Itse en ole liikkeessä vieraillut, mutta kyselin tuossa lopputalvesta tarjousta fillarista, jonka ainoa maahantuoja ko. firma on. Pyöräähän myydään liikkeessä sekä runkosettinä että kokonaisena. Sain vastauksen, että runkosetti maksaa ton verran ja valmiin pyörän hintaa on mahdoton sanoa kun ei tiedä mitä osia siihen laitetaan kiinni. Kummastuin, kohautin olkapäitäni ja vastasin, että esim. noi mitkä tossa koko fillarin myyntikuvassa on tai sitten jotkut muut keskitasoa vähän paremmat osat ettei tarvitse heti päivitellä, tarkoitus kun oli hankkia Pyörä, Jota Ei Koskaan Myydä. Lisäksi annoin väritoiveen tiettyjen osien suhteen, mutta totesin myös ettei asia ollut merkityksellinen, kunhan nyt saisin alleni hyvän pyörän.
En koskaan saanut tarjousta. Kysyin tarjouksen perään kolmasti. Korostan, että en olisi pahastunut mikäli olisin saanut vastaukseksi "Ei onnistu". Olisi ollut mukavaa saada jonkinlainen vastaus.
Kummastelen lähinnä sitä, että kotimaisella kivijalkaliikkeellä on varaa olla tarjoamatta pyörää, jonka hinta olisi tullut keikkumaan hyvinkin kahden tuhannen euron paremmalla puolen. No, lähetin sitten rahani Britanniaan ja tilasin sieltä toisen valmistajan rungon. Virhehän sekin oli. Rahat meni, runkoa vartoiltu pitkälti toista kuukautta.
Sama toistui toisessa kotimaisessa likkeessä kiekkojen osalta. Pyysin tarjousta kiekkosetistä. Pyydettiin soittamaan ja kertomaan tarkat speksit puhelimessa. Näin tein, puhelinkeskustelun lopuksi liikkeen edustaja pyysi lähettämään speksit sähköpostitse tarjouspyynnön muodossa (Mitvit?!). Tein näinkin. Ei vastausta. Kysyin tarjouksen perään tässäkin tapauksessa kolmasti ja tein selväksi, että jos osien saatavuudessa on ongelmia, minulle kelpaavat myös muut vastaavantasoiset kunhan vaan saisin uudet kiekot uuteen runkoon. Ei vastausta edelleenkään.
Mitä helvettiä minä teen väärin?
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Kirjanmerkit