ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 51

Aihe: Pyörämatka Eurooppaan

  1. #1
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74

    Hymy Pyörämatka Eurooppaan

    Olen lähdössä tyttöystävän kanssa Eurooppaan noin 1000 km pyöräreissulle. Yhtenä vaihtoehtona oli Köpis- Amsterdam reissu. Kumpikaan meistä ei ole tehnyt tällaisia reissuja ennen, joten kyseltävää on paljon.

    Kuljetus: Mielessä on pyörinyt, mikä olisi halpa, helppo ja varma tapa päästä Eurooppaan. Olisiko se esimerkiksi interrail kortilla Tukholma-Malmö-Köpis, vai pääseekö jollain halpalentoyhtiöllä vaivattomasti. Entäs laivalla Saksaan, sekin on vissiin mahdollista.

    Reitit: Mistä näkee pyöräreitit Euroopassa. Pärjääkö Nokia Mapsilla?

    Majoitus: Ajateltiin telttailua ja välillä hostelleita. Mistä saamme hyvän, kohtuuhintaisen ja vedenpitävän teltan kahdelle jonka pystyttää nopeasti.

    Varustus: Ajattelimme pyörälaukkuja sivuille. Kummallekin puolelle laukkuun vesitiivis pussi, jotka saa siirrettyä tarvittaessa rinkkaan.

  2. #2
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkone Katso viesti
    ...Eurooppaan noin 1000 km pyöräreissulle.
    ...Ajattelimme pyörälaukkuja sivuille. Kummallekin puolelle laukkuun vesitiivis pussi, jotka saa siirrettyä tarvittaessa rinkkaan...
    Rinkka selässä 1000km pyöräily
    Eikö ne roinat voi olla koko ajan niissä sivulaukuissa? Mikä on se tarve siirtää pussit rinkkaan?

    ...pääseekö jollain halpalentoyhtiöllä vaivattomasti.
    Määrittele "vaivaton"... sanoisin, että pääsee. Fillarin kuljetus maksaa sitten extraa.

    ...Entäs laivalla Saksaan, sekin on vissiin mahdollista....
    On mahdollista... Finnlines, Tallink-Silja...

    Reitit: Mistä näkee pyöräreitit Euroopassa. Pärjääkö Nokia Mapsilla?
    Kartoista näkee. Onhan tuo reitin suunnittelu ja yleissilmäilu hiuqan hankalaa kännyn näytöltä. Tekniikka voi lisäksi pettää juuri silloin kuin se ei olisi tarpeellista.

    Mistä saamme hyvän, kohtuuhintaisen ja vedenpitävän teltan kahdelle jonka pystyttää nopeasti.
    Varuste.net, Retkiaitta, Partiovaruste, Trekki.fi, http://www.scandinavianoutdoorstore.com/...

    Et määritetellyt sen tarkemmin "kohtuuhintaista", mutta hyvä on usein eri asia kuin kohtuuhintainen.


  3. #3
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Rinkka selässä 1000km pyöräily
    Eikö ne roinat voi olla koko ajan niissä sivulaukuissa? Mikä on se tarve siirtää pussit rinkkaan?



    Määrittele "vaivaton"... sanoisin, että pääsee. Fillarin kuljetus maksaa sitten extraa.



    On mahdollista... Finnlines, Tallink-Silja...



    Kartoista näkee. Onhan tuo reitin suunnittelu ja yleissilmäilu hiuqan hankalaa kännyn näytöltä. Tekniikka voi lisäksi pettää juuri silloin kuin se ei olisi tarpeellista.



    Varuste.net, Retkiaitta, Partiovaruste, Trekki.fi...

    Et määritetellyt sen tarkemmin "kohtuuhintaista", mutta hyvä on usein eri asia kuin kohtuuhintainen.
    Pussit rinkkaan silloin kun ei olla pyörän päällä, esim käväsee syömässä.

    Kohtuuhintainen = hyvä hinta-laatusuhde. Telttojen hinnoista kun ei ole suurta käsitystä. Sanotaan nyt että Max 150e.

    Ja mikä olisi järkevin tapa kuljettaa pyörät eurooppaan noista mainituista.Minulla on iso pyörä, 62 cm kona dew. Lentoyhtiöillä on vissiin rajoituksia painossa ja koossa. Laiva taas vissiin kestää ja on kuulemma kalliskin.

    Saako jostain tulostettua/ostettua euroopan pyöräilykartat

  4. #4
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkone Katso viesti
    Pussit rinkkaan silloin kun ei olla pyörän päällä, esim käväsee syömässä...
    Ihan oikeastiko meinaatte kuskata tyhjää rinkkaa selässä pyörämatkalla ainoastaan tuon takia. Anteeksi nyt vain, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä.

    Saahan ne fillarilaukut napattua mukaan jos pelkää että joku varastaa roinat poistuessa pyörän luota.

    Telttojen hinnoista kun ei ole suurta käsitystä. Sanotaan nyt että Max 150e....
    Joo-o... max 150€ kahden hengen vedenpitävästä kohtuulaatuisesta teltasta on aikas vähän.

    Laiva taas vissiin kestää...
    Kestäähän se laiva+juna -yhdistelmäkin. Jos matkan kesto on kynnyskysymys niin sitten lentämällä, maksoi mitä maksoi.

    ...kuulemma kalliskin.
    Ei tarvii tyytyä kuulopuheisiin... noilla laivayhtiöillä on hyvät hinnastot ja laskurit netissä.

    Saako jostain tulostettua/ostettua euroopan pyöräilykartat
    Ostettua saa kirjakaupoista, netistäkin.


  5. #5
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Tässä on kiva blogi viime kesältä, näilläkään ei ollut kokemusta pidemmistä pyöräretkistä aikaisemmin: http://www.tekniikkatalous.fi/blogit/satulasta/

    Laiva olisi varmaan kätevin pakkausten kannalta, ajaa vaan lastatun pyörän sisään. Lentomatkalle pyörän ja tavarat joutuu luovuttamaan toisiin käsiin, mutta kaiken mennessä hyvin on todennäköisesti kokonaisedullisin tapa ja nopein tietenkin.

    Lentoliput vaan kannattaisi nopeasti ostaa, varmaankin hinnat kallistuvat kesää kohden mentäessä. Oma tämän kesän reissu tulisi jo nyt 70 euroa kalliimmaksi kuin varaushetkellä.

    Teltan osto ei ole sen yksinkertaisempaa kuin fillarinkaan .

  6. #6
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74
    Lentämisessä pelottaa toi pyörän kokorajoitus. Mun pyörä on tosiaan 62cm kona dew, eli isoimpia mitä melkeen mistään saa.En tiedä minkälaiseen ihmelaatikkoon sellaisen saa survottua. Osaako joku sanoa? Tai mikä olis pyöräilijän kannalta hyvä lentoyhtiö.

  7. #7
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ihan oikeastiko meinaatte kuskata tyhjää rinkkaa selässä pyörämatkalla ainoastaan tuon takia. Anteeksi nyt vain, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä.
    Tyhjä rinkka mahtuu tod näk sivulaukkujen päälle. Näen tämän paljon parempana vaihtoehtona kun sivulaukkujen kantamisen käsin..

  8. #8
    brewster Guest
    Telttasuositus: Biltema Kevon, paino 3,1 kg, hinta 39.90. Kaveri nukkui tollasessa Mehamnissa kovassa tuulessa ja vasisateessa erittäin hyvin. Itse en omassa kalliimmassa teltassani lepatukselta juuri unta saanut noissa olosuhteissa ja aamulla telttani kaari meni poikki sitä kasatessa. Hinta-laatusuhde vähintäänkin erinomainen. Huonoin puoli on varmaan että vie aika paljon tilaa pakkauksessa.

  9. #9
    brewster Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkone Katso viesti
    Lentämisessä pelottaa toi pyörän kokorajoitus. Mun pyörä on tosiaan 62cm kona dew, eli isoimpia mitä melkeen mistään saa.En tiedä minkälaiseen ihmelaatikkoon sellaisen saa survottua. Osaako joku sanoa? Tai mikä olis pyöräilijän kannalta hyvä lentoyhtiö.
    Olen menny fillarin kanssa Ryanairilla keskieurooppaan pari kertaa. Ihan hyvin meni. Halpaa. Ei tarvinnu ainakaan silloin mihinkaan laatikkoon pakata. Teippaile vaikka pahvilaatikon palasista suojia fillariin kun kuitenkin kolhivat sitä aika huolettomasti.

  10. #10
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Air Berlinillä pyörän kuljetus on 25 euroa/suunta lyhkäsemmillä reiteillä ja kokorajoitus 30 kg. Puhelinpalveluun ainakin riitti, kun ilmoitti polkupyörän - tarkempia mittoja ei kysytty.

    Itekin ihmettelen tuota rinkkajuttua. Eihän täyden rinkankaan kanssa ole kätevää liikkua missään kaupassa tai nähtävyydessä. Italiassa jouduin taannoin jättämään rinkan johonkin kassalle, ennen kuin pääsin kauppaan. Ortliebin sivulaukuissa on olkaremmit, joista niitä voi kantaa. Itse olen kyllä hylännyt tavarat tarvittaessa pyörän päälle ja toivonut parasta...

  11. #11
    brewster Guest
    rahat ja pienet arvotavarat taskuun ja jättää muut fillariin kiinni. fillari mahdollisimman avoimelle paikalle missä liikkuu ihmisiä.

  12. #12
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    312
    Tai hankitte sellaiset pyörälaukut missä on laukku myös tarakan päälle. Laukut sivuilla ja tarakan päällä olevassa kantohihnat eli toimii selkäreppuna. Ei välttämättä maailman mukavin kannettava, mutta eipä sitä tartte vaellukselle mukaan ottaa.

    http://www.varuste.net/tuotetiedot2....y%F6r%E4laukku

  13. #13
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Air Berlinillä pyörän kuljetus on 25 euroa/suunta lyhkäsemmillä reiteillä ja kokorajoitus 30 kg. Puhelinpalveluun ainakin riitti, kun ilmoitti polkupyörän - tarkempia mittoja ei kysytty.

    Itekin ihmettelen tuota rinkkajuttua. Eihän täyden rinkankaan kanssa ole kätevää liikkua missään kaupassa tai nähtävyydessä. Italiassa jouduin taannoin jättämään rinkan johonkin kassalle, ennen kuin pääsin kauppaan. Ortliebin sivulaukuissa on olkaremmit, joista niitä voi kantaa. Itse olen kyllä hylännyt tavarat tarvittaessa pyörän päälle ja toivonut parasta...
    En ymmärrä nyt tätä rinkkavastaisuutta. Ei sivulaukkujen kantaminen olkaremmein kuulosta yhtään miellyttävämmältä, enkä halua tavaroitani varastettavaksikaan jättää. Tod näk kuitenkin liikutaan paljon myös jalan kaupungeissa.

    Meneekö Air Berlinillä pyörä kokonaisena vai pitääkö se tunkea lootaan? Ei tuossa lootassa muuta ongelmaa kuin että kun tulo ja lähtökentät on eri niin mistäköhän bongaan toisen lootan matkalta. Sellaista on varmaan vaikea kuljettaa matkalla. Vai suositteletteko samaa tulo ja lähtökenttää?

  14. #14
    brewster Guest
    että kuletat mukana täyttä campingvälineistöä ja ja vielä selässä riittävän suurta rinkkaa sille kohotuttanee kulmakarvoja. on se varmaan mahdollista mutta monien mielestä järjetöntä. jos olet asiastasi varma älä anna muiden häiritä rauhaasi. luultavasti seuraavalla reissulla sitten korjaat varustusta jos koet sen tarpeelliseksi. mies tekee mitä miehen pitää tehdä. nynnyt kuuntelee muita.

  15. #15
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkone Katso viesti
    Kuljetus: Mielessä on pyörinyt, mikä olisi halpa, helppo ja varma tapa päästä Eurooppaan.
    Tein viime kesänä pyöräretken Kööpenhamista Zurichiin. Vertailin eri vaihtoehtoja päästä Köpikseen ja lentäminen Blue1:lla oli vaivattomin. Selkeästi nopein ja kustannuksiltaan vähäinen. Muistaakseni samalla hinnalla olisi saanut 36h laivamatkalle vasta pelkän kansipaikan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkone Katso viesti
    Reitit: Mistä näkee pyöräreitit Euroopassa. Pärjääkö Nokia Mapsilla?
    Itse huomasin, että paperikartta on paras vaihtoehto suunnistamisessa, sillä sen käyttö on niin paljon selkeämpää kuin navigaattorin tihrustaminen. Eli joku hyvä isompi tiekartta, jota tukemassa voi olla paikan päältä (esim. huoltoasemilta) hankittuja tarkempia karttoja. Itse katsoin maantiekartasta suuren linjan reitille ja tätä mukaillen ajelin pikkukylästä pikkukylään. Usein pikkukylien välillä kulki erillisiä pyöräreittejä, jotka olivat rentoja ajella. Eksymään pääsi harvoin. Toki navigaattori on hyvä olla olemassa, jos haluaa varmistua omasta sijainnistaan paperikartalla.

    Mainittakoon, että reitille sattuvista isommista kaupungeista kannattaa olla kartat hankittuna ennakkoon, sillä vieraassa kaupungissa eksyilyyn ja etenkin poistumiseen kuluu helposti tunteja.

    Lueskelin vastikään Sheldon Brownin artikkelin Euroopassa pyöräilystä ja siinä tuli ihan hyviä pointteja.

    Tsemppiä matkaan ja kannattaa aloittaa pohjakilometrien kerääminen hyvissä ajoin, niin ei reissussa paikat hajoa. Saksan apteekeista saa muuten ilman reseptiä jotain tehokkaampaa Voltarenia tabletteina, joka ainakin itsellä tuntui auttavan kun polvet alkoivat kipuilemaan.

  16. #16
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkone Katso viesti
    En ymmärrä nyt tätä rinkkavastaisuutta. Ei sivulaukkujen kantaminen olkaremmein kuulosta yhtään miellyttävämmältä, enkä halua tavaroitani varastettavaksikaan jättää. Tod näk kuitenkin liikutaan paljon myös jalan kaupungeissa.

    Meneekö Air Berlinillä pyörä kokonaisena vai pitääkö se tunkea lootaan? Ei tuossa lootassa muuta ongelmaa kuin että kun tulo ja lähtökentät on eri niin mistäköhän bongaan toisen lootan matkalta. Sellaista on varmaan vaikea kuljettaa matkalla. Vai suositteletteko samaa tulo ja lähtökenttää?
    Kuten tuossa alempana jo neuvottiinkin, jokainen tekee tietysti tavallaan ja antaa muiden narista. Itse olen tehnyt erikseen reissuja rinkan ja erikseen pyöränlaukkujen kanssa, enkä koe kummankaan kantamisen pitempiä matkoja kaupunkioloissa olevan kovin mukavaa.

    Tietenkin rinkka on helpompi kuljettaa kuin 5 kpl pyöränlaukkuja esimerkiksi. Pyöränlaukut vaan jo itsessään ovat yleensä aika lujaa materiaalia ja painavat, niin en rupeaisi enempää kuskaamaan pelkkää kuorta. Myös koen, että laukkuja saa pakata ja purkaa riittävästi leiriytymisen yhteydessä, enkä haluaisi ruveta enää kesken päivän siirtelemään tavaraa pakaasista toiseen. Jos mukana on hyvin pelkistetyt ja keveät matkatavarat sekä rinkka, niin saattaisi toimia.

    Air Berlin antaa tällaiset ohjeet: Käännä ohjaustanko rungon suuntaiseksi, polkimet sisään. Pakattuna suojukseen tai muuhun vastaavaan.

  17. #17
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Tukholmasta ei kuulemma tahdo päästä junalla eteenpäin kun fillaripaikkoja on junissa todella rajoitetusti ja niitä ei voi varata etukäteen. Rostockiin lautalla lienee paras vaihtoehto jos ei halua lentää, mutta tuossakin on pari ongelmaa: toinen on se että laiva on perillä todella huonoon aikaan ja Pohjois-Saksa on todella prseestä pyöräillä. Jos hermot ja taidot riittää Hampurin läpi pyöräilyyn niin sen jälkeen selviää ihan mistä vaan (suosittelen kiertämään)

  18. #18
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.190
    Miksi helvetissä niitä tavaroita pitää raahata mukana, viekää vaikka johonkin rautatie-aseman säilytykseen! Ei pienintäkään järjenhäivää kuljetta moista taakkaa maisemia ja paikkoja katsellessa! Itse muutamia kertoja reilannut minimikamoilla (45 litran anatomic) ja sekin oli ajoittaan liikaa kun kierteli kaupungilla...
    Laittakaa suunnitelmat uudelleen "Pöydälle" ja käyttäkää järkeä...

  19. #19
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74
    Saako pyöriämme edes pyörälaatikkoon, kun niissä on lokarit, takatarikka ja nousukahvat. vai pitääkö kaikki ottaa irti? Toivottavasti ei!

  20. #20
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Tukholmasta ei kuulemma tahdo päästä junalla eteenpäin kun fillaripaikkoja on junissa todella rajoitetusti ja niitä ei voi varata etukäteen. Rostockiin lautalla lienee paras vaihtoehto jos ei halua lentää, mutta tuossakin on pari ongelmaa: toinen on se että laiva on perillä todella huonoon aikaan ja Pohjois-Saksa on todella prseestä pyöräillä. Jos hermot ja taidot riittää Hampurin läpi pyöräilyyn niin sen jälkeen selviää ihan mistä vaan (suosittelen kiertämään)
    Kiitos neuvoista. Miksi pohjois saksa on perseestä? Eikö ole pyöräteitä?

  21. #21
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkone Katso viesti
    Saako pyöriämme edes pyörälaatikkoon, kun niissä on lokarit, takatarikka ja nousukahvat. vai pitääkö kaikki ottaa irti? Toivottavasti ei!
    Hae semmoinen loota ja kokeile!

    Itse vein viime kesänä ekan kerran pyörää lentokoneella ja tietysti meni lähtöä edeltävään päivään laatikon hankinta. Monessa liikkeessä joutuikin käymään kyselemässä, ennenkuin tärppäsi. Myös pakkaaminen oli ankeaa, irti piti ruuvata mm. etutavarateline, satula, polkimet ja kiekot tietysti. Olin lähes varma, että joku ruuvi tai linkku katoaa... mutta kummasti sain kasattua fillarin taas toisessa päässä ja matka oli sitten niin mukava, että vaivannäkö ei enää harmittanut .

  22. #22
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Hae semmoinen loota ja kokeile!

    Itse vein viime kesänä ekan kerran pyörää lentokoneella ja tietysti meni lähtöä edeltävään päivään laatikon hankinta. Monessa liikkeessä joutuikin käymään kyselemässä, ennenkuin tärppäsi. Myös pakkaaminen oli ankeaa, irti piti ruuvata mm. etutavarateline, satula, polkimet ja kiekot tietysti. Olin lähes varma, että joku ruuvi tai linkku katoaa... mutta kummasti sain kasattua fillarin taas toisessa päässä ja matka oli sitten niin mukava, että vaivannäkö ei enää harmittanut .
    Juu täytyy hakea huomenna. Olen ymmärtänyt että ihan ilmaiseksi saa jostain liikkeistä. Olettekos kuskannut sitä lootaa koko matkan ajan mukana? Suunnitelmiin kuuluu ainakin meillä että tulo ja lähtökenttä on eri.

  23. #23
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Ei pahvilaatikosta tosiaan hintaa peritty, mutta ainakin kolmessa ekassa liikkeessä ei ollut yhtään laatikkoa juuri sillä hetkellä. Polkupyörätukussa sitten tärppäsi.

    Jätin laatikon roskiin, kuplamuovia kuskasin mukana koko retken ja paluumatkalla suojasin pyörän sillä ja solumuovipatjan palasilla. Lentokentällä tultiin jo rutisemaan odotetettavissa olevasta pahviroskasta pyörää kootessani, mutta päästiin yhteisymmärrykseen paikasta mihin sen saan jättää.

  24. #24
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkone Katso viesti
    Kiitos neuvoista. Miksi pohjois saksa on perseestä? Eikö ole pyöräteitä?
    Pyöräteitä todella vähän ja autoilijoiden käytös samanlaista kuin Suomessa (vaarallisia ohituksia kovalla vauhdilla ihan vierestä). Tosin jos matkaa taittaa niinpäin, että lähtee Rostockista niin tuskin siihen liikenteeseen osaa kiinnittää huomiota - kun se ei juuri suomalaisesta eroa. Itse tuli Belgian, Zeelandin ja Hollannin läpi kohti Rostockia ja se Saksan osuus oli aika karu "paluu arkeen" noiden mielettömien pyöräilymaiden jälkeen. Tulin myös Pohjois-Ranskan läpi ja sielläkään ei juuri ole pyöräteitä, mutta liikennekulttuuri on pyöräilijää hyvin kunnioittava niin maantienvarressakin oli oikein miellyttävä polkea. Ranskassa oli ihan normaalia, että takaa tullut auto hiljensi perään siksi aikaa kunnes pääsi ohittamaan kunnon turvavälillä. Suomessa tällainen ihme käy ehkä kerran vuodessa

  25. #25
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkone Katso viesti
    Pussit rinkkaan silloin kun ei olla pyörän päällä, esim käväsee syömässä.
    Tähän vielä ehdottaisin, että sivulaukkuihin ainoastaan vaatteet ym. ei-niin-arvokkaat ja tankolaukkuun sitten arvokama. Tankolaukuissa on usein olkahihnat, joten poistuessa pyörältä etulaukku olalle tai se sujautetaan pienempään päiväreppuun. Kaiken kaman laittaminen rinkkoihin esim. ruokailun ajaksi (jonka voi muuten kesällä hoitaa terassillakin pyörä vierellä) on mielestäni vähän hätävarjelun liioittelua.

  26. #26
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74
    Kiitos kaikille hienoista vinkeistä. Onko jollain ehdottaa joku unohtumaton, vajaa 1000 km reitti Euroopasta, mihin kannattaisi suunnata.

  27. #27
    brewster Guest
    Esim olis varmaan hieno: lento Ryanairilla Frankfurttiin- mosel laakso - luxemburg - belgia -hollanti - bremen - ryanairilla takas suomeen.
    Ja alpit on aina alpit. Hienoa on niin paljon että on nyt vaan itestutkistelun avulla pääteltävä millaiswesta itse tykkäsis. Mäet-tasaset, eksoottista-tavallista/turvallista, kuumaa-viileämpää, isompi vai pienempi saderiski, alue jonka kieltä osaa tai ei, leirintäalueita tai ei, fillaritiet erikseen tai ei,

  28. #28
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brewster Katso viesti
    Esim olis varmaan hieno: lento Ryanairilla Frankfurttiin- mosel laakso - luxemburg - belgia -hollanti - bremen - ryanairilla takas suomeen.
    Ja alpit on aina alpit. Hienoa on niin paljon että on nyt vaan itestutkistelun avulla pääteltävä millaiswesta itse tykkäsis. Mäet-tasaset, eksoottista-tavallista/turvallista, kuumaa-viileämpää, isompi vai pienempi saderiski, alue jonka kieltä osaa tai ei, leirintäalueita tai ei, fillaritiet erikseen tai ei,
    Kiitos vinkistä. Jonkinlaista pohdintaa: Suht tasaista, suht turvallista, keli lämpimämästä päästä, pieni saderiski, englannilla mennään, fillaritiet toki mielellään erikseen, mutta kai ilmankin pärjää.

  29. #29
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lennoista vielä. Ryanairilla pyörä täytyy pakata nykyään kovaan/pehmeään/pahviseen laukkuun ja maksaa 40e/suunta. Painorajaksi ilmoitetaan 30kg pyörälle, mutta itseltä tuota fillarilaukkua ei kyllä punnittu niin Pirkkalassa kuin Malagassakaan. Pyörä piti varata lennolle etukäteen varauksen yhteydessä (täppä siellä nettivaraussekamelskassa) ja tämän jälkeen ei kentillä vaatinut enää juurikaan vaivaa.

    Air Finlandilla oli muistaakseni viime vuonna aavistuksen halvempaa, mutta kentällä piti jostain kumman syystä vielä itse todistella että oli varannut kuljetuksen myös pyörälle

    Molemmilla firmoilla laukku kärsi pieniä vaurioita, mutta tärkein eli pyörä kulki kuitenkin ehjänä.

    Pahvilaatikoita saa tosiaan ilmaiseksi pyöräliikkeistä kauniisti pyytämällä. Niitä on tosin aika ikävä raahata kovin pitkiä matkoja muiden matkatavaroiden lisäksi.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  30. #30
    Liittynyt
    10/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    198
    Mitä nopeasti lukaisin lävitse keskustelun niin samoja mietteitä tavaroista. Itse olen aina jättänyt tavarat usemmaksikin tunniksi ilman vartiointia ja koskaan ei ole mitään viety.. Tosin kerta se on ensimmäinenkin.. Mitä sitten jos joku makuupussi vai bivesäkki viedään? Aina saa kaupasta uusia. Jotkut paskaset kalsarit fillarilaukun päälle niin kuka niitä menisi penkomaankaan.
    Maisemista sanoisin että mitä mäkisempää niin sitä ikimuistoisempaa. Alpitkin on aika helppoja mennä ylös alas oman kokemuksen mukaan. Mutta jos tasaista niin... Itse en ole koskaan tykännyt mistään tasaisesta maastosta/tiestöstä.. Mutta Varmaan se olisi sitten jossain pohjois-Saksan ja luxemburgin alueella. Myös Ranska ei hirveän mäkinen ole, itselleni se on suosikkimaa..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •