ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 4 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 254

Aihe: Auts! Kohtaaminen mopoauton kanssa

  1. #91
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    376
    Tervetuloa foorumille APaavo!

    Tällä hetkellä halu takaisin satulaan on kova, joten pahempia traumoja ei kaiketi tullut. Katsotaan kuitenkin tätä sitten, kun ajamaan taas pääsen. Toivottavasti tuli opittua jotain havainnoinnista ja tilannenopeuksista. Vaan eipä sitä liikaa sovi pelätä, sillä eihän silloin uskaltaisi aamulla sängystä nousta. Tervettä järkeä vaan kehiin.
    Terveisin myöskin parin pienen lapsen isä.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

  2. #92
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Sivusta muutamaa solisluumurtumaa seuranneena vaatisin sellaiselle välitöntä leikkaushoitoa, uskomuksiin perustuva itseluutuminen vertautuu lottovoiton saamiseen. Otokseni on kyllä vähän pieni
    Kyse on paljolti murtuman laadusta ja luun katkeamiset ovat erikseen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  3. #93
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    OT: Solisluun murtumat ovat kaikki erilaisia, samoin murtuman saaneet ihmisparat. Lääkärit tietävät perusasiat mutta eivät kaikkia vamman paranemiseen vaikuttavia tekijöitä.

    Valitettavasti asiaan ei ole yleispäteviä nyrkkisääntöjä, paitsi se että yleensä solisluun murtuma sattuu ja vituttaa, paitsi Tikkurilan Ajomiehellä, joka ei murtumaansa edes huomannut... ennen kuin se oli jo luutunut.../OT

    Orcatrin kädelle suosittelen ehdotonta, siis aivan ehdotonta lepoa. Minä tulin murtuneella solarilla mm. juosseeksi ja koonneeksi Lundiaa, ja leikkauskierteeseen se johti.

    Tarkastuksen jälkeen, jos käsi on kivuton ja stabiili - sitten kuntopyörää yhdellä kädellä. Voi tehdä aika hauskojakin intervallitreenejä.

  4. #94
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    376
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Orcatrin kädelle suosittelen ehdotonta, siis aivan ehdotonta lepoa. Minä tulin murtuneella solarilla mm. juosseeksi ja koonneeksi Lundiaa, ja leikkauskierteeseen se johti.

    Tarkastuksen jälkeen, jos käsi on kivuton ja stabiili - sitten kuntopyörää yhdellä kädellä. Voi tehdä aika hauskojakin intervallitreenejä.
    Ehdottoman lepokäskyn ortopedikin antoi.
    Murtuman luonteesta sen verran, että poikki luu ei ole, vaan olkapään puoleisessa päässä on murtuma/murtumia. Kuulemma huonoin/hitain paikka luutumaan. Parin viikon päästä kontrollikuvissa selviää jatko - siihen asti yritän olla käden kanssa hipihiljaa ja välttää olkapään liikuttelua. Kantosidettä toki käytän.

    Kuntopyörää tai traineri ei ole, joten jää intervallit tekemättä. Jossain vaiheessa pääsee kyllä varmasti jo juoksulenkille, mutta ei kyllä ennen lääkärin lupaa. Onneksi murtuma diagnosoitiin, sillä käsi kyllä toimii lähes normaalisti, vaikka kipeää tekeekin. Nyt kuitenkin hommat yritetään hoitaa ihan kirjaimellisesti vasurilla.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

  5. #95
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    376
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Murtuman luonteesta sen verran, että poikki luu ei ole, vaan olkapään puoleisessa päässä on murtuma/murtumia. Kuulemma huonoin/hitain paikka luutumaan. Parin viikon päästä kontrollikuvissa selviää jatko - siihen asti yritän olla käden kanssa hipihiljaa ja välttää olkapään liikuttelua. Kantosidettä toki käytän.
    Noniin. Kontrollissa on käyty, ja näyttäisi siltä, että leikkauspöytä kutsuu. Tuleepahan enemmän korvausta kivusta ja särystä sekä piitkä kesäloma. Ja aika speksailla seuraavaa/seuraavia fillareita, sillä ihan pian ei taida olla satulaan asiaa. Niinjuu ja lisäksi minulta diagnosoitiin kylkiluumurtuma - ei ihmekään, kun aivastaminen sattuu niin ***tanasti.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

  6. #96
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Teloin parisen vuotta sitten olkapääni. Kunnon ruhjeet olkapään "lihaisampaan" osaan ja hiusmurtuma solisluun päähän. AC-nivelkin sai tälliä, mutta ei ilmeisesti repeillyt. Tosin ei magneettikuvattu, kun ei ortopedin mielestä ollut tarpeen.
    Kättä pystyi käyttämään kivun rajoissa. Kantosidettä tuli pidettyä pari-kolme viikkoa vaihtelevasti. Teipillä stabiloituna tuli ajettua yhdet paritempotkin. Loppukausi meni huilaillessa pilalle, kun tuolloin ei ollut traineria, jolla olisi saanut tehtyä tehokkaampia harjoituksia.

    Käsi oli lievästi kipeä useamman kuukauden ajan ja ilmeisesti jotain kiinnikkeitä ehti muodostua, kun liikerata oli aluksi pienesti rajoittunut ja esim. pyörittäessä tuntuu "rutinaa".
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  7. #97
    Liittynyt
    04/2006
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Noniin. Kontrollissa on käyty, ja näyttäisi siltä, että leikkauspöytä kutsuu. Tuleepahan enemmän korvausta kivusta ja särystä sekä piitkä kesäloma. Ja aika speksailla seuraavaa/seuraavia fillareita, sillä ihan pian ei taida olla satulaan asiaa. Niinjuu ja lisäksi minulta diagnosoitiin kylkiluumurtuma - ei ihmekään, kun aivastaminen sattuu niin ***tanasti.
    No voi helvetti. Toivottavasti ei mene koko kesä pilalle tuon takia. Onpahan aikaa surffailla netissä ja ihmetellä pyörävalikoimaa.

  8. #98
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    376

    Tilanneraporttia

    Reiu viikko solisluun korjausleikkauksesta. Pahimmat kivut ovat nyt takana, mutta kättä joutuu kantamaan vielä ainakin kolme viikkoa. Leikkauksen yhteydessä lonkasta otettiin käteen luuta, joten kävely ja mm. housujen käyttö on tuottanut viime päivinä hankaluuksia. Onneksi tuo kankku alkaa jo olla parempi.

    Oma arvioni on se, että jos kaikki menee putkeen, niin pääsen takaisin satulaan joskus heinäkuun loppupuolella. Ei tässä siis ihan koko kesä plörinäksi mene.

    Paperisodan määrä on yllättänyt. Ja koko ajan saa vääntää vakuutuksen kanssa. Liikennevakuutus korvaa fillarin ns. käyvästä arvosta, joten persnettoa tullee reilusti. Ellen sitten saa lisäkorvausta kotivakuutuksen kautta - kyseessähän on tavallaan ryöstö...

    Uuden/uusien fillareiden speksailu on vasta alkutekijöissään, kun ei tuota budjettiakaan ole tarkasti tiedossa. Geometrioita, runkokokoja ja ajoasentoja on tullut pohdittua jonkin verran. Suunnitteilla on härveli, joka muuntaa CC:n laskurin suositukset stack- ja reach-mitoiksi. Katsotaan saanko aikaiseksi. Jo nyt minulla on härveli, joka laskee pyörän geometriatiedoista ja asetuksista satula-tanko-dropin ja -etäisyyden. Eiköhän se toisinpäinkin onnistune.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

  9. #99
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    ^ Jos käyvästä arvosta tulee kinaa, pyydä osoittamaan mistä vastaavan pyörän saa määriteltyyn hintaan. Ja hanki vastineeksi tätä tukeva lausunto. Käyvän arvon määrittely voi hyvinkin mennä pieleen. Lähtökohta on useimmiten vastaava uushankinta-arvo, josta tehdään ikävähennyksiä ja joihin voivat vaikuttaa hankitut uudet osat.
    p bonk muokkasi tätä : 16.06.2011 at 23.04
    A Gentleman will walk but never run

  10. #100
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    110
    En halua nyt saivarreilla tai muuten olla loukkaava, mutta minusta 35km/h vilkkaasti liikennöityyn risteykseen on kova vauhti. Minä en ainakaan uskaltaisi risteykseen tulla tuolla vauhdilla, varsinkin kun on myös kääntyviä autoja. Itse autoilijana ja pyöräilijänä oon huomannut kuinka vaikea on havaita nopeaa pyöräilijää muun liikeenteen seasta.

    Paranemisia!

  11. #101
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Jos et halua saivarrella, niin älä saivartele. Et tuonut keskusteluun mitään uutta näkökulmaa, joten viestisi oli täysin turha. Jätin lainaamatta kirjoittamasi tekstin, jotta voit kätevästi deletoida omasi jälkiä jättämättä, jos satut tulemaan järkiisi.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  12. #102
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Kysymys on ennemminkin siitä, miksei pyöräilijä voi luottaa väistämisvelvollisiin autoilijoihin ja ajaa siihen risteykseen sallittua nopeutta. Eihän autollakaan hidasteta vastaavassa tilanteessa siltä varalta, että joku kääntyy eteen. Liikenteessä kaikki perustuu sääntöjen noudattamiseen ja siitä syntyvään luottamukseen. Lisämausteena mm. tilannenopeus ja ennakointi.
    A Gentleman will walk but never run

  13. #103
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    110
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Jos et halua saivarrella, niin älä saivartele. Et tuonut keskusteluun mitään uutta näkökulmaa, joten viestisi oli täysin turha. Jätin lainaamatta kirjoittamasi tekstin, jotta voit kätevästi deletoida omasi jälkiä jättämättä, jos satut tulemaan järkiisi.
    Anteeksi että loukkasin sinua ja toin oman mielipiteeni julki tilanteesta. Myönnän että en tuonut mitään uutta näkökulmaa, olisi parempi keskustella ikärasisimista niin kuin pari sivua ennen. Minusta juuri tilannenopeudella risteysalueella on suuri merkitys. Minusta vain 35km/h on kova vauhti pyörälle risteysalueella kun teille (asb) se on ilmeisesti talutusvauhti.

  14. #104
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    Nää on kauheita tilanteita ja tapauksia. Sääli hienoa pyörää mutta onneksi kuski on hengissä - aina ei käy noinkaan "hyvin".

    Totta että ennakoinnilla pystyy tilanteita jonkin verran pelastamaan, joskus tuntuu että joutuu ajattelemaan toistenkin puolesta. Se, että on välillä liikkeellä pyörällä ja välillä autolla jo avaa silmiä.

  15. #105
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Funktio Katso viesti
    ... Minusta juuri tilannenopeudella risteysalueella on suuri merkitys. Minusta vain 35km/h on kova vauhti pyörälle risteysalueella kun teille (asb) se on ilmeisesti talutusvauhti.
    Miksi 35 km/h on kova vauhti pyörälle risteysalueella? Onko se silloin sitä myös autolle, jos tiealueen rajoitus on 40 tai 50 km/h ja keli on hyvä?
    A Gentleman will walk but never run

  16. #106
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Funktio Katso viesti
    Anteeksi että loukkasin sinua ja toin oman mielipiteeni julki tilanteesta. Myönnän että en tuonut mitään uutta näkökulmaa, olisi parempi keskustella ikärasisimista niin kuin pari sivua ennen. Minusta juuri tilannenopeudella risteysalueella on suuri merkitys. Minusta vain 35km/h on kova vauhti pyörälle risteysalueella kun teille (asb) se on ilmeisesti talutusvauhti.
    Olet mielestäni täysin oikeassa Funktio. Kun on nähnyt, miten pahaa jälkeä noista pyörä vs. auto (tai lähes kaikista) kolareista tulee, niin itse ainakin mielummin hidastaa ja ennakoi ennemmin kuin ryhtyy testaamaan autoilijan havaintokykyä tai liikennesääntöjen osaamista. Jokainen tietysti tyylillään ja asb omallaan.

  17. #107
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Funktio Katso viesti
    Anteeksi että loukkasin sinua ja toin oman mielipiteeni julki tilanteesta.
    Sitä vaan, että on lievää typerämpää jankata tuosta tilannenopeudesta, kun se on käyty läpi kuukausi sitten ja kolarissa osallisenakin ollut on myöntänyt sen olleen ehkä hieman korkea.

    http://fillarifoorumi.fi/forum/showp...3&postcount=73

    Vai luitko edes koko säiettä?
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  18. #108
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    110
    Ok, my bad. En jaksanut lukea koko säiettä. Siksi lähdin varovaisesti aluksi liikkeelle... Sori! Kohta olen varmaan Asb:n hylkylistalla

  19. #109
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Miksi 35 km/h on kova vauhti pyörälle risteysalueella? Onko se silloin sitä myös autolle, jos tiealueen rajoitus on 40 tai 50 km/h ja keli on hyvä?
    Ei autolla saa ajaa pyörätiellä.

  20. #110
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    ^ Kyse oli risteysalueesta.
    A Gentleman will walk but never run

  21. #111
    Enpä ole nähnyt mopojen hiljentävän kevyenliikenteenväylällä, varma en voi olla mutta tuntuu kuin laput silmillä posattaisivat risteykseen ja siitä yli, ja sama tykinkuulamainen ajotyylii tuntuu jatkuvan..

    Mussutusta: minun verorahoilla ostetaan kyllä peltipoliiseja joilla vahditaan autoja. Mutta miksi ei kevyenliikenteenväylille ole tullut vastaavia järjestelmiä? Samperi, siellä menee yhteiskunnan kannalta miljoonasijoitukset ilman tarkkaavaa valvojaa.

    Joo, ppp, sinne mä meen.
    skeptinen realisti



  22. #112
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samooja Katso viesti
    Mussutusta: minun verorahoilla ostetaan kyllä peltipoliiseja joilla vahditaan autoja. Mutta miksi ei kevyenliikenteenväylille ole tullut vastaavia järjestelmiä? Samperi, siellä menee yhteiskunnan kannalta miljoonasijoitukset ilman tarkkaavaa valvojaa.
    Kevyenliikenteenväylällä on sama rajoitus kuin vieressä kulkevalla ajoradalla eli käytännössä tavallinen mankeloija saa painella lähes paikassa kuin paikassa sen minkä kintuista lähtee ajamatta ylinopeutta. Eri asia kuinka järkevää se on, varsinkin risteysalueilla tai alikulkutunneleiden kohdalla.

  23. #113
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Funktio Katso viesti
    En halua nyt saivarreilla tai muuten olla loukkaava, mutta minusta 35km/h vilkkaasti liikennöityyn risteykseen on kova vauhti. Minä en ainakaan uskaltaisi risteykseen tulla tuolla vauhdilla, varsinkin kun on myös kääntyviä autoja. Itse autoilijana ja pyöräilijänä oon huomannut kuinka vaikea on havaita nopeaa pyöräilijää muun liikeenteen seasta.

    Paranemisia!
    Tässä on kyllä asian ydin! Tiedän autoilijoita, jotka valittavat pyöräilijöiden vaikeasta havaittavuudesta, mutta kukaan heistä ei ole valmis pysähtymään ja varmistamaan, että tuleeko sieltä ketään, kuten pitäsi kaikkien ohjeiden ja säädösten mukaisesti tehdä. Itsekin tiedän monta paikkaa, jossa pyöräilijän havaitseminen autosta on vaikeaa. Näissä paikoissa pysähdyn ennen suojatietä ja varmistan tilanteen. Takana tulevat saa sitten ihmetellä mitä kuppaan, vaikka ajorata on vapaa. Työmatkalla on usein jono toisella kaistalla, mutta en ole vielä nähnyt kenenkään muun pysähtyvän ennen kadun ylittävää suojatietä, vaikka viereisellä kaistalla on auto pysähtyneenä suojatien eteen. Takanatulijat ajavat kyllä ihan takapuskuriin, kun pysähdyn ko. tilanteessa. Käytännössä autoliikenteessä pätee ajatus "näin mennään, koska muutkin menevät". Usein mennään sitten perseelleen.

    Edelleen olen sitä mieltä, että on vaarallista, että henkisesti ja fyysisesti polkupyöräilyyn kykenemättömät saavat suhata autolla liikenteessä.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  24. #114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KriHa Katso viesti
    Kevyenliikenteenväylällä on sama rajoitus kuin vieressä kulkevalla ajoradalla eli käytännössä tavallinen mankeloija saa painella lähes paikassa kuin paikassa sen minkä kintuista lähtee ajamatta ylinopeutta. Eri asia kuinka järkevää se on, varsinkin risteysalueilla tai alikulkutunneleiden kohdalla.
    Pardon kömpölö Suomeni.

    Ajatuskuvan maalaaminen sanoilla on toisinaan haasteellista. Olisi pitänyt kirjoittaa: niille pätkille joilla ei saa ajaa moottoriajoneuvolla, voisi laittaa pönttövalvojan. Mitä sillä sitten saavutetaan ei varmaan mitään.

    Mä ajan aina hiljaa.
    skeptinen realisti



  25. #115
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samooja Katso viesti
    Pardon kömpölö Suomeni.

    Ajatuskuvan maalaaminen sanoilla on toisinaan haasteellista. Olisi pitänyt kirjoittaa: niille pätkille joilla ei saa ajaa moottoriajoneuvolla, voisi laittaa pönttövalvojan. Mitä sillä sitten saavutetaan ei varmaan mitään.
    Pyörätiellä on aina sama nopeusrajoitus kuin viereisellä tiellä, sai ajaa moottoriajoneuvolla tai ei.

  26. #116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KriHa Katso viesti
    Pyörätiellä on aina sama nopeusrajoitus kuin viereisellä tiellä, sai ajaa moottoriajoneuvolla tai ei.
    Siis pyörätiellä, aivan.

    Siellä liikenteessä käsittääkseni tapahtuu muutakin sooloilua kuin vain ja ainoastaan ylinopeuden tuottamista...

    Jos ja kun kuten Malmilla on tapata pysäköidä poliisiauto pyörätielle, niin pitääkö minun jalkautua ohitus tilanteessa? Ja jos ei niin millaista vauhtia saan ajaa jalankulkijoiden puolella ohittaessani poliisiauton joka on siis pysäköity pyöräilijöille varatulle osuudelle.

    Kysyn tätä koska tunnut olevan hienosti perillä asiasta, ja koska Malmin poliisin mukaan "voit ajaa kuten normaalisti"
    skeptinen realisti



  27. #117
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Kevyen liikenteen väylällä on sama nopeus kuin viereisellä ajoradalla.

  28. #118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Kevyen liikenteen väylällä on sama nopeus kuin viereisellä ajoradalla.
    Mitä eroa on kevyenliikenteenväylällä ja pyörätiellä? Anteeksi, että en nyt tajua, koskaan en mielestäni ole nähnyt jalankulkijan taapertavan 40km/h..
    skeptinen realisti



  29. #119
    mutanaama Guest
    Kevyenliikenteenväylä on tarkoitettu kevyelle liikenteelle, ja pyörätie pyörille. Mun mielestä niissä molemmissa rikotaan kanssa liikennesääntöjä enemmän kuin missään muualla. mm mopot ajavat 40 alueella surutta täysiä, mitä se mopo nyt sattuu kulkemaan (50-80kmh). Pyörätielle pysäköidään ja jalkakäytävällä tykitetään fillarilla niin että sattuu.

    Krihalle ja raparperille tiedoksi, niin peltipoliiseja käytetään muuhunkin kuin nopeuden valvontaan. Ei paljon, mutta käytetään.

  30. #120
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.420
    KLV -määrittely on hieman vaikeaselkoinen, otsikon "Kevyen liikenteen väylät" alla luetellaan alatyypit, joista yksi lienee (erillinen) "kevyen liikenteen väylä".
    Yleensä se tulkitaan "yhdistetty jalkakäytävä ja pyörätie", vaikka on käytännössä sama kuin pyörätie, koska pyörätiellä saa kävellä.
    Mutta vain tiehen kuuluvana se olisi pyörätie, erillisenä kevyen liikenteen väylä?

    53 § (22.12.2009/1291)

    Kevyen liikenteen väylät

    Toimivaltaisten elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten sekä kuntien on mahdollisuuksien mukaan järjestettävä kevyttä liikennettä varten tarpeelliset yhteydet rakentamalla tai osoittamalla liikenteen ohjauslaittein kullekin kulkureitille erillinen kevyen liikenteen väylä, pihakatu, kävelykatu tai tiehen kuuluva jalkakäytävä ja pyörätie.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •