutta sori vaan kundit teidän lähtöaikanne on pölhö noin pitkälle. Koko ajo kuumimpaan aikaan ja kun tuossa taukoinene menee se 7-8h niin tuhoaa kyllä aivan koko päivän ja vielä illankin, kasilta tai ehkä vielä ysiltä voisin tohon lähteä.
    pirtti muokkasi tätä : 11.06.2011 at 19.50 Syy: korjattu tie

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirtti Katso viesti
    Hasujärvi olisi jees, mutta sori vaan kundit teidän lähtöaikanne on pölhö noin pitkälle. Koko ajo kuumimpaan aikaan ja kun tuossa taukoinene menee se 7-8h niin tuhoaa kyllä aivan koko päivän ja vielä illankin, kasilta tai ehkä vielä ysiltä voisin tohon lähteä.
    Ei voi oikein aiemmin lähteä, kun Iletyksellä on aamu kiinni. Mulla ei oo sen kummempaa tekemistä illallakaan, joten kai sitä voi pyöräilläkin.

Kolme kuskia lähti normitupalenkille. Reitti muodostui taipaleen varrella..veikkola-yöviläntie-kahvimaantie-Nummela-ojakkala, josta bemböleä kohti. Tuvalta tuvalle n. 96 km..jokaiselle tosin 100km ylitys kun kotimatkat mukaan. Itsellä kilsat 119,5 km. Keskari siinä 29 kmh.
    Samoin kolme kuskia lähti tuvalta 09:15 kieppeillä tuolle speksi-lenkille.
    Minä liityin joukkoon Veikkolassa. Läheltä piti etten liittynyt väärään joukkoon eli vähän ennen kuuden miehen joukko ajoi ohi.
    Loppumatkasta kolmikko jatkoi yksin Kunnarlan mäkien revittelyssä, jossa
    vauhdissa en edes yrittänyt pysyä mukana.

Tällaisilla keleillä aikainen lähtöaika on hyvä, jotta välttää pahimman
    kuumuuden.

Kiitokset hyvästä seurasta ja vetoavusta.

Tupalenkki 18-19.6

Tämä on siis kelistä riipuen joko la tai su.

lenkkiehdotus (copyright kp)

Tuossa on mainittu kaksi nopeusryhmaa ja ilmottaudun niistä
    hitaampaan esim. 26-28 km/h.
    Hitaille (ja ylipainoisille ) on speksattu 58 + 56 km ja nopeille 64 + 62.
    Yhteinen tauko Karkkilassa.

Käväisen jossakin kohtaa ennen Karkkilaa uimassa, niin jaksaa paremmin
    ajella takaisin. Teen sen nopeasti ja liityin tauolla porukkaan.

Toinen vaihtoehto lenkille on AriT'n Hausjärvi, jossa voisi olla myös
    kaksi nopeusryhmää / reittiä. Mahd. lyhyempänä kuin 211 km ettei mene koko päivä ajamiseen.

Ei voi oikein aiemmin lähteä, kun Iletyksellä on aamu kiinni. Mulla ei oo sen kummempaa tekemistä illallakaan, joten kai sitä voi pyöräilläkin.
    Hienoa! Nyt kun pidit näin mun puolia, niin tuun sinne mihin sinäkin. Koitan laittaa tuon mun ehdottaman reitin kepsiin jos päätetäänkin tuvalla jotain muuta.
    Niin ja jos lyhyempää lenkkiä joku haluaa, niin pääseehän sitä matkan varrelta pois.

Hienoa! Nyt kun pidit näin mun puolia, niin tuun sinne mihin sinäkin. Koitan laittaa tuon mun ehdottaman reitin kepsiin jos päätetäänkin tuvalla jotain muuta.
    Niin ja jos lyhyempää lenkkiä joku haluaa, niin pääseehän sitä matkan varrelta pois.
    Doddi, kaksi kuskia tekee porukkalenkin. Ja eiköhän TommiL:kin lähde mukaan, kun sitä jo täällä kuulutti, joten poljetaan porukalla joku kieppi. Mulla on toi Hausjärven lenkki speksattuna navigointilaitteeseen. Arvotaan sit tuvalla, mihin ajetaan.

Doddi, kaksi kuskia tekee porukkalenkin. Ja eiköhän TommiL:kin lähde mukaan, kun sitä jo täällä kuulutti, joten poljetaan porukalla joku kieppi. Mulla on toi Hausjärven lenkki speksattuna navigointilaitteeseen. Arvotaan sit tuvalla, mihin ajetaan.
    Olisin halukas ajamaan huomenna tuvalta, mutta kunto ei taida riittää yli 200 km matkalle. Jos olen ainoa lyhemmän (100 -150 km max) matkan kannattaja, suuntaan siinä tapauksessa Vantaankoskelle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •