GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 4 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 443

Aihe: Fillarin kuljetustelineet.

  1. #91
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Ilmeisesti Euroclassic G6 on ainut Thulen vetokoukkuun kiinnitettävä laite jonka saa laajennettua neljään pyörään?

  2. #92
    Liittynyt
    10/2001
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    767
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hjalmar Katso viesti
    Tarttis saada takaluukkuun kiinnitettävä teline fillarille. Auton virkaa toimittaa Citroen C3 -07.
    Tämä Thulen BackPak teline on livenä todettuna ollut ihan vakuuttava. Pyörä lasketaan tuollaiseen kourupalkkiin ja vaakaputkesta kiinnitys. Mielestäni parempi kuin pelkkä vaakaputkesta roikkuminen. Citikkaan sopimisesta en sano mitään kun ei ole tietoa.

    http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...Pac%20973.aspx

    Plussaa ettei peitä takavaloja ja kilpeä, sekä tuo fillarin kiinnitystapa.
    Pieni miinus että fillari tulee aika korkealle, lisää ilmanvastusta, jonka yli 80Km/h vauhdissa huomaa.
    Crusty Flaming Bacons aka Kärttyisät Liekkipekonit

  3. #93
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ilmeisesti Euroclassic G6 on ainut Thulen vetokoukkuun kiinnitettävä laite jonka saa laajennettua neljään pyörään?
    taitaa myös tulla kg raja vastaan sillä vaikka saisit 4 fillaria kiinni niin max vetokoukulle tuleva paino saa käsittääkseni olla vain 50kg (teline mukaanlaskettuna).
    edit. raja olikin 75kg
    fsol77m muokkasi tätä : 17.05.2011 at 23.20
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  4. #94
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    taitaa myös tulla kg raja vastaan sillä vaikka saisit 4 fillaria kiinni niin max vetokoukulle tuleva paino saa käsittääkseni olla vain 50kg (teline mukaanlaskettuna).
    Aisapaino saa olla maksimissaan 75kg, ellei vetokoukun valmistaja rajaa painoa pienemmäksi.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  5. #95
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mulla on volkkarin tehtaalta tullu koukku, ei kyllä aavistustakaan mitä kestää. Oma pyörä painaa sen 15kg, vaimolla alle 10 ja lapsilla varmaan vielä vähemmän.

  6. #96
    Konisti Guest
    Näyttää siltä että päädyn tuohon Thulen Prorideen (591). Täytyy varmistaa vaan että sillä voi kusata Trekin täpäriä jonka runko taitaa olla jotain 50mm ja tuon Fiikuksen cyclocross jotain 45 mm. Sitten pitää vielä tutkia mahtuuko kajakki myös katolle...

  7. #97
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ilmeisesti Euroclassic G6 on ainut Thulen vetokoukkuun kiinnitettävä laite jonka saa laajennettua neljään pyörään?
    thulen easybase alustan voisi saada neljälle pyörälle. en ole kuitenkaan aivan varma asiasta. (kolme saa varmasti, ehkä neljännenkin ?)
    base:han on pelkkä koukkukiinnitteinen "levy" johon sitten vain kiinnitetään sitä varten suunnitellut osaset paikalleen sen mukaan millaista tavaraa haluaa kuljettaa.

    http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=774

    ja tuossa kiinnikesarja easybase alustalle fillareita varten
    http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=802
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  8. #98
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    873
    Mielenkiintoista tietoa. En ole aiemmin huomannut näitä testatun.

    http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/...a_2619561.html
    Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä

  9. #99
    kerpo Guest
    TREK Equinox pyörä pitäisi saada katolle kiinnitettyä, mutta noista telineistä ei ole minkäänlaista kokemusta. Onkohan tuo TH532 pätevä teline? Ja saako sen edes tuollaisen muotoiselle vinoputkelle? Nyt nimittäin olisi tarjouksessa: http://www.varaosamaailma.fi/tarjoukset/

    Vai kannattaisiko katsella mieluummin etuhaarukasta kiinnitettäviä telineitä? Onko ne yleisesti ottaen tukevampia?

  10. #100
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    873
    Mulla on ProRide 591 sekä Thulen sellainen etuhaarukasta kiinnitettävä malli ja molemmat on ok. Etuhaarukasta tuetun etu on ettei etupyörä väpätä tuulessa, tuokin lienee enempi kosmeettinen haitta. Tuosta TH:sta jota Varaosamaailma tarjoaa ei ole kokemusta.
    Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä

  11. #101
    MacEst Guest

    Ostoon mukaan

    Tässä ketjussa on useampia positiivisia kommentteja Thule ProRide 591 autotelineestä. Olisi itselläni ajatuksissa tilata saksasta teline sekä sovitinsarja taakkatelineille. Varsin edullinen hinta 591:lle....69,90€ + pk. Jos tilattaisiin kimppaan niin pystyisimme jakamaan postituskulut pienempään erään (Arvio yht. 22€). Ja tietenkin jos samasta kaupasta on jotain muuta tilattavaa niin tietenkin sitäkin saa tilattua samalla tilauksella.

    Odottelen mahdollisia mukaan tulioita sunnuntaihin puoleen yöhön saakka. Mukaan tulioilta ennakkomaksu tilille jonka jälkeen tilaus menemään.

    Oma sijainti Helsinki, kysymykset/lisätiedot yksityisviestinä

  12. #102
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Onko tietoa 15 mm etuakseli-kiinnitteisistä kattotelineistä?

    Tässä Thulen 561:ssä mainitaan sovittimet 20 mm akselille, mutta olisiko tuosta helppo modata versio 15 milliselle? Jos ne sovittimet ovat irtonaisia holkkeja, niin sitten voisi sorvata omat 15 mm holkit...

    http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...ide%20561.aspx
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  13. #103
    IncBuff Guest
    Thule 561-1 näyttää olevan adapteri 15mm akselille, jos ei halua itse säätää. Näyttää kyllä irtoholkeilta nuo. Selvisi tuosta videosta tuolla Thulen sivuilla. Itse taidan tuon OutRiden hommata kun silloin tällöin on tarve kahta pyörää kuskata. Toinen menee konttiin nätisti, mutta kahden sinne sovittaminen ei ole kivaa.

  14. #104
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11
    Tuo Thule Outride on minullakin suunnitelmissa, mutta osaisiko joku heittää vinkkiä, mistä niitä kannattaisi kysellä Jyväskylässä? Iski tässä lomareisulla tarve heittää pyörä kuljetukseen auton ulkopuolelle, kun sisätilat näyttääkin käyvän vähiin...

  15. #105
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Aisapaino saa olla maksimissaan 75kg, ellei vetokoukun valmistaja rajaa painoa pienemmäksi.
    Häh? Mulla on hitchiin lyöty aisapainoksi muistaakseni 250kg.. pitää tarkistaa.

  16. #106
    Multa löytyisi kattotelineisiin kiinnitettävät telineet 2kpl, elikäs kahdelle pyörälle, tai yksittäin vaikka boksin viereen. Eivät olleet itsellä käytössä, tulivat farkkuaudin mukana, ja jäivät varastoon asumaan. Vanhat, merkkiä en tiedä, kuvan voin lähettää, jos joku olisi kiinnostunut noista.

  17. #107
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Suksiboksi katolla ja rinnalla Thulen Proride 591, johon kiinnitettynä Spessun 29" Epic ajeltiin viime viikolla 1.600 kilometriä. Pyörän kiinnitys/irrotus on todella nopeaa, eikä normaaleissa maantienopeuksissa < 120 km/h ollut mitään ongelmia. Erinomaisen fiksu laite, suosittelen.

  18. #108
    Liittynyt
    02/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    371
    Onko kenelläkään mitään kokemusperäistä tietoa eroista Thulen Backpack ja Clipon high mallien välillä? Tarkoitus olisi saada teline, joka on nopea laittaa paikalleen ja ottaa pois ja joka mielellään saisi mennä aika pieneen nippuun. Noin kuvista katsellen molemmat vaikuttavat yhtä helpoilta/vaikeilta.
    *** The Goat ***

  19. #109
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    14
    Onko tosiaan niin, että katolla ei hiilarirunkoista pyörää pidä kuljettaa?

    Mulla on Thulen (enmuistamallia) kattoteline, jossa pyörä tulee kiinni yhdestä kohtaa runkoa + renkaiden yli remmit. Vanhaa Gianttia olen onnellisesti/huolettomasti tuolla kuljettanut pitempiäkin matkoja, mutta nyt rupesin arpomaan, uskallanko uutta hiilarirunkoista Wilieriä katolle ollenkaan asentaa?

    Kokemuksia?

  20. #110
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Lahest
    Viestit
    47
    Ei pitäis mun mielestä olla mitään estettä, ainakin ammattilaistalleilla on huoltoautojen katot täynnä kuitua. Ja vetokoukkuun kiinnitettävässä telineessä pyörä ottaa helpommin osumia tienpinnasta lentävistä kivistä, joskus hiekkatielle telineen kanssa eksyneenä...

  21. #111
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hauli Katso viesti
    Ei pitäis mun mielestä olla mitään estettä, ainakin ammattilaistalleilla on huoltoautojen katot täynnä kuitua. Ja vetokoukkuun kiinnitettävässä telineessä pyörä ottaa helpommin osumia tienpinnasta lentävistä kivistä, joskus hiekkatielle telineen kanssa eksyneenä...
    Pikainen googletus löysi varoituksia, että hiilikuitu ei kestä sitä, että vääntö kohdistuu siihen yhteen ainoaan kohtaan (josta pyörä kiinni). Toisaalta tosiaan ammattilaistallien touhuista, vaikka TdF-meiningeistä, voinee päätellä, että ainakin jos ei kauheasti yli kahdeksaakymppiä kaahaile, niin homman luulisi olevan ok?

    Mielellään tietty kuulisin vielä jonkun onnellisista omakohtaisista kokemuksista aiheesta, ennenkuin uuden silmäteräni katolle nakkaan..

  22. #112
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Mulla on hiilaripyörä katolla sellaisessa etuhaarukasta kiinnitettävässä telineessä. Vaihdoin sellaiseen kun kuulin noita pelotteita rungosta kiinnitettävistä malleista. Kyllä sillä 130km/h vauhdissa pyörä ehjänä pysyy.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  23. #113
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mulla on volkkarin tehtaalta tullu koukku, ei kyllä aavistustakaan mitä kestää. Oma pyörä painaa sen 15kg, vaimolla alle 10 ja lapsilla varmaan vielä vähemmän.
    Eihän noissa mikään kestävyys tule vastaan vaan se että ajo-ominaisuudet muuttuvat (pikkuautoissa) isoilla aisapainoilla sen verran että ajamisesta tulee yllättävän huteraa. On tullut huomattua että 1600 -kiloisessa perheautossa 3 pyörää vetokoukussa tuntuu ajaessa enemmän kuin +120 kiloa betonilaattoja auton keskellä.

  24. #114
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    200
    Hmm, olen miettinyt että löytäisinköhän jostain koukutonta perätelinettä, eli semmoista remmipatenttia, mutta versiona missä ylimmät remmit tulisivat luukun ylärakoon vaakatason suuntaisesti tai jopa ylempää alemmas laskeutuen? Syynä tähän muovinen takaspoileri takaluukussa, jonka alta ei pysty remmejä vetämään, enkä usko sen kestävän remmien puristusta. Toinen mahdollisuus olisi tietty kikkailla ne yläremmit ylänurkista..

    Nyt kun katson Bilteman telinettä - http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ateline-34293/ - niin siinä voisi saada nostettua tuota härpäkettä tarpeeksi ylös, tuossahan yläremmit ovat melekeen vaakatasossa jo. Tietääkös kukaan tuleeko moisesta probleemia?

  25. #115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti proileri Katso viesti
    Nyt kun katson Bilteman telinettä - http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ateline-34293/ - niin siinä voisi saada nostettua tuota härpäkettä tarpeeksi ylös, tuossahan yläremmit ovat melekeen vaakatasossa jo. Tietääkös kukaan tuleeko moisesta probleemia?
    Onko tuosta Bilteman telineestä kokemuksia, kannattaako hankkia kuljettamaan kahta pyörää satunnaisille lenkkireissuille? Itsellä ei ole autoa, joten olisi kiva joskus laittaa fillarit jonkun kaverin auton kyytiin ja katsella polkuja hieman kauempaakin. Ei siis tarvitse kuljettaa toiselle puolelle Suomea, 50-100km olisi jo ihan riittävästi. Vai kannattaako suosiolla sijoittaa johonkin kalliimpaan/parempaan telineeseen? Käyttö on satunnaista eikä itselle ole autoa tulossa tulevaisuudessakaan, joten ei kovin paljoa viitsisi investoida, mutta kuitenkin pitäisi olla sellainen ettei ainakaan vaaratilanteita pääsisi sattumaan.

  26. #116
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    324
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kumitarzan Katso viesti
    Onko tuosta Bilteman telineestä kokemuksia, kannattaako hankkia kuljettamaan kahta pyörää satunnaisille lenkkireissuille? Itsellä ei ole autoa, joten olisi kiva joskus laittaa fillarit jonkun kaverin auton kyytiin ja katsella polkuja hieman kauempaakin. Ei siis tarvitse kuljettaa toiselle puolelle Suomea, 50-100km olisi jo ihan riittävästi. Vai kannattaako suosiolla sijoittaa johonkin kalliimpaan/parempaan telineeseen? Käyttö on satunnaista eikä itselle ole autoa tulossa tulevaisuudessakaan, joten ei kovin paljoa viitsisi investoida, mutta kuitenkin pitäisi olla sellainen ettei ainakaan vaaratilanteita pääsisi sattumaan.
    Ei ole kokemusta kalliimmista telineistä, mutta Bilteman versio on toiminut hyvin. Parhaimmillaan olen kuskannut kolmea pyörää ongelmitta. Saletisti hintansa väärti vehje.

  27. #117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kumitarzan Katso viesti
    Onko tuosta Bilteman telineestä kokemuksia,
    Olen kuskannut tuolla kahta täpäriä pitkinpoikin Suomea. Aina ovat tulleet perille samaan aikaan auton kanssa.
    Joitain varaumia kuitenkin:
    -Pyörien lastaamisessa ja remmien pujottelussa on vaivaa. Jos tavaratila on tyhjä käy näppärämmin, jos irrottaa
    kiekot ja tunkee pyörät autoon (pieni punainen Suzuki wagon R).
    -Pyörien asettelu on tarkkaa, aina tuntuu joku törröttävä tangon pää tai lokasuoja olevan tiellä. Kolmea pyörää en
    edes yrittäisi.
    -Pyörät eivät oikein asetu vaahtokumipehmusteisiin, kannattaa varata jotain lisäfylliä, etteivät kolhiinnu kannattimeen tai toisiinsa.
    -Hiukan tuossa on sellaista viritelmän makua, mielenrauhaani pilaa pieni jännitys. Arvotavara roikkuu muutaman ompeleen varassa.

    Markku Lehikoinen

  28. #118
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    Onko kellään kokemuksia Thulen Slidebar telineistä?
    Youtube videoissa näyttää kun ne päälliputket olisi todella löysät ja koko kuorma heiluu.

  29. #119
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Pitäis telinettä keksiä Touranin katolle ja pyöriähän on sitten monenlaista: Cube agree gtc, ams comp ja rouvan univega, mutta pahimman ongelman aiheuttaa juniorin specialized hotrock 20

    Thulen sivuilta ei turhia infoja heru sopivista malleista ja Tampereella tuntuu liikkeissä olevan yhtä suuri tietämys, kuin katalogeilla.
    Eli onko jollain faktaa lyödä pöytään sopivasta telineestä, tai jos jollain sattuu olemaan hukattavana noita telineitä niin sitä parempi

  30. #120

    Re: Fillarin kuljetustelineet.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli207 Katso viesti
    Pitäis telinettä keksiä Touranin katolle ja pyöriähän on sitten monenlaista: Cube agree gtc, ams comp ja rouvan univega, mutta pahimman ongelman aiheuttaa juniorin specialized hotrock 20

    Thulen sivuilta ei turhia infoja heru sopivista malleista ja Tampereella tuntuu liikkeissä olevan yhtä suuri tietämys, kuin katalogeilla.
    Eli onko jollain faktaa lyödä pöytään sopivasta telineestä, tai jos jollain sattuu olemaan hukattavana noita telineitä niin sitä parempi
    Mulla on Touranin katolla tällaiset:

    http://www.autoteile-immler.com/FAHR...-b135900a6543/

    Aika pätevät. Lisäksi tarvitset tietysti taakkatelineen. Ateralla on Touranin kaiteisiin sopiva alumiiniprofiilimalli.

    http://www.autoteile-immler.com/DACH...-b135900a6543/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •