HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 74 / 232 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 174 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 6932

Aihe: Espoon lenkit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hexcu Katso viesti
    Hieman tätä keskustelua seuranneena tiedustelisin, että ajellaanko Espoossa yhteislenkkejä maastossa? Juuri paikkakunnalle muuttaneella ei ole nämä reitit vielä yhtään hallinnassa. Yhteislenkit olisi oiva tapa tutustua paikallisiin maastoihin ja harrastajiin. Vinkkejä hyvistä reiteistä ja paikoista otetaan avosylin vastaan ja jos joku haluaa/viitsii joskus oppaaksi lähteä, niin sitä parempi
    Suosittelen tutustumaan http://www.mtbcf.net/

Katso myös http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=37524

Yllättävän hyvin meni kyllä kauden eka porukkalenkki. Ei ole ennen ollut tapana jo huhtikuussa ajaa näin pitkään ja tällaisilla nopeuksilla, mutta porukassahan kaikki menee helpommin. Kiitos vain täältäkin vetäjille ja muille, erikoisesti tietysti lyhyemmän reitin ajajille.
    Aamuun mennessä pitäisi nyt saada sitten päätettyä, minkä lenkin sunnuntaina valitsisi. Velskolan mäet vai rauhallisempaa menoa Vantaankoskelta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    Saattaapi olla, että löytyy porukkaa pitemmällekin lenkille. Sit voidaan tehdä pikamatka 80+80 ja sitten osa ajaa 80+80+80.

Janille, jos Jari menee Vantaankoskelle, niin tuvalle olis huomenna just vapaa nopeamman ryhmän vetäjän paikka sulle varattuna.
    Taidan lähteä Vantaankosken avaukseen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jan Kruse Katso viesti
    Taidan lähteä Vantaankosken avaukseen
    Janille: Epäselvyyden välttämiseksi, mun mielestä KP:n jutustelut 80+80 tai 80+80+80 tuossa siteerauksessa ei koske tän päivän lenkkiä vaan Pääsiäistä. Tänään ajetaan lyhyemmin.

On aika aloittaa Espoon su lenkit klo 11.00 Bembölen kahvituvalta. Sää näyttää niin mukavalta, että valitsin pikkasen pitemmän kierroksen kuin alunperin ajattelin. Lenkit ajetaan vastapäivään ja jos haluaa ajaa lyhyemmän kierroksen, niin Veikkolasta pääsee eksymättä suoraan Turuntietä takaisin Tuvalle.

Pyritään ainakin kahteen nopeusryhmään eli hitaampi noin 26-27 ja nopeampi noin 28-30. Jotta mahdollisimman moni uskaltaa mukaan, ensimmäisten lenkkien on syytä olla ns takuulenkkejä eli pidetään vauhti (ja erityisesti tehot ylämäissä) niin tarkkaan speksin mukaisena kuin mahdollista. Itse tulen vetämään ton hitaamman.

Ensimmäinen tavoite on ehdottomasta ajaa turvallisesti.

Toinen tavoite ekalle lenkille olisi opiskella kärjessä ajavien tehon ja vauhdinsäätely, niin että peesissä ajavilla olisi mahdollisimman tasainen meno.

Kolmas tavoite olis koko ryhmälle oppia ajamaan ryhmässä ja lähekkäin niin että Espoon lenkkiryhmä erottuisi Hepohärdellistä, joka liikuskelee kuulemma jossain Rusutjärven tuntumissa.

Siksi toivoisinkin, että sunnuntain lenkille ilmoittautuisi itseni lisäksi 3 kokenutta vetäjää ja voisimme toimia tutorina.

ei muuta kuin tervetuloa tuvalle su, ja muista olla ajoissa

http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&...,0.725784&z=11
    Tässä siis virallinen 17.4 avaus.

Hexcu Guest

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Kiiti vinkistä.

Hexcu

espoon su lenkki

Tuvalta lähti 20 kuskia, joista pääosa valitsi hitaamman ryhmän. Hitaampi ryhmä ajeli aika tarkkaan speksin mukaan. Yhteinen tauko osoitti järkevyyden, kun osa siirtyi nopeampaan ryhmään loppumatkaksi. Kaikenkaikkiaan hyvä avaus kauniissä säässä.

Kiitos kp:lle hyvin johdetusta lenkistä ja kaikille kuskeille hyvästä seurasta. Pituus oli aika tarkkaan 100km ja siirtymineen minulle tuli 115km mittariin. Lipsahti omalta osalta kauden avaus pitkänpuoleiseksi, mutta mikäs loistosäässä ja hyvässä seurassa oli polkea.

espoon su lenkki

Tuvalta lähti 20 kuskia, joista pääosa valitsi hitaamman ryhmän. Hitaampi ryhmä ajeli aika tarkkaan speksin mukaan. Yhteinen tauko osoitti järkevyyden, kun osa siirtyi nopeampaan ryhmään loppumatkaksi. Kaikenkaikkiaan hyvä avaus kauniissä säässä.
    Nopeampi ryhmä ajeli 31km/h keskinopeudella,kiitos kaikille osallistujille.

Pääsiäisen lenkkitarjontaa

4 Ilmeisen aurinkoista päivää. Varmaan joka päivälle löytyy lenkkimielisiä. Tässä muutama.

1. Pitkäperjantain intervalliharjoitus vastapäivään. Väli A..B 2x(3x2min) maxteho vetoja. Väli B..C ns over-under eli syke kynnystehon molemmin puolin 20min. Väli C..D vauhtikestävyys yhdessä porukassa 40min. Intervallien väleissä 10-15 min palatukset, jossa porukka kerätään kasaan. Soveltuu niille, joille mikään ei riitä ja jotka ajelleet HEPO/ESPOO kovimpia lenkkejä. Lähtö tuvalta alustavasti klo 10,täytyy viel kattoo sää, miten noi pikku sateet ajoittuu. Ainakin minä ja Apuajaja lähdössä, muutkin enemmän kuin tervetulleita rääkkäämään.

2. Lauantain erikoinen eli pitkä 248km PK kahdella tauolla. Vastapäivään kierto (lapsuuden trauma ?, ku mun lenkit on aina vastapäivään ) ja arvioitu ajonopeus 28-32 riippuen tuulista ja osallistujien määrästä. Kokonaiskesto noin 9h. Minä ja Apuajaja ja ilmeisesti ainakin AriT mukana. Voisi olla viisasta lähteä ajoissa eli ehdotan lähtöä klo 9 (HUOM AIKA) tuvalta. Huomatkaa alun ja lopun pitkät pätkät eli vaatinee mielummin min 3l nestettä mukaan.

http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&...,1.451569&z=10

Su lenkkien vetäjäksi en uskalla lupautua, täytyy kattoo su aamulla mikä on jalkojen ja revanterin fiilis ja päättää sitten. Eli tältäosin jää muiden harteille.

Toi lauantain ylipitkä lenkki olis kyllä kiinnostava, en tiedä vaan miten kunto ja paikat jaksais tollaisen tässä vaiheessa. Reitti kulkee nykyisellään hiekkatietä osittain. Ainakin tuo perniöntieltä lähtevä saarenjärventie on hiekkatie. Perniöntie ei ole muutenkaan kiva tie polkea - paljon raskasta liikennettä. Paljon parempi olisi mennä tenalasta kuninkaantietä 111 pohjaan ja sieltä fiskarsintietä pohjoiseen 104.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Tuvalta lähti reilu kymmenen polkijaa. Siuntiossa porukka jakaantui, osa jatkoi Inkooseen (joku rapsaa kaiketi) ja osa kääntyi Pikkalaan. Matkaa lyhyemmälle lenkille tuli reilu 70 km, kun ei menty enää takas tuvalle.

Hieno kauden avaus, kiitos kaikille osallistujille.

http://connect.garmin.com/activity/79448400

Taisi tuo porukka tulla mua vastaan Masalassa, kun olin Bianchin ekaa kertaa tänä vuonna varastosta esiin kaivanut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Toi lauantain ylipitkä lenkki olis kyllä kiinnostava, en tiedä vaan miten kunto ja paikat jaksais tollaisen tässä vaiheessa. Reitti kulkee nykyisellään hiekkatietä osittain. Ainakin tuo perniöntieltä lähtevä saarenjärventie on hiekkatie. Perniöntie ei ole muutenkaan kiva tie polkea - paljon raskasta liikennettä. Paljon parempi olisi mennä tenalasta kuninkaantietä 111 pohjaan ja sieltä fiskarsintietä pohjoiseen 104.
    Tack, sinne oli jäänyt väärä versio. Tarkoitus oli ajaa Perniöön. Reitin suunnittelun ajatus on ollut ajaa mahdollisimman kauas ja hyväksyä sen myötä muutama pätkä "siirtymiä" ikävilläkin osuuksilla. Noi sun tiet on parempia, mutta näin tällä kertaa ja ehkä raskaskin liikenne on pääsiäislomalla. Toi pitkä lenkki vaatii lähinnä hyvän tankkauksen ennen lenkkiä (= perjantaina) ja sen aikana. Ajelet alkupuolen pelkästään peesissä, niin en usko vauhdin tappavan. Tommosella matkalla on pakko mäet ajaa rauhallisesti.

Onko noissa intervalleissa tarkoitus antaa porukan hajota? Kuitenkin varmaan helposti jopa 100W eroja ajajien välillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Onko noissa intervalleissa tarkoitus antaa porukan hajota? Kuitenkin varmaan helposti jopa 100W eroja ajajien välillä.
    Ei, tarkoitus on harjoitella tarkkaan merkatuilla tehoaluilla. Siitä tosin seuraa porukan hajoaminen. Ekan setin tauot on myös 2 minuuttia, joissa porukka ehkä kasaantuu. Ekan setin alussa on 15s maksimikiihdytys, jonka jälkeen yritetään vetää 2 min aika täyteen ja kerätä maximi määrä maitohappoja jalkoihin eli varsin mukavaa. Vika setti on sellanen, että siinä varmaan porukka pysyy kasassa vetovuoroilla kikkailemalla. Kyseessähän on rankka yksilöharjoitus porukassa.

ElluT Guest
    Onko kellään kiinnostusta lähteä ajamaan perjantaina n. viisituntista PK-lenkkiä? Mulla on sellainen ohjelmassa joka tapauksessa, ja seura kelpais kyllä.
    Lähtö tuvalta tai Mankin Essolta esim. klo 10. Vauhti siinä 25 tienoilla, ei suunniteltua taukoa, mutta pullot pysähdytään täyttämään, jos on tarve. Tarkoituksena siis ajaa myös mäet rauhallisesti, jotta sykkeet pysyvät kurissa.
    Reittiä en ole vielä tsekannut, mutta nopea laskutoimitus indikoisi n. 125km pituista siivua - pidempikin voisi olla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElluT Katso viesti
    Onko kellään kiinnostusta lähteä ajamaan perjantaina n. viisituntista PK-lenkkiä? Mulla on sellainen ohjelmassa joka tapauksessa, ja seura kelpais kyllä.
    Lähtö tuvalta tai Mankin Essolta esim. klo 10. Vauhti siinä 25 tienoilla, ei suunniteltua taukoa, mutta pullot pysähdytään täyttämään, jos on tarve. Tarkoituksena siis ajaa myös mäet rauhallisesti, jotta sykkeet pysyvät kurissa.
    Reittiä en ole vielä tsekannut, mutta nopea laskutoimitus indikoisi n. 125km pituista siivua - pidempikin voisi olla.
    Hämäsin, perjantai ei käykään. Lauantaina vastaava sopisi.
    pirtti muokkasi tätä : 19.04.2011 at 19.35 Syy: hämäsin.

2. Lauantain erikoinen eli pitkä 248km PK kahdella tauolla. Vastapäivään kierto (lapsuuden trauma ?, ku mun lenkit on aina vastapäivään ) ja arvioitu ajonopeus 28-32 riippuen tuulista ja osallistujien määrästä. Kokonaiskesto noin 9h. Minä ja Apuajaja ja ilmeisesti ainakin AriT mukana. Voisi olla viisasta lähteä ajoissa eli ehdotan lähtöä klo 9 (HUOM AIKA) tuvalta. Huomatkaa alun ja lopun pitkät pätkät eli vaatinee mielummin min 3l nestettä mukaan.

Perjantain lenkille en taida lähteä, jotta jalat ja takamus olis ajokunnossa lauantaina. Toi kello 9 sopii kyllä. Kävin tänään vihdoin testaamassa maantiepyörääkin lyhyellä 56 km soololenkillä ja ihan mukavasti se kulki. Täytyy vielä hieman hakea joitain säätöjä (klossien asennot yms), mutta enköhän mä sillä uskaltaudu lenkille lauantaina.

abruzziamo Guest
    Moi!

Perjantain hidas pk kuulostaa hyvältä! Lauantaina huilataan ja sunnuntaina taas tuvalle.

ElluT Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirtti Katso viesti
    Hämäsin, perjantai ei käykään. Lauantaina vastaava sopisi.
    No jee, lauantaikin kävis, mutta silloin pitäis ajaa vain 3-4h, edelleen kevyillä tehoilla kun sunnuntaina pitäis jaksaa kovempivauhtinen pitkä siivu. Mutta sähän voit jatkaa sitten vielä pari tuntia omaa lenkkiä, jos tossa ei oo tarpeeksi
    Vakioaika ja -paikka (klo 10 tuvalta)? Mietitään vielä joku kiva reitti.

Niin ja perjantaina mä olen edelleen siis myös lähdössä.
    ElluT muokkasi tätä : 19.04.2011 at 21.21 Syy: myös pe

4
    2. Lauantain erikoinen eli pitkä 248km PK kahdella tauolla.
    .
    Jos löytyy aamuvirkkuja lyhyemmän lenkin kannattajia, niin kerätkää porukka kasaan. Pidetään yhdessä tauko Karjalohjalla, josta pikamatkan ajajat jatkaa Inkooseen loppulenkille tai ajaa Lappersintietä suoraan Tuvalle. Siis la Tuvalta klo 9.00

Jos lauantain lyhyt ryhmä oikeasti ajaa noin 25 km/h, ei ainakaan paljon yli, niin minäkin voisin lähteä. Kahvittelutaukokin olisi mukava Olettaen toki, että olen itse taas kunnossa, onnistuin tulemaan nuhaiseksi ja kurkkukipuiseksi, mutta onhan tässä aikaa toipua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tipsu Katso viesti
    Jos lauantain lyhyt ryhmä oikeasti ajaa noin 25 km/h, ei ainakaan paljon yli, niin minäkin voisin lähteä. Kahvittelutaukokin olisi mukava Olettaen toki, että olen itse taas kunnossa, onnistuin tulemaan nuhaiseksi ja kurkkukipuiseksi, mutta onhan tässä aikaa toipua.
    Mä voin ainakin ajella hiljakseen lauantaina. Lähtö käy ysiltä tai kympiltä, ei väliä.

Mä voin ainakin ajella hiljakseen lauantaina. Lähtö käy ysiltä tai kympiltä, ei väliä.
    Ysiltä sopisi itselle paremmin. Tuo pitkän lenkin ajava ryhmä ei varmaan voi ajella niin hiljakseen, mutta katsellaan. Voihan sitä ajaa ensin kovempaakin ja sitten himmata vauhtia.

Mua alkoi kiinnostamaan kanssa, kahtotaan miten tuon vekottimen saisi kasattua siihen mennessä, eli olisi vuoden eka lenkki lähdössä.

4 Ilmeisen aurinkoista päivää.

Mulle kävi nyt silleen että toi hallitus ilmoitti että lauantai-iltana pitäis jaksaa pitkän kaavan kautta eli tähän yli pitkään ei ole mahdollista kokonaisuudessaan lähteä mukaan. Olisiko joku muu myös kiinnostunut polkemaan muuten saman reissun mutta hieman lyhyempänä ja yhdellä (2) paussilla? Eli ei kuitenkaan ihan 25km/h vaan ennemmin tuo sama 28-30km/h. Taidan tulla mukaan jokatapauksessa ja polkea vaikka sitten yksin tuon osan lenkistä jos ei muita halukkaita ilmene. Tuossa vielä reitti:
    http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&...8ab378f9f38473
    mantis muokkasi tätä : 20.04.2011 at 15.35

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElluT Katso viesti
    No jee, lauantaikin kävis, mutta silloin pitäis ajaa vain 3-4h, edelleen kevyillä tehoilla kun sunnuntaina pitäis jaksaa kovempivauhtinen pitkä siivu. Mutta sähän voit jatkaa sitten vielä pari tuntia omaa lenkkiä, jos tossa ei oo tarpeeksi
    Vakioaika ja -paikka (klo 10 tuvalta)? Mietitään vielä joku kiva reitti.
    Mä oon lähdössä lauantaina omalle retkelle Kärkölää kohti, mutta jos satutte menemään samaan suuntaan, voitaisiin jakaa peesiä. Eli meikäläisen reitti olisi Bemböle - Röylä - Klaukkala - Vanha Hämeenlinnantie Riksuun asti, josta käännyn itään tielle 54. Lähtö ysiltä Tuvalta kävisi oikein buenosti.

Teholenkkiin muutos

4 ilmeisen aurinkoista päivää. Varmaan joka päivälle löytyy lenkkimielisiä. Tässä muutama.

1. Pitkäperjantain intervalliharjoitus vastapäivään. Väli a..b 2x(3x2min) maxteho vetoja. Väli b..c ns over-under eli syke kynnystehon molemmin puolin 20min. Väli c..d vauhtikestävyys yhdessä porukassa 40min. Intervallien väleissä 10-15 min palatukset, jossa porukka kerätään kasaan. Soveltuu niille, joille mikään ei riitä ja jotka ajelleet hepo/espoo kovimpia lenkkejä. Lähtö tuvalta alustavasti klo 10,täytyy viel kattoo sää, miten noi pikku sateet ajoittuu. Ainakin minä ja apuajaja lähdössä, muutkin enemmän kuin tervetulleita rääkkäämään.

.
    on niin yksimielisiä sääproffat pe sateesta, että ko lenkki ajetaan huomenna klo 17 tuvalta. Valittelut. Lenkin speksi on heti alusta aika raju eli kunnon lämmittelyt ja muutama veto jo Tuvalle tultaessa on paikallaan.

Tupalenkki La 23.4 10:00

Voisin lähteä oppaaksi ihan perinteiselle Tupalenkille, vaikka ihan perinteisesti Lohjan suuntaan takaisin Nummelan ja Lepsämän kautta tai suorempaa Tervalampi- Veikkola akselilla.
    Matkaa n.120-130km, keskari porukan mukaan, mutta yleensä tähän aikaan kaudesta (2 pidempää lenkkiä takana) n.27,1km/h Kaffet Lohja As.

tehoraportti

ajeltiin Apuajan ja Mantiksen kanssa speksin mukaiset intervallit reittiä soveltaen. Noinkin simppelillä reitillä voi ajaa väärin. Hapokasta, niinkuin oli tarkoitus. Kyl noi kovatkin treenit onnistuu pienessä kimpassa ja kevyillä osuuksilla on kiva rupatella. Kiitos seurasta. Nyt jaksaa la pitkän lenksun.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •