GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 4 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #91
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Hellsinki, Latokartano
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Noista voi sanoa yleisesti sen että i900:ssa on snadi sivuttaisliike yläpäässä, jonka saa kokonaan pois varttitunnin DIY-tuokiolla. Herkkyys riittää ilman viritystä pariin pakkasasteeseen, kerran rasvat vaihtamalla / lisäämällä toimii myös suomen talvessa.
    Tuotaa, oiskos haluja kertoo hieman tarkemmin tuosta DIY- tuokiosta? klappia on just pari milliä sivuttaissuunnassa i900- tolpassa.
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

  2. #92
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nakili Katso viesti
    Tuotaa, oiskos haluja kertoo hieman tarkemmin tuosta DIY- tuokiosta?..
    Öö. Tota. Purin sen niin pieniks palasiks kun rikkomatta sai, rasvasin ja kiristelin kasatessani. Löysin sit
    myöhemmin tuon, siinä on öpaut vastaavat toimet. Mun arpominen tosta puuttuu

  3. #93
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    316
    Pitääkö tuossa ilmauksessa samaan aikaan toisella ruiskulla imeä ja toisella työntää sitä öljyä tuonne http://www.youtube.com/user/SRAMtech.../0/MsRlj_JJ8t0 ? Eihän tuossa kädet mitenkään riitä jos niitä kumpaakin samaan aikaan pitäisi tehdä.

  4. #94
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jani86 Katso viesti
    Pitääkö tuossa ilmauksessa samaan aikaan toisella ruiskulla imeä ja toisella työntää sitä öljyä tuonne http://www.youtube.com/user/SRAMtech.../0/MsRlj_JJ8t0 ? Eihän tuossa kädet mitenkään riitä jos niitä kumpaakin samaan aikaan pitäisi tehdä.
    Ei tarvitse erikseen imeä. Litkut menee sinne itsestään ja työntää ruiskun sylinteriä ulos.

  5. #95
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Vanha pyörä meni vaihtoon ja uuteen tarvisi hissitolppa hommata. Päissäni olen valintaa pohtinut, ja loppusuoralla ovat oikeastaan Reverb ja KS i950 R. Päällisin puolin tutkailemalla KS olisi helpompi huoltaa ja oletettavasti vaijerin voi helpo(hko)sti vaihtaa/lyhentää omatoimisesti josei pituus natsaa, kuntaas reverb olisi paremmin suojattu, mutta tuota kaukosäätimen hydraulipiuhaa lienee hankalampi lyhentää/vaihtaa, mikäli tarve tulee.

    Kuvista kattellen tuo KS:n mekanismi/vaijeri näyttäisi olevan ravan kertymisen kannalta optimaalisessa paikassa, vaan miten hyvin tuo käytännössä sietää ryönää?

    Entäs miten hyvin tuo Reverbi on kansalla toiminut, sietääkö se rapaa kuinka hyvin? Ja onnistuuko tuota itse huoltaa tarpeen vaatiessa?

    Entäs mites KS ja Reverb toimii silloin, kun satulan lukitsee ala asentoon ja nostaa pyörää satulasta?

    Joplin 3:ssa ala-asentoon "lukittuna" kun satulasta nosti niin se pääsi vapaasti liikkumaan ylöspäin, mutta toki palasi takas alas kun päästi irti. Mielestäni häiritsevä ominaisuus...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  6. #96
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    kuntaas reverb olisi paremmin suojattu, mutta tuota kaukosäätimen hydraulipiuhaa lienee hankalampi lyhentää/vaihtaa, mikäli tarve tulee.
    Onnistuu helposti. Paketissahan tulee tarvittavat ilmausvermeet litkuineen mukana.

    Entäs miten hyvin tuo Reverbi on kansalla toiminut, sietääkö se rapaa kuinka hyvin? Ja onnistuuko tuota itse huoltaa tarpeen vaatiessa?
    Joku viisi tuntia ajoa alla ja toistaiseksi Reverb on toiminut loistavasti.

    Hydraulipuolen ilmaus taitaa olla ainoa itse tehtävä huolto. Ilma/kaasuosastoa ei pidä mennä sörkkimään. Rapa ei pääse vaikuttamaan kuin tolpan tiivisteissä, jotka lienevät samaa tavaraa kuin keuloissa ja iskareissa. Tuskin sen kanssa ongelmia tulee.

    Entäs mites KS ja Reverb toimii silloin, kun satulan lukitsee ala asentoon ja nostaa pyörää satulasta?
    Ei ole tullut kokeiltua - miksi pyörää pitäisi satulasta nostaa? Muistaakseni satulan saa vedettyä 'väkisin' ylös, jolloin se myös jää sinne.

  7. #97
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.027
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Entäs miten hyvin tuo Reverbi on kansalla toiminut, sietääkö se rapaa kuinka hyvin? Ja onnistuuko tuota itse huoltaa tarpeen vaatiessa?
    Talvella Reverb puhisteli pari kertaa ilmat ulos. Uudet ilmat saa kyllä itse iskaripumpulla sisään. Pakkasella toiminta oli aika jähmeätä. Nyt lämpimämmillä säillä on toiminut kuin ajatus.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Entäs mites KS ja Reverb toimii silloin, kun satulan lukitsee ala asentoon ja nostaa pyörää satulasta?

    Joplin 3:ssa ala-asentoon "lukittuna" kun satulasta nosti niin se pääsi vapaasti liikkumaan ylöspäin, mutta toki palasi takas alas kun päästi irti. Mielestäni häiritsevä ominaisuus...
    Samanlainen ominaisuus löytyy Reverbistäkin.

  8. #98
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Älkää pojat lähtekö noihin markkinamiesten hömpötyksiin mukaan, GD:n tolppa toimii kuin kotimainen rynnäkkökivääri, pientä klappia ja pauketta,mutta satula siirtyy myös pakkasella
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  9. #99
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Mistäs toi GD lähtis just nyt kokonaisedullisimmalla hinnalla? En ole kyllä ennakko-odotuksista huolimatta ehtinyt kaivata vielä.

  10. #100
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Varmaan CRC ellei tarvii eksoottisia optioita, CRC'n valikoima on vähän mitä on..

  11. #101
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Tilasin suoraan GD:ltä koska halusin 30.9 kokoisena ja I-Beamillä mitä ei oikein mistään kaupasta löydy varastosta. Tilaus hoitui hienosti ja sai just ne speksit mitkä halus sekä noin viikossa kotiovelle. Eikä tolppa edes kiinnostanut tullia niin oli ihan edullinenkin.

  12. #102
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Varmaan CRC ellei tarvii eksoottisia optioita, CRC'n valikoima on vähän mitä on..
    Juuri näin toteutin itse hankinan, vielä kun veli-S lähetti oikeat koodit ,sain -10%.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  13. #103
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771

    Reverbin letku?

    Mahtaako kukaan olla vielä keksiny vaihtaa Reverbin orkkis-hydrauliletkua joksikin muuks? Kiiltävän musta ei oikein
    istu pyörän muuten huoliteltuun p**kan- ja muun moskan väriseen ulkomuotoon.

    Jos joku tietää paremmin speksejä käypäselle letkulle, niin vihjeitä otetaan mieluusti vastaan.

  14. #104
    Liittynyt
    01/2002
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    137

    Rock Shox Reverb ja ankkurihissi

    Onko jollain kokemusta Rock Shox Reverbin käytöstä suomalaisissa (enduro)kisoissa käytössä olevissa ankkurihisseissä? Mun mielestä tuo hydrauliletku ja sen kiinnityskohta satulatolppaan ovat hieman huonossa paikassa ankkurihissiä ajatellen.

  15. #105
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeromy Katso viesti
    Onko jollain kokemusta Rock Shox Reverbin käytöstä suomalaisissa (enduro)kisoissa käytössä olevissa ankkurihisseissä? Mun mielestä tuo hydrauliletku ja sen kiinnityskohta satulatolppaan ovat hieman huonossa paikassa ankkurihissiä ajatellen.
    Sama kävi itselläni mielessä, kun nyt tuo GD on "väärinpäin" eli lukitus/vaijerinvienti on tolpan takana...pitää varmaan kääntää tolppa toisinpäin ettei jää ankkuriin jumiin
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  16. #106
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Tilasin suoraan GD:ltä koska halusin 30.9 kokoisena ja I-Beamillä mitä ei oikein mistään kaupasta löydy varastosta. Tilaus hoitui hienosti ja sai just ne speksit mitkä halus sekä noin viikossa kotiovelle. Eikä tolppa edes kiinnostanut tullia niin oli ihan edullinenkin.
    Paljonko jäi hinnaksi? Kattelitko onko muita vaihtoehtoja, jotka istuu 30.9 ja I-beamiin?
    Mud, sweat and beers.

  17. #107
    Liittynyt
    07/2003
    Paikkakunta
    Etelä-Karjala
    Viestit
    107
    Hommasin reverbin ja asennus olisi työn alla. Näyttää tuo toimivan ilman mitään ilmauksia. Onko muilla toiminut suoraan paketista? Pähkäilen vaan, että rupeanko sotkemaan systeemiä.. 420 31.6 hommasin ja painoa n. 590gr letkuineen.
    Walk the line..

  18. #108
    $am Guest
    Toimii heti suoraan paketista, on valmiiksi ilmattu.

  19. #109
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    65
    Itsellä ollut tuollainen kindshock:n tolppa jonkin aikaa käytössä. Muuten toimii hyvin, mutta ainakun tolppaa koittaa laskea ensimmäistä kertaa niin se jumittaa, eli pitää persiillä painaa muutaman kerran että lähtee toimimaan. Tämän jälkeen toimii hyvin, mutta taas seuraavan kerran kun ajelee niin jumittaa ensimmäisellä kerralla. Mitähän tuolle pitäisi tehdä?

  20. #110
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti force115 Katso viesti
    Mitähän tuolle pitäisi tehdä?
    Purku, putsaus, rasvaus, kasaus ja sitten vaan kovaa käyttöä että paikat notkistuu.
    --

  21. #111
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeromy Katso viesti
    Onko jollain kokemusta Rock Shox Reverbin käytöstä suomalaisissa (enduro)kisoissa käytössä olevissa ankkurihisseissä? Mun mielestä tuo hydrauliletku ja sen kiinnityskohta satulatolppaan ovat hieman huonossa paikassa ankkurihissiä ajatellen.
    Kiinnostaa täälläkin. Ajattelin viritellä sisurista jonkulaisen suojuksen/pykälän, jota vasten ankkuri tällätään ja pysyisi nitkahtelematta paikallaan.

  22. #112
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596

    Peukalo ylös Updeittiä Reverbistä

    Päädyin hissitolppapohdinnoissa loppujenlopuksi Reverbiin. Varastotilanne ei ollut paras mahdollinen niin otin version jossa remotenappula oli "oikeankätinen" MatchMaker -versio(ja 31.6/380mm). Tähän "oikeakätiseen" remoteen päädyin senkin puolesta jotta saisin tuon vipstaakin stongan vasemmalle puolelle niin että se tulee tangon alapuolelle, jotta se ei oo ensimmäisenä ottamassa hittiä ja pyörän voi kääntää huoletta katolleen. Matchmaker kiinnike sinällään ei haittaa mitään vaikka siihen jää pieni rako jos/kun ei vastaavaa jarrukahvaa satu omistamaan.


    Käyttöönotto oli simppeli ja vaivaton, mitään ilmauksia ei tarvinnut ja laitos toimii niinkuin ajatus. "Slap/tickle-säätö" on sinällään mielestäni vähän turha, se kun on kokoajan släp asennossa
    Ainoa mikä tuotti hieman päänvaivaa oli kaapelin reitittäminen runkoa pitkin, kun rungon(Covert -09) vaakaputkessa ei ole tarjolla minkäänlaisia kaapeli-/letkukiinnikkeitä. Kikkailun jälkeen tuohonkin keksi ratkaisun ja se onnistuikin varsin hyvin loppuviimein, kuvaa voin laittaa jahka saan räpsittyä...

    Letkun lyhentäminen oli loppujenlopuksi todella simppeli ja kivuton operaatio, ohjeet täältä, meni 5 minuuttia. Eli namiska oikeinpäin stongaan, terävällä mattopuukolla letku halki juuresta, samalla puukolla letku poikki halutusta kohtaa ja pihdeillä letku takasin paikalleen, ei tarvinnut edes ilmata operaation jälkeen. Joutuupista löytyy hyvät ohjeet myös kaikille muille tarpeellisille huoltotoimenpiteille...


    Käytössä Reverbi on toiminut moitteetta ja minkäänlaisia takerteluja ei ole ilmennyt. Nopeussäätö kaukosäädöstä on siis nopeimmalla, mutta tolppa nousee ylös hitaammin jos vipstaakia ei paina pohjaan asti, eli tuo palautusnopeus riippuu siitä miten kovaa namiskaa painaa...

    Satulan ollessa alhaalla tai puolivälissä, satula ei nouse ylös vapaasti mikäli siitä nostaa(toisin kuin esim Joplin3:ssa). Satula kyllä nousee jos voimalla vetää(ja palautuu hanakasti alkuasentoon kun päästää irti), mutta käytännössä pyörän massa ei riitä tuohon, eli pyörää voi nostaa satulasta.

    "Kiertosuuntaista" klappia on jonkinverran, ehkä 2mm satulan kärjessä, mutta tuo ei käytännössä häiritse ollenkaan.

    Hissipyöräily onnistui myös ilman suurempia ongelmia. Tuo letku kyllä on periaatteessa varsin ikävässä paikassa, mutta kun jakkaraa piti hississä aina ala-asennossa ja kapulaa siten jotta se ei tule varsinaisesti satulaputkea, vaan satulaa/persettä vasten niin ongelmia ei ilmennyt ainakaan Messilän enskoissa, ja tuskin muuallakaan...


    Huomion arvoinen seikka mielestäni on se, että tuo 125mm säätövaraa on aika paljon, omaan käyttöön varmaan 70mm olis riittävästi. Nyt käytännössä tilanne on se että kun satula niin syvälla satulaputkessa kuin saa, niin yläasennossaan satula on miltei liian korkealla. Normaaliajossa pidän satulaa ~5cm yläasentoa alempana. Eli sanoisin että kannattaa mittailla missä kohdin se satula olisi ylä- ja ala-asennoissaan, ennen hankintaa...


    Summa summarum: Helevetin hyvä masiina!
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  23. #113
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeromy Katso viesti
    Onko jollain kokemusta Rock Shox Reverbin käytöstä suomalaisissa (enduro)kisoissa käytössä olevissa ankkurihisseissä? Mun mielestä tuo hydrauliletku ja sen kiinnityskohta satulatolppaan ovat hieman huonossa paikassa ankkurihissiä ajatellen.
    Messilässä meni ainakin yhdellä kuskilla letku poikki ankkurihississä. edit: Siis juurikin Reverbistä...


    Oma CB Joplin 4 on toiminut moitteettomasti ensimmäiset kaksi kuukautta. Ankkurihissiä oon toistaseks pitäny clampin alla, niin että se hinkkaa runkoa tolpan sijasta.
    kijas muokkasi tätä : 08.06.2011 at 18.30


  24. #114
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kijas Katso viesti
    Messilässä meni ainakin yhdellä kuskilla letku poikki ankkurihississä.


    Oma CB Joplin 4 on toiminut moitteettomasti ensimmäiset kaksi kuukautta. Ankkurihissiä oon toistaseks pitäny clampin alla, niin että se hinkkaa runkoa tolpan sijasta.
    Oma käyttö juurikin myös näin, eli ankkuri runkoa vasten, tolppa ala-asennossa hississä.
    Lisäksi vielä runkoon liimasin tuollaisen takahaarukkaa suojaamaan tarkoitetun kumiteipin, niin pysyy runkokin siistinä ja ankkurikapula pysyy tukevasti paikallaan eikä luistele muualle.

  25. #115
    Liittynyt
    03/2002
    Paikkakunta
    Tammisto/Vantaa
    Viestit
    502
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kijas Katso viesti
    Messilässä meni ainakin yhdellä kuskilla letku poikki ankkurihississä. edit: Siis juurikin Reverbistä...
    Taisi niitä mennä 3 tai 4, itselläni mukaan lukien. Letkun kiinnitys tolpan päähän on tosiaan aika heppoinen, mutta onneksi se on näppärästi korjattavissa/päivitettävissä hayes/magura-yhteensopivilla liittimillä ja pätkällä teräspunosletkua. Toimii ja tukevuus on pikkasen eri luokkaa alkuperäisiin letkuihin ja liittimiin verrattuna.

  26. #116
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Vähän tekisi minunkin mieli ostaa hissitolppa mutta on nuo Reverbit tai Spessut aika kalliita kyllä.

  27. #117
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    316
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Vähän tekisi minunkin mieli ostaa hissitolppa mutta on nuo Reverbit tai Spessut aika kalliita kyllä.
    209e reverb. Kyllä se hintansa arvoinen on.

  28. #118
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Toni L. Katso viesti
    Taisi niitä mennä 3 tai 4, itselläni mukaan lukien. Letkun kiinnitys tolpan päähän on tosiaan aika heppoinen, mutta onneksi se on näppärästi korjattavissa/päivitettävissä hayes/magura-yhteensopivilla liittimillä ja pätkällä teräspunosletkua. Toimii ja tukevuus on pikkasen eri luokkaa alkuperäisiin letkuihin ja liittimiin verrattuna.

    Miten nuo on tarkemmin ottaen menny rikki? Letku poikki? Irti tolpan pään kiinntyksestä? Vai onko tolpan pään kiinnitys rikkoutunu jotenkin totaalisemmin?
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  29. #119
    Liittynyt
    03/2002
    Paikkakunta
    Tammisto/Vantaa
    Viestit
    502
    Tolpan päästä letkun sisään tuleva "barb insert" katkesi. Tommonen tuli sitte korjatusta:

    http://img811.imageshack.us/i/img0699eo.jpg/

  30. #120
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Hommasin spessun command postin stumpjumpper comppiin ja mitenköhän tämän nyt ilmaisisi. Herrajumala miten paljon se auttaa teknisissä paikoissa, alamäessä,dropeissa yms... Vasta yksi 3tunnin testilenkki takana ja olen täysin myyty. Erinomainen piirre on se välikorkeus eli cruising height koska siinä pystyy myös polkemaan suht tehokkaasti. Sitä tuli käytettyä enimmäkseen ja ala-asentoo vaan todella pahoissa dropeissa. Käytön oppi todella nopeeta ,eikä mulla ainakaan ollut vaikeuksia löytää sitä välikorkeutta vaan se napsahti aina helposti haluttuun asentoon kovassakin vauhdissa.
    Tolppa on todella laadukkaan ja jämäkän oloinen eikä arvosteluissa parjattu remote leverkään huono ollut. Hintavahan tuo on ,mutta joka euron arvoinen. Sen hyötyä ei voi edes uskoa ennen kun sen kokee. Pisteitä 10 ja papukaijamerkki.
    - Fear is a mindkiller -


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •