Mahtavaa, että lenkkitoiminta on lähtenyt käyntiinIhan parhautta! Hyvä Sini ja kaikki muut!
Tulen joku kerta taas mukaan, kunhan ehdin ja kykenen. Jonon hännille![]()
Mahtavaa, että lenkkitoiminta on lähtenyt käyntiinIhan parhautta! Hyvä Sini ja kaikki muut!
Tulen joku kerta taas mukaan, kunhan ehdin ja kykenen. Jonon hännille![]()
Festina lente
Tässä olis torstaiksi reittisuunnitelmaa. Hieman lyhyempi kuin viime viikon lenkki. 40 kilsaa bembölen kahvituvalta vantaankosken kioskille ja sieltä sitten kukin voi siirtyä omine reitteineen paluu matkalle.
http://maps.google.fi/maps?f=d&sourc...,0.042272&z=15
Hieno juttu tuo reittien julkistaminen etukäteen!!!
Muutamilla tuttavillani on ollut toiveita mahdollisuudesta päästä osallistumaan kauden ensimmäiselle 2-3h yhteislenkille myös alle 27 km/h keskinopeudella siten, että yhteislenkki alkaisi Bembölestä ja päättyisi Bemböleen. Reitin päätepisteellä on normaalia suurempi merkitys koko lenkin pituuden arvioinnin kannalta ja kun pyöräilyä haittaavista töistä johtuen he joutuvat joskus hoitamaan siirtymäosuudet autolla.
Vantaankoskelta on tylsä ajella takaisin Espooseen, joten tarjoan peesiä Klaukkalasta Lahnuksen ja Röylän kautta takaisin Tuvalle Bemböleen. Jos haluaa oikasta, voi Röylän kohdalla kääntyä Nettaantielle. Itse käyn tekemässä pienen kiepin Röyläntien kautta.
http://maps.google.fi/maps?f=d&sourc...,0.264187&z=13
No ei se Martinkyläntie-Ainontie-Pitkäjärventie reitti nyt mikään katastrofi ole Vantaakoski-Bemböle siivuksi, Kehän sivua ajaminen on. Ihan hyvä ehtotus tuo reittisi kuitenkin, joten mä ainakin ajelen noin myös.
Ja jos haluaisi lyhentää, niin enemmin lyhentäisin jo tuolla keskellä ajamalla Kuonomäentien ja Lepäsämänjoen kautta niin ei tarvitsisi kuunnella sitä torvien soittoa Klaukkalan keskustassa. Siitä vaan tulee sitten jo kovin lyhyt.
Loistava ilma ja lenkki takana. 16 hengen porukasta muodostettiin yksi ryhmä. Mittarin mukaan Bembölen kahvituvalta Röyläntien päähän ja Kehä III varteen tuli matkaa noin 45 km, keskinopeus 25.7 km/h. Kaikille vauhti ja matka taisi olla sopiva.
Mukavaa, että saatiin muutama uusi lenkkeilijä joukkoon mukaan. Ensi viikolla uudestaanKiitokset vielä hyvästä loppumatkan reittivalinnasta. Jos ensi viikolle on jollakin hyvä reitti mielessä, niin fillarifoorumille vaan ehdotuksia.
Kiitokset lenkistä! Oma mittari näytti 43 km ja 25,8 km/h keskaria.
Polla muokkasi tätä : 12.05.2011 at 21.43
"Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"
www.pauliinapohtii.blogspot.com
Jees, leppoisat kyydit. Kiitos Sinille ja Juholle reittiehdotusten väännöstä ja tietysti kaikille ajaneille seurasta.
Oli kuitenkin sen verran tiukka lenkki että vaati 4.7% palautusjuomat päälle.
Oli mukavaa, kiitos kaikille!
Ainoa mieltä pilannut asia oli eräs mulkku audi-kuski. Mistä noita audi-miehiä sikiää?
pirtti muokkasi tätä : 12.05.2011 at 21.55 Syy: tarkennus
Jeps. Kiitos myös puolestani mukavan leppoisasta lenkistä. Tosiaan Audissa oli yksi iso mulkku ja yksi pieni mulkku, mutta vain yksi mies. Onneksi ei käynyt mitään, vähän kuitenkin turhan läheltä meni Aria.
Tässä vielä GePSikäppyrää: http://www.traxmeet.com/traxmeet/sho...eid=3549255982
Sain näköjään käppyröiden mukaan kaksi slaagia Bembölessä odotellessa. Tai sitten sain vain sydämentykytyksiä kauniista tammoista.![]()
Harmi että en tänään ehtinyt mukaanLenkin pituus olis ollu just sopiva, kun mulla kuitenkin siirtymistä Pitskusta aika paljon. Vauhtikin olis varmaan ollu sopiva tai siis olisin just pysynyt mukana
![]()
Ens torstaina uus yritys ja toivottavasti samoilla spekseillä mennään![]()
* yhtyy Marjan harmitteluihin *
Vieroitusoireet alkaa jo käydä liian raskaiksi kantaa. Ensi viikolla jälleen uusi pyrkimys päästä peesiin. (Ukkokin on maisemissa silloin, joten mua ei pidättele mikään paitsi omat estot...)
Festina lente
Jäi harmittavasti mullakin väliin kun työpäivä venähti liikaa... Mutta ensi torstaina uusi yritys![]()
Pyöräileviä tammoja ja orheja saattaa kiinnostaa tänä keväänä ilmestynyt Ilkka Järvimäen kirjoittama maantiepyöräilyyn painottuva käytännönläheinen "Pyöräilijän kunto-opas" (Otava).
Kirjassa käsitellään pyöräilyn iloja, välineitä ja varusteita, yksin ja ryhmässä ajamiseen liittyviä asioita, pyöräilyharjoittelua, pyörän perushuoltoa (esim. peseminen ja kotona tehtävät perusjutut) yms.
Suosittelen!
Huominen taitaa olla fillarikalenterissa ns. vauhdikkaampana tammaravina niin postataan tähänkin ketjuun. Eli:
Onko huomenna tiistaina klo 18 ajelijoita? En tosin itsekään ole ihan 100% varma mahdollisen työesteen takia, mutta jos aikataulut antaa myöten niin ajan tuvan kautta klo 18.
Oma tavoite noin 30km/h keskarilla joku reilu 60km kieppi. Voin ajaa hiljempaakin jos joku toivoo tai sitten vähän lujempaa jos saa peesailla välilläAjoaika ei jousta kauheasti 2h yli, mutta tarvittaessa vähän.
Laitetaan myös tänne.
Meikäläinen itkee kuin pikkutyttö pienessäkin ylämäessä, joten nyt on aika tarttua härkää sarvista ja ajella muutama mäki. Jos muillekin maistuu mäet, olisin lähdössä huomenna keskiviikkona Bembölen tuvalta klo 18. Ideana olisi ajella 26-28km/h keskarilla rauhallista kyytiä siirtymät ja mäet sitten jokainen ajaisi omaan tahtiin. Porukka kerätään kasaan mäen jälkeen. Nyt on hyvä sauma lähteä ajelemaan mäkeä vähän maanläheisemässä seurassa.
Reittinä tylsä Velskola - Rinnekoti - Velskola - Solvallan urheiluopisto (jossa kuulemma on hyviä mäkiä, itse en ole siellä käynyt koskaan). Matka tuvalta tuvalle n. 70km
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF...,0.445976&z=12
Tervetuloa mukaan. Huudelkaa tänne jos kiinnostaa lähteä mukaan.
Solvallan mäissä on moni muukin itkenyt, kuin pikkutyttö, ainakin niissä pisimmissä. Kahteen vuoteen en ole siellä käynyt, mutta ainakin joku mäki on mielessäni vielä pahempi, kuin Velskolan pahin mäki. Loivempi, mutta loputtoman pitkä. Tosin ajoin siellä viimeksi maasturilla.
tänään taidan käydä katsastamassa viikin lenkkejä, mutta huomanne otetaan rauhallisesti tammaraveissa, en oo kyllä keksiny mitään reittiä, että jos jollakin joku hyvä ehdotus niin pistä tulemaan.
55 km: Bemböle - Veikkola - Kylmälä - Evitskog - Vols - Oitmäki - Kauklahti - Bemböle
http://maps.google.fi/maps?f=d&sourc...7&ie=UTF8&z=12
58 km: Brobackan ja vanhan Järvikyläntien kautta: http://maps.google.fi/maps?f=d&sourc...,0.528374&z=12
42x17 muokkasi tätä : 19.05.2011 at 07.23 Syy: Reitin parannus
Ihan ok lenkki. Tuolla loppupuolella tosin 1130:ltä kannattaa poikeata jo Järvikylän risteyksessä. Se tulee aika ovelasti jos paikkaa ei tiedä, mutta siitä on kiva ajaa Espoon kartanolle, pienen matkaa mustaa hyvää asfalttia ja todella huono tuuri jos yhtään autoa sillä välillä näkee![]()
Lisäksi itse suosin ja suosittelen aina Veikkolaan ajoa Brobackan kautta tuon 110-tien tahkoamisen sijasta. Pidentää vähän toki, mutta tie on mielenkiintoisempi ja paremmassa kunnossa (ja hyvin ajettavissa parijonossa).
Paljon tulee pidennystä? Matka ei niinkään haittaa, vaan aika (lue: opposition olo lasten kanssa). Toivottavasti huomenna ei sada. Tosin ton lenkin pystyy cc-renkaillakin heittämään rankkasateen yllättäessä. Näillä näkymin siis tulossa huomenna klo 18 kaffestugalle.
Mites Tipsu, Polla et co?!
Hyvältä näyttää reitti, itse myös suosin tuota brobackan reittiä ja kun rauhallisesti mennään niin ei tuo 4-5 km lisä haittaa. Itse olin tänään tahkomassa pyörällä viikin porukassa, joten minun menohalut on jo tänään hillitty joten sopii huomenna rauhallisempi meno, mitä on ehkäpä toivottukin![]()
Kirjanmerkit