Ilmeisesti Euroclassic G6 on ainut Thulen vetokoukkuun kiinnitettävä laite jonka saa laajennettua neljään pyörään?
Ilmeisesti Euroclassic G6 on ainut Thulen vetokoukkuun kiinnitettävä laite jonka saa laajennettua neljään pyörään?
Tämä Thulen BackPak teline on livenä todettuna ollut ihan vakuuttava. Pyörä lasketaan tuollaiseen kourupalkkiin ja vaakaputkesta kiinnitys. Mielestäni parempi kuin pelkkä vaakaputkesta roikkuminen. Citikkaan sopimisesta en sano mitään kun ei ole tietoa.
http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...Pac%20973.aspx
Plussaa ettei peitä takavaloja ja kilpeä, sekä tuo fillarin kiinnitystapa.
Pieni miinus että fillari tulee aika korkealle, lisää ilmanvastusta, jonka yli 80Km/h vauhdissa huomaa.
Crusty Flaming Bacons aka Kärttyisät Liekkipekonit
fsol77m muokkasi tätä : 17.05.2011 at 23.20
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Mulla on volkkarin tehtaalta tullu koukku, ei kyllä aavistustakaan mitä kestää. Oma pyörä painaa sen 15kg, vaimolla alle 10 ja lapsilla varmaan vielä vähemmän.
Näyttää siltä että päädyn tuohon Thulen Prorideen (591). Täytyy varmistaa vaan että sillä voi kusata Trekin täpäriä jonka runko taitaa olla jotain 50mm ja tuon Fiikuksen cyclocross jotain 45 mm. Sitten pitää vielä tutkia mahtuuko kajakki myös katolle...
thulen easybase alustan voisi saada neljälle pyörälle. en ole kuitenkaan aivan varma asiasta. (kolme saa varmasti, ehkä neljännenkin ?)
base:han on pelkkä koukkukiinnitteinen "levy" johon sitten vain kiinnitetään sitä varten suunnitellut osaset paikalleen sen mukaan millaista tavaraa haluaa kuljettaa.
http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=774
ja tuossa kiinnikesarja easybase alustalle fillareita varten
http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=802
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Mielenkiintoista tietoa. En ole aiemmin huomannut näitä testatun.
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/...a_2619561.html
Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä
TREK Equinox pyörä pitäisi saada katolle kiinnitettyä, mutta noista telineistä ei ole minkäänlaista kokemusta. Onkohan tuo TH532 pätevä teline? Ja saako sen edes tuollaisen muotoiselle vinoputkelle? Nyt nimittäin olisi tarjouksessa: http://www.varaosamaailma.fi/tarjoukset/
Vai kannattaisiko katsella mieluummin etuhaarukasta kiinnitettäviä telineitä? Onko ne yleisesti ottaen tukevampia?
Mulla on ProRide 591 sekä Thulen sellainen etuhaarukasta kiinnitettävä malli ja molemmat on ok. Etuhaarukasta tuetun etu on ettei etupyörä väpätä tuulessa, tuokin lienee enempi kosmeettinen haitta. Tuosta TH:sta jota Varaosamaailma tarjoaa ei ole kokemusta.
Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä
Tässä ketjussa on useampia positiivisia kommentteja Thule ProRide 591 autotelineestä. Olisi itselläni ajatuksissa tilata saksasta teline sekä sovitinsarja taakkatelineille. Varsin edullinen hinta 591:lle....69,90€ + pk. Jos tilattaisiin kimppaan niin pystyisimme jakamaan postituskulut pienempään erään (Arvio yht. 22€). Ja tietenkin jos samasta kaupasta on jotain muuta tilattavaa niin tietenkin sitäkin saa tilattua samalla tilauksella.
Odottelen mahdollisia mukaan tulioita sunnuntaihin puoleen yöhön saakka. Mukaan tulioilta ennakkomaksu tilille jonka jälkeen tilaus menemään.
Oma sijainti Helsinki, kysymykset/lisätiedot yksityisviestinä
Onko tietoa 15 mm etuakseli-kiinnitteisistä kattotelineistä?
Tässä Thulen 561:ssä mainitaan sovittimet 20 mm akselille, mutta olisiko tuosta helppo modata versio 15 milliselle? Jos ne sovittimet ovat irtonaisia holkkeja, niin sitten voisi sorvata omat 15 mm holkit...
http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...ide%20561.aspx
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Thule 561-1 näyttää olevan adapteri 15mm akselille, jos ei halua itse säätää. Näyttää kyllä irtoholkeilta nuo. Selvisi tuosta videosta tuolla Thulen sivuilla. Itse taidan tuon OutRiden hommata kun silloin tällöin on tarve kahta pyörää kuskata. Toinen menee konttiin nätisti, mutta kahden sinne sovittaminen ei ole kivaa.
Tuo Thule Outride on minullakin suunnitelmissa, mutta osaisiko joku heittää vinkkiä, mistä niitä kannattaisi kysellä Jyväskylässä? Iski tässä lomareisulla tarve heittää pyörä kuljetukseen auton ulkopuolelle, kun sisätilat näyttääkin käyvän vähiin...![]()
Multa löytyisi kattotelineisiin kiinnitettävät telineet 2kpl, elikäs kahdelle pyörälle, tai yksittäin vaikka boksin viereen. Eivät olleet itsellä käytössä, tulivat farkkuaudin mukana, ja jäivät varastoon asumaan. Vanhat, merkkiä en tiedä, kuvan voin lähettää, jos joku olisi kiinnostunut noista.
Suksiboksi katolla ja rinnalla Thulen Proride 591, johon kiinnitettynä Spessun 29" Epic ajeltiin viime viikolla 1.600 kilometriä. Pyörän kiinnitys/irrotus on todella nopeaa, eikä normaaleissa maantienopeuksissa < 120 km/h ollut mitään ongelmia. Erinomaisen fiksu laite, suosittelen.
Onko kenelläkään mitään kokemusperäistä tietoa eroista Thulen Backpack ja Clipon high mallien välillä? Tarkoitus olisi saada teline, joka on nopea laittaa paikalleen ja ottaa pois ja joka mielellään saisi mennä aika pieneen nippuun. Noin kuvista katsellen molemmat vaikuttavat yhtä helpoilta/vaikeilta.
*** The Goat ***
Onko tosiaan niin, että katolla ei hiilarirunkoista pyörää pidä kuljettaa?
Mulla on Thulen (enmuistamallia) kattoteline, jossa pyörä tulee kiinni yhdestä kohtaa runkoa + renkaiden yli remmit. Vanhaa Gianttia olen onnellisesti/huolettomasti tuolla kuljettanut pitempiäkin matkoja, mutta nyt rupesin arpomaan, uskallanko uutta hiilarirunkoista Wilieriä katolle ollenkaan asentaa?
Kokemuksia?
Ei pitäis mun mielestä olla mitään estettä, ainakin ammattilaistalleilla on huoltoautojen katot täynnä kuitua. Ja vetokoukkuun kiinnitettävässä telineessä pyörä ottaa helpommin osumia tienpinnasta lentävistä kivistä, joskus hiekkatielle telineen kanssa eksyneenä...
Pikainen googletus löysi varoituksia, että hiilikuitu ei kestä sitä, että vääntö kohdistuu siihen yhteen ainoaan kohtaan (josta pyörä kiinni). Toisaalta tosiaan ammattilaistallien touhuista, vaikka TdF-meiningeistä, voinee päätellä, että ainakin jos ei kauheasti yli kahdeksaakymppiä kaahaile, niin homman luulisi olevan ok?
Mielellään tietty kuulisin vielä jonkun onnellisista omakohtaisista kokemuksista aiheesta, ennenkuin uuden silmäteräni katolle nakkaan..![]()
Mulla on hiilaripyörä katolla sellaisessa etuhaarukasta kiinnitettävässä telineessä. Vaihdoin sellaiseen kun kuulin noita pelotteita rungosta kiinnitettävistä malleista. Kyllä sillä 130km/h vauhdissa pyörä ehjänä pysyy.
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
Eihän noissa mikään kestävyys tule vastaan vaan se että ajo-ominaisuudet muuttuvat (pikkuautoissa) isoilla aisapainoilla sen verran että ajamisesta tulee yllättävän huteraa. On tullut huomattua että 1600 -kiloisessa perheautossa 3 pyörää vetokoukussa tuntuu ajaessa enemmän kuin +120 kiloa betonilaattoja auton keskellä.
Hmm, olen miettinyt että löytäisinköhän jostain koukutonta perätelinettä, eli semmoista remmipatenttia, mutta versiona missä ylimmät remmit tulisivat luukun ylärakoon vaakatason suuntaisesti tai jopa ylempää alemmas laskeutuen? Syynä tähän muovinen takaspoileri takaluukussa, jonka alta ei pysty remmejä vetämään, enkä usko sen kestävän remmien puristusta. Toinen mahdollisuus olisi tietty kikkailla ne yläremmit ylänurkista..
Nyt kun katson Bilteman telinettä - http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ateline-34293/ - niin siinä voisi saada nostettua tuota härpäkettä tarpeeksi ylös, tuossahan yläremmit ovat melekeen vaakatasossa jo. Tietääkös kukaan tuleeko moisesta probleemia?
Onko tuosta Bilteman telineestä kokemuksia, kannattaako hankkia kuljettamaan kahta pyörää satunnaisille lenkkireissuille? Itsellä ei ole autoa, joten olisi kiva joskus laittaa fillarit jonkun kaverin auton kyytiin ja katsella polkuja hieman kauempaakin. Ei siis tarvitse kuljettaa toiselle puolelle Suomea, 50-100km olisi jo ihan riittävästi. Vai kannattaako suosiolla sijoittaa johonkin kalliimpaan/parempaan telineeseen? Käyttö on satunnaista eikä itselle ole autoa tulossa tulevaisuudessakaan, joten ei kovin paljoa viitsisi investoida, mutta kuitenkin pitäisi olla sellainen ettei ainakaan vaaratilanteita pääsisi sattumaan.
Olen kuskannut tuolla kahta täpäriä pitkinpoikin Suomea. Aina ovat tulleet perille samaan aikaan auton kanssa.
Joitain varaumia kuitenkin:
-Pyörien lastaamisessa ja remmien pujottelussa on vaivaa. Jos tavaratila on tyhjä käy näppärämmin, jos irrottaa
kiekot ja tunkee pyörät autoon (pieni punainen Suzuki wagon R).
-Pyörien asettelu on tarkkaa, aina tuntuu joku törröttävä tangon pää tai lokasuoja olevan tiellä. Kolmea pyörää en
edes yrittäisi.
-Pyörät eivät oikein asetu vaahtokumipehmusteisiin, kannattaa varata jotain lisäfylliä, etteivät kolhiinnu kannattimeen tai toisiinsa.
-Hiukan tuossa on sellaista viritelmän makua, mielenrauhaani pilaa pieni jännitys. Arvotavara roikkuu muutaman ompeleen varassa.
Markku Lehikoinen
Onko kellään kokemuksia Thulen Slidebar telineistä?
Youtube videoissa näyttää kun ne päälliputket olisi todella löysät ja koko kuorma heiluu.
Pitäis telinettä keksiä Touranin katolle ja pyöriähän on sitten monenlaista: Cube agree gtc, ams comp ja rouvan univega, mutta pahimman ongelman aiheuttaa juniorin specialized hotrock 20
Thulen sivuilta ei turhia infoja heru sopivista malleista ja Tampereella tuntuu liikkeissä olevan yhtä suuri tietämys, kuin katalogeilla.
Eli onko jollain faktaa lyödä pöytään sopivasta telineestä, tai jos jollain sattuu olemaan hukattavana noita telineitä niin sitä parempi
Mulla on Touranin katolla tällaiset:
http://www.autoteile-immler.com/FAHR...-b135900a6543/
Aika pätevät. Lisäksi tarvitset tietysti taakkatelineen. Ateralla on Touranin kaiteisiin sopiva alumiiniprofiilimalli.
http://www.autoteile-immler.com/DACH...-b135900a6543/
Kirjanmerkit